Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum, gdyż jestem nowym użytkownikiem tego forum :D tak jak w temacie niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem e46 320d :8)

 

Coś ostatnio się zrypało gwiżdże w okolicach turbiny, a załącza samo turbo np na 2 biegu dopiero przy okolo 3 tys obrotów :shock: . Dodam że auto przy starcie strasznie mułowate. A gwizd jest bardzo nienaturalny i słyszalny nawet gdy siedzimy za kierownicą. Dużo oleju znajdowało się w inter coolerze. Na pewno nie były to śladowe ilości.

W odmie znajdowało się masełko i to bardzo dużo tego masełka ;/ ...

Auto lubi zakopcić takim czarnym dymem.

 

 

Oczywiście zawór egr, zaworki, separator odmy wymieniony, cały dolot plus kolektor ssący wymyty już na igłę. Złożyłem i nadal nie trybii...

 

Proszę o o pomoc w wyjaśnieniu przyczyny.

Opublikowano

No cóż, pewnie szykuje Ci się zmiana turbiny. Lepiej szybko zadbaj o nią, bo inaczej rozwali Ci się cały silnik kolego.

Silnik może ulec rozbieganiu, czyli spalaniu zamiast paliwa oleju silnikowego podawanego przez turbinę - bo ta będzie zasysać właśnie z silnika olej - poprzez uszkodzone uszczelniacze.

Efektem jest śmierć silnika w potężnych meczarniach... :(

 

Np. tutaj:

 

 

I wierz mi - wygląda to jeszcze 40 razy bardziej dramatycznie niż na tych filmikach... :(

Opublikowano

Kolego loona nie strasz nam nowego użytkownika.

Oczywiście tak jak Loona napisał może się to stać, ale zanim będziemy to obstawiać warto się dowiedzieć jaki masz przebieg w tym aucie czy sprawdzałeś gdzieś auto przez kupnem, czy turbina była regenerowana ?

Po pierwsze dobra diagnostyka powie nam o kondycji turbiny i wtrysków oraz pompie i ciśnieniu na szynie CR, bo po roczniku wnioskuję że masz auto po liftowe.

Po dobrej diagnostyce będzie wiadomo czy turbina jest dobrze sterowana ( elektrozaworek czy jest dobry) oraz czy geometria działa czy EGR funkcjonuje bo może być otwarty cały czas. Czy ma sprawny przepływomierz i czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Jeśli kupiłeś tanio auto to szykuj się na to że albo masz przekręcony licznik albo auto mechanika nie widywało.

Tak wiec najpierw diagnostyka i odczyty live data a potem zobaczymy co do wymiany/naprawy.

Opublikowano

dzięki kolego zdemontowałem już turbinę i wysyłam do sprawdzenia. Tylko żę np. oleju w układzie wydechowym nie ma a jest tylko w dolocie. Czy to też jest objaw uszkodzonej turbiny?

 

 

Przy aucie na pewno było nieźle grzebane być może właśnie u mechanika magika, który w ogóle nie ogarniał. było kręcone przy przepływomierzu ponieważ tak zmęczonych śrubek przy nim dawno nie widziałem.

 

Komputer do pełnej diagnostyki BMW będę miał w następnym tygodniu dopiero więc na pewno podłączę.

 

Najprostsze co mi przychodzi do głowy to zarżnięty silnik.... o zgrozo....

Opublikowano

Podepne sie.

Mianowicie,wczoraj mialem taka sytuacje ze bunia wogule nie chciala przyspieszac, a slychac ze turbo sie zalacza normalnie tylko duzo glosniej tak jak by szumialo, byla nieszczelnosc i cisnienie powodowalo szum???

Opublikowano

Bez komputera możemy tylko rzucać pomysłami. Wszystko się okaże w następnym tygodniu jak podepnę kompa.

 

Jutro mają dać mi info co do turbiny więc na pewno was poinformuję.

Opublikowano
Podepne sie.

Mianowicie,wczoraj mialem taka sytuacje ze bunia wogule nie chciala przyspieszac, a slychac ze turbo sie zalacza normalnie tylko duzo glosniej tak jak by szumialo, byla nieszczelnosc i cisnienie powodowalo szum???

 

 

Kolego szum czy gwizd?

Kopci Ci coś bunia?

Opublikowano

WItam dostałem informację że turbina jest uszkodzona. Podobno ktoś ją kiedyś regenerował jakoś nieudolnie.

Dostałem informację że turbina jest nie wyważona, łożyska są wybite, zapieczony jest jakiś tam pierścień, i że generalnie turbina głupieje na stole probierczym. Więc zleciłem pełną regenerację. Niestety u nich turbina nie gwiżdżę więc nie wiadomo nadal skąd się bierze ten gwizd.... W turbinie jest jednak jeszcze jakieś inne uszkodzenie które według kolesia co ją będzie regenerował daje do myślenia że coś z ciśnieniem oleju w silniku jest nie halo.

Opublikowano
... I co z tego ze nowe jak te wszystkie części to jakieś chińskie badziewia...

 

Wątpię kolego wiem ze w dobre ręce oddałem ta turbinę;]

Opublikowano

Ja za odbudowę zapłaciłem 1,5 tys zł.

Ile dostałeś gwarancji?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
... I co z tego ze nowe jak te wszystkie części to jakieś chińskie badziewia...

 

Wątpię kolego wiem ze w dobre ręce oddałem ta turbinę;]

 

Nie chodzi o to, że ktoś może udawać że "robi", a ktoś na prawdę "robić". Chodzi o to, że Garret nie zaleca regeneracji swoich produktów, oraz ( i teraz najważniejsze) NIE UDOSTĘPNIA ORYGINALNYCH CZĘŚCI ZAMIENNYCH !!! Był na forum link do informacji na stronie producenta. Kolega TC to pewnie miał na myśli :D.

Opublikowano
To myślałem ze jest oczywiste ... Tylko zestawy naprawcze też są różnej jakości... I mogą sie różnic np ilością lopatek po stronie gorącej....a to jak wiadomo wpłynie na czas wstawania turbo , i nagle okazuje sie ze. turbo łapie od 2500 tys...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

wiem że nie będzie to regenerowane na częściach gareta i zdaje sobie z tego oczywiście sprawę. Nie mniej jednak gwarancji rok dostane i jak coś będzie nie tak na pewno się upomne o swoje;]

 

Co do za późnego wstawania turbiny to i tak wstaje dopiero po 3 tys więc jest kaszana.....

 

Cena regeneracji turbo zależy od stopnia jego uszkodzenia. Podstawowa regeneracja kosztuje 700-900 zł zależy czy kogoś znasz od regeneracji i firmy jaka to obsługuje. 1.5 k za regenerację to twoja turbina miała wymieniony chyba cały środek:)

Opublikowano
Dokładnie tak, całkowita odbudowa. Pozostał tylko korpus. A i tak nie byłem pewien czy są nominalne wymiary korpusu. Gdyby ich nie było to by mi nie odbudowali.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Dobry warsztat nie wypuści niesprawdzonej i nieskalibrowanej turbiny. U nich również się sprawdza ciśnienia jakie powinna tworzyć w poszczególnych partiach obrotów w odniesieniu do mapy producenta. Sprawdź u siebie koniecznie pomiary przepływomierza, bo być może tutaj masz przyczynę. Dawki paliwa uzależnione są od masy powietrza biegnącego przez przepływomierz.
Opublikowano

Wczoraj gdy wszystko wypisałem sobie na kartce i pogłówkowałem trochę doszedłem właśnie też do wniosku że to przepływomierz ale bez komputera to walka z wiatrakami i strzelanie w ciemno;]

 

Jak podmienie od szwagra przepływkę to coś to da? (nie mam czym zrobić adaptacji)

Opublikowano
Pierwsza kwestia nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepływomierza... jest tylko aktualizacja oprogramowania sterownika silnika pod nowy (ulepszony) komponent i dotyczy silników M47 i M57. U Ciebie jest już DDE 5.0 które nie wymaga żadnych ingerencji w programowanie softu zatem możesz śmiało podmienić przepływkę i sprawdzić efekty. Sprawdź również jaki typ przepływomierza u Ciebie jest zamontowany, tj czy końcówka nr katalogowego jest: 314, 468 czy 527?? Pierwszy jest wadliwy, drugi to przejściówka powodująca olbrzymie spalanie, ostatni to najnowsza, udoskonalona wersja i taka Nas interesuje. Najlepiej gdybyś miał możliwość podglądu pomiarów... przepływki lubią wprowadzać błędne odczyty, gdyż na biegu jałowym wartości są perfekcyjne a nawet często wyższe niż te których żąda ECU, dopiero jazda się zaczyna przy stałym obciążeniu na wysokich obrotach... wtedy pomiar jest nawet dwa razy mniejszy niż ten którego żąda sterownik. Oczywiście nie wypluje błędu, ponieważ szybko przechodzi w tryb prawidłowej pracy i błąd automatycznie się kasuje. Dlatego trzeba dokładnie sprawdzić pomiary masy powietrza.
Opublikowano

Yoshi mam jedno ale do twojej wypowiedzi. Chodzi o ta adaptację, z doświadczenia jakie zdobyłem wychodzi że czasem trzeba tą adaptację zrobić. Można ją zrobić tylko DISem bo tylko DIS ma taką opcję i o ile myślałem że nic to nie daje, to się zdziwiłem w specyficznym przypadku.

Człowiek miał padnięty przepływomierz ale że nie chciał kupować nowego to zrobił sobie dziurkę i auto powiedzmy ze wróciło do żywych. Po pewnym czasie przyszły pieniądze no i przyszedł nowy przepływomierz, ale nagle okazało się ze na nowym przepływomierzu auto nie jedzie.

Powodem były złe wartości odnośnie mas powietrza i w momencie wykonywania adaptacji w DIS i zamiast wartości 0 była ustawiona wartość -300 dla mas powietrza. Jakież było moje zdziwienie jak po adaptacji auto zaczęło normalnie jechać :-)

Opublikowano
Pierwsza kwestia nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepływomierza... jest tylko aktualizacja oprogramowania sterownika silnika pod nowy (ulepszony) komponent i dotyczy silników M47 i M57. U Ciebie jest już DDE 5.0 które nie wymaga żadnych ingerencji w programowanie softu zatem możesz śmiało podmienić przepływkę i sprawdzić efekty. Sprawdź również jaki typ przepływomierza u Ciebie jest zamontowany, tj czy końcówka nr katalogowego jest: 314, 468 czy 527?? Pierwszy jest wadliwy, drugi to przejściówka powodująca olbrzymie spalanie, ostatni to najnowsza, udoskonalona wersja i taka Nas interesuje. Najlepiej gdybyś miał możliwość podglądu pomiarów... przepływki lubią wprowadzać błędne odczyty, gdyż na biegu jałowym wartości są perfekcyjne a nawet często wyższe niż te których żąda ECU, dopiero jazda się zaczyna przy stałym obciążeniu na wysokich obrotach... wtedy pomiar jest nawet dwa razy mniejszy niż ten którego żąda sterownik. Oczywiście nie wypluje błędu, ponieważ szybko przechodzi w tryb prawidłowej pracy i błąd automatycznie się kasuje. Dlatego trzeba dokładnie sprawdzić pomiary masy powietrza.

 

Sprawdziłem przed chwila przepływkę i mam nr 468. Jutro włożę turbinę i sprawdzę czy hula. Jak nie to przełożę przepływkę od szwagra:) jeżeli okaże się że to przepływka to zakupie od razu model 527 tak aby spalanie też było niskie.

 

Komputer z opps-em będę miał na koniec tego tygodnia na razie nie mam możliwości diagnostyki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.