Skocz do zawartości

320d - kopci na czarno - korekcje, test przelewowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z kopceniem swojego E46 '03. Kopci na czarno przy przyspieszaniu - raz mocno tak, że widzę w biały dzień we wstecznym lusterku a następnym razem już nie.

Korekcje na wtryskach wygladają tak:

cyl 1 - korekcja -0,8

cyl 2 - korekcja -0,8

cyl 3 - korekcja -0,9

cyl 4 - korekcja +2,7

Oczywiście silnik rozgrzany, wolne obroty, błędów na silniku brak. Czy z tych korekcji można wnioskować, że 4-ty wtryskiwacz do wymiany?

 

Dla pewności zorbiłem jeszcze test przelewowy (180 sek):

cyl 1 - 40ml

cyl 2 - 44ml

cyl 3 -30ml

cyl 4 - 40ml

Jest jakaś norma dla tych wtryskiwaczy jesli chodzi o przelew?

 

Odma sprawdzona (mam plastikowy wkład), EGR wyczyszczony, wężyki od pociśnienia mam wymienione na silikonowe.

 

Jak zinterpretować te wyniki?

Opublikowano

Tak, że EGR Ci zadusza silnik. Odepnij wężyk od zaworu i zaślep go śrubką. Wykonaj jazdę testową. Jeżeli problem nie powróci to masz przyczynę i należy wymienić elektrozawór sterujący EGR. Jeśli powróci sprawdziłbym koniecznie parametry przepływomierza i jak zachowuje się auto na odpiętej wtyczce od przepływki.

 

Co do wtryskiwacza czwartego cylindra to sporo "naddaje" dla wyrównoważenia. Zamień go miejscami z sąsiadującym i ponownie wykonaj pomiar. Jeżeli ta wartość będzie się przemieszczać wraz z wtryskiwaczem to będzie on do wymiany, jeśli pozostanie na czwartym cylindrze to trzeba szukać w niskiej kompresji tego cylindra.

Opublikowano

Dzięki yoshimura01 za zainteresowanie tematem.

 

Długo mogę tak jeździć z odpiętym wężykiem? Kiedyś po czyszczeniu EGRu zapomniałem podpiąć wężyk to mi się ChE zapalił no ale wężyk nie był zaślepiony.

 

Powiedz mi jeszcze czy wyjęcie wtrysku to jakaś trudna sprawa? Można zrobić to samemu czy lepiej zlecić to komuś?

Opublikowano
Z odpiętym i ZAŚLEPIONYM możesz jeździć stale, ale lepiej go wyeliminować programowo. Zaślep wężyk i wtedy sprawdź czy wypluje CHECK. Można zrobić samemu, ale będzie Ci potrzebny wybijak bo jak wtryskiwacz się "zespawa" z gniazdem w głowicy to nie ma innej opcji niż właśnie w/w "udar".
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

kumpel ma identyczny problem, silnik m47n. Kopci najbardziej(mocno) jak się wciśnie "do dechy" na 1,2,3 biegu później już mniej ale chmura nie jest mała i ciągnie się do póki się nie odpuści gazu(taka smuga) nie jest to taki bączek przy redukcji.

Robiliśmy test wtrysków, później wkleję scr to zobaczycie. Jak próbowaliśmy odpiąć wężyk od EGR to po krótkiej jeździe łapie błąd związany z recyrkulacją jeśli dobrze pamiętam, później też wkleję, nie ma różnicy czy jest zaślepiony wężyk i EGR czy nie, i tak łapie błąd. Z Przepływką z tego co czytaliśmy też wydaje się być ok, puszcza tak do 1100, też mam fotki to dodam, nie wiem co dalej sprawdzać. Miał robiony program i może tu trzeba szukać przyczyny... Auto ma moc, nie wydaję się że coś jest nie tak, oprócz uwalonego sterownika świec, nie ma żadnych błędów tylko po odpięciu EGR to co wspominałem wcześniej, ale jak się go skasuje i założy wężyk to znika i nie wraca.

 

Mam wielką prośbę, jakby ktoś kto się dobrze zna na temacie opisał punkt po punkcie co po kolei sprawdzać żeby wykluczyć to czy tamto przy kopceniu na czarno

. np.

1. Sprawdzić korekcję wtrysków( tak i tak)

2. Sprawdzić szczelność układu dolotowego

3.Sprawdzić turbo czy się nie przycina

... itd

 

ułatwi to wszystkim mniej doświadczonym forumowiczom diagnozę bez zbędnych pytań i zaśmiecania forum.

 

Tak jak wspominałem wstawiam parę zrzutów:

 

Tutaj błędy jakie się pojawiają po odpięciu wężyka od EGR

http://img94.imageshack.us/img94/9561/clipboard01tmz.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/1456/bmwnew.jpg

 

Nie paczcie na ilość błędów bo jest 6, ale 4 z nich to błędy świec żarowych- a co za tym idzie sterownika.

 

Wtryski na ciepłym silniku na jałowym biegu:

http://img502.imageshack.us/img502/4193/270612wtryski.jpg

Tutaj wtryski na 3 biegu but w podłogę, są różne opinie o testowaniu wtrysków jedne pod obciążeniem inne na wolnych obrotach, wklejam zarówno jeden jak i drugi test.

http://img502.imageshack.us/img502/6205/massadjust1.jpg

 

Przepływka na biegu jałowym:

http://img829.imageshack.us/img829/6940/bmkaniem2.jpg

 

 

 

Tutaj widok na przepływkę i ciśnienie doładowania. Test na 3 biegu but w podłogę. Myślę sobie przepływka wygląda ok, czy się mylę? Ale martwi mnie różnica w ciśnieniu doładowania oczekiwane jest sporo większe niż obecne.

http://img864.imageshack.us/img864/3183/bmkaniem3.jpg

ALE, jak przejechałem się jeszcze raz to przepływka już pokazywała tak: coś mi się wydaję że jednak jest problem z przepływką, po odłączeniu przepływki auto kopci jak lokomotywa :shock: Jak sądzicie do podmiany ?

http://img834.imageshack.us/img834/1183/270612przepywka.jpg

 

 

Pozdrowienia dla wszystkich,

Edytowane przez straszny
Opublikowano
Miał robiony program i może tu trzeba szukać przyczyny...

Zdecydowaniu TUTAJ szukać przyczyny. Można się skusić na pomiar AFR i wtedy będzie wiadomo czy jest za dużo paliwa czy za mało powietrza.

Opublikowano
Ale ona miała program dużo wcześniej robiony, bo nie jestem pewien czy mnie tak właśnie zrozumiałeś. I wcześniej było wszystko ok tylko teraz zaczęła mu kopcić strasznie.
Opublikowano
A co z przepływką yoshimura01? bo wyglądała ok a po chwili miała mniejsze wskazania niż zadane a z tego co się orientuję to ona powinna trzymać dużo powyżej i to jet normalne.
Opublikowano
Tylko weź pod uwagę, że pomiar przepływki jest uzależniony od pomiaru ciśnienia doładowania... a na to drugie znowu wpływa działanie VTG i EGR i cała masa innych danych z czujników i nastawników silnika.
Opublikowano
A da się to jakimś domowym sposobem sprawdzić ? Kiedyś czytałem o zapiekających się cięgnach czy coś takiego i że można spróbować napsikać jakiegoś dobrego odrdzewiacza, lub coś co dobrze czyści smary i zobaczyć co będzie dalej. Ja nawet kiedyś tak miałem w swojej i ten patent zadziałał, tylko mi wtedy turbo przeładowywało.
Opublikowano

Mówisz o wodziku kierownic zmiennej geometrii turbiny (VTG). Może być też tak jak sugerujesz... np u mnie był problem ponieważ kierownice spalin zapiekły się przez niedrożny katalizator wstępny. Musicie ściągnąć rurę dolotową do sprężarki (tą od przepływki) i wtedy oglądnąć stan łopatek wirnika np czy nie są pogięte, wyszczerbione, zeszlifowane. Luz poprzeczny i osiowy sprawdzisz łapiąc za nakrętkę wyważającą wirnik i ruszasz do góry/dołu wyczuwając czy przy tym wirnik nie uderza o korpus sprężarki... luz osiowy odciągasz i wciskasz wałek wirników również zwracając uwagę na dźwięki. Możesz silnie docisnąć wałek w dół i spróbować przekręcić, wtedy będziesz wiedział czy wirnik przyciera o korpus tym samym tracąc swoją efektywność ssania strugi powietrza i jej sprężania.

 

Co do wlewania odrdzewiaczy do turbiny to najgorszy pomysł jaki można wykonać. Psikając taki preparat ulegnie on błyskawicznemu zwęgleniu przez co turbina może się zatrzeć... już miałem taki przypadek. Psikanie do gruszki VTG też nic nie da, ponieważ wewnątrz jest tylko gumowa membrana i sprężyna. Żeby VTG pracowało na 100% swojej wydajności należy oczyścić układ zmiennej geometrii skupiając się szczególnie na solidnym wypolerowaniu talerza kierownic. Wypolerowanie jego powierzchni wpływa na zminimalizowanie możliwości przywierania sadzy, które powodują zacieranie się kierownic spalin.

Opublikowano
Dobra sprawdzimy, powiedz mi jeszcze jak byś mógł coś odnośnie tej przepływki, mianowice oczytałem się już tyle że sam już nie wiem, co osoba to inna opinia. Jedni piszą że jak na wolnych dawka zadana i dawka aktualna(ta która jest) jest koło siebie czyli podobna to znaczy że dobrze inni twierdzą że na wolnych powinna przepływka dawać więcej niż jest zadana. Jak to w końcu jest ?
Opublikowano

Wartości przepływki nigdy nie będą stałe, a wartość "określona" przez ECU to tylko teoretyczna jaką silnik i podzespoły mają stworzyć. Przepływka u Was wygląda dobrze... tym bardziej, że pod odpięciu jest "zadyma". Coraz bardziej zaczyna to wyglądać na awarię turbiny... po prostu nie ładuje, ale dlaczego?? uszkodzenie wirników, wykorbienie wału, zawieszony układ VTG, awaria aktuatora, nieszczelność wężyków vacum, uszkodzony elektrozawór VTG. Trzeba to wszystko po kolei sprawdzić.

PS. Czy w tym autku są katalizatory??

Opublikowano
Tak mi się wydaję że ma katalizator, auto nie miało nic zmieniane, a jego historia jest znana. Wszystko po kolei sprawdzimy i zobaczymy. Dzieki
Opublikowano
Może zadam głupie pytanie, ale żeby sprawdzić turbo tak jak yoshimura01 napisał czy muszę ściągać turbo czy można to sprawdzić na aucie ? :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.