Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio wybrałem się w upał w długą podróż. w miescie, na swiatłach, korkach itp gdzie trzeba bylo hamować, mocno przyspieszac itp auto dostało po dupie

i zauważyłem w pewnym momencie skok temperatury. wskazówka nie stała prosto, tylko jakby kąt 135 stopni.

i wtedy przy ruszeniu, auto w ogóle nie chcialo wskoczyć na obroty... takie wrazenie jakby w ogóle turbo nie było. auto było strasznie zmulone, ledwo przyspieszał.

zjechałem na bok, odczekałem, temperatura spadła do 90 stopni, pojechałem trochę większą prędkością luźniejszą drogą, aby powietrze troche schłodziło auto i potem już było w porządku.

co to mogło być?

Opublikowano
Przejście silnika w tryb serwisowy. Po przekroczeniu chyba 112'C jest to fabryczne zabezpieczenie przed awarią jednostki. Wymień płyn na jakiś dobrej jakości i przedmuchaj chłodnicę, bo być może rdzeń jest zabity syfem i chłodzenie nie jest optymalne. Sprawdziłbym również stan pompy wody i termostat.
Opublikowano

no z początku tez tak myslalem ze silnik sam się ograniczył.

ktos ma jeszcze jakies uwagi? albo miał ktos takie sytuacje?

i jaki płyn do chłodnicy polecacie do mojego auta?

Opublikowano
Swego czasu widziałem taki fajny środek do czyszczenia chłodnic, ja osobiście zacząłbym od wyczyszczenia chłodnicy następnie sprawdzenie wiatraka na chłodnicy i żaluzji czy się otwierają, i oczywiście czy termostaty się otwierają :) Co do płynu to ja sam nie wiem co to za płyn dokładnie mam bo wlałem ten sam co do ciężarówek sobie wlewamy (mamy na bazie taką wielką beczkę z nim).

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
zabezpieczenie temperaturowe zadziałało w celu uniknięcia uszkodzenia silnika ... sprawdź poziom płynu , sprawdź działanie żaluzji chłodnicy oraz samego wentylatora ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ok termostat i chłodnica w porządku. została wymiana płynu.

 

1. jaki kupić płyn? nie chcę na tym oszczędzać, a nie wiem czy pierwszy lepszy z marketu się nada. jest jakiś typowy do bmw czy cos?

2. jak go wymienić? mniej wiecej wiem, ale czy jest może w najniższym punkcie jakiś zawór do spuszczenia całego płynu? no i potem wszystkimi odpowietrznikami odpowietrzac?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o płyn, to polecam Prestone. Też kiedyś potrzebowałem i wszyscy go polecali. Jeżdżę na nim coś około 2-ch lat i jest OK.
Corolla e11 FL --> BMW e46 FL (M47/TU) --> R18A2
Opublikowano
no wlasnie biorę pod uwage prestone albo oryginalny od bmw (jest na allegro), jednak ori wychodzi dosc drogo. ale prestone mysle ze bedzie w sam raz
Opublikowano
Może i płyn z serwisu, ale dlaczego sprzedający ma tylko 10 komentarzy?
Corolla e11 FL --> BMW e46 FL (M47/TU) --> R18A2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.