Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam od jakiegoś czasu a dokładne odkąd temperatura osiągnęła więcej niż 28 stopni problem z CHYBA ABS;em.

 

Objaw jest taki :

Jadę wszystko jest oki, mam około 60 na blacie zmieniam bieg wciskam sprzęgło do dechy, a tu nagle obroty skaczą do góry jakby mi ktoś wciskał pedał gazu. Zmieniam bieg puszczam sprzęgło nieco szarpnie chce sam przyspieszać ale jak wcisnę lekko gaz to się uspokaja. Jak mam około właśnie 40 a 80 na blacie i jadę na biegu to też chce sam przyspieszać i szarpie. Całą akcja trwa kilka minut po czym wywala błąd ABA i palą się dwie kontrolki od ABS i TRAKCJI. Co to może być.

Idę zaraz do auta i ściągnę błędy.

Opublikowano
Nie wiem czy to sie przyda i nie chce ponizac naszej marki ale mam tez seata i gdy wariuje mi krokowy to wlasnie sam sobie dodaje gazu , a moze cos z tempomatem. Tak sobie wroze z fusow ;). Pozdrawiam.
Opublikowano

Dodam jeszcze że zanim wystąpi błąd na desce rozdzielczej i w momencie gdy już zaczynają szaleć obroty, to przy każdym naciśnięciu pedału hamulca, czuć jak działa ABS, czyli takie stukanie w pedale, mimo że hamulec naciskam prawie że wcale, a o blokowaniu się kół nie ma nawet mowy, a oto błędy.

 

 

http://images37.fotosik.pl/1662/c922d048b60d6dddmed.jpg

Opublikowano

Szarpanie ma powiązanie bo dzieje się to tylko w tej określonej sytuacji jak auto samo przyspiesza ,a jak już wyskoczy błąd to auto chodzi jak w zegarku.

Moim zdaniem to tempomat bo cyrki zaczynają się dziać jak przekroczę 40 km/h a od 40-ki właśnie działa tempomat, choć nie wykluczam, że któryś czujnik ABS jest dupnięty dziś jak jechałem do pracy oczywiście sytuacja się powtórzyła ale wykasowałem wcześniej błędy i zobaczę wieczorem jaki się pojawił może wskaże mi na któreś koło :))))

A co do tempomatu mógłby ktoś mi wskazać gdzie jest linka, bo czytałem że to najczęściej jest przyczyną

..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć! DZWILU88 - MAM DOKŁADNIE TO CO TY!!!!!.Miałem zakładać temat na to to. Kolega podłączył mi kompa pod samochód i wyszedł mu czujnik tylny prawy (pasażer).Sterownik jest na 100% dobry bo była podmianka.Jak będę miał chwilę to strzelę podmiankę czujnika i zobaczę :cool2: albo może zelży słońce :norty:
Opublikowano
U mnie też chyba to będzie prawy tył, bo lewy mam nowy, a jakby coś się z nim działo to nie pokazywałby prędkości prawidłowo. Jak będę mieć nieco gotówki na zbyciu to kupie czujnik i zobaczymy czy pomoże na pewno dam znać co i jak.
Opublikowano
Cześć! DZWILU88 - MAM DOKŁADNIE TO CO TY!!!!!.Miałem zakładać temat na to to. Kolega podłączył mi kompa pod samochód i wyszedł mu czujnik tylny prawy (pasażer).Sterownik jest na 100% dobry bo była podmianka.Jak będę miał chwilę to strzelę podmiankę czujnika i zobaczę :cool2: albo może zelży słońce :norty:

 

A skąd wiesz z eto prawy tył? mi INPA nic nie pokazuje :((((

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musiałem trochę pojeździć po mieście zanim włączyły mi się kontrolki ABS i ASC i wtedy podjechałem do koleżki na komp nie gasząc zapłonu (po wyłączeniu zapłonu i po ponownym przekręceniu kluczyka wszystko wraca do normy).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem jeszcze raz u koleszki na kompie i inpa wykazał błąd czujnika przedniego prawego pasażer (pomyłka z czujnikiem tylnym prawym jak pisałem wcześniej).Teraz jest ok do następnych upałów.
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi "padł" lewy przód co wykazała inpa.

Nie miałem jak tego zobaczyć bo był śnieg i zima.Dzisiaj zabrałem kompa i poszedłem do samochodu,odkręciłem koło i okazało się,że był zły styk.Bład usunięty :cool2:

Co do tyłu to mam czujnik ten,co podczas upałów "wysiada"-"letni" w bagażniku :lol: a teraz jest założony "zimowy" :lol:

Opublikowano
Przerabiałem chyba wszystko co można z ABS/ASC i jestem przekonany, że to nie czujniki, a sterownik, co jest typową usterką w tych o końcówce 001. Ja też miałem podobnie, tj, gdy auto było zimne, w porządku, po rozgrzaniu się silnika, zaświecały się w pewnym momencie kontrolki ABS/ASC. Po podpięciu do kompa wyświetlał się błąd czujnika P/P koła (choć to nie ma reguły)... Zawiozłem go gościa, który kiedyś miał podobny problem, kupił używany, a na swoim nauczył się naprawiać i umie to robić... Aktualnie naprawa kosztuje ok. 250-300 PLN i trwa u niego na miejscu ok. 30-45 minut (wykręcenie modułu, naprawa, przykręcenie modułu). Problem polega na przerwaniu połączenia elektrycznego (zimne luty) w sterowniku. Sprawa teoretycznie niby prosta, ale jest jakiś patent, o którym nie wszyscy wiedzą, poza tym tam jest tak nadziubdziane, że z normalną lutownicą to sobie można...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniejszą przyczyną uszkodzeń sterowników o końcówce 001 jest ich bliskie sąsiadowanie obok kolektora wydechowego.

Spotkałem się z tą opinią u paru użytkowników i mechaników samochodowych.

Moim (a może nie tylko) wyjściem jest odseparowanie termiczne w pewien sposób sterownika od silnika za pomocą (jak w moim przypadku) plastikiem odpornym na temperaturę,co pokazuje fotka.

Wymieniałem już sterownik u siebie na używkę,oryginalny był już regenerowany i nie udało się go naprawić.

Dodam,że mam instalację gazową i odseparowałem sterownik także od widocznych na fotce przewodów z płynem chłodniczym służących do ogrzewania parownika.

http://img255.imageshack.us/img255/7112/dscf0007w.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie problem ustał po wymianie czujnika, nie ma już alarmu z prawego przodu, tym bardziej, że jak wymieniałem czujnik okazało się ze trzyma się na jednej śrubie:) Zobaczę co będzie się działo jak będzie 35 stopni nie -5 wtedy zainteresuje się sterownikiem jakby co :)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam problem powrócił więc tym razem zabieram się za naprawę.

 

Podłączyłem kompa oczywiście ten sam błąd co wcześniej.

 

Pojechałem do mechanika oczywiście cudów się nie spodziewałem :))) wymienił mi to coś pod maską nie wiem jak się to nazywa sterownik czy pompa. To coś z sześcioma króćcami i wtyczką.

Niestety nie pomogło. Błąd ABS pojawił się znowu przy temp 36C otoczenia.

 

Podpoiłem a raczej przylepiłem do obudowy tej wymienionej części termometr i trochę pojeździłem.

 

Okazało się ze temperatura na dudowie na tej czarnej części gdzie wtyczka jest około 81C temp otoczenia 33C i oczywiście błąd.

 

Następnego dnia jakby się uspokoiło .Wracając z pracy na odcinku 10km Temp otoczenia 32C temp. na obudowie 54C i nic żadnego błędu Jednak gdy samochód trochę postał na parkingu to się nagrzało wszystko. Pojechałem w trasę, temperatura na obudowie części pod maską była tylko 54C, a otoczenia 25C no ale po przejechaniu około 30km pojawił się błąd ABS.

 

No i co teraz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też wywala błąd ABS jak się auto nagrzeje (przy temp. ok 25 stopni wystarczy jakieś 10km, przy 10 stopniach musiałem ze 40 przejechać), tyle że mi hamulec odbija przy każdym hamowaniu do momentu aż systemy nie złapią błędu i się nie wyłączą.

Mam 2 sterowniki 001, oba sprawne, testowane w innym aucie i chodzą okej, a u mnie na obu dzieję się dokładnie to samo.

Także winę sterowników wykluczam.

Mi szwankuje odczyt prędkości z lewego przedniego koła (ściąga w prawo przy hamowaniu w momencie gdy ABS odpuszcza).

Czujkę mam oryginalną a łożysko nowe FAG.

Także prędzej bym obstawiał na usterkę wiązki elektrycznej.

Ja to już ogólnie ze 3 lata dłubię na okrągło przy tym ABS, jak kupiłem auto, to ABS wyłączał się na większym mrozie, później ASC chodziło jak chciało, naprawiłem sterownik to znowu zaczęło wariować, tyle że przez inny czujnik, i tak w kółko. Do dziś mam wszystkie czujki nowe, wszystkie łożyska i nawet 2 sterowniki.

I dalej kupa :mad2:

Opublikowano

No to co? hochlik?

ja tez czujniki mam nowe no góra roczne to pozostaje sprawa łożysk albo sterownika po stronie pasażera ale pewnie się okaże że jak wszystko wymienię to będzie to samo. Niestety w POLSCE nie ma mechaników tylko WYMIENIACZE. Tak to ja sam sobie potrafię zrobić

Opublikowano (edytowane)

Witam.

To i ja dorzucę swoją rozpacz. Mam 523i i ten sam problem odkąd kupiłem ją 4 lata temu (niestety zimą kupiłem) Byłem u kilku magików i każdemu pokazywało błąd w innym miejscu . W moim nie wywala od razu błędu i się rozłącza, tylko wariuje i pedał hamulca i gaz, najszybciej żeby wywalił błąd rozpędzam 80-100 wrzucam piątkę i noga z gazu aż zejdzie do bardzo niskich obrotów i od razu wyskakuje, oczywiście do następnego odpalenia auta (prędkość obrotowa koła, ktoś mi kiedyś podpowiadał że to na tym kole wina). Powymieniałem wszystkie czujniki i to cudo pod maską zregenerowałem, oczywiście problem pozostał.

W mojej zaczyna wariować przy temp. około 18 stopni. Są też plusy zimą jest ok i co dziwne nawet latem jak pada deszcz, a jest powyżej 20 stopni wszystko hula jak należy, więc uważam że może to być kwestia temperatury, ale nie pod maską raczej coś przy kołach.

Można by jeszcze spróbować przy wysokiej temp. polać wodą same! czujniki i sprawdzić efekty. Osobiście nie próbowałem może jest to jakiś pomysł na zlokalizowanie usterki.

Wyjmowanie i wkładanie bezpiecznika od ABS opracowałem do perfekcji :lol: , ale nie powiem że mnie to nie drażni :mad2:

Edytowane przez logo77
Opublikowano
Ps. Jeszcze dwa lata temu wywalało przy temp. powyżej 22 stopni, czyli jest coraz gorzej, bo w tym roku to już chyba 15-16 było
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

JEST PRZEŁOM :)))))))))

 

Korzystając z upałów zacząłem ponownie zabierać się za abs

oto błędy jakie się pojawiają przy wysokiej temp.

 

http://obrazki.elektroda.pl/9127203900_1402408041_thumb.jpg

 

Kupiłem od forumowicza to ustrojstwo z pod maski i po zamontowaniu rura na trasę no i od razu się wku...em :)))) bo znowu to samo BŁĄD.

Pan zarzekał się ze u niego nie było błędów więc wróciłem na forum i grzebanie opłaciło się.

Ktoś podpowiedział żeby zlać wodą koła jak już wystąpi błąd .Tak też zrobiłem (pojechał (pojechałem n myjkę ręczną i solidnie zlałem wszystkie koła) i o dziwo wszystkie objawy zniknęły :))))) Na chwilę oczywiście ale zawsze to coś.

Następnie znowu dopuściłem do błędu i polałem tylko lewą stronę i nic się nie polepszyło wróciłem na myjkę i polałem prawą stronę i błąd wraz z objawami nie pojawił się. Tym razem to już na pewniaka pojechałem znów go zagrzać i polałem PT i oczywiści po schłodzeniu wodą błąd i objawy nie wystąpiły przez jakiś czas. Dadam że jak wyłączy sie silnik i włączy ponownie to gdy już wystąpi błąd od temperatury to pojawia się on niemal natychmiast.

 

Teraz już wiem że winowajcą jest PT tylko teraz co . Czujnik, piasta, koronka, wężyk hamulcowy ??????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pisałem o tym, ale u mnie jest identycznie :mrgreen:

Zlejesz koło wodą i przez jakiś czas ABS działa poprawnie :mrgreen:

Tyle że ja mam tam wszystko nowe, czujka, piasta, oczywiście oryginał.

Spróbuję wybebeszyć czujnik, wyczyścić, posprawdzać jeszcze raz kostki, jak nie pomoże to zamieniam prawy z lewym i patrzę gdzie poszedł błąd.

Jak został na tym samym kole, to czujnik dobry, zostaje wiązka lub coś z łożyskiem nie halo.

Jak przejdzie na drugie koło za czujnikiem, to winny czujnik.

 

EDIT:

Błędy mam dokładnie takie same, tylko u mnie są do lewego przodu, nawet prędkości przy wywalaniu błędów mam zbliżone jak ty :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja już chyba wiem! Najprawdopodobniej problemem jest kostka/złączka ,miejsce w którym dopinamy czujnik ABS (dlatego nowy nic nie dawał)

Z braku czasu jednak nie jestem teraz w stanie tego zrobić i potwierdzić przypuszczeń, ale polecam spróbować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.