Skocz do zawartości

E39 523i M52B25 Amortyzatory Bilsteina do wymiany po roku


82asik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,właśnie założyłem sachsy :D 415 pln sztuka jest :cool2: ale jest jedno ale a właściwie dwa odpowiedzcie:

1. Jak jeździłem na tych bilsteinach to często w czasie jazdy załączała mi się trakcja ? dlaczego ?(KOŁA SIĘ ODRYWAŁY,NA PROSTEJ DRODZE BEZ DZIUR)?

2.Ostatnio kilka razy miałem tak,że jak załączyła mi się trakcja to komputer pokazujący spalanie zaczął pokazywać nagle 10 11 litrów i objawy były takie jakbym wrzucił na tryb sport,tzn biegi wrzucał na wysokich obrotach

Teraz moje pytanie czy te trzy rzeczy tj amorki,trakcja i skrzynia biegów mają ze sobą coś wspólnego :?:Czy Niemcy sobie wymyślili może tak,że jak trakcja się załącza to skrzynia wariuje i dziwnie przerzuca?

Czy zaczyna mi się skrzynia sypać :?: Proszę o sensowne odpowiedzi bo zaczynam głupieć :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. Jak jeździłem na tych bilsteinach to często w czasie jazdy załączała mi się trakcja ? dlaczego ?(KOŁA SIĘ ODRYWAŁY,NA PROSTEJ DRODZE BEZ DZIUR)?

 

Moim zdaniem jest to możliwe. Nie raz i nie dwa widziałem auta którym tylne koło latało jak głupie góra-dół (odrywając się od ziemi oczywiście) na względnie równej drodze z jakimiś delikatnymi wybojami, nie żadnymi dziurami.

Albo jedzie sobie gościu, wpada w dziurę i koło mu skacze jeszcze przez jakieś 200 metrów zanim się uspokoi - mimo równej drogi.

22% to już praktycznie brak tłumienia i koło sobie lata jak mu sprężyna zagra.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Miałem w swojej e39 Monroe przez 5 lat (50tys.km,głównie jazda miejska),teraz w czerwcu jeden wylał wiec wymieniłem na..Bilsteiny.

Zobaczymy,co bedzie dalej..

Jednak nie wytrzymały długo te Bilsteiny, 1,5 roku i niecałe 20tys.km i prawy zakończył swe życie.. Teraz zakładam Sachsy m-techy-z odpowiednimi sprężynami.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20tys to jakaś kpina.

Moje sachsy mają już niecałe 60tys na karku i wszystko jest dalej w porządku. Na procenty się nie patrzę na stacji bo nawet wylany u mnie oryginał miał sporo tylko patrzę czy nie buja i czy się nie poci.

Podejrzewam że 100tys wytrzyma spokojnie. Dlatego taniej jest kupić drożej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20tys to jakaś kpina.

Moje sachsy mają już niecałe 60tys na karku i wszystko jest dalej w porządku. Na procenty się nie patrzę na stacji bo nawet wylany u mnie oryginał miał sporo tylko patrzę czy nie buja i czy się nie poci.

Podejrzewam że 100tys wytrzyma spokojnie. Dlatego taniej jest kupić drożej :)

No niestety Danielu.. Z prawej strony zaczęło walić i pr.strona "uciekała" na dziurach.. W tygodniu przyszły Sachsy,ale wczoraj z ciekawości podjechałem na rolki-prawy ma...5%..

Najgorsze jest to,że nie zachowałem paragonu zakupu-Bilsteiny maja 2 lata gwar. Ale podejrzewam,że bój o uznanie gwarancji byłby długi.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ten człowiek w moim mieście w e39 ucieka od tej firmy. Gwarancje producenta daje na wszystkie ale taką od siebie gwarancję słowną przy poradach podczas kupna amorków mówił że tylko monroe i sachs. Monroe jest tylko troszkę mniej komfortowy bo jest podobno twardszy od konkurenta. Reklamacji jeszcze nie miał na nie wtedy co zakładałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Monroe jest twardszy,ale są dwie odmiany Mon.Reflexa na przód do e39-do standardowego zawiasu i do m-techa. Monroe maja jednak jedną wadę-są stalowe,a więc sporo cięższe (zwiększa się masa nieresorowana zawieszenia).

Więc konkluzja-only Sachs.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Miałem w swojej e39 Monroe przez 5 lat (50tys.km,głównie jazda miejska),teraz w czerwcu jeden wylał wiec wymieniłem na..Bilsteiny.

Zobaczymy,co bedzie dalej..

Jednak nie wytrzymały długo te Bilsteiny, 1,5 roku i niecałe 20tys.km i prawy zakończył swe życie.. Teraz zakładam Sachsy m-techy-z odpowiednimi sprężynami.

 

 

Wczoraj byłem na przeglądzie technicznym - prawy przód 51% - amory wymienione we wrześniu 2013 przy przebiegu 173.000 teraz mam 197.000 :(

 

Zdecydowałem się na Bilstein ponieważ jak szukałem amorów to wyczytałem gdzieś ze to to samo co Sachs tylko inna nazwa (zrobione w tej samej fabrycę) - teraz w to wątpię. Zakupiłem już Sachs i reklamuję Bilstin - mam nadzieje, że oddadzą kasę. Szkoda tylko mojego czasu.

 

I już kończę z kupowaniem cześci poza warsztatem. Teraz muszę na własną rękę pakować, odsyłać i wypełniać papierologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... przerabiałem kilka kompletów amorków przednich. Mam 520i . Pierwsze założyłem jakieś firmy krzak - cztery miechy i wylały, drugie kayaby tylko troszkę dłużej, kolejne bilsteiny -chyba tak się to pisze...? - niecały roczek, ostatnie to sachs i jest super minął już okres dwuletniej gwarancji i dalej jest dobrze . Rocznie robię około 40 000 km w tym jakieś 10km dziennie po gruntówkach dość kiepskiej jakości. Nie należę do tych co jeżdżą 5 km / h bo dziurka w drodze... Więc odpowiedź jest oczywista . Szczęście że przy tamtych amorach uznawano mi reklamacje i dopłacałem tylko różnicę w cenie.Zakupy robiłem za radą sklepu i mechaników. Co do ostatnich decyzję podjąłem sam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi amortyzatorami to różnie bywa koledzy. Byłem w tym tygodniu na przeglądzie no i wiadomo robi się test amorków i tu zonk, z przodu i z tyłu mam fabryczne Sachsy jeszcze, zawieszenie tył robione całe na Lemforderze, przód też cały z tym, że w wahaczu górnym wymieniony tylko tuleja. Sprawność amorków przód: 77%, 80%, tył 75%, 73% - na blacie 280 tys, z czego w Polsce zrobiłem pond 100. Nie wiem jak te wyniki można racjonalnie wytłumaczyć :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też mam fabryczne amorki, wszystkie 4.

Przód prawy 60%, lewy 50%, tył lewy 40%, prawy 41%.

Przebieg 520tyś, jakieś 400tyś. po autostradach, głównie niemcy, reszta na miejscu, głównie miasto i drogi krajowe.

Ale chyba będę musiał wymienić już przód, bo przy większych mrozach prawy mi zamarza :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale z przodu masz już szmelc.

 

U mnie kiedyś pokazało 50% a jak go wymontowałem to bez jakiegokolwiek oporu można było nim ruszać ręcznie. Zero oporu.

50% to już złom.

 

Jednak testery na stacjach też nie są idealne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przód nie będę robił na raty, pojeżdżę do wiosny i ogarnę całość, nie będę co raz rozbierał zawiechy, bo raz wahacze, raz amorki, raz łożysko, raz coś jeszcze :wink:

Miesiąc mnie nie zbawi, będzie cieplej, auto może stać, przerzucę się na motor na czas naprawy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja z kolei mam bardzo zla opinie o monrolkach....zawias m-technikowy amortyzatory monroe za kupe kasy 43 tysiace km i lewy 21%, prawy 24%!!!!

Zmienilem na bilstein bo bilstein szedl wedle mojej wiedzy na pierwszy montaz...

Z ciekawosci zrobie 5 tys. I pojade na stacje sprawdzic ich sprawnosc, bo wystraszyly mnie wasze opinie z ktorymi uczciwie przyznaje nie zapoznalem sie przed wymiana i chyba jak narazie nie do konca sie zgadzam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z kolei mam bardzo zla opinie o monrolkach....zawias m-technikowy amortyzatory monroe za kupe kasy 43 tysiace km i lewy 21%, prawy 24%!!!!

Zmienilem na bilstein bo bilstein szedl wedle mojej wiedzy na pierwszy montaz...

Z ciekawosci zrobie 5 tys. I pojade na stacje sprawdzic ich sprawnosc, bo wystraszyly mnie wasze opinie z ktorymi uczciwie przyznaje nie zapoznalem sie przed wymiana i chyba jak narazie nie do konca sie zgadzam...

Bilstein raczej nie szedl na pierwszy montaż.

A jak wymontowaleś te Monroe to faktycznie nic nie tlumily? Bo zastanawia mnie niewielka róznica w tlumieniu pomiędzy stronami..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.