Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie , od 2 miesięcy jestem posiadaczem owej efki :) .

 

Ogólnie 184PS jak na tą konstrukcję spisuję się fajnie , manualna przekładnia jest dość optymalna ... chociaż nie spełnia w 100% moich oczekiwań .

Na tą chwile auto posiada oryginalny zestaw M Performance na 199PS w którego skład wchodzi nowy sterownik silnika i nowy znacznie grubszy intercooler .

Przyrost 14 PS i 40 Nm jest sympatycznie odczuwalny , elastyczność zdecydowanie przyjemniejsza ! Jednak główny powód który mnie przekonał to V max + 5km/h , obecnie wg GPS auto śmiga na odcięciu 233km/h , wiec jak na dwa litry diesla przy tej masie jest już w miarę ok . Spalanie nie zmieniło się i pozostaje na poziomie 6.8-7.4 w zależności od mojego humoru :) . Oczywiście technicznie można z tego samochodu wycisnąć sporo więcej , ale ze względów gwarancyjnych przemilczę to sprawę :) .

Mając wolną chwilę postaram się dodać jakieś fotostory z doposażenia w M Performance oraz system audio HIFI Alpine , bo to również wykonałem w pierwszym tygodniu posiadania maszyny :D . Zainteresowanym forumowiczom mogę szczegółowo opisać temat , pomóc nabyć w rozsądnych cenach odpowiednie zabawki oraz doradzić w temacie wzmocnienia wszystkich nowych i nie tylko jednostek BMW . Ogólnie dość drogie hobby , ale czego się nie robi dla dobrej zabawy !

 

Zestaw :

http://www.diesel-performance.pl/foto/IMG_0346.jpg

Porównanie IC :

http://www.diesel-performance.pl/foto/IMG_0351.jpg

 

 

Pozdrawiam :lol:

Opublikowano
Witam serdecznie , od 2 miesięcy jestem posiadaczem owej efki :) .

 

Ogólnie 184PS jak na tą konstrukcję spisuję się fajnie , manualna przekładnia jest dość optymalna ... chociaż nie spełnia w 100% moich oczekiwań .

Na tą chwile auto posiada oryginalny zestaw M Performance na 199PS w którego skład wchodzi nowy sterownik silnika i nowy znacznie grubszy intercooler .

Przyrost 14 PS i 40 Nm jest sympatycznie odczuwalny , elastyczność zdecydowanie przyjemniejsza ! Jednak główny powód który mnie przekonał to V max + 5km/h , obecnie wg GPS auto śmiga na odcięciu 233km/h , wiec jak na dwa litry diesla przy tej masie jest już w miarę ok . Spalanie nie zmieniło się i pozostaje na poziomie 6.8-7.4 w zależności od mojego humoru :) . Oczywiście technicznie można z tego samochodu wycisnąć sporo więcej , ale ze względów gwarancyjnych przemilczę to sprawę :) .

Mając wolną chwilę postaram się dodać jakieś fotostory z doposażenia w M Performance oraz system audio HIFI Alpine , bo to również wykonałem w pierwszym tygodniu posiadania maszyny :D . Zainteresowanym forumowiczom mogę szczegółowo opisać temat , pomóc nabyć w rozsądnych cenach odpowiednie zabawki oraz doradzić w temacie wzmocnienia wszystkich nowych i nie tylko jednostek BMW . Ogólnie dość drogie hobby , ale czego się nie robi dla dobrej zabawy !

 

Zestaw :

Porównanie IC :

 

Pozdrawiam :lol:

 

Fajnie, witaj w gronie F20 :)

 

Rozumiem, że temat będzie się tyczył tuningu mechanicznego i elektronicznego.

W sumie fajnie, bo brakuje mi tutaj na forum konkretnych ingerencji w silniki naszych gokartów :)

 

Powiedz co chcesz osiągnąć przez swoje przeróbki, bo szczerze mówiąc, to ładny fmic i program to dobry początek, ale przyrost 14KM i 40 Nm jestem w stanie osiągnąć zaworkiem akwarystycznym za 4,50 zł bez ingerencji w ic i program i co najfajniesze bez utraty gwarancji. :)

Tak więc: Quo Vadis?

Opublikowano

Też witam, zaczyna się ciekawie i liczę na więcej.

 

Ja bym tak nie uogólniał tematu, że 1 zaworek załatwiłby sprawę tak samo jak większy IC - BO TO NIE JEST PRAWDA !

Nie będę się tu bawił w nauczyciela ale rozumiem że Diesel-Performance chce mieć badziej stabilne parametry silnika (MOC i MOMENT) bez względu na czynniki atmosferyczne.

Czyli w upały chce objechać kolegów! :-)

 

Oczywiście zgadzam się że obecne przyrosty nie są imponujące i wielu forumowiczów osiąga więcej (różnymi metodami)

To drogi początek zabawy ale też dobra podstawa do kolejnych zmian.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za kolejne MOD-y.

Opublikowano
Też witam, zaczyna się ciekawie i liczę na więcej.

 

Ja bym tak nie uogólniał tematu, że 1 zaworek załatwiłby sprawę tak samo jak większy IC - BO TO NIE JEST PRAWDA !

Nie będę się tu bawił w nauczyciela ale rozumiem że Diesel-Performance chce mieć badziej stabilne parametry silnika (MOC i MOMENT) bez względu na czynniki atmosferyczne.

Czyli w upały chce objechać kolegów! :-)

 

Oczywiście zgadzam się że obecne przyrosty nie są imponujące i wielu forumowiczów osiąga więcej (różnymi metodami)

To drogi początek zabawy ale też dobra podstawa do kolejnych zmian.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za kolejne MOD-y.

 

Przy 14KM większy ic nie jest potrzebny, a zaworek całkowicie da sobie radę :)

 

dodaje jednego i like :cool2:

 

Taką jedynką musi się szybko jezdzic :)

 

a znasz może sam numer katalogowy naklejek ?

Same naklepki to już 20KM extra... :)

Opublikowano

Klaudiusz w twoim przypadku zdecydował bym się na dobrego chipa wykonanego w profesionalnej firmie

 

Przerabiałem temat BPK do swojej e90 i jeźeli auto nie jest już na gwranacji to gra jest nie warta świeczki , przyrost mocy jest nie duży a koszt zestawu jest zabójczy

 

Płacisz tylko za nazwę i że jest to niby oryginalny zestaw BMW , sterownik silnika wymieniają tylko po to aby na rynku nie trafiały się "lewe oprogramowania" więc za bezpieczeństwo BMW Ty płacisz , a już ostatnio miałem propozycję wgrania oprogramowania ze sterownika silnika PK

 

Ja byłem skłonny zapłacić ponad 6 tysięcy za BPK ale po przestudiowaniu przez tydzień czasu wszystkiego krok po kroku i wykonaniu kilkunastu telefonów nie warto - swoją opinię wyraziło nawet 3 dealerów BMW i wszytskie były mało pozytywne

 

Jeżeli miałbym auto na gwarancji to bez zastanawiania się zainwestował bym w BPK

Opublikowano

ale tuner ci wgrywa samego viruska a tu masz jeszcze intercooler po coś on chyba jest :norty:

nie pamiętam czy w pakiecie schnitzer tez jest intercooler

Opublikowano

Hmmm

Powiedzmy że BPK kosztuje minimum 6 tys zł

 

Virus u dobrego tunera = 2000 zł ( w zaleźności od sterownika ja miałem najnowszy )

więc za te 4 tysiące bez problemu zrobisz intercooler na zamówienie a i jeszcze spokojnie zostanie na również dobry wydech ....

 

A po drugie wszystko zależy jak auto trzyma serię bo kupując BPK nie wiesz ile obecnie masz , ja miałem na rolkach 185 KM i 374 NM w serii a PK daje niby w moim silniku 197 KM i 390m więc 12 KM i 16 Nm za 6 tys zł gdzie tu sens ?

A w dziale serii 5 / F10 ktoś napisał że po zamontowaniu PK auto przyspiesza gorzej 0-100km/h niż w serii

 

No ale powiedzmy że PK to fajny gaget w którego warto włożyć niepotrzebne pieniądze :)

Opublikowano
Też witam, zaczyna się ciekawie i liczę na więcej.

 

Ja bym tak nie uogólniał tematu, że 1 zaworek załatwiłby sprawę tak samo jak większy IC - BO TO NIE JEST PRAWDA !

Nie będę się tu bawił w nauczyciela ale rozumiem że Diesel-Performance chce mieć badziej stabilne parametry silnika (MOC i MOMENT) bez względu na czynniki atmosferyczne.

Czyli w upały chce objechać kolegów! :-)

 

Oczywiście zgadzam się że obecne przyrosty nie są imponujące i wielu forumowiczów osiąga więcej (różnymi metodami)

To drogi początek zabawy ale też dobra podstawa do kolejnych zmian.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za kolejne MOD-y.

 

Przy 14KM większy ic nie jest potrzebny, a zaworek całkowicie da sobie radę :)

 

Niedługo będę miał okazję (przy okazji chipa) rozmawiać z jednym z najmądrzejszych w tym temacie. Postaram się podpytać co o tym sądzi. Sam jestem ciekaw. Wtedy wrócimy do tematu. :-)

Opublikowano

 

Niedługo będę miał okazję (przy okazji chipa) rozmawiać z jednym z najmądrzejszych w tym temacie. Postaram się podpytać co o tym sądzi. Sam jestem ciekaw. Wtedy wrócimy do tematu. :-)

 

Tia... :) A ten jeden z najmądrzejszych rozumiem ma swój warsztat? :)

Opublikowano

 

Niedługo będę miał okazję (przy okazji chipa) rozmawiać z jednym z najmądrzejszych w tym temacie. Postaram się podpytać co o tym sądzi. Sam jestem ciekaw. Wtedy wrócimy do tematu. :-)

 

Tia... :) A ten jeden z najmądrzejszych rozumiem ma swój warsztat? :)

 

To Pan Andrzej Godula.

Opublikowano

 

Niedługo będę miał okazję (przy okazji chipa) rozmawiać z jednym z najmądrzejszych w tym temacie. Postaram się podpytać co o tym sądzi. Sam jestem ciekaw. Wtedy wrócimy do tematu. :-)

 

Tia... :) A ten jeden z najmądrzejszych rozumiem ma swój warsztat? :)

 

To Pan Andrzej Godula.

 

To już Ci moge powiedzieć co o tym sądzi.... podobnie zresztą jak KAŻDY mechanik/tuner, który zarabia na życie sprzedając programy, zestawy, intercoolery i inne dodatki mniej lub bardziej potrzebne.

Dajmy na to, że program kosztuje 1500 zł. Przy tej cenie, zysk dla mechanika/tunera jest około.... hmmmm..... 1460 zł.... :) A wielu kasuję więcej....

Jak myślisz? On Ci powie, że to jest "be" i nie rób tego tylko zrób sobie coś sam w domu?

I don't think so... :)

 

Swoją drogą, też tak kiedyś mówiłem jak na tym zarabiałem.... :)

Opublikowano

Cześć wszystkim .

 

Przypomnę jeszcze raz że jest to samochód na gwarancji - więc jakakolwiek modyfikacja oprogramowania , jest wykryra przez ASO przy każdorazowym podpięciu głowicy diagnostycznej . Wszystkie sterowniki począwszy od EDC16 po najnowsze 17stki jest zautomatyzowana kontrola oprogramowania DDE i DME . Niepodważalnym jest to że program wykonany u profesjonalnego tunera jest opcją nejefektywniejszą i stosunkowo najtańszą .

 

Kolega akwarysta z zaworkiem za 4.5 zl - zapewne wiesz co mówisz i zapewne Twoja modyfikacja w najmniejszym stopniu nie wpłynie na poprawność składu mieszanki , co przy pojazdach z DPF , przecież nie ma znaczenia :-) . Mimo że w tym samochodzie nie ma sterowania podciśnieniowego wiec zaworek możesz sobie podłączyć sam wiesz gdzie :P . Zatem jeśli propagujesz metode "druciarstwo" weź rezystor za 10gr , jak wiesz gdzie go wpiąć będzie ze 15PS przyrostu ... To taka mała dygresyjka .

 

Kwestia Intercoolera , oczywiście że przy 14PS teoretycznie nie był on potrzebny bo i bez wymiany samochody jakie robiłem miały przyrost ze 184PS na 225PS ale ...

Skoro można uzyskać jakikolwiek , nawet minimalny przyrost "gratis" oraz nie tracic cennych Nm w gorące i upalne dni to chyba sprawa jest bezsprzeczna i przemawia "ZA" wiekszym IC .

 

Kolego od 2.3d prześlij mi na PW siedem ostatnich znaków numeru nadwozia to sprawdzę co i jak .

 

Pozdrówki :)

Opublikowano

kamazzi lubie takie pitolenie bo on na tym zarabia nie wiadomo ile .... tak też patrzy na wszystko mój pracownik

Ale popatrz głębiej : czynsz za lokal , urządzenia , hamowania i co chyba najcenniejsze to wiedza już nie wspominam o pracownikach więc nie patrzmy na ludzi ze zarabiają prawie 100% na jednym samochodzie bo żeby zarobić nawet kilka % czasami trzeba porządnie kasy wyłożyć na stół a mało ludzi rodzi się z gotówką na koncie lub z rodzicami sponsorami - taki mały OT

Diesel-Performance - wkleił byś jakieś zdjecia samochodu

Opublikowano
....

 

Kolega akwarysta z zaworkiem za 4.5 zl - zapewne wiesz co mówisz i zapewne Twoja modyfikacja w najmniejszym stopniu nie wpłynie na poprawność składu mieszanki , co przy pojazdach z DPF , przecież nie ma znaczenia :-) . Mimo że w tym samochodzie nie ma sterowania podciśnieniowego wiec zaworek możesz sobie podłączyć sam wiesz gdzie :P . Zatem jeśli propagujesz metode "druciarstwo" weź rezystor za 10gr , jak wiesz gdzie go wpiąć będzie ze 15PS przyrostu ... To taka mała dygresyjka .

 

Kwestia Intercoolera , oczywiście że przy 14PS teoretycznie nie był on potrzebny bo i bez wymiany samochody jakie robiłem miały przyrost ze 184PS na 225PS ale ...

Skoro można uzyskać jakikolwiek , nawet minimalny przyrost "gratis" oraz nie tracic cennych Nm w gorące i upalne dni to chyba sprawa jest bezsprzeczna i przemawia "ZA" wiekszym IC .

....

 

 

Forma rozmowy przypomina mi wywody rodem z tuning.info.pl z końcówki lat '90... :)

 

 

kamazzi lubie takie pitolenie bo on na tym zarabia nie wiadomo ile .... tak też patrzy na wszystko mój pracownik

Ale popatrz głębiej : czynsz za lokal , urządzenia , hamowania i co chyba najcenniejsze to wiedza już nie wspominam o pracownikach więc nie patrzmy na ludzi ze zarabiają prawie 100% na jednym samochodzie bo żeby zarobić nawet kilka % czasami trzeba porządnie kasy wyłożyć na stół a mało ludzi rodzi się z gotówką na koncie lub z rodzicami sponsorami - taki mały OT

Diesel-Performance - wkleił byś jakieś zdjecia samochodu

 

Akurat kamazzi dokładnie wie ile on na tym zarabia.... wiem ile kosztuje czynsz, urządzenia łącznie z hamownią czy to od V-techa, czy dajmy na to Maha...

Ani jeden "profesjonalista" ani drugi nie zrozumiał aluzji zaworka akwarystycznego. Wytłumaczyłbym to łopatologicznie, ale jak napisałem wcześniej.... z tuning.info.pl zrezygnowałem mniej więcej w 1999 roku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przepraszam że dopiero teraz , ale jakby wiadomo że w wakacje nie ma się na nic czasu ;-)

 

Kilka fotek :

 

http://www.diesel-performance.pl/foto/IMG_1008.jpg

 

http://www.diesel-performance.pl/foto/IMG_1001.jpg

 

http://www.diesel-performance.pl/foto/IMG_0993.jpg

 

http://www.diesel-performance.pl/foto/IMG_0992.jpg

 

Jak się uda zrobić jakieś fajne to załączę .

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)

 

 

D-P

  • Moderatorzy
Opublikowano
Och rzesz... coraz bardziej zaczynają mi się podobać nowe jedynki :D W tym kolorze bardzo dobrze się prezentuje! Napisz jakie ma wyposażenie (najlepiej wyciąg z VIN'a) - widzę, że jest ciekawe.
Opublikowano
Napisz coś więcej co to za wydech. Oraz koszta takiej modyfikacji .... domyślam się że trzeba wymienić ten plastik pod zderzakiem na szerszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.