Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak powinna byc zamontowana tylna tuleja wahacza przedniego w E36 czy tak jak widac na fotce czy te dwa boki w ktorych guma trzyma powinny isc pionowo czy poziomo bo moj mechanik chyba zle to zamontowal poniewaz jak kopie w kolo to cale lata a tak nie powinno być.

http://img70.imageshack.us/img70/793/tuleja1fk.jpg

Opublikowano
To znaczy ze te tuleje to straszne dziadostwo 1000km i po tuleji kupiłem febi a jak sie kopie w kolo to lata jak szalone tak jakby ta guma wcale nie trzymala. Wie ktoś moze ile kosztują orginalne te tulejki bo juz wiecej nie kupie zadnych pseudo dobrych szkoda na nie pieniedzy tylko trzeba 7 razy wymieniać.
Opublikowano
Mozesz kupic Lemfordera, ale chcialbym dodac ze w kazdej E36 z jaka sie spotkalem - takze z taka po wymianie tulei koło musi latać!! To nie Passat czy Vectra albo jakiekolwiek inne auto przednionapędowe!!! Tu konstrukcja zawieszenia jest nieco inna i takie luzy to normalka.
Opublikowano

a koledze zle zamontowali i wyrwało po tygodniu!!! jak sie na znak nie ustawi to jest siara już nie pamiętam jak to byo ale puźniej wsadził tej samej firmy gumy i było ok

Febi to Si firma juz nie przesadzajmy... Bedziesz miał wydatki

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie sprawdzaliśmy to w ten sposób,że zakładaliśmy klucz na śróbe na kole i szarpaliśmy tak jak bysmy odkręcali lub dokręcali i u niego po wymianie na nowych gumach FEBI kolo dużo bardziej się rusza przód tył niż u mnie na starych gumach a z jednej strony już mi powiedzial diagnosta,że mam do wymiany więc tak chyba nie powinno być!!
Opublikowano

jakość Febi bardzo spadła.

Ja kupiłem gałke przednią dolna i rozleciała się. Nie wiem jak szybko ale po miesiącu to zauważyłem a w żadną dziurę nie wleciałem.

Opublikowano

Ja płaciłem 70zl za komplet a orginalne właśnie kupiłem 110,15gr.

Mam jeszcze jedno pytanko bo wszyscy mowią ze trzeba je skrecac na opuszczonym samochodzie a one na wahacz sa wciskane i na ta obejme co mocuje do karoserii tez sa wciskane a z tylu na wahaczu nie ma zadnych nakretek zeby przykrecic ta tulejke wiec co trzeba skrecac na opuszczonym samochodzie??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jaka cena jest zamienników??

 

Zależy jakich zamienników ale można już kupić od 50-60 zł/komplet

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich uczestników, czytam te posty i tak się zastanawiam czy to naprewdę chodzi o jakość części czy też o jej montaż. Naturalnie jakość jest ważna ale montaż również. Jeśli zamontujesz część nie tak jak to powinno być zrobione to nawet orginał prosto z fabryki nie spełni oczekiwań. Takie jest moje zdanie.
Opublikowano
Jacek ma rację. Jeśli coś się żle zamontuje, to już jest mniej ważne czy będzie to podróba, czy oryginał. Będzie żle działało i szybciej się zużyje. Jeśli ktoś założy silentblock przy podniesionym aucie, to po opuszczeniu będzie on już naprężony, a przy dobiciu się zerwie. Niektórzy "mechanicy" niestety o tym nie wiedzą. A pózniej wszystko zwala się na złe części...
Opublikowano
Do patryk w-wa: No będziesz miał trochę problemu z założeniem tej tuleji,o ile wciśnięcie tej tulei w obejme nie stanowi problemu (np używając nimadła ) to już wciśnięcie jej na wachacz stanowi mały problem.Oczywiście omawiam tu przykład gdy wymieniamy tą tuleję gdy wachacz jest zamontowany w aucie.Ja zrobiłem sobie prosty przyrząd i poszło ale łatwo nie było.
Opublikowano
Zamontowalem to ale niestety nie na samochodzie staralem sie jak najlepiej ustawic to na zdjetym wahaczu mialem prase wiec wcisnolem to bez wiekszego problemu ale po zlozeniu niby nic nie prezylo ale tulejka jest troche przekrzywiona tzn naciagnieta wydaje mi sie ze to zly kat pochylenia kola bo ona nie jest skrecona tylko tak jakby ten koniec wahacza jest za bardzo skierowany do srodka samochodu i jak mialem tulejke wyjeta to ladnie dolegala to tej krawedzi gdzie jest wiecej gumy a po zalozeniu do autka jest juz szpara miedzy ta grubsza guma a srodkiem i tulejka nie spelnia w pełni swojej roli ale nie wiem jak sobie z tym poradzic bo nastepnej tulejki nie mam zamiaru juz kupowac.
Opublikowano

też miałem wymienianą tuleję tyle, że w E39.

 

Gość wyciągnął wahacz z auta

wycisnąl starą tuleję i wprasował nową w dokładnie takiej pozycji jak była stara

Później założył wahacz ale zakręcił go dopiero jak podpierając koła ustawił je tak jakby auto było na ziemi

No i wszystko jest OK

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

[640:480http://img50.imageshack.us/img50/7176/pict01276da.jpg' alt='pict01276da.jpg'>]

 

u mnie tak to wyglada i nie wiem jak zrobic zeby byla prosto bo wahacz ciagnie ja w bok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

u mnie tak to wyglada i nie wiem jak zrobic zeby byla prosto bo wahacz ciagnie ja w bok.

 

Ustawiłeś zbieżność, to wygląda tak jaby drążek kierowniczy ciągnłą koło do środka auta, wtedy wahacz działa jak dzwignia, środek podparcia ma na środkowej gałce. Tuleja ma na obwodzie znacznik, który musi się pokryć ze znacznikiem na tym mocowaniu przykręconym do podwozia.

 

Jeszcze jedno, zawieszenie masz seryjne?

Opublikowano
Co do zawieszenia to nie jest seryjne bo jest dosyc twarde nie wiem co tam jest bo takie autko kupiłem jest tez troche obnizone ale nie duzo bo nie siedzi nisko na ziemi ale jest twarde i to dosyc mocno. Znaki sie pokrywają ale autko dosyc tragicznie zachowuje sie na koleinach na prostej drodze jak jade nawet 150km/h wciskam hamulec i jedzie prosto nawet jak puszcze kierownice ale jak wpadam w koleiny to masakra. Opony mam 205/55/16 wiec nie sa bardzo szerokie. Zbieznosc ustawilem ale moze sa zle kąty. A co do łącznika to nie wiem musze zobaczyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kąty z przodu są nieregulowane, coś tu najwyraźniej jest źle, ja bym pojechał zrobić geometrie auta, może masz 'czteroślada' albo tył przestawiony bo tam jest duża możliwość regulacji.

Zrób mały test, weź metr, zwykłą taśme i przemierz z jednej strony od środka koła do środka i z drugiej czy masz to samo oczywiście przy prostych kołach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.