Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam zamiar dokonać zakupy ślicznej Bawary e39 525D, ale przyznam się szczerze, że mam pewne obawy co do skrzyni biegów ... jest w niej automat. Nigdy nie jeździłem na automacie. Wiem, że jest to wygoda, ale jak to wygląda w porównaniu do manualnej skrzyni??? Skrzynia ta akurat działa bez zarzutu bo miałem okazję się autkiem przejechać. Żadnych zrywów ani szarpań, ale jednak zawsze byłem zwolennikiem manualnych skrzyń. Polecacie automat???

Pozdrawiam

Opublikowano
oj coś tak czuję, że spodobał Ci się automat, pamiętaj, że jak się raz wsiądzie w automat, to już nigdy nie będziesz chciał jeżdzić manualem.
Opublikowano
Bierz...albo pokochasz, albo znienawidzisz :D
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
oj coś tak czuję, że spodobał Ci się automat, pamiętaj, że jak się raz wsiądzie w automat, to już nigdy nie będziesz chciał jeżdzić manualem.

 

nie do końca, mam automat a w 90% przypadków sam zmieniam sobie biegi :D

 

Co do automat vs manual - jeżeli nie będziesz od czasu do czasu wsiadał sobie do samochodu z manualną skrzynią to automat nie będzie Cię drażnił.

Opublikowano

Tak nie do końca z tym automatem.

 

Ja od przeszło pol roku bujam się z taka skrzynią i nie raz mnie rafia, ze nie mogę sobie zredukować tak jak bym chciał i muszę się zdawać na bezduszna elektronikę.

 

Dodatkowy kłopot w tym, że większość innych samochodów jakimi jeżdżę to tez automaty wiec cierpienie się powiększa.

Na szczęście we Fiacie jest nietypowy automat wiec bez dodatkowych kombinacji można mu zmieniać biegi nawet w trybie automatycznym.

 

Szczerze mówiąc automat jest wygodny, ale w mojej 530 denerwujący jest poślizg sprzęgła nawet powyżej 90 km/h.

Dodatkowym minusem jest fakt, ze przy prędkościach miejskich odpada kwestia hamowania silnikiem, bo poniżej 60 km/h wysprzęgla i w zasadzie jedzie na "luzie".

Gdzieś ostatnio czytałem watek o firmie w Niemczech, która zmienia soft w centralce skrzyni i lock zapina wcześniej i ciągnie równo z obrotami silnika, prócz tego, ze oszczędza sprzęgło to pewnie w jakimś tam stopniu ogranicza spalania bo moc silnika nie idzie w puste wtedy.

 

W swojej skrzyni zauważyłem bardzo dużą różnice miedzy trybem zwykłym a trybem sport, to tak ja by nagle znaleźć się w innym samochodzie. Np. w Discovery 3 nie ma wielkiej różnicy miedzy tymi trybami.

Wyprzedzanie dzięki automatowi jest bezstresowe, bo centralka sama dobiera sobie przełożenie wiec nie ma opcji, żeby coś poszło nie tak.

Wciskasz gaz i reszta Cie nie interesuje.

 

Reasumując automat jest fajny jeśli nie nastawiasz się na jakaś mocno dynamiczna jazdę.

Jeśli - tak ja ja- lubisz dużo hamować silnikiem, redukować przed zakrętami i ogólnie samemu decydować o wybranym przełożeniu, to automat będzie Cie frustrował, bo nawet jak przejdziesz w tryb manual, to nie będzie to to samo co tradycyjny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bierz automata, super sprawa, niesamowita wygoda, też mam 525d automat, wcześniej miałem 6 innych BEEMEK, wszystkie manual, nie ma prównania... Może troszkę więcej spali, może jest opóźnienie między dodaniem gazu a reakcją autka, ale można się do tego przyzwyczaić i nauczyć szybszej reakcji. Ważne żeby skrzynia nie była używana do ostrej jazdy czy driftu, no i jeszcze jedno, choć pewnie wielu zje mnie za te słowa, ale trzeba wymieniać olej w skrzyni, ja to zrobiłem po namowie bardzo dobrego mechanika i jest różnica na plus. Dość dużo go tam wchodzi, ale warto i najlepiej ATE.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ja również polecam automat. Wiadomo delikatniejsza skrzynia niż manual ale wygoda w korkach BEZCENNA !!! :cool2:

Z tym że trzeba o nią dbać olej tylko BMW dedykowany do skrzyni, raz mi zalali jakiś inny i skrzynia miała tendencję do poszarpywania, ale po zmianie za oryginał bez żadnych problemów 280 tys km. :D

Opublikowano
a powiedzcie mi jeszcze jak wygląda u Was kwestia wspomagania kierownicy ??? bo wcześniej jeździłem Volkswagenami a tam wszystko działało bardzo leciutko. W tym egzemplarzu E39 który zamierzam kupić kierownica chodzi stosunkowo ciężko.
  • Moderatorzy
Opublikowano

W porównaniu do V-weja jest ciężej i to normalne.

Za to przy wyższych prędkościach nie latasz po drodze.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
W porównaniu do V-weja jest ciężej i to normalne.

Za to przy wyższych prędkościach nie latasz po drodze.

 

W sumie racja .. przy wyższej prędkości zawsze lepiej jak jest sztywniej :D

Opublikowano
Sorki, że Was tak męczę, ale mam jeszcze jedno pytanie: Czy to normalne, że uszczelki w E39 przy słupkach środkowych się po prostu wycierają lub pękają ??? bo w tym egzemplarzu od strony pasażera i w szczególności od kierowcy uszczelka wygląda, jak by ją pogryzły myszy :P
Opublikowano
Sorki, że Was tak męczę, ale mam jeszcze jedno pytanie: Czy to normalne, że uszczelki w E39 przy słupkach środkowych się po prostu wycierają lub pękają ??? bo w tym egzemplarzu od strony pasażera i w szczególności od kierowcy uszczelka wygląda, jak by ją pogryzły myszy :P

Tak, to normalne. We wszystkich, które miałem okazję oglądać ta uszczelka była albo przetarta, albo mocno "obgryziona".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi uszczelkami, to potwierdzam, miałem już cztery e39 i tylko w jednej były całe uszczelki, ale to był stan ideał i na 100% od dziadka z niemiec!!

Kiedyś nawet chciałem kupić taka uszczelkę na szrocie specjalizującym sie w BMW i nie znalazłem ani jednej całej, oczywiście od drzwi kierowcy..

Wspomaganie w bmkach chodzi dość ciężko, kiedyś gdy sprzedawałem jedną z moich "basiek" klientowi, który miał 20 letniego mercedesa "SEC", to gość myślał, że nie mam wspomagania, ale jakoś to na dłuższą metę nie przeszkasza.

P.S. nie wspominaj tu o vw... :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mam jeszcze jedną opcje kupna .. E46 2003 w kombi ale z silnikiem 1.8D 115 KM co sadzicie o tym silniku??? Miałby go w zajebistej cenie i mam teraz straszny dylemat.
Opublikowano

Hmmm - porównaj wiek aut, stan techniczny, pomyśl na czym konkretnie Ci zależy w danym aucie (przede wszystkim osiągi/dynamika auta czy może jednak spalanie) i na tej podstawie dokonaj wyboru. Trudno, żebyśmy my decydowali tu za Ciebie. To są Twoje pieniądze i Twoje oczekiwania. Jeśli masz je sprecyzowane trudno, żebyśmy My decydowali za Ciebie.

Co do samych silników (e39 525d vs e46 318d) to nie sądzę, że będzie jakaś duża różnica w spalaniu na korzyść tego drugiego. Na pewno jednak będzie spora różnica w dynamice jazdy (na korzyść 525d) - choć zawsze możesz dodać jakiegoś wirusa i przy dorzuceniu tych 30 KM zawsze to już jakoś będzie jeździło.

Nie muszę też wspominać, że sam komfort jazdy także znacznie się różni - na korzyść e39 (zresztą nie ma co porównywać bo to 2 zupełnie inne auta).

Wybierz to, na czym bardziej Ci zależy...

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.