Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie i przepraszam, otwieranie tematu, ale nurtuje mnie kilka pytań. Od dwóch miesięcy stałem się posiadaczem e34 518i (na pasku) i mam kilka problemów.

 

1. Głównym problemem jest to, że nie wkręca się na obroty (max. 4500 tys.) na gazie i na benzynie jest to samo.

2. Obrotomierz pokazuje ok. 500 obrotów, ale silnik pracuje równo. Po wymianie całego licznika jest nadal to samo

3. Wyświetlacz cyfrowy (kilometrówka) nie pokazuje wszystkich cyferek. Na internecie było pokazane jak naprawić ta usterkę, ale wykonanie tej naprawy nie pomogło.

4. Centralny zamek zamyka i otwiera po sekundzie cały samochód.

 

takie skromne cztery problemy, z którymi chcę się uporać.

 

Samochód kupiłem za 880 zł, w zasadzie nie kupiłem jeszcze, bo nie zapłaciłem. mam zapłacić na początku września :)

 

Może ktoś mi podpowie co jak ugryźć ??

 

Będę wdzięczny każdemu za pomoc :)

Opublikowano

odnośnie wkręcania na obroty:

 

Kable sprawdzane, kopułka czyszczona, palec czyszczony. świece sprawdzone są ok,

Opublikowano (edytowane)

1. i 2. Możliwe, że liczniki były wymieniane i ktoś wsadził od e34 z R6, wtedy obrotomież będzie cyganił. //edit: Licznik od M40 przy silniku M50 będzie pokazywał 2x więcej obrotów, więc Twoje są mniej więcej w normie jeśli faktycznie masz złe zegary.

3. Mam to samo. Przyjżałem się dokładnie i wygląda mi na popękane ścieżki w tasiemce. U mnie jak jest upał to zazwyczaj działają ładnie, ale nie ma na to raczej wzoru. Raz działają wszystkie, raz nie.

4. Któryś siłowniczek nie dochodzi do końca (chyba musi to być "matka" czyli ten od kierowcy).

Edytowane przez Boston0006

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Z tym licznikiem Boston może mieć rację,jaką masz max prędkość namalowaną? Zdaje się że z natury model 518 w ogóle nie miał zamontowanego obrotomierza ale mogę się mylić.

Za brak cyferek prawie na pewno odpowiada brak styku w gumkach przewodzących lub ścieżkach wyświetlacza - jeszcze raz czyszczenie spirytusem zaordynuj i docisk też musi być ok.Ewentualnie sprawdź luty taśmy.

Siłowniczek albo stycznik do sprawdzenia.

Opublikowano

http://img4.imageshack.us/img4/9225/schemat2z.jpg

 

To jest schemat podmianki M40 na M50 w e30. Sugerowałem się tekstem oznaczonym **. Raczej ciężko będziesz miał znaleźć ori zegary, a może od e30 sapasują?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Dziękuję za szybka odpowiedź.

 

 

Jeżeli chodzi o cyferki to zrobiłem kilka razy test licznika i cyferki pojawiły się normalnie. Nie wiem na jak długo, ale coś już widać :)

 

Jeśli chodzi o obrotomierz to mam oryginalny, który pokazuje 500 obr i kupiłem też inny od e34 i też pokazuje 500 obr.

 

Na obrotomierzu mam wskaźnik do chyba 6 lub 7 tys obr.

 

mam jeszcze jeden problem. Mianowicie: mam w baku ok. 20 litrów PB i teoretycznie wskazówka poziomu paliwa powinna być na 20 litrze, a ona ledwo drgnie.

 

Najbardziej niepokoi mnie to wkręcanie się na obroty, ponieważ nie pojadę szybciej jak 130 km/h bo nie wkręci się więcej....

 

A co do centralnego to w sobotę zajrzę od strony kierowcy do siłownika.

 

chcę zaznaczyć, że w momencie gdy przekręcę kluczyk w zamku w pozycję "zamknij" i przytrzymam w tej pozycji to drzwi pasażerów i bagażnik się zamkną i otworzą, a kierowcy będzie zamknięty!

Opublikowano
Jezeli masz sedana sprawdz wiazke kabli ktora idzie od klapy bagaznika do wnetrza samochodu. Przewody czesto tam sie przeciaraja lub robia zwarcie i potem centralny wariuje. Mialem tak samo. Centralny zawsze zamykal samochod za drugim razem. Wiazka idzie przy ramieniu klapy bagaznika po lewej stronie. Sprawdz czy kable sa cale.
Opublikowano
Jeśli fakktycznie masz przesuniętą odcinke to pojedź na komputer. Może któryś z właścicieli ją przesunął jako odwyk od zapier... Ale w sumie 1.8 tak czy siak nie zapier... ;) Zawsze możesz sprawdzić jaka jest ustawiona odcinka w ECU, a przy okazji odczyta Ci błędy.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie i przepraszam za długi czas oczekiwania.

 

Co do wiązki kabli w klapie bagażnika to są ok. sprawdzałem każdy kabel po kolei.

 

Jeżeli chodzi o odcinkę zapłonu. To na gazie i na benzynie odcina przy 4,5 tys. obrotów. Jest to typowe odcięcie zapłonu. Do tych 4,5 tys. Auto ogólnie idzie dobrze. tylko wkurza mnie fakt, że więcej nie pojadę.

 

Myślałem też, że to wina visco, bo ktoś go przykręcił śrubą i było na stałe zaklinowane. Usunąłem tą śrubę, wpuściłem olej do visco i teraz auto jest cichsze, a chłodzenie to samo.

 

Jednak nadal odcina mi zapłon.

 

Nie wiem co jest.

 

Wkręca się normalnie.

 

 

Jeszcze jedna sprawa przy okazji. Jezeli kwestia ustawienia zapłonu to szukam kogoś z zachodniopmorskiego kto by za dobre piwko ustawił mi zapłon :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do odcinki to problem stary jak świat i wałkowany wiele razy na tym forum.Pierwszy do sprawdzenia wałek rozrządu bo to niestety bolączka tych silników.Dopiero potem można szukać dalej ale ja obstawiam na 100% zużyty wałek .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie. Poprzedni właściciel lał olej 15W40. Czy powinienem zrobić to samo czy nalać 5W40?? i czy zalanie 5W40 polepszy pracę silnika??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy przyczyną szybkiej odcinki zapłonu może być przepływomierz?

 

Byłem na diagnostyce komputerowej celem przestawienia zapłonu (jak pisane było wyżej), ale mechanik nie wiedział nic na ten temat! Zadał pytanie typu WTF???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.