Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W BMW montowane jest sprzęgło SAC (Self Adjusting Clutch), lub jak kto woli samonastawne. Docisk (element pośredni) posiada w sobie element mechaniczny, który potrafi kompensować zużycie okładzin tarczy sprzęgła. Dzięki temu, sprzęgło powinno przez cały okres eksploatacji łapać w tym samym miejscu, z taka samą siłą. Tak więc jeżeli ktoś na tej podstawie chce badać zużycie sprzęgła, to życzę mu powodzenia. Wyczuwalna różnica w pracy sprzęgła występuje dopiero w momencie jego granicznego zużycia (mechanizm kompensacji ustawi się już w skrajnym położeniu), kilka tysięcy przed jego zgonem.

 

Jestem po wymianie kompletu sprzęgła + dwumas. Sprzęgło łapało mi na dole, z tym, że bardzo szybko zasprzęglało (niewielki skok). Nowe zaczyna łapać na dole w tym samym miejscu, jednak ma większy skok zanim w pełni zaprzęgli. Łagodna jazda na pół sprzęgle czy delikatna zmiana biegów jest łatwiejsza, nie trzeba zbyt precyzyjnie operować nogą.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego napisz czy przed wymiana sperzegla ciezko ci bylo poruszac sie w korku ?

Ile zaplaciles za wymiane i co zostalo zamontowane ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Sprzęgło zaczęło chodzić coraz ciężej, pojawiły się odgłosy "szurania" przy w pół wciśniętym sprzęgle, wibracje na pedale i rezonans przy przyśpieszaniu z niskich obrotów. Zmniejszony skok w rzeczy samej utrudniał płynną jazdę w korkach, czasami niechcący robiłem hopkę do przodu. Ciężko było wyczuć moment kiedy sprzęgło już złapie.

 

Sprzęgło komplet LUK razem w kołem dwumasowym 1800zł + 250zł robocizna. Jeżeli mechanik ma narzędzia i wie jak montować ten typ sprzęgła, to nie jest to dla niego skomplikowana operacja. Nieumiejętny montaż sprzęgła z uwagi na mechanizm SAC może spowodować jego przedwczesne zużycie, więc lepiej się zapytać mechanika czy kojarzy temat. Mercedes i VW w niektórych modelach, również montuje ten typ sprzęgła.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie sprzęgło bierze w połowie ale też trzeba puszczać z wyczuciem bo potrafi szarpnąć. na początku to była masakra teraz mam już to opanowane. Ostatnio jeździłem automatem i chyba następny będzie automat, a jeszcze przed tą jazdą byłem przeciwny. :)
Opublikowano
to jak juz Panowie sie wypowiedzieli, to skorzystam z okazji i zapytam jeszcze o jedna rzecz, do tej pory jezdzilem dieslem, pytanie czy jak probuje ruszyc w benzynie na samym sprzegle bez gazu, to zawsze jest slyszalny klekot zaworow, czy to normalne w tym silniku , czy powinienem normalnie ruszyc bez zadnych odglosow, bez gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.