Skocz do zawartości

Klimatyzacja - nieprzyjemny zapach (E60 2007r)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gratuluje ! jeżdzić autem zaraz po odgrzybianu i wdychać ten syf, ale cóż Twoja sprawa.

Do autora postu udało Ci się wyczyścić parownik? Sprawdz odpływy zrób porządne odgrzybianie

 

Niezbyt wiele to wniosło do tematu. Po 20-30min już zapach środka ginie, co znaczy, że wiele tej chemii nie pozostaje w aucie. Jeśli było ciepło, to w tym czasie się klima pewnie sama przepłukała. Do not panic! Nie zatruł się bardziej niż stojąc na światłach za Autosanem :P

 

Sam staram się dbać o siebie i samochód (nie wiem o co bardziej) i uważam, że po tym czasie jest ok i można wsiadać. Szyby w dół, wentylator na max i po 5 min wszystkiego nie ma. Wiesz po czyszczeniu ultradźwiękami ponoć chemia "działa" przez ok 2tyg, także...

 

Wolałbym odpowiedź Pana, który wymieniał/czyścił parownik, jak przebiegła operacja. Zazdroszczę nowego parownika, nie zazdroszczę roboty.

Opublikowano
Witam

 

Wczoraj wymieniałem nagrzewnice, dwa odpływy znajdują się po lewej i prawej stronie(gumowe wężyki) na samym dole obudowy układu klimatyzacji, widać je jak zdemontujemy dolne osłony.

 

Jacoo

 

Hej Jacoo,

A czy wymieniając nagrzewnicę rozbebeszyłeś całą deskę, czy da się to zrobić jakoś mniej inwazyjnie?

 

No niestety bheesty demontaż całej deski.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=196367

 

jacoo

Opublikowano
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=107858

Po demontażu silnika, można łatwo wyczyścić środek i dojść do odpływów.

Jacoo

 

Najlepszy dostęp do odpływów jest po podniesieniu samochodu i zdjęciu osłon podwozia. Odpływy znajdują się po obu stronach skrzyni biegów, w połowie jej długości. Woda z nich kapie na osłonę podwozia, dlatego E60 nie zostawia mokrych plam na asfalcie.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Faktycznie proste i bezproblemowe. Zdejmujesz filtry i psikasz, chociaż nie ma co marzyć, że to opakowanie Wurth-a wystarczy na dwa razy - od razu przyzwyczaj się, że zużyjesz całe za jednym razem.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odkopię temat sprzed 4 lat, otóż mam taki problem : brak nieprzyjemnych zapachów przy włączeniu, wyłączeniu klimatyzacji. Przy włączonej klimatyzacji wszystko jest okej, osusza bardzo szybko powietrze, a temperatura strumienia powietrza wewnątrz nawiewów to 4 stopnie. Problem pojawia się po wyłączeniu klimatyzacji. Po dosłownie 20 sekundach od wyłączenia klimatyzacji przednia szyba jest całkowicie zaparowana, a na kratkach nawiewów zbiera się taka ilość wody, że czasem potrafią polecieć nawet kropelki. Wychodzi na to, że trzeba zawsze jeździć z włączoną klimatyzacją a tak być nie powinno. Pisałem na innym forum o tym problemie, ktoś odpowiedział, że zapewne jest niedrożna rurka która odprowadza wodę.

Faktycznie w innych samochodach obserwuje się, gdy klima chodzi an postoju pod autem zbiera się plama wody. U mnie tego nie ma, więc możliwe, że jest to zapchane. Z tego co wiem znajdują się ono obok skrzyni, tylko ewentualnie jak je udrożnić i w jakim kierunku. Ktoś w e39 pisał, że po ich wyciągnięciu i próbie udrożnienia dalszej części kanału, gdzie te wężyki mają swój początek można tylko 2cm coś włożyć i dalej jest problem.

Czy psikanie WURTHem po parowniku nawiewach itp, daje nam szansę na udrożnienie tego ?

 

Problem takiej wilgoci u mnie w układzie klimatyzacji to 100% jest niedrożny układ odprowadzania skroplin ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek sprawdź czy nie masz mokrych filtrów powietrza, potem rozbierz podszybie i sprawdź czy na dolotach do parownika od strony silnika nie masz czegoś połamanego albo źle poskładanego. Tam po wszystkim ścieka woda bo inaczej być nie może. Jak będą nieszczelności to woda może dostawać do układu nawiewów ale... wilgoć w takiej ilości w samochodzie może też pochodzić z samego auta. Sprawdź wykładziny czy przypadkiem w aucie nie masz akwarium. Znajomy przez zatkane odpływy na podszybiu zrobił sobie akwarium z auta /Audi A8/ , jak rozebrał tapicerkę na podłodze to miał po ~10cm wody pod fotelami.
Opublikowano

Nie, w aucie nie ma zadnej wilgoci w srodku jest susza, wyciagałem ostatnio wykładzine zeby dolozyc kabel do wiązki i jest czyściutko, odpływy były udrożnione przeze mnie początkiem tego roku, a właściwie to sprawdzone bo były drożne całkowicie. Jednego nie rozumiem, ściągania podszybia i sprawdzić czy woda jest GDZIE ? Woda ścieka rynienką nad a właściwie po górnej powierzchni podszybia ku lewej i prawej stronie i dalej błotnikami przez nadkola, pod podszybie raczej nie ma prawa wyciekać bo wszystko jest przymocowanie bardzo solidnie i szczelnie, aż szkoda rozbierać żeby nie poluzować zaczepów. Filtry są suchutkie, jedynie mogę je wyjąć i zobaczyć co na dolocie do parownika jest ale tam nigdy zadnej wody nie widziałem. Pozatym gdybyś wlał wodę pod jeden z filtrów kabinowych to spłynie ona przez parownik, komorę wiatraka i wypłynie zapewne nawiewami na nogi o ile ich początek jest na dole komory wiatraka, jeżeli wyżej to musiałby się uzbierać odpowiedni poziom tej wody.

 

Tak czy inaczej nie widzę w tych miejscach nigdzie wilgoci a tym bardziej wody, poza tym u mnie nie padał deszcz od miesiąca, więc wszystko zdążyłoby odparować, a sytuacja z parującą szybą jest cały czas

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Woda z parownika spada na dolną osłonę skrzyni biegów, na plastik, dlatego pod e60 nigdy nie będziesz miał kałuży.

Co do zaparowanych szyb, nagrzej dobrze silnik, włącz ogrzewanie na maxa i puść wszystkimi nawiewami przez około 10 minut. Kolega miał podobnie w Audi, dwa lata jeździł z non stop włączoną klimą, bo jak wyłączał, to od razu szyby były zaparowane. Zrobił tak jak napisałem powyżej i po problemie. Gorący nawiew wszystko wysuszył, również szybę. No i umyj dokładnie szybę, bo brudna szybciej paruje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
milan00: podszybie to gdzie leżą filtry jest demontowalne i oprócz samego miejsca styku dziur nawiewów nie ma ŻADNEGO uszczelnienia. Musisz go wyjąć np. do wymiany płynu hamulcowego albo dostępu do przekaźników. Jeżeli myślisz, że woda się nie dostaje na ścianę grodziową od strony silnika i np. na skrzynkę przekaźników bo to podszybie jest szczelne dla wody to jesteś w błędzie. Poszukaj tematu o zatkanym odpływie w tej skrzynce i o tym jak z tej właśnie skrzynki woda dostawała się do środka auta przez przepust kablowy pod nogi pasażera z przodu. Oczywiście to może nie mieć miejsca u Ciebie ale przyczyn parowania szyb może być przynajmniej kilka. Występowanie skraplania wody na nawiewach sugeruje bardzo dużą zawartość wilgoci w powietrzu na styku ciepło/zimno co ma miejsce jak wyłączysz klime, która oziębiła wnętrze kanałów, które następnie zostało ogrzane powietrzem dużo cieplejszym ale z dużą ilością wilgoci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.