Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zapaliła mi się kontrolka od klocków hamulcowych. Wymieniłem z przodu i z tyłu, ale kontrolka nadal świeci. Z tego co zaobserwowałem podczas wymiany czujnik jest dość prostym urządzeniem, przy startych klockach dochodzi do zwarcia i się zapala... Czy czujnik mogł się uszkodzić czy może po wymianie klocków muszę skasować błędy np INPĄ żeby zgasła kontrolka?

Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano
Albo zewrzyj kabelki i zaizoluj. Następnie przy przekręconym kluczyku na 2 pozycję przytrzymaj przez ok 30 sekund wciśnięty pedał hamulca. Kontrolka zgaśnie, ale będziesz musiał osobiście sprawdzać stan okładzin klocków i podejmować decyzje o wymianie.
Opublikowano
Tej kontrolki nie kasuje się żadnym programem. Jak założysz sprawny czujnik to kontrolka zgaśnie ;)

 

Jak założy dobry czujnik kontrolka nie zgaśnie - a na pewno nie od razu... :)

Trzeba wykonać cykl dziesięciu "zapłonów" czyli przekręceń stacyjki w pozycję 2, przekręcić i wyciągnąć kluczyk - i tak 10 razy :)

Komputer wtedy odczyta to jako nieistniejący błąd i kontrolka zgaśnie... :)

Opublikowano
Powiem szczerze że już zdębiałem :) Czyli co mam 10 razy przekręcić na zapłon czy też czekać 3 razy po 30 sekund na zapłonie?
Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano

Witam

dziś właśnie wymieniłem klocki oraz czujnik. Wystarczyło po prostu go włożyć w oczko klocka, przekręcić zapłon odczekać ok 20 sekund, ja nacisnąłem jeszcze pedał hamulca, ale nie wiem czy to było konieczne. Zgasła kontrolka.

pozdrawiam

Opublikowano

Wypróbowałem wszystkie podsunięte przez Was rozwiązania:

 

- hamulec wciśnięty przez 30 s i kluczyk na zapłonie

- 10 przekręceń na zapłon z wyjęciem kluczyka

 

i niestety kontrolka nadal się pali...

 

Chyba uszkodził się jednak czujnik, nie bardzo wiem co mogło się stać bo z tego co się orientuje jego budowa jest prosta tj jak dojdzie do zwarcia to się zapala, jak klocki są dobre to nie ma zwarcia i się nie pali. Chyba że się mylę i zasada działania jest inna...

 

Czy możecie mi napisać jak wygląda wymiana czujnika? Należy odciąć stary i w to miejsce zamontować nowy? Czy potrzebne są jakieś przyrządu do zaciśnięcia kabli?

Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano

Kolego - ale nikt Ci nie pisał, że nie musisz wymieniać tego czujnika.

Ja Ci nawet wprost pisałem, że go musisz zmienić, bo się uszkodził - jest to proste zwarciowe ustrojstwo i go nie naprawisz.

Wymiana jest prosta - jest to kabel długości ok. 40 cm. Z jednej strony wkładasz go w jarzmo (w szczęki), z drugiej zapinasz we wtyczkę - czas samego montażu jakieś 5 minut.

Kosztuje ok. 30 zł za średniej jakości firmę.Do wymiany w zasadzie potrzebujesz ściągnąć koło (czasem uda się bez ściągania - ale to sporo zabawy i trochę piwa musisz wypić...).

Opublikowano
Dobrze wiedzieć, już myślałem, że będę musiał wyjmować klocki hamulcowe żeby zamontować czujnik. Czy czujnik jest identyczny do przodu i do tyłu?
Masz problem z DLR? Pisz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.