Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może przykład nieaktualny ale miałem okazję testować ori polo g40 - dawało i pewnie dalej daje radę a konstrukcja wiekowa już ...

i co to robiło na tamte czasy z tak małą pojemnością

trzeba policzyć co jest tańsze w montażu, jaki i czy zadowalający przyrost daje i jak z żywotnością

Opublikowano
W sumie po co tuningować e 46 320i za 15 tys do tego jak piszecie dodatkowo z 15 tysi za turbo i gadzety, nie lepiej od razu za 30 tysi szukać jakiegoś subaru ?
BMW E46 320i
Opublikowano

na 4ry łapy pchane i pożal się boże środek jak do codziennej jazdy

lepiej zrobić tak samochód żeby subaru w tyle zostawić

Opublikowano
fakt jak wsiadłem pierwszy raz ( nie wiem która wersja tego auta) to środek jak w starych hundajach albo czymś takim, strasznie brzydko :) jedynie dźwięk daje rade
szukam
Opublikowano
Może Impreza ma środek niezbyt ale jak to chodzi. Sam jeździłem Imprezą po modach 340 km na 4 napęd i powiem, że to pocisk. Trzyma się drogi pięknie i zapier..la jak rakieta:D
Opublikowano

dlatego zależy kto czego oczekuje od samochodu, w subaru środek masakra

dźwięk silnika piękny, piękne spalanie paliwa i koszty utrzymania

każdy po imprezie spodziewa się że wyrywa asfalt, bo wyrywa a przyjemnością jest ją objechać betą która często w wielu wersjach silnikowych nawet kamyków nie wyrywa

i coś jest w tym że imprezy mało kosztują

Opublikowano

kolega jeździł taka 2l turbo 215 koni chyba, fakt dzwiek fajny i jedzie też fajnie natomiast w baku wir no i wnetrzne jest brzydkie. Co ciekawe teraz szuka e46 i pogonił już subaru z racji spalania.

A najlepsze to ze 330d po wirusie zostawia takiego rajdowca w tyle i pali do 10l :D

szukam
Opublikowano

Więc myślę że nierozsądne jest podkręcanie dwu litrówki za duże koszta do uzyskanych mocy , ja jednak skłaniał bym się do ingerencji w ECU ogólnie jakiś mod może nie w celu super mocy (bo to jak już zostało napisane dużo to nie da) ale w celu zmiany charakterystyki silnika może momentu obrotowego coś by doszło ? Gdybym za wirusa jak do diesla chłopaki ładują zapłacił 250 pln i za 100 pln ktoś by mi to wgrał a uzyskał bym coś koło 160 KM i z 200 NM to bym był zadowolony .

Zna ktoś kogoś kto w rozsądnych cenach uskutecznił by mi takiego wirusa do 320i w okolicach Wrocławia ???

BMW E46 320i
Opublikowano
Więc myślę że nierozsądne jest podkręcanie dwu litrówki za duże koszta do uzyskanych mocy , ja jednak skłaniał bym się do ingerencji w ECU ogólnie jakiś mod może nie w celu super mocy (bo to jak już zostało napisane dużo to nie da) ale w celu zmiany charakterystyki silnika może momentu obrotowego coś by doszło ? Gdybym za wirusa jak do diesla chłopaki ładują zapłacił 250 pln i za 100 pln ktoś by mi to wgrał a uzyskał bym coś koło 160 KM i z 200 NM to bym był zadowolony .

Zna ktoś kogoś kto w rozsądnych cenach uskutecznił by mi takiego wirusa do 320i w okolicach Wrocławia ???

 

Samym wirusem to tam nic nie zdzialasz. Trzeba zrobic wiele przerobek mechanicznych niestety.

Opublikowano

w wolnossacej benzynie nic nie uzyskasz modyfikacjami. Tylko mechaniczne modyfikacje są w stanie coś dodać ale znowu koszty są ogromne a przyrost niewielki.

Zrozum że silnik turbo od zwykłego bardzo się różni i tylko silniki turbo można modyfikować w ten sposób aby zwiększyć moc bez ingerencji mechanicznych.

szukam
Opublikowano

Można ruszyć sterowanie vanosa, dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu i wtedy przejść na Pb98, da to może z 5-10 koni, czyli może nawet odzyskasz seryjne 150 koni.

W teorii to ładnie wygląda, ale niestety to jest mozolne strojenie a nie tylko wgranie gotowych map jak w dieslu.

Opublikowano

Zostaje mi tylko serię trzymać i utrzymywać auto w dobrym stanie technicznym.

2.0 niby dużo niby mało na pewno w sam raz na pokonywanie codziennych 16 km do tyry i niema co kombinować .

BMW E46 320i
Opublikowano
Zostaje mi tylko serię trzymać i utrzymywać auto w dobrym stanie technicznym.

2.0 niby dużo niby mało na pewno w sam raz na pokonywanie codziennych 16 km do tyry i niema co kombinować .

 

Ej, spokojnie, są opcje.

 

Po pierwsze wywal katalizator, masz murowane parę kucy więcej. Po drugie lepszy dolot, choćby stożek już coś wniesie (tylko mądrze trzeba doprowadzić do niego zimne powietrze).

Podłącz się pod kompa i zobacz jak Ci hula przepływka etc - jak coś nie domaga, to też Ci może zaniżać moc.

 

Potem zostaje Ci już tylko wymiana kolektora wydechowego na sportowe barany, modyfikacja wałków rozrządu, lżejsze koło zamachowe i t d. To już są koszty. No i stage III - trubo.

 

Chyba lepiej jednak sprzedać autko i kupić 325? 330? Może 330d, gdzie jak zabraknie mocy to tuning jest relatywnie tani a efekty naprawdę zadowalające. Ekstremum jakie znam to pod 300KM z 330d.

Opublikowano
Po pierwsze wywal katalizator, masz murowane

... błędy składu mieszanki i tryb awaryjny.

Po drugie lepszy dolot, choćby stożek już coś wniesie

... ładny wygląd pod maską i kolejne problemy z pomiarem zasysanej masy powietrza.

Podłącz się pod kompa i zobacz jak Ci hula przepływka etc - jak coś nie domaga, to też Ci może zaniżać moc.

... uwierz, że po w/w "modach" wszystko będzie rozjechane i możliwe, że nie dojdzie co się dzieje z silnikiem.

Potem zostaje Ci już tylko wymiana kolektora wydechowego na sportowe barany, modyfikacja wałków rozrządu, lżejsze koło zamachowe i t d. To już są koszty. No i stage III - trubo.

Wyczynowy kolektor wydechowy nic nie da, tak samo jak strumiennice. To układy na parach sond wąsko i szerokopasmowych o ściśle określonych granicach pomiarowych jonów tlenu. Bez precyzyjnych przeróbek odległości tulejek sond od siebie stale będzie problem z obliczaniem i regulacją wartości Lambda. Tutaj o wałkach dobrze radzisz, bo wyposażenie silnika z "agresywne" wałki z amerykańskiej wersji M3 daje odczuwalny przyrost. Układ sprzęgła z M57 + tarcza Alpina i po problemie.

 

Można jeszcze się zwrócić do Kolegi Bagora o modyfikację softu wolnossącej jednostki ---> memberlist.php?mode=viewprofile&u=4094

 

Mimo wszystko sugeruję poszukać 330d i go zchipować :wink: Pozdr

Opublikowano
Majac 320i najlepiej kupic po prostu silnik M52b28, włozenie jego jest proste, nawet stara skrzynia i sprzęgło mogą zostać. Koszt max 2-3 tys zł, oczywiscie zalezy czy robimy sami czy zlecamy warsztatowi... wg mnie najprostsze i najlepsze wyjscie na podniesienie mocy w 320i względnie niewielkim kosztem.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
maciek323 to by była najrozsądniejsza opcja katalizatory zostają i nawet nie myślę o ich usuwaniu .
BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.