Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Celuję w coś rozmiar większego, ale co to będzie to już zależy od konkretnego egzemplarza ;)

 

Czyli na 100% bmw, tak ?

Śmierdziel czy Pb ?

535d nie warto ... lepiej 530d w manualu i dobry program niż pierdzielić się ze wszystkim x2.

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

hehe nie no zejdźmy na ziemię :wink: :cool2: Mała benzyna lub jakiś klekocik, wszystko zależy od konkretnego auta :wink: Miałem wytypowane dwa egzemplarze E60/E61 525d. Jeden został sprzedany po dwóch dniach ogłaszania, drugi dzień po tym jak poprosiłem sprzedawcę o dodatkowe zdjęcia :roll: Czy na 100% bmw? byłoby fajnie, jednak jak już się wie na co patrzeć to większość egzemplarzy z ogłoszeń odpada już po zerknięciu na zdjęcia :| W przypadku mb jest tak samo... audi, lexus pewnie także, choć w tych markach już nie czuję się tak pewnie :wink:

 

Jak już znajdę to dam znać :wink:

Opublikowano
to może mobile.de albo jakiś forumowy ściągacz wozideł ...

 

Mobile raczej odpada ze względu na moje dość niekorzystne położenie geograficzne :wink: Tego nie wykluczam, aczkolwiek nigdzie mi się nie spieszy, więc na spokojnie się rozglądam po rodzimych ogłoszeniach. Cudów nie wymagam, chcę normalne zadbane auto :wink: Dwa przeszły koło nosa, więc i trzeci się trafi :wink:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

nie smuć sie na swieta ;p

 

uwielbiam to uczucie gdy niemiec płacze, jak zabieram kluczyki, daje paczke chusteczek, zrzucam 3 koce i odjeżdżam, gdy ryczy jak niemowle i dzowni po tygodniu, dwóch, miesiącu, uwielbiam to....

 

...i Tobie zyczę trafienia na takiego własnie niemca :cool2:

 

wesołych :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

:wink: no dobra nie będę się smucił :cool2: Na chwilę obecną kilka ciekawych aut sprzedano mi z przed nosa, a cała reszta już po zapoznaniu się z kilkoma zdjęciami przynosi wielkie rozczarowanie :wink: na szczęście nigdzie mi się nie spieszy i liczę na to że uda mi się kupić normalne zadbane auto. Jest to znacznie trudniejsze niż sądziłem, ale co tam :cool2: damy radę :norty:

 

Wszystkim przy okazji życzę Zdrowych i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia :!: :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Na chwilę obecną przygoda z marką BMW została przerwana. Po kilkumiesięcznych niezwykle intensywnych poszukiwaniach niestety nie udało mi się znaleźć normalnego egzemplarza na sprzedaż. Nigdy nie uważałem się za jakiegoś specjalnego pedanta, jednak to co miałem możliwość oglądać w ogłoszeniach czy na żywo przeszło moje wyobrażenia :roll: Równolegle do BMW przeglądałem także ogłoszenia innych marek takich jak Audi, Mercedes, Lexus, a nawet Ford czy Opel :wink: Ostatecznie zdecydowałem się na zakup MB S klasy prosto od właściciela z garażu :cool2: Auto zarejestrowane, zadbane, w pełni sprawne, po serwisie. Egzemplarz taki jakiego szukałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Który model? Jaki silnik? S600? :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W220 320CDI, skrzynia automatyczna, z ok. 2005roku? :wink:

 

Bingo :cool2: Oczywiście S600 byłby bardziej optymalny :) jednak trafił się 320cdi :wink: Kilka dni wcześniej oglądałem E65 730D i być może prowadzi się lepiej od MB, natomiast w kwestii komfortu, wyciszenia, nagłośnienia, użytych materiałów MB to inna liga

Opublikowano

Jak świat światem MB stawiał na komfort, BMW na sport , a Audi było pośrodku :) Stąd marki te mają tyle zwolenników bo każdy znajdzie coś dla siebie i żadna nie wchodzi sobie w drogę :) Aczkolwiek w najnowszych modelach różnice powoli się zacierają, MB próbuje być sportowy, BMW komfortowy , a Audi kombinuje z tym z i z tym.

 

Też się trochę interesowałem tym modelem, W220 320CDi to chyba w tym momencie najrozsądniejszy wybór wśród eSek, W140 staje się powoli Youngtimerem, W221 jest jeszcze za drogie jak na kieszeń przeciętnego Kowalskiego, a na zakup W220 w cenach 15 - 45 tys może sobie pozwolić każdy, przeciętnie zarabiający Polak. Zaznaczam- na zakup bo eksploatacja i serwis wysłużonego egzemplarza może doprowadzić do znacznego uszczuplenia budżetu niejednego, szczęśliwego właściciela. Jakie masz zawieszenie w swoim MB? Bo seryjny był pneumatyczny Airmatic, a w opcji hydrauliczny ABC Active Body Control ( odpowiednik Hydractive w Citroenach ). Bo zawieszenie to chyba największa bolączka tego modelu, nowy amortyzator przedni do airmatic kosztuje ok. 2500zł , regenerowany ok. 1400zł. Wymiana 2 sztuk pochłonie więc niezłą sumkę. Przy zawieszeniu ABC jest jest jeszcze drożej. Poza tym niestety korozja nadwozia, oglądałem kiedyś bezwypadkowy 9 letni egzemplarz z 2001r i niestety na tylnych i przednich błotnikach były purchle. Po liftingu z 2003r może coś poprawili. No i na koniec uszkodzone konwertery w automatach typu 722.5 oraz 722.6, moment obrotowy dużego diesla niestety robi swoje.

Podsumowując, magakomfortowe auto ale ponadprzeciętnie drogi serwis sprawia, że najtańszych egzemplarzy należy unikać jak ognia :)

Opublikowano

Zasadniczo zgadzam się z tym co napisałeś.

 

Oczywistą sprawą jest że wszystko zależy od budżetu. Również wybrałbym W221 no ale niestety :wink: Poprzedni właściciel mojego MB ma obecnie W221, ale już planuje zakup nowego modelu, który na zachodzie podobno sprzedaje się jak świeże bułeczki.

 

W220 na chwilę obecną jest normalnym autem - tyle że dłuższym, bo szerokość czy wysokość jest już całkiem przeciętna i ustępuje np. mondeo.

Wszelkie części eksploatacyjne można kupić jako zamienniki, mnóstwo elementów z rozbiórek itp. - internet załatwia sprawę. Nawet oryginały nie są aż tak strasznie drogie. Części zasadniczo tanieją bo jest ich mnóstwo, a aut coraz mniej.

Poszukiwania i zakup W220 za 15-25tyś zł można sobie od razu darować. Sytuacja dokładnie ta sama jak w przypadku tanich BMW.

 

Mam u siebie zwykłego airmatica i koła 17". Auto 3 stycznia było na poziomowaniu i zbieżnościach w ASO, więc tu wszystko gra. Jeżeli coś się zepsuje to oczywiście naprawić trzeba, jednak nie są to takie koszty jak jeszcze kilka lat temu, czy jak obecnie przy W221. Amortyzatory można kupić nowe ori, zamienniki bilsteina lub no namy, regenerowane, a całkiem możliwe, że wystarczy montaż zestawu naprawczego za bodaj 40E. Tak czy siak nie mam zamiaru przewidywać awarii bo bym oszalał, jak się coś popsuje to naprawię :wink:

Korozja to problem egzemplarzy przedliftowych a także powypadkowcych. Dokładnie tak samo jak w przypadku w203.

Automaty to głównie problemy w S400CDI oraz zajeżdżonych egzemplarzy. Mam MB w domu od ćwierć wieku i jeżeli kupuje się normalny egzemplarz i korzysta z niego w sposób zgodny z przeznaczeniem to jest to bardzo porządne auto. Tak samo sprawa tyczy się BMW - przez ponad 4 lata miałem model/silnik powszechnie uchodzący za wyjątkowo awaryjny, a mi zasadniczo nie zepsuło się w nim nic :wink:

Stara zasada: jak dbasz tak masz :cool2:

Opublikowano

Stara zasada: jak dbasz tak masz :cool2:

 

Dokładnie, też się zgadzam z tym stwierdzeniem :) Jestem wręcz przekonany ( po tym jakie BMW sprzedawałeś ), że nie kupiłeś "trupa" tylko zadbany egzemplarz, a mój trochę straszący wywód był skierowany do osób, które myślą, że skoro można kupić tanio W220 to i tania będzie jego eksploatacja.

Życzę przyjemnego użytkowania Mietka bo chyba żadne auto z tamtych lat nie jest mu w stanie dorównać komfortem jazdy ( i piszę to z autopsji bo bardzo pozytywnie wspominam przejażdżkę tym modelem ), poza tym wspiąłeś się już na wyżyny klasowe jeśli chodzi o auta i teraz trudno będzie go zastąpić godnym następcą , no chyba , że W221 albo coś z pozostałej dwójki niemieckich konkurentów :)

  • 5 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ładny, to chyba końcówka tego modelu ?

Bo te wczesne, przeważnie przerdzewiałe i z padniętym zawieszneniem dorobiły się już nawet fanpage "beka z w220" na facebooku :)

Opublikowano

Ostatni wypust ;) nic mu nie dolega. Niestety w pewnym momencie okazuje się że te auta trafiają do osób które nie wyrosły jeszcze z golfa II :/ pomijając już fakt że spora liczba egzemplarzy już dawno powinna skończyć na szrocie ze względu na mocno powypadkową przeszłość, lata niedbalstwa czy po prostu ekstremalne zajechanie :| a często wszystko na raz :duh: Nie jest to domena wyłącznie mercedesa, drogie modele innych marek również trafiają w takie łapki koneserów luksusu :roll:

Podobnie było z E38, jednak w chwili obecnej te zjechane chrupki w większości trafiły na złom, a na rynku pozostają te zadbane :wink: W140 podobnie, więc mam nadzieję że już wkrótce wymrą w220 szpecące krajobraz :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Uważam tak samo jak Ty :) jeszcze raz graty fajnej limuzyny.
Opublikowano
Dziękuję :wink: Po przesiadce z e46 znów musiałem się przestawiać na mb :8) jedne kwestie na plus inne na minus
Opublikowano
A jak wrażenia z użytkowania? Chodzi mi o spalanie w mieście, w trasie, dynamika silnika np. przy wyprzedzaniu. I koszty obsługi serwisowej.
Opublikowano

Wrażenia jak najbardziej pozytywne ;) Bałem się że auto będzie za wielkie, jednak dla mnie nie stanowi to problemu. Układ kierowniczy, zawieszenie, fotele nastawione są na komfort i szczerze to wygodniejszym autem jeszcze nie jechałem. W kategorii komfortu bije na głowę E65, w prowadzeniu już odwrotnie. Są to auta o zupełnie odmiennym charakterze :wink:

 

Auto mam prawie pół roku, jednak do tej pory unikam jazdy w mieście ze względu na trwającą inwestycję tramwajową - korki :roll: Takie krótkie trasy 3-4km to według komputera 11-12 litrów. Pojeździ się chwilę dłużej i potrafi zejść do 10. Zimą było litr więcej. Z tego co wyliczyłem komputer na całym baku okłamuje o ok 0,3l/100km.

W trasie według mnie pali bardzo mało jak na takie wielkie auto. Zaznaczam że jazda spokojna, zwykle w trybie wycieczkowym. Realnie jestem w stanie uzyskać wynik poniżej 6l/100km :shock: np ostatnia trasa Olsztyn-Tczew-Olsztyn + trochę kręcenia się na miejscu (ok 20-30km). Do domu dojechałem z wynikiem na kompie 5,4l/100km, do tego doliczmy 0,3l przekłamania i mamy 5,7l/100km :shock: Jadąc tak samo te trasę 320D realny wynik był raptem pół litra mniejszy. To dla mnie ogromne zaskoczenie na plus :cool2: aczkolwiek i tak traktuję to jako ciekawostkę ponieważ nie przejechałem tym autem jeszcze nawet 4000km, więc tankowałem raptem kilka razy :wink:

 

Dynamika. 204km, 500Nm fabrycznie bez DPF-a. Przyspieszenie 0-100 w 7,8 sek. Przy wyprzedzaniu wrażenia podobne jak w S6 sąsiada :wink: Dla mnie bomba :cool2:

Nawet przyjemnie brzmi przy wkręcaniu na obroty. Rzędowe 320 CDI do tej pory uchodzi za jeden z najbardziej udanych silników diesla mb :wink:

 

Koszty opiszę później bo już czas mi się kończy :wink:

Opublikowano

Koszty.

Auto kupiłem prosto z garażu od właściciela. Trzy dni wcześniej miało duży serwis, a dzień przed sprzedażą zostało wymyte, nawoskowane i kompleksowo wyczyszczone we wnętrzu. Podobnie jak w poprzednim bmw e46 coś takiego jak "pakiet startowy" mnie ominęło :wink: W mb inspekcja przypada co 15 tkm, więc mam do przejechania jeszcze ok 11 tkm do kolejnego serwisu. W związku z powyższym trudno mi się dokładniej wypowiedzieć co do kosztów obsługi serwisowej. Wszelkie elementy eksploatacyjne dostępne są zarówno oryginalne jak i zamienniki różnych marek. Ceny trochę wyższe co jest oczywiste bo np tarcze hamulcowe są po prostu większe niż w mondeo czy insigni.

S klasa jak na polskie warunki była bardzo droga lecz wydaje mi się że zarówno powyższe jak i poniższe zdjęcia tłumaczą cenę. Sytuacja jest dokładnie taka sama jak w przypadku bmw. Chcesz zadbane eleganckie sprawne auto to po pierwsze najeździj się i naszukaj, a po drugie głęboko sięgnij do portfela :wink: Okazyjne oferty handlarzy można od razu sobie darować :cool2:

 

 

Na dzień przed zakupem auto prezentowało się tak:

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.