Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy prosze o podpowiedz.

Auto zostawia czarna chmure za soba w momencie zalaczania sie turbo, kopci na czarno, nawet przy ruszaniu, szczegolnie widac to jak przeciagnie sie go na obrotach, bardzo zauwazalne na 2 i 3 biegu, od 3500, 4000 obrotow -czarna chmura.

wtryski sprawdzalem na inpie, mieszcza sie w przedzialach -1,5 do 1,5 - oscyluja ok 0,5.

do wymiany mam świece żarowe, ale jest cieplo wiec to nie to.

Waszym zdaniem od czego zaczac? turbo czy wtryski?

p.s.

bledy tylko od swiec zarowych.

i auto nie cechuje sie wyraznym spadkiem mocy, przynajmniej nie czuje zeby oslablo.

Edytowane przez lilo
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Opublikowano

Zacząłbym od wlania "czyścidła" przy tankowaniu, czyli przepłukania wtrysków. Lepiej najpierw wyeliminować drobne sprawy zanim wyjmiesz turbo.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Opublikowano

raz juz wyjalem wtryski, wyczyscilem je izopropanolem, 2 dni mniej kopcil, żonka twierdzi że nie kopcil wogole, ale Ona nie przeciaga na obrotach.

pozniej 2 razy tankowana verva i lany stp - do czyszczenia wtryskow.

na autostradzie tez przegoniony - oczywiscie bez lamania przepisow.

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Opublikowano
przed wyciagnieciem wtryskow i czyszczeniem zostawiawialo ogromna chmure, cala ulica byla w czarnym dymie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Opublikowano

Odma wymieniona?

Może egr zawieszony. Odłącz i sprawdź czy dalej kopci.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Zacząłbym od wlania "czyścidła" przy tankowaniu, czyli przepłukania wtrysków.

to jest CR... uważasz, że to dobra porada w tym przypadku??

Auto zostawia czarna chmure za soba w momencie zalaczania sie turbo, kopci na czarno, nawet przy ruszaniu, szczegolnie widac to jak przeciagnie sie go na obrotach, bardzo zauwazalne na 2 i 3 biegu, od 3500, 4000 obrotow -czarna chmura.

odepnij wężyk od zaworu EGR i sprawdź jak będzie jechać. Czy klapki zawirowań w kolektorze zostały usunięte?? Czy przy pracy silnika i nagłym obciążeniu słychać gdzieś z przodu auta lub z komory silnika świst?? Generalnie chodzi o to, że masz za mało powietrza względem paliwa i dlatego kopci.

Opublikowano

odmy nie ruszalem

klapki wywalone

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc warto wymienić odmę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no zaczne od odmy, calkowicie zapomnialem o tym koledzy

dziekuje za zwrocenie uwagi

:)

jutro zamawiam i wymieniam

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Opublikowano (edytowane)

Witam

Tylko co ma odma zatkana, tudzież nie zatkana, do czarnego dymu z wydechu i sadzy na asfalcie?

 

NIC !!!! :mrgreen:

 

Dziwi mnie fakt zadawania pytania przez osobę ,reklamującą w podpisie działalność związaną z motoryzacją. Np tuning , a

po wejściu na podlinkowaną stronę w pierwszym zdaniu pisze "diagnostyka samochodowa " :duh: Trochę mnie dreszcz przeszedł.

 

Kolego tak jak wspomnieli TC i silbergrau. Czarny dym to efekt nie prawidłowego spalania mieszanki paliwowo powietrznej.

Dym mamy gdy wtrysk leje, przez co mieszanka nie spala się poprawnie w cylindrze.

Gdy w proporcji paliwo powietrze jest zbyt dużo paliwa, lub zbyt mało powietrza.

Kiedy tak może być .

 

Gdy auto jest sprawne ale program (chip) jest przegięty i paliwa jest więcej niż turbina jest w stanie dostarczyć powietrza.

Gdy turbo nie doładowuje a przepływomierz mierzy wysokie wartości.

Gdy turbo dmucha ok ,przepływka mierzy ok ,a nie ma ciśnienia w kolektorze bo w dolocie jest dziura.

 

W grę wchodzi diagnostyka u kogoś kto ogarnia diesle , 100metrów z butem w podłodze i podgląd parametrów pracy silnika.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

odma wlasnie wymieniona na nowy separator.

Krzysiek nie wiem co ma sie odma do spalania, ale poki co to duza roznica zauwazalna.

co do softu to aktualnie bylo na originale (cos ok. 166KM - hamownia), bo na modach mocniej kopcil.

potestuje teraz jak sie bedzie zachowywal, ale znacznie mniej puszcza dymu.

a nie jest tak ze odma to odpowietrzenie gazow silnika? skoro jest zapieprzona to olej moze wyplowac do ktoregos z ukladu i stad kopcenie. czy sie zupelnie myle?

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy. Mam taki sam problem ze swoim bmw jak kolega wyżej. Czy zna ktoś rozwiązanie na ten ból? Wymieniłem filtr odmy na nowy, i wyczyściłem egr. Dym może nie jest aż taki gęsty jak wcześniej ale nadal jest i to dosyć spory.
Opublikowano
Kolejny tez mam taki problem, autko po czipe nie kopciło bardzo czasami bączka puscił , ale teraz jak dam do spodu to tak czarno za mna ze auta z tyłu nie widać, wczoraj na kompie byłem wszystko ok wtryski trubo i reszta cisnieie idt, odma niewymienna u mnie, mowicie to to możę być zaciety EGR? bo mechanik własnie tez mi tak powiedział
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbujcie odpiąć wężyk podciśnieniowy od egr i wkręćcie w niego śrubkę (w wężyk), dajcie znać czy jest lepiej. Założyciel tematu jak ma auto sprzed 31.03.2003, czyli euro3 to nie będzie miał kontrolki na desce (chociaż błąd w pamięci będzie), natomiast kolega powyżej jak ma auto z 2004, czyli euro4 to będzie kontrolka na zegarach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
U mnie egr nie był wcale tragiczny. Ktoś musiał go kiedyś czyścić. Filtr separatora też był wymieniany bo był z 2012 roku.Filtr powietrza też czysty widać że nowy. Jak kupowałem auto to byłem na kompie i wtryski były ok. Aby jeden który odbiegał od reszty ale się mieścił w normie. Jedyne co to zostaje mi przepływomierz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że egr był czysty akurat świadczy o jego niepoprawnej pracy, zrób tak jak napisałem i daj znać, przepływomierz jeszcze zdążysz wymienić :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wężyk wchodzący do zaworu egr, tylko, żeby nie było, że nie ostrzegałem, bo jak masz euro4 to wyskoczy check.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wyskoczy check, ale ja tak już jeżdżę od miesiąca ponieważ po odpięciu EGRa skończyło się szarpanie pomiędzy 1500 a 1900 obrotów oraz auto już nie puszcza dymka.
Sprzedam:
Opublikowano
Auto mi nie szarpie tylko dymi na czarno. Dzisiaj jeździłem w trasę to prawie cały czas a najbardziej to na 2 i 3 biegu przy rozpędzaniu się, w lbn to mi już na cb zwracali uwagę. I zauważyłem że mając prawie pół zbiornika i zrobieniu prawię 250km zaświeciła się rezerwa więc wzrosło spalanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zaślepiłeś ten egr czy nie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.