Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z sondą lambda a mianowicie napięcie na sondzie to na biegu jałowym ok 0.12-0.16v a przy pełnym otwarciu przepustnicy max 0.24v. Czy takie wskazania mogą mieć związek z wyciętym katem?

Opublikowano
Nie. Sonda jest przed katalizatorem.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
To już nic nie kumam. Ta sama sonda podpięta pod inne auto oscyluje ładnie (0.1-0.9v). Czyżby uwalony komp a może coś z instalacją? Jak to sprawdzić bo już mi ręce opadają....
Opublikowano
Zwykły miernik i prześwietl kable. Ustaw na pomiar diód, jedną sondę daj do kabla przy sondzie, a drugą np przy wtyczce. Jak zapiszczy to znaczy, że kabel ok.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszkodzony przekaznik grzałki sondy,małe ciśnienie paliwa,zatkany filtr paliwa,lewe powietrze,zaniżający przepływomierz(najbardziej prawdopodobne).
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że napięcie jest na przepływomierzu to jeszcze nic nie znaczy.Odłącz przepływke i zobacz co pokaże sonda.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
To już nic nie kumam. Ta sama sonda podpięta pod inne auto oscyluje ładnie (0.1-0.9v). Czyżby uwalony komp a może coś z instalacją? Jak to sprawdzić bo już mi ręce opadają....

 

Co to znaczy?? Wykręciłeś sondę ze swojej buni i przłożyłeś w inne auto?? Jak zachowuje się silnik?? Szarpie, nie ciągnie jak trzeba, przerywa?? Nie zabardzo wiem na czym polega twój problem, jeżeli silnik pracuje normalnie to po kiego szukac problemu??

Opublikowano
Kolego gdyby chodziło normalnie to bym tam nie lazł... Ma takie odpały że raz chodzi dobrze a raz nie może się uciągnąć, jakby tam był silnik od malacza albo jeszcze gorzej. Dusi się zalewa i strzela. Na kompie pokazuje tylko że sonda stoi ale tez nie za każdym razem. Jak coś tam zaskoczy że ta sonda chodzi to po resecie kompa na początku trzyma napięcie 0.60v po to żeby zejść stopniowo do 0.22v (ok 5min to trwa) a potem już śmiga w pełnym zakresie. Kable sprawdzone, podmienione sondy, przepływka, i komp ale dalej nic....
Opublikowano

No więc w tyule trzeba było napisać, że źle silnik pracuje i sonda, to odrazu byłoby wiadomo.

Kolego sympatyczny najdalej 2-3 miesiące temu nazad, miałem dosłownie takie same problemy. Opisane w moim poście, z jakies 4 tematy poniżej twojego. Sprawcą tych niedomagań zapewne jest sonda lambda. Podczas eksploatacji auta sonda lambda "starzeje się" co wpływa na jej zwolnioną pracę lub tak jak moja w pewnym momencie dochodzi do końca swojego żywota. Jezeli chodzi o sondy lambda i jej żywotność to zakres okolo 100k km. ale z tym też bywa różnie. Nowa sonda powinna pokazywać wartości 0,1V lub 1,0V. Napięcie albo jest albo go nie ma i jest to sygnał dla komputera na to żeby wzbogacić albo zubożyć mieszankę. Moja prawie ciągle pokazywała 0,5V co nie dawało możliwości dla kompa na regulację składu mieszanki (samochód raz chodził wmiarę a raz wogóle, w sumie to wogóle nie było dobrze). Wymiana sondy załatwiła sprawę. Jak ją sprawdziłem?? Jesteś ciekawy to odpisz a przedstawię w skrócie jak to zrobiłem, a właściwie mój brat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.