Skocz do zawartości

320d nie pali na jeden cylinder- klapka w silniku. Swap?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a co powiecie jak by panewka się pierw obróciła a później...

Jest też taka możliwość? Bo na forum wyczytałem w jednym temacie tylko że w e90 był taki przypadek i albo wał do szlifu albo nowy i oczywiście komplet panewek- koszt około 3 tyś. Bo pęknięcie wału raczej wykluczam :lol:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
pęknięcie wału zdarza się dużo częściej niż obrócenie panewki, praktycznie brak przypadków obrócenia panewki w dieslu BMW.
Opublikowano
No ale pęknięcie wału chyba nie było by możliwe w moim przypadku, niepaląc na jeden gar.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

Nie pali na cylinder bo ma uszkodzony tłok, skrzywiony zawór lub uszkodzony wtryskiwacz.

Nie ma co gdybać tylko trzeba sprawdzić. Zaczynamy od sprawdzenia wtrysków, potem ciśnienie sprężania, następnie kolektor dolotowy i jeśli to nie wyjaśni to ściągamy głowicę.

Jeśli to nic nie wyjaśni trzeba ustawić pary tłoków w linii GMP żeby sprawdzić czy nie masz pokrzywionych korbowodów. Spotkałem ostatnio taki przypadek.

Opublikowano

Panowie przesiedziałem trochę dzisiaj u mechanika i wstępna diagnoza dokonana.

Na początek podpięcie pod kompa- efekt nic nowego, niby wszystko ok.

Próba odpalenia samochodu- bez efektu, rozrusznik kręci a silnika nie da rady zapalić i zaczyna tak jak by dymić (nie mogę dokładnie stwierdzić bo zrobiłem tym autem dopiero ponad 3 tyś km w tydzień). Następnie sprawdzenie świec żarowych- dwie świece nie grzeją. Czy jest to możliwe? Przecież silnik na zimnym zapalał elegancko tz. teraz jest lato, nie wiem jak w zimie. Idziemy dalej.

Mechanik dochodzi do wniosku że coś jest z układem paliwowym. Dodam że jak stała się ta cała sytuacja to silnik zapalał na ciepłym praktycznie jak należy a na zimnym gleba teraz. Dodam jeszcze że zmierzone zostały gary (nie było mnie akurat przy tym- praca).

Co do układu paliwowego zaraz padło na pompę paliwa umieszczoną niedaleko baku (niby feler tych samochodów), że daje zbyt małe ciśnienie na listwę wtryskową i przez to jeden gar nie pali, auto bez mocy i niby dymi. Dodam że to jest tylko wstępna diagnoza, jutro będzie wszystko wiadomo praktycznie w 100%, więc nie są wykluczone "nasze" dotychczasowe sugestie dotyczące klapek, panewek, korbowodów itp.

Ale dalej mnie nie pokoi to skąd taki stuk się wydobywał, jakby coś wpadło itp- jak opisywałem wyżej. Czyżby to że na sucho szedł tłok?

A wtrysk nie wykazywał żadnych błędów, nawet na pulpicie zero...

Panowie oby zakończyło się na tym co teraz jest stwierdzone, bo zacząłem tracić motywację do tego co BMW daje i wogóle...

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
I co panowie na to powiecie?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

Świece nie mają nic do rzeczy - są używane tylko przy niskich temperaturach.

 

p.s. Ja jednak zacząłbym od sprawdzenia W KOŃCU TYCH KLAPEK - nie ma co gdybać.

Opublikowano

Kolego BoloBenio

 

Koledzy poswiecili swoj czas i przez 3 strony mowili, zebys sprawdzil kolektor i klapki. Z mechanikiem zajmuje to 18 minut.

Opublikowano

Panowie ok, spokojnie. To nie było tak że od rana cały dzień był czas na diagnozę.

Jutro jak będę miał taką możliwość okręcę ten dolot i zobaczymy te klapki.

Wszystko będzie jutro wiadomo na 100% tak jak napisałem wcześniej.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

Przyczyną na pewno nie jest układ paliwowy. Ten mechanik wg mnie od dupy strony zaczyna robotę.

Zamiast na dzień dobry sprawdzić klapki, turbo etc, to się świecami żarowymi bawi, których by teraz w ogóle mogło nie być.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie to samo miałem napisać :cool2: ale straciłem już chęci..jak potrzebna jest diagnostyka to wymieniają co się da, a jak należałoby zajrzeć w silnik to biorą się za diagnostykę :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie macie na starcie u mnie plus. Robiłem przy samochodzie z mechanikiem, sprawdzenie układu paliwowego itp.

Jednak wszystko bez efektów. Okręciliśmy dolot i co? Na 4 garze klapki nie ma :mad2:

Powiem krótko, samochód mam praktycznie dopiero 2 tygodnie od kupna a 2 dni w rękach kiedy mam do niego czas a tu nagle du...

Miałem w planach usunięcie właśnie tych klapek- poczytałem trochę makulatury przed kupnem auta na forum. Miałem taki zamiar spotkać się z kimś z forum, pogadać na temat tych samochodów itp- ale nie wyszło, po prostu mam tyle na głowie że nie dało rady zaraz tz 2 dni po kupie autka. Stwierdziłem że wyprzedził mnie jeszcze czas albo perfekcja bmw...

Co do wiary w bmw, po to praktycznie pierwsze moje własne bmw nie straciłem, ale teraz trzeba dalej coś...

 

Teraz się zaczyna prawdziwa gra. Mam zamiar autko na lawecie do Niemiec z powrotem zawieść do komisu gdzie ko kupiłem. Autko kupione praktycznie 2 tygodnie temu, i nie typu że do Polski, za granicę itp. Wiem że gościu nie jest winny, bo kupiłem używkę więc muszę się liczyć z tym że coś padnie. Ale niemieckie prawo daje możliwość zwrotu tz. mam według prawa rok gwarancji więc praktycznie mogę teraz mu to do komisu zawieść i domagać się albo naprawy albo zwrotu kasy czy też dogadania się. Handlarze i osoby co sprowadzają autka wiedzą pewnie o co chodzi i proszę o wypowiedzi i ewentualną pomoc (prawo niemieckie, umowy słowne itp.).

Szkoda mi jest tego autka ale stało się. Samochód od niemca, praktycznie w full opcji, kolor taki jak chciałem itp- jak na zamówienie z fabryki.

Wolał bym się z gościem jakoś dogadać, chyba że trzeba będzie drogą sądową, adwokaty itp.

Mam znajomego w niemczech z tym samym autkiem 320d 150km i pękł mu wał. Załatwiał silnik z Holandii i wogóle. Koszt przekładki montażu, transportu, silnika itp wyszło go całkowicie ponad 4 tyś euro. Pytałem o remont- odpowiedź prosta, nie opłacalne w De.

 

Co mam później w planach? Remont? Niby zrobię remont, wiem co mam i wogóle, ale koszty mogą wynieść mnie więcej niż przekładka itp. głowica, tłoki, dolot, zawory, świece, może turbo i wogóle... +++

Po takim czymś 80% ludzi decyduję się chyba na przekładkę z tego co w necie poczytałem. A nigdy silnika nie złożysz jak fabryka.

Przejrzałem sobie na początek allegro z silnikami. I co stwierdzam?

Goły silnik do 5 tyś jest wybór a komplet 7-8 tyś, chyba że mój oddam to wtedy mam komplet jak za goły.

Ale co mnie panowie zdziwiło teraz. Że koszt silnika 320d a 330d jest taki sam.

Więc moje tutaj zapytanie czy przy takiej nietypowej "okazji" warto zrobić swapa na 330d?

Czytałem już temat jak ktoś robił w e46 swap ale to silnik chyba był z e60...

Jak to się ma z 320d na 330d? Jak z dyfrem, sprzęgłem i innymi podzespołami, wydech, komp itp?

Miał już ktoś z takim czymś do czynienia? Wiem że 330d ma większe hamulce, ale teraz w 320d mam nowe tarcze i klocki więc szkoda by było ich jak narazie....

Co do przekładki to też nigdy nie wiadomo co się kupi. Jest wiele silników z angolów i rozbitych ale czy to ma jakieś znaczenie że angol? Bo bity to wiadomo, może wał już ma pęknięcia itp...

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

O SWAP jednostki 3.0d (z E39) do komory E46 pytaj Kolegę ---> memberlist.php?mode=viewprofile&u=45404

 

Co do następnego zakupu silnika M47N proponuję zakup endoskopu np http://moto.allegro.pl/endoskop-voltcraft-bs-10-kamera-inspekcyjna-usb-i2481020281.html . Dzięki niemu sprawdzisz stan obecności i położenia klapek. Uważam, że lepiej zainwestować w takie urządzenie i lepiej "stracić" te 150zł niż nastawiać się na niepotrzebne stresy j/w u Kolegi. Bo raczej żaden sprzedawca nie pozwoli Ci ściągać kolektora ssącego :think:

Opublikowano

yoshimura01 jeżeli myślałem o swapie to tez z bmw e46 tylko 330d po lifcie o mocy 204 koni.

Bo koszt takiego silnika gołego/ z osprzętem jest taki sam jak 320d M47N.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
No to byłbyś pierwszym, który przeszczepiłby ten motor :cool2: Mimo wszystko powodzenia w Twojej sprawie i daj znać o efektach działań. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim skromnym zdaniem swap na 3.0 204km będzie dość kosztowny. Sam silnik ok, dasz radę kupić za podobne pieniądze, ale skrzynia, wał napędowy, dyferencjał? Po krótkim czasie skończą Ci się hamulce, i zamieszenie też dostanie, bo silnik jest (chyba, że się mylę :roll: ) znacząco cięższy.

Ja bym nie kombinował i znalazł 2.0d 150km (ja jestem z niego zadowolony i jakoś nie ciągnie mnie do zmiany, zawsze można skusić się na mały dodatek mocy) u kogoś kto oferuje wymianę na miejscu i gwarancję rozruchową. Ja np mam niedaleko (Borek Strzeliński, niedaleko Wrocławia) takiego gościa co rozbiera angliki, ma wszystko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Najbardziej podobało mi się to, że komp nie wykazał błędów, a mechanik szukał przyczyny w niskim ciśnieniu paliwa....

Przekaż mechanikowi, że pompa wstępna podaje paliwo do pompy wysokiego ciśnienia i to od niej zależy jakie jest cisnienie. Pompa ta podaje równo paliwo na listwę.

Przekaż mechanikowi, żeby więcej nie marnował czasu...klientom.

Opublikowano

Swap na 3.0D wg mnie kompletnie nie opłacalny. Taniej wyjdzie kupić najtańszy na chodzie silnik 2.0 na allegro, sprzedać samochód wpierony i kupic 330D.

Poza tym takiego ulepa potem nikt nie kupi i przy sprzedaży też będziesz mocno w plecy.

 

Co do mechanika to szkoda słów...

Niestety kiedyś były takie czasy, że większość obecnych mechaników to akurat osoby, które nie miały co z sobą zrobić więc poszły do zawodówki na mechanika :lol:

Opublikowano

Maniek właśnie pytam jak to jest z tymi podzespołami. Krótko mówiąc to tak bo jeżeli się decyduję na wymianę silnika co jest najbardziej prawdopodobne to jest okazja włożyć silnik jaki się by chciało a tak 2.0 150km i później czipować to raczej odpada. Bo jeżeli taki się założy to tak będzie i tyle. Tylko właśnie mam teraz tą okazje od razu silnik z 330 włożyć.

Jak to jest z dyfrem, skrzynią, zawieszeniem itp w 330 a 320? Są to te same podzespoły czy nie?

Co do wagi to dodam że np. 100 kg więcej na wadze silnika nie ma takiego dużego znaczenia bo samochodem często będę ciągnął przyczepę która ma DMC prawie 1500 kg- ładunku maks 1200 kg. Więc coś mocniejszego by się przydało.

Tylko teraz kto się zna czy jest to samo montowane w 320 i 330? Chodzi o te podzespoły co wymieniłem wyżej i inne.

 

Maniek odnośnie tego gościa niedaleko Wrocławia- widziałem na allegro ma trochę wystawione. Znasz go? Orientujesz się jak to wygląda u niego z tymi silnikami? I czy warto oczywiście. Bo do Wrocławia mam coś koło 200km w jedną stronę więc myślę że dało by radę.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

Rafalb33 właśnie że prawie kupiłem ten samochód dla siebie i nie mam zamiaru go sprzedawać i kupować znowu 330d- to absolutnie odpada. A jeżeli później o sprzedaż samochodu to nie wiem czy nie będzie to gdzieś za 5 lat albo 8. Zwykle tyle trzymam samochody.

Co do silnika to chciałbym kupić taki na którym pojeżdżę i będę zadowolony nie na zasadzie że wsadzę silnik najtańszy a jutro autko sprzedaje.

Po prostu auto mam dla siebie nie na jakiś handel czy coś.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tu taką ciekawą stronkę i możesz sobie porównać po nr części 320d i 330d

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Tak jak napisałem nieopłacalne, bo 10 tyś wg mnie to mało się okaże..musisz mieć nową skrzynie, wał i dyfer, żeby to jeździło tak jak powinno a jeśli chodzi o zawieszenie to posprawdzaj na tej stronie, ale wg mnie wiele elementów okaże się innych.

Co do gościa to kupowałem u niego lampę, bo w mojej nie działała regulacja i tyle go znam :8) ale wiem, że ma spore zaplecze części, najlepiej zadzwonić i pogadać jak on to widzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Bolo ja na twoim miejscu rozglądałbym się za jakimś angolem M47N z małym przebiegiem (oczywiście sprawdzonym z modułów, a nie na "ładne oczy" sprzedającego). Następnie wirus i naprawdę będziesz zadowolony. SWAP to raczej zabawa/hobby niż wyjście z sytuacji... tak jak Koledzy wyżej radzą nie ma sensu się w to pakować bo później może być problem ze sprzedażą takiego "puzzla".
Opublikowano
bolo ja ci juz tlumaczylem jak to jest ze zwrotem auta,po pierwsze w ogloszeniach niemieckich komisow na mobile.de np pisze cyt mozliwa gwarancja,co za tym idzie?a no to ze mowisz handlarzowi panie fryc mahmet czy jak go tam zwa,chce gwarancje na te auto i ta gwarancje kupujesz,innej opcji nie ma.nie na kazdy samochod taka gwarancje mozesz wykupic,zdaj sobie z tego sprawe.po drugie ile wpisales na umowie?tyle co zaplaciles czy mniej?jesli handlarza ruszy sumienie w co watpie odda ci tyle co na umowie ale nie licz na to.teraz policz....laweta,adwokat,sady,jesli przegrasz placisz koszty,oplaca ci sie to?zebym nie byl goloslowny, w miejscowosci bockel kolo bremen jest taki duzy komis DAT AUTOHUS,francuz kupil bmw 5 roczna,przy nas obsluga zakladala mu tablice wywozowe,za godz przywiozla go laweta,zabojad wsciekly wyzywal od faszystow itd,okazalo sie ze nie wykupil gwarancji i jest jego problem co z ta bawara zrobi,ja na roczne bmw tez bym nie wykupil :D logiczne,takze szans na zwrot auta i odzyskania kasy nie masz ale zycze ci powodzenia w tej kwestii.lepiej rozbierz silnik i zobacz jakie masz uszkodzenia i wtedy mysl,
Opublikowano

Talib gadałem z handlarzami i twierdzą że jest takie coś jak prawo niemieckie. Ja samochód kupiłem jako praktycznie niemiec nie jakieś do polski i koniec z historią auta. Bo samochód chcę rejestrować w Niemczech. Ty chyba gadasz o takiej gwarancji typu że jak by coś się popsuło to on mi to naprawi albo coś, jak autocasco w ubezpieczalni.

Gadałem też z czystym Niemcem i twierdzi że zaraz by te autko do niego zawiózł i tyle. Jak nie chce tego albo coś to wiezie go do serwisu BMW i oni to robią, dają rachunek a gościu po sprawie w sądzie musi to zapłacić. To od czystego niemca gadka.

 

Macie też rację że lepiej rozebrać co nawaliło i ruszać dalej. Ale dodam że jak ktoś już coś ruszy w silniku bardziej to będzie to widocznie, więc w Niemczech nie mam o co walczyć z tym autem bo stwierdzą że to z winy mechanika albo mojej.

Co do umowy to masz rację, trochę mniej napisaliśmy ale nie liczę tego że gościu te autko weźnie. Koszt naprawy w niemczech tego to ponad 4 tyś euro- przekładka silnika. Więc jak gościu sprawę przemyśli to liczę pierw na dogadanie się i tyle.

Panowie w niemczech nawet jak od prywatnej osoby bym kupił samochód i za 2 miesiące mi się coś popsuje i będzie to stwierdzone że nie z mojej winy czy coś to mam prawo go oddać albo żądać naprawy.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.