Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z hamulcem ręcznym w tylnym lewym kole. Prawe koło hamuje bardzo ładnie, a lewe wogóle. Oglądając samochód od spodu zauważyłem że linka od lewego koła wcale nie pracuje i stąd podejrzenie że jest ona zerwana. Czy moze mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób są one poprowadzone i gdzie się łączą bo od spodu nic takiego nie widać. Dla jasności szczęki mam nowe (wczoraj wymienione) i odpowiednio zostały wyregulowane. Z góry dziękuje a pomoc
Opublikowano
widze że nie ma co liczyć na pomoc... już prawie sam do tego doszedłem, tzn. wiem gdzie się łączą, tylko nie wiem jak biegną pod podwoziem bo ich nie widać i przez to nie wiem jak je wymienić :/
Opublikowano
Pod mieszkiem ręcznego masz nakrętki regulacyjne skoku dźwigni. Dokręć nakrętki tym samym regulując napięcie linek poszczególnej szczęki.
Opublikowano

Ja jestem świeżo po wymianie linek ,szczęk, klocków ,tarcz ,rozpieraków,sprężynek regulatorków (wszystko co się wymienia w układzie hamulcowym).

Zaraz po wymianie ręczny nic nie łapał, więc wykręciłem jedna śrubę mocująca koło uniosłem auto (tył), długim wąskim wkrętakiem dokręciłem regulator do pierwszego oporu ,tzn koło zaczęło stawiać delikatny opór . Przy obracaniu następnie wchodzisz do auta demontujesz osłonę pod lewarkiem ręcznego ta skórzaną ,zaciągasz na "2 ząbek" i z czuciem dokręcasz nakrętkę linki po stronie w której wcześniej regulowałeś luz . Powtarzasz czynności na drugiej stronie auta i już ręczny zaczyna działać .

BMW E46 320i
Opublikowano
dzieki za pomoc tylko nie dokladnie o to mi chodzilo. wiem gdzie sie co reguluje i jak to zrobic tylko nie wiem jak podejsc do wymiany linki na nową. stara albo mi pekla albo gdzies wypadla z trzymaka bo sie poluzowala okolo 7-10 cm a wyszarpac sie jej nie da. od spodu nic nie widac i nie wiem jak sie za to zabrac. przydak by mi sie jakiś schemat prowadzenai linek hamulcowych, ale wujek google nic takiego nie widział :(
Opublikowano
No to kolego już pod domem to ciężko będzie moja była podniesiona do góry poluzowany wydech ,usunięta podpora wału skrzyni ,celem odkręcenia osłon termicznych wydechu i dopiero pod spodem, pod osłonami, widać jak cisną linki tunelem w stronę i nad skrzynie biegów. Końcówki linek w kabinie pod mieszkiem znajdziesz . Odkręcając w środku nakrętkę M6 możesz wyciągnąć linkę spod auta . Możliwe że mogło by ci się udać pod domem ale lepiej podnieść auto i ocenić szanse na wymianę ,a i tak koło musisz ściągnąć razem z tarczą.
BMW E46 320i
Opublikowano

i jeszcze pytanie - czy biorąc się za wymiane jednej linki warto też wymienić drugą? czy jak druga dziala to zostawić ją w spokoju?

i czy wymieniając tą linke/linki stosować oryginalną czy lepiej zamienniki (są tańsze - dwie w cenie jednej oryginalnej)

Opublikowano
Zamienniki to problem ,trzeba pancerze po obwodzie szlifować ale do ogarnięcia jak masz kesz to dwie jak nie to jedną .
BMW E46 320i
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
sory że tak późno, ale temat uważam już za zamknięty, ze wszystkim sobie poradziłem :) jak by ktoś miał z tym kiedyś problem to służę pomocą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.