Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, podnosze temat bo mam ten sam problem jesli mowa o dziwny dzwiek na wolnych obrotach bo przy wyższych wentylator mocno szumi i niewiele slychac ale u mnie obawiam sie o pompe wody...

moze ktos sie jeszcze wslycha i podpowie. Takie dziwne swiszczenie metaliczne...

Opublikowano
może być łożysko z osprzętu. Miałeś wtedy włączoną klimę? Może też się sypać łożysko na pompie wody. U mnie wyje trochę inaczej robi tą typową zawieruchę a u Ciebie jakoś dziwnie to słychać. Niestety musisz się wsłuchać. Dzieje się to kiedy visko jest załączone czy cały czas?
Opublikowano
Czesc. Ja jestem po wymianie: pompy wody, wisko, napinacz, i jednej z rolek slizgowych. Po odpaleniu auta po kilku minutach zaczelo podobnie wyc... te lozyska wedlug mnie trzeba smarowac... wzialem smar techniczny i smarowalem 2 czy 3 z nich (te do ktorych mialem dostep) i wycie natychmiast ustepilo :norty:
Opublikowano
Te wycie wystepuje bez roznicy czy klima chodzi czy nie,a niewiem jak rozpoznac kiedy wisko jest zalaczone ... :/

odpalisz auto i wentylator możesz spokojnie zatrzymać ręką. ( o ile jest sprawne i trzeba bardzo uważać) ono się kręci luźno nie zasprzęglone. Jeśli bimetal w sprzęgle rozgrzeje się do danej temp (najczęściej dzieje się to w korkach w upalne dni) to zasprzęgla się visco i wtedy takie wycie występuje i nie ma szans wentylatora ręką zatrzymać. Wraz ze wzrostem obrotów szybciej kręci się wiatrak visco. Może film zniekształca trochę dźwięk.

Od kiedy masz auto? Bo istnieje możliwość, że dopiero po niedawnych upałach pierwszy raz słyszałeś visco. A ciche to ono nie jest.

Opublikowano
A moze byc tak ze w upalne dni wisko jest od razu zasprzeglone? Bo dzieje sie tak od kilku dni wlasnie,a fakt,sa upaly. Pozdrawiam
Opublikowano

Jeśli wcześniej jeździłeś chwile przed to tak. Bo po wyłączeniu silnika auto kumuluję temp. Ale rano przy pierwszym odpaleniu kilka/kilkanaście sek może być zasprzęglone potem nie może być. Musi chodzić luźno tylko się obracać.

 

Kupiłeś nowe? Jakiej firmy? Czasami nowe źle przechowywane potrafią odrazu nie działać. Jak używane to bywa różnie.

Opublikowano
Spotkałem się swego czasu z ciekawym sposobem sprawdzenia sprzęgła wiskotycznego.Otóż: rozgrzewamy auto do normalnej temperatury / wskazówka w pionie/,zatrzymujemy się,maska w górę i wyłączamy silnik.Wentylator powinien stanąć wraz z silnikiem jeżeli visco jest sprawne.
Opublikowano
Spotkałem się swego czasu z ciekawym sposobem sprawdzenia sprzęgła wiskotycznego.Otóż: rozgrzewamy auto do normalnej temperatury / wskazówka w pionie/,zatrzymujemy się,maska w górę i wyłączamy silnik.Wentylator powinien stanąć wraz z silnikiem jeżeli visco jest sprawne.

Raczej nie w pione, a czeka się aż visko się zasprzęgli. A to jeszcze długo trwa zanim złapie.

Opublikowano
No to ja juz niewiem co jest. Bo teraz,fakt ze jest goraco ale mi wyje jak tylko odpale auto. Wiec co? Te wisko co kupilem jest z nim cos nie tak?
Opublikowano

Jeszcze raz zapytam. Kupiłeś nowe czy używane? jakiej firmy?

 

Może odrazu być uszkodzone jeśli było źle transportowane i przechowywane na półce sklepowej albo na szrocie. Jak odpalisz auto możesz je zatrzymać ręką? bo może zasprzęglone nie jest tylko łożysko wyje

Opublikowano
Moim zdaniem wyje visco, a właściwie pęd powietrza. Odpal samochód całkowicie zimny i spróbuj zatrzymać wisco np. drewnianym trzonkiem młotka, tzn. przyłóż koniec trzonka do tej plastikowej obręczy okalającej wiatrak visco - jeśli nie stanie w miarę łatwo, to znaczy, że visco masz ciągle zasprzęglone i to ono tak wyje.
Opublikowano
Ja jak bym zmieniał kupował bym febi albo behr. Możliwe że nowe masz odrazu zasprzęglone. Jeśli tak jest to nie jeździj tak za dużo bo może się nie rozsprzęglać na 3tys obrotów tylko kręcić tyle ile silnik się kręci. Grozi to rozpadnięciu się łopatek wiatraka. Czytałem ze nawet robiło dziurę w masce. Robi wielkie zamieszanie pod maską rozwala chłodnice itd. Przez takie coś można załatwić sobie remoncik :norty:
Opublikowano
Przed chwila sprawdzalem na zinmym silniku nie da zatrzymac sie tego wentylatora,tzn ze wisko jest zasprzeglone? Tak chyba nie powinno byc Wiec co? Znow wymiana wiska?
Opublikowano
A co ci zaszkodzi spryskac te lozyska? na filmie niestety nie slychac do konca czy to wycie czy lozysko jakies halasuje... a jaki to problem sprawdzic czy wisco sie zalaczylo?? teraz takie upaly ze wystarczy doslownie 10 minut pracy zeby sie zalaczyl. Gasisz silnik i reka delikatnie sprobuj krecic wentylatorem, jak wyczujesz opor tzn wisco lapie i jest dobrze... bardziej bylbym zmartwiony jakby wogole nie lapalo, wtedy garnek i daleko nie zajedziesz...
Opublikowano
Przed chwila sprawdzalem na zinmym silniku nie da zatrzymac sie tego wentylatora,tzn ze wisko jest zasprzeglone? Tak chyba nie powinno byc Wiec co? Znow wymiana wiska?

Prawdopodobnie tak. Możesz jeszcze spróbować odkręcić sam wiatrak visco i odpalić bez niego. Jeśli nie będzie wyło, to masz winowajcę.

Opublikowano

nic nie odkręcaj tylko daj visko do reklamacji i kup oryginał a nie tanichę która widzisz jak działa. I nic nie psikaj bo masz zasprzęglone na stałe co może grozić do rozpadnięcia się wiatraka. I silnik cały czas jest obciążony bo ma większy opór (tak jak byś klimę załączył) w troszkę mniejszym stopniu

 

visko do rozebrania i nie ma co rzeźbić. Paragon i do sklepu i niech dają kasę albo zmień na firmę jaką pisałem wyżej

Opublikowano
Witam,oddalem tamte wisko na reklamacje i wzialem tym razem febi.... Dalej jest to samo wisko wyje caly czas.... Rano czy wieczorem,cieply czy zimny... Czy to mozliwe aby dwie wiskozy byly od razy caly czas zasprzeglone? I czy przy montazu mozna cos spieprzyc? A i dodam jeszcze ze wolno sie nagrzewa.
Opublikowano

MOże też masz termostat walnięty jak wolno się rozgrzeje.

 

Słyszałem ze ileś h przed montażem powinno się postawić visko w pozycji pionowej. W takiej jak pracuje. Pewnie, że mogłeś kupić kolejne wadliwe bo tam nie da się nic zepsuć. Musisz jechać do sklepu pokazać im jak to wygląda i jak się zachowuje i niestety reklamować kolejne.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

eee tam... ja tez ostatnio wymienilem: viso, pompe wody, termostat, lozysko, pasek klinowy i nowy plyn chlodniczy wlali. I wystarczy, ze temp na zewnatrz przekracza 20 stopni. Godzinka jazdy po miescie i kurna wyje przez caly dzien. Autu muli jakby ciagnal za soba dwie przyczepy. Ja bym ostawial ze cos zlego sie dzieje, ze ukladem chlodzenia, ale sie zapowietrza albo cisnienie znad tlokow wali w uklad chlodzenia.

 

Wystarczy, ze auto stanie 2 godziny (wieczorem) i mozna wsiasc i jezdzic normalnie. Jeszcze jedna sprawa, choc nie wiem czy to ma zwiazek, chodzi o pomocnicza pompe wody. Nie wiem czy kolega ja ma, ale u mnie komputer pokazuje jej awarie. Moze to dlatego...

Opublikowano

Nie dlatego bo ta pompa działa tylko na postoju a podczas jazdy działa pompa mechaniczna napędzana paskiem.

Co do ciśnienia to najpierw winił bym korek. Ale dlaczego uważasz ze jest za duże?

Wisko prawdopodobnie jak się nie rozłącza to kupiłeś nowe odrazu uszkodzone. Niektórzy nie potrafią jego transportować i przechowywać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.