Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

BMW E46 320d 2004r. skrzynia 6 biegowa.

Miałem dzisiaj zamówić kompletne sprzęgło i koło dwumasowe LUK-a. Niepotrzebnie przed zamówieniem postanowiłem jeszcze poczytać...

Problem jest taki: czasami przy ruszaniu pod małe wzniesienie lub przy obciążeniu auto podskakuje (przy większych obrotach nie zauważyłem tego zjawiska), drugi problem to luźny pedał sprzęgła. Po dojechaniu do skrzyżowania drży dosyć głośno, można go podciągnąć około 1cm i drżenie ustępuje.

Irytuje mnie też jedna sprawa. Ciężko płynnie jeździć tym autem;/ czasami to mnie maksymalnie irytuje bo jadę tak jakbym dopiero co zdał prawko albo dopiero co kupił auto, które mam już ponad rok... Po prostu szarpię samochodem przy zmianie biegu, nie wiem czy to ja nie umiem jeździć czy to sprzęgło już umiera.

Dzisiaj znowu naczytałem się o jakimś CDV. Ludzie piszą, że po wymianie sprzęgła wszystko jest tak jak było (szarpanie)... Nie wiem co mam robić.

Oczywiście nie wspomnę o stukaniu z tyłu, które przy wyciszonym radiu doprowadza mnie do szału... Żeby to jeszcze była na to jakaś rada, a z tego co czytam to radą jest wymiana wszystkich tulei.

Proszę o podpowiedź doświadczonych forumowiczów czy wymieniać to sprzęgło czy nie? Bo normalnie już nie ogarniam tego auta czasami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam dokładnie to samo, więc licze że dojdziemy wreszcie co jest nie tak , mam te objawy od ok 2 lat i nic się nie zmienia :mad2:
Opublikowano

według mnie sprzęgło powoli pada. Też miałem szarpanie przy ruszaniu, jak auto było że tak powiem zimne to był ok, ale jak sie nagrzało to masakra było, na parkingu najbardziej problemy i jak auto obciążone. Tarcza była wytarta do zera mimo że nie było żadnego slizgania się i na 3 biegu na recznym auto normalnie gasło. Po zmianie sprzegła, dwumasu i łożyska problem ustąpił. Dodam że przed sprzęgłem tez zmieniłem poduszki i nic to nie pomogło.

 

Zaworek CDV swoją drogą polecam przy okazji usunać :)

szukam
Opublikowano
To szarpanie przy ruszaniu, albo pukanie podczas zmiany biegów może mieć swoje źródło w tylnim moście :)
Opublikowano

Nic no zamawiam tarcze, docisk, łożysko i dwumas. Mam nadzieję, że się poprawi. A co do mostu to podczas tego podskakiwania auta nie słychać żadnych metalicznych dźwięków czy innego hałasu. Co do stukania z tyłu występuje to już na wrzuconym biegu podczas dodawania i odejmowania gazu(najlepiej słychać na 2).

 

Z tym CDV to nie wiem bo niektórzy mówią, że sprzęgło się może szybciej zużywać. Po coś to w sumie jest zrobione. Jakby nie było potrzebne to nie robiliby tego. Jakie są + i - usunięcia tego nie wiem, bo nie jestem mechanikiem ani nie mam znajomego, który to usuwał.

Opublikowano

inne marki tego nie stosują i nie słychać żeby sprzęgła wytrzymywały jakoś krócej. Opcja jest odwracalna w pełni, zajmuje 10 minut, polecam spróbować i zdecydować :)

 

co do stukania z tyłu to pewnie tuleja nr.9 na sankach zawieszenia.

szukam
Opublikowano

Witam,

Mogę tylko potwierdzić, że usunięcie zaworu CDV nie rozwiązuje tematu do końca ale daje dużą różnicę. Chociaż z tego co czytam są różne "typy" szarpania. U mnie występuje przede wszystkim na zimnym silniku niezależnie od obciążenia auta i tylko przy ruszaniu. Ale jak już wspomniałem po wywaleniu zaworu dużo łatwiej nauczyć się ruszać płynnie. Teraz problem prawie nie występuje.

Opublikowano
Nic no zamawiam tarcze, docisk, łożysko i dwumas. Mam nadzieję, że się poprawi. A co do mostu to podczas tego podskakiwania auta nie słychać żadnych metalicznych dźwięków czy innego hałasu. Co do stukania z tyłu występuje to już na wrzuconym biegu podczas dodawania i odejmowania gazu(najlepiej słychać na 2).

 

Z tym CDV to nie wiem bo niektórzy mówią, że sprzęgło się może szybciej zużywać. Po coś to w sumie jest zrobione. Jakby nie było potrzebne to nie robiliby tego. Jakie są + i - usunięcia tego nie wiem, bo nie jestem mechanikiem ani nie mam znajomego, który to usuwał.

 

Jak tam kolego dwumasa i sprzęgło wymienione? U mnie odkąd zakupiłem auto czyli rok temu, też mam problem z płynnym ruszaniem z miejsca. Najgorzej jest przy dużym obciążeniu i pod górkę. Dodam, że auto z tego samego roku z 6-cio biegową skrzynią. Miałem dokładnie te same wrażenia, tak jakby świeżaka posadzić za kierownicą, co sprzęgłem nie umie się posługiwać. W międzyczasie czyściłem EGR, elektrozawór EGR ale nic to nie dało. Denerwowało mnie to strasznie, bo u kolegi w trójce ruszanie z miejsca było przyjemnością. Od jakiegoś czasu pedał sprzęgła zaczął bardzo drgać, coraz mocniej wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Później samo sprzęgło przy wciskaniu zaczęło wydawać niepokojące dźwięki, jakby coś tarło o siebie. Mechanik stwierdził, że komplet sprzęgła i dwumasa do wymiany. Czekam na przypływ gotówki i będę zamawiać części.

Druga rzecz jaka mnie drażni to lewarek zmiany biegów, drży na biegu jałowym i podczas jazdy po dziurach lata jakby miał bieg zaraz wypaść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A podczas takiego ruszania z tym szarpanie też wam auto potrafi zgasnąć?????????? JA jak nie dam w piz..... czasem to chce mi gasnąć :duh:
Opublikowano
witam kupiłem bmw 330xd po kolizji uszkodzona chłodnica, poduszki powietrzne itd.poduchy zdemontowałem,kleme pirotechniczną odszedłem, a dalej nie pali.czy ma ktoś pomysł co robić? świece grzeją,pompa paliwa pod progiem na krótko podłączona paliwo daje, po zapłonie nie działa?co robić?przekaźnik, diagnoza komputerowa???? help
Opublikowano
A podczas takiego ruszania z tym szarpanie też wam auto potrafi zgasnąć?????????? JA jak nie dam w piz..... czasem to chce mi gasnąć :duh:

 

Nie zdarzyło mi się żeby auto zgasło na skutek tego szarpania, no chyba że była to moja ewidentna wina.

Może opiszę jak to u mnie wygląda. Podczas ruszania z miejsca, gdy sprzęgło mam już całkowicie zwolnić następuje "żabkowanie"

Nie zawszę się to dzieję, zazwyczaj przy delikatnym ruszaniu. Ruszając gwałtownie tego nie ma.

Opublikowano
ja mam nowe sprzęgło i dwumasa(ok 20-30tys km) i u mnie też to od czasu do czasu występuje... ale tylko wtedy gdy autko postoi kilka dni jak sie "rozrusza" to jest wszystko ok :cool2:
Opublikowano (edytowane)

Sprzęgło i dwumasa wymienione. Pierwsze wrażenie - poprawa o 180 stopni. Pierwsze co to pedał sprzęgła chodzi 2x lżej. Brak szarpania (podskakiwania) przy ruszaniu. Zmiana biegów teraz to przyjemność a nie katorga. Biegi wchodzą lekko. Ciepły czy zimny to zmiana biegów jest taka jaka być powinna, a nie jak wcześniej jakbym dopiero co odebrał prawo jazdy. Ogólnie jestem mega zadowolony.

 

Ale oczywiście jest jeden problem jak zawsze... Na pedale sprzęgła odczuwalne jest lekkie mrowienie. Najbardziej przez moment przy zmianie biegu przy wyższych obrotach i jak dojeżdzam powoli na biegu z wciśniętym sprzęgłem i obroty maja ten poziom minimalnie wyższy niż na postoju. Na luzie żadnych wibracji/mrowienia nie odczuwam. Mechanik raczej dobrze wszystko zrobił, bo wymieniał już sprzęgło w aucie mojego szwagra i u niego wszystko ok było tyle, że on używane wkładał, a ja sprzęgło jak i dwumas kupiłem nowe LUK-a.

 

Kolego Balugass widziałem Twój post w identycznej sprawie. Poprawa nastąpiła po przejechanych kilometrach?? Wypowiadał się ktoś w tamtym temacie, że musi się to sprzęgło ułożyć. Ja dopiero przejechałem około 300km na nowym sprzęgle więc może trzeba przejechać więcej.

Edytowane przez piot5rek
Opublikowano
kolego piot5rek u mnie nie widze poprawy a zrobiłem już ok 30tys km na nowym zestawie... nie mam pojecia do tej pory co może powodować ten stan rzeczy... :?
Opublikowano
Pierwsze wrażenie - poprawa o 360 stopni
Czyli bez zmian. Bywa :duh:

nie ma co narzekać, że się nie ogarnia, bo skoro jest skutek, to musi być też przyczyna. Na swoim przykładzie, który był bliźniaczo podobny do Twojego, też musiałem wymienić kompletne sprzęgło i dwumasę (z rozsądku) oraz tuleję dyfra - nr 9 w RealOEM. Można powiedzieć, że to taki standard. Mechanik musiałby być ślepy, żeby nie zauważyć uszkodzonej tej tulei. Zwłaszcza, że szerszą częścią gumowa jest od strony lepiej widocznej.

Co do układania się sprzęgła, to dziwna sprawa. Bo prawidłowo złożone sprzęgło MUSI działać od razu prawidłowo.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Pierwsze wrażenie - poprawa o 360 stopni
Czyli bez zmian. Bywa :duh:

Drobne przejęzyczenie. Wiadomo o co chodzi bo opisałem sytuację po wymianie sprzęgła.

Tą tuleją może zajmę się przy wymianie amortyzatorów. Ciężko znaleźć kogoś zaufanego kto ogarnia tylny napęd. Większość to patrzy tylko oszwabić.

Opublikowano

Zobaczymy jak będzie u mnie z drżeniem sprzęgła, bo właśnie przyszły do mnie części: komplet sprzęgła LUK i dwumasa LUK. W poniedziałek wymiana, więc dam znać. Obawiam się tylko, żeby mechanik niczego nie spartolił. Niby specjalizuje się w BMW, ale nie wiem komu powierzy wymianę. Może ktoś naświetlić temat jak to jest z tą wymianą? Wiem, że składając sprzęgło i dwumas montuje się tulejkę w otwór, aby wszystko się scentrowało. Po skręceniu sprzęgła i dwumasy trzeba wyciągnąć te zabezpieczenie z docisku (na zdjęciu zaznaczone trzema strzałkami) i tulejkę centrującą:

 

http://i.imgur.com/quOnQ.jpg

 

a potem to już tylko montaż na skrzynie, czy trzeba jeszcze coś ustawiać?

 

Mam jeszcze jedno pytanie na temat samych części. Zamówiłem zestaw sprzęgła firmy LUK, ale z tego co zauważyłem, to na tarczy sprzęgła jest napis Valeo. Teraz się zastanawiam, czy dostałem taką tarczę bo nie było LUK'a, czy po prostu Valeo robi te tarcze dla LUK'a? Na zdjęciu widać ten napis:

 

http://i.imgur.com/SGdgg.jpg

Opublikowano (edytowane)
Mechanik wymienił mi dwumase i sprzęgło. Jak na razie brak żabkowania przy ruszaniu no i całkowicie inna praca sprzęgła. Jestem zadowolony ale nie do końca, bo pedał sprzęgła wciąż drży podczas szybkiego przyspieszania. Tak jakby wibracje z silnika przechodziły na pedał sprzęgła i trochę na pedał gazu. Wydaję mi się, że przez zużytą dwumase, poduszki silnika i skrzyni mogły dostać w kość, dlatego te wibracje. Ale to tylko takie moje domyślanie się, nie poparte wiedzą. Co do zmiany biegów to lewarek nadal nie pracuje tak jakbym chciał, czuć wyraźny opór przy wrzucaniu biegu, szczególnie dwójki. Wymienię olej w skrzyni, zobaczymy czy pomoże. Edytowane przez Caps
Opublikowano
Mi po wymianie elegancko sprzęgło chodzi pod względem użytkowym i nie ma takiego jakby wibrowania/buczenia w aucie na postoju jakie miało miejsce czasami wcześniej. A na pedale sprzęgła mam te minimalne, prawie niewyczuwalne wibracje ale to wydaje mi się, że jestem przewrażliwiony bo nowe sprzęgło. Mechanik wymieniał kompletne sprzęgło w samochodzie mojej mamy - Toyota Corolla 1.3 benzyna i takie delikatne drżenie/mrowienie również jest wyczuwalne. Toyotę robił inny mechanik i moje BMW inny, z powodu różnego stopnia skomplikowania :P
Opublikowano
Ślizgało mi sprzęgło, miałem lekki wyciek na uszczelniaczu. Po rozebraniu okazało się że olej nie dostaje się na tarcze, więc to nie powód ślizgania. Sprzęgło miało 50tyś przejechane. Zdecydowałem się wymienić wszystko na nowe łącznie z dwumasą. Ślizganie ustąpiło, ale pojawiły się szarpania przy trochę ostrzejszym ruszaniu jakby tylnego mostu. Szlag mnie trafi! Macie jakiś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.