Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

matlog: Święte słowa. Z handlowcem nie da sie na spokojnie wszystko posprawdzać tym bardziej, że ciągli mi mówi gdzie mam skręcać bo ma swoją trase. W ogóle mają limity km i chyba ten z którym jeździłem miał już dosyć bo byłem pod koniec dnia pracy wiec nie bylo milo.

 

Kiedyś jak kupowałem pierwsze auto w salonie za 70 tys. (czyli nieporywnywalnie mniej) trafilem na salon z wypożyczalnia i wziąlem sobie to auto na cały weekend za 150 zl.

Wtedy miałem pojęcie co kupuje.

Ale czy w BMW jest szansa zeby ktoś dał tak drogie auto na wypożyczenie ? Znacie takie przypadki ? Faktycznie wystarczyło by parę godzin. Oczywiście zapłaciłbym za paliwo + jakąś dodatkową kwote za użyczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@mareko: powiem szczerze pierwsze wrażenie się liczy, to co się spodoba będziesz porównywał z "resztą świata"... i ten "produkt" może przysłonić Ci wiele istotnych skądinąd zalet konkurencyjnego rozwiązania.

 

Co do wolnego zbierania się X3 to trochę dziwne, choć dlatego, że 2.0d "wyje, gdy go dusisz"... w a Audi cichutko. De facto X3 dochodzi do setki 8.6-9.0 s. w zależności od opon i warunków przyczepności, a Q5 9.3-10.5... cyfry nie kłamią.

 

Wybierz Q5, to tobie ma sprawiać radość z jazdy i wyglądu, tego wyboru nie będziesz żałował (przecież oba samochody są bardzo dobre!) no i zostań nami na forum...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ale czy w BMW jest szansa zeby ktoś dał tak drogie auto na wypożyczenie ? Znacie takie przypadki ? Faktycznie wystarczyło by parę godzin. Oczywiście zapłaciłbym za paliwo + jakąś dodatkową kwote za użyczenie.

 

Myśle, że większość salonów użyczy na parę godzin jak się jest zdecydowanym na zakup.

Nawet nie wyobrażam sobie zakupu auta za grubo ponad 200 000 nie testując go.

W Szczecinie dostałem x3, 520 bo nie wiedziałem który model wybrać. No i jeszcze X5 choć handlowiec wiedział, że i tak nie kupię nowej ew. dwuletnią. Chciałem sprawdzić czy mi się do garażu zmieści.

Opublikowano
@mareko: powiem szczerze pierwsze wrażenie się liczy, to co się spodoba będziesz porównywał z "resztą świata"... i ten "produkt" może przysłonić Ci wiele istotnych skądinąd zalet konkurencyjnego rozwiązania.

 

Co do wolnego zbierania się X3 to trochę dziwne, choć dlatego, że 2.0d "wyje, gdy go dusisz"... w a Audi cichutko. De facto X3 dochodzi do setki 8.6-9.0 s. w zależności od opon i warunków przyczepności, a Q5 9.3-10.5... cyfry nie kłamią.

 

Wybierz Q5, to tobie ma sprawiać radość z jazdy i wyglądu, tego wyboru nie będziesz żałował (przecież oba samochody są bardzo dobre!) no i zostań nami na forum...

 

wodzik: ja ciagle nie jestem przekonany ze Audi Q5 podoba mi sie bardziej. Jest wiele rzeczy ktore podobaja mi sie bardziej w BMW, np. iDrive, skrzynia (ten drążek mnie zachwyca) ale w Audi tez jest pare kwestii godnych uwagi ... chyba rzuce monetą :D

Opublikowano

Ale czy w BMW jest szansa zeby ktoś dał tak drogie auto na wypożyczenie ? Znacie takie przypadki ? Faktycznie wystarczyło by parę godzin. Oczywiście zapłaciłbym za paliwo + jakąś dodatkową kwote za użyczenie.

 

Myśle, że większość salonów użyczy na parę godzin jak się jest zdecydowanym na zakup.

Nawet nie wyobrażam sobie zakupu auta za grubo ponad 200 000 nie testując go.

W Szczecinie dostałem x3, 520 bo nie wiedziałem który model wybrać. No i jeszcze X5 choć handlowiec wiedział, że i tak nie kupię nowej ew. dwuletnią. Chciałem sprawdzić czy mi się do garażu zmieści.

 

Na jakich warunkach dali Ci auto ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@mareko: powiem szczerze pierwsze wrażenie się liczy, to co się spodoba będziesz porównywał z "resztą świata"... i ten "produkt" może przysłonić Ci wiele istotnych skądinąd zalet konkurencyjnego rozwiązania.

 

Co do wolnego zbierania się X3 to trochę dziwne, choć dlatego, że 2.0d "wyje, gdy go dusisz"... w a Audi cichutko. De facto X3 dochodzi do setki 8.6-9.0 s. w zależności od opon i warunków przyczepności, a Q5 9.3-10.5... cyfry nie kłamią.

 

Wybierz Q5, to tobie ma sprawiać radość z jazdy i wyglądu, tego wyboru nie będziesz żałował (przecież oba samochody są bardzo dobre!) no i zostań nami na forum...

 

wodzik: ja ciagle nie jestem przekonany ze Audi Q5 podoba mi sie bardziej. Jest wiele rzeczy ktore podobaja mi sie bardziej w BMW, np. iDrive, skrzynia (ten drążek mnie zachwyca) ale w Audi tez jest pare kwestii godnych uwagi ... chyba rzuce monetą :D

 

kurcze, a już liczyłem na nowego członka forum X3 posiadającego Q5 :)

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ale czy w BMW jest szansa zeby ktoś dał tak drogie auto na wypożyczenie ? Znacie takie przypadki ? Faktycznie wystarczyło by parę godzin. Oczywiście zapłaciłbym za paliwo + jakąś dodatkową kwote za użyczenie.

 

Myśle, że większość salonów użyczy na parę godzin jak się jest zdecydowanym na zakup.

Nawet nie wyobrażam sobie zakupu auta za grubo ponad 200 000 nie testując go.

W Szczecinie dostałem x3, 520 bo nie wiedziałem który model wybrać. No i jeszcze X5 choć handlowiec wiedział, że i tak nie kupię nowej ew. dwuletnią. Chciałem sprawdzić czy mi się do garażu zmieści.

 

Na jakich warunkach dali Ci auto ?

 

Podpisałem umowę użyczenia, zobowiązałem się że nie będę palił w środku ani nie "zaświnie" wnętrza i że dotankuję do pełna. to tyle. No i jak bym zrobił jakąś rysę to coś zapłacę.

No i dzięki temu kupiłem u nich auto.

Opublikowano
Ja dostałem w Niemczech X3 na cały weekend ,bez żadnych formalności,czy deklaracji kupna auta, zażądali tylko moje prawo jazdy :D
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

 

Temat może trochę odgrzewany, ale z tego co czytałem na brytyjskim forum myaudiq5 wynikało, że to dwusprzęłowe DSG audi wcale takie super nie jest i ogólnie wymaga nowego softa, żeby nie "lagowało" i w ogóle reagowało na czas. Problem w tym, że audi w Wielkiej Brytanii działa trochę na innych zasadach, częściej robią naprawy, update'y z własnej woli itd.

Na obronę tej skrzyni dodam, że jechałem już Q5 z tą skrzynią i sunęło aż miło, natomiast główne zastrzeżenie z forum audi dotyczyło energicznego ruszania z miejsca.

Jak ta sprawa ma się z 8-mio stopniowym automatem w X3 (i od niedawna w X1)? Póki co nie doczytałem się żadnych większych zastrzeżeń.

 

Dodam jeszcze co mnie zachęciło na korzyść X3 - mianowicie DPF.

W audi sam sprzedawca mówił, że jeśli auto będzie robiło małe przebiegi, to odradza diesla i namawiałby na 2.0 TFSI (które swoją drogą wcale oszczędne nie jest). W X3 DPF skalibrowany jest na 200 tys., wcześniej nie wymaga przepalania go tak jak w silnikach TDI. Dodatkowo fajna gwarancja z możliwością przedłużenia jej, pakiet olejowy na 100 tys.. No i osobiście wnętrze bardziej mi się w X3 podoba, w audi jest bardzo "zachowawcze". Ale to już jest kwestia indywidualna, wcześniejsze bardziej są obiektywnie przemawiające na korzyść X3.

Opublikowano

Jak ta sprawa ma się z 8-mio stopniowym automatem w X3 (i od niedawna w X1)? Póki co nie doczytałem się żadnych większych zastrzeżeń.

Automat ZF jest genialny. Jednak lekkiego laga na starcie ma. Nawet w trybie sport.

Druga sprawa to jest on w zaleznosci od modelu i silnika, roznie skonfigurowany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

porownujac obe te skrzynie dodam iz Audi montuje ZF 8biegowy w swoich autach powyzej mocy 300KM czyli daje to do myslenia.

Jak narazie pancerne ZF jest liderem na swiecie skrzyn automatycznych.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Znów zima śnieg na drogach i niech się Audi Q5 schowa .

Takiej frajdy ( oczywiście w ramach rozsądku ) w O5 nie uświadczymy.

Fantastyczne boki na życzenie. żyć nie umierać

Jednak co preferowany napęd na tył to nie przód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wodzik swieta slowa, ale x-drive v nowej odslonie jest calkiem fajny
Opublikowano

Co do przewidywalności to przeważnie ( na bardzo śliskim ) jest wyjazd tyłem . więc zaskoczenia nie ma . W normalnych warunkach zawsze jest podsterowność.

Co do różnic miałem okazję w tych samych warunkach popróbować Q7 i tam ile byś nie dał gazu w nawrocie zawsze przód wyjeżdża.

Uwaga dotyczy to bardzo śliskich nawierzchni !!!!! P prostu Audi preferuje przód a BMW tył i od tego zaczyna żonglerkę.

Fajnie to widać na testach na

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Q5 nie ma tak naprawdę napędu quattro. Dla tego modelu tylko chyba z silnikiem 3l jest napęd na 4 koła z torsenem. Napis na klapie Quattro to tylko znak pod którym audi sprzedaje każdy napęd na obie osie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Moim zdaniem te napędy trzeba by w różnych warunkach porównywać. Oba się idealnie nadają na "miejskie" klimaty. Nie jest to napęd terenowy z dołączanym napędem, jak to ma miejsce w prawdziwych autach terenowych, a nie SUVach. Mam BMW X3 i jestem bardzo zadowolony z napędu, a o to chyba chodzi.
Opublikowano

W tym tygodniu testowałem Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLK. Moje opinie:

------------

Audi Q5

------------

Silnik diesel 177 KM, skrzynia s tronic.

 

W tym aucie mam wrażenie, że siedzi się wyżej niż w BMW. Być może to złudzenie, ale tak jest. Jakbym siedział na ciężkim i ogromnym byku. Czuć wyższą masę auta, a kierowca nie jest tak "połączony" z nadwoziem jak w BMW, przez co wspomnienie z jazdy jest dla mnie gorsze.

 

Zawieszenie. Jest twarde. Najgorsze w nim jest to, że łatwo wyłapuje wszystkie "małe" nierówności w drodze. Natomiast jeżeli wjedziemy w wertepy, bezdroża, to tam radzi sobie całkiem dobrze, nie jest nieprzyjemnie.

 

Silnik - daje radę, ciągnie porównywalnie do 20d, różnice naprawdę niewielkie. Kultura pracy jest o wiele lepsza od 20d w mojej opinii. Na postoju zero najmniejszych wibracji, nic nie słychać, nawet nie zauważyłem jak mi gasł na star/stop.

 

Skrzynia biegów s tronic - bardzo mi się podoba i nie odczułem, aby była gorsza od tej z BMW. Nawet odnoszę wrażenie, że skrzynia Audi lepiej przewiduje intencje kierowcy.

 

Audio - "Audi Sound System" za dopłatą ok 1200 zł gra rewelacyjnie! Mocna strona Audi.

 

Wnętrze - z tyłu ciaśniej. Chociaż tylna kanapa jest wyższa niż w X3, co na dłuższych trasach ma znaczenie. Po wizycie w Audi wszedłem na chwilę do VW Tiguana. I... Tiguan z tyłu jest najwygodniejszy z wszystkich aut jakie testowałem.

 

Audi ma dość dobre promocje i większe rabaty (10%). Różnica między BMW, a Audi z podobnym wyposażeniem i silnikiem może sięgnąć 10-20 tys zł na korzyść Audi.

 

Reasumując Audi:

Nie zdecydowałem się na niego w kilku powodów. Po pierwsze SUVa kupuję, aby bardziej komfortowo jeździć na wycieczki. Wydaje mi się, że zawieszenie Audi będzie męczyć. Po drugie kabina... Nie jest tak nowocześnie jak w BMW, teraz jeżdżę VW i znudził mi się styl całego koncernu "VW".

 

------------

Mercedes GLK

------------

Silnik diesel 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, skrzynia automat zwykły 7 biegowy

 

Zawieszenie to poezja! Dziury w drodze po zimie pokonywałem jakby pomiędzy asfaltem a autem był gruby materac... Z jednej strony wysoki komfort, na dłuższe trasy i polskie drogi bardzo wygodnie można się przemieszczać bez zmęczenia. Z drugiej jego miękkość nie oznacza wcale, że to kanapa, która się wychyla na boki. Nic z tych rzeczy. Ładnie trzyma się podłoża, można jeździć sportowo.

 

Silnik - bardzo dobry, najoszczędniejszy, najlepiej się zbiera. Co ważne - zbiera się cały czas, a nie tylko do określonej prędkości czy obrotów.

 

Wnętrze. Ciaśniej. Z tyłu znacząca różnica, z przodu mniej, ale też odczuwalna. Bagażnik płaski, to spora wada. Można co prawda w miejsce koła zapasowego coś wsadzić (jest tam ładnie zaaranżowany głęboki schowek). Ale to i tak będzie mało dla rodziny z dzieckiem. Konsola przednia po liftingu ładna, nowoczesna. Nie pasuje do tego wyświetlacz radia w stylu "retro".

 

Cena! Byłem bardzo zdziwiony, ale Mercedes daje dobre rabaty i cenowo to auto wypada lepiej niż Audi i BMW z porównywalnym wyposażeniem. A jak się trafi auta z poprzedniego roku, to już w ogóle.

 

Audio. Podstawowe gra ładnie. Nie dopłacajcie do Harman Kardon. Mam bzika na punkcie audio i uwierzcie, że sporej różnicy od podstawowego audio nie ma. Byłem bardzo zdziwiony, 2 sprzedawców też mi potwierdziło to spostrzeżenie.

 

Dlaczego go nie wybrałem Mercedesa? Ciaśniej z tyłu i siedzi się niżej niż w Audi Q5 czy BMW X3. Pomimo świetnego zawieszenia potrzebuję większego bagażnika i przestrzeni z tyłu. No i marka Mercedesa kojarzy się jeszcze ze starszymi ludźmi, chociaż za sprawą nowej klasy A/B/CLA powoli się to zmienia.

 

----------------

BMW X3

----------------

Silnik 20d, skrzynia automat 8 biegowy

 

Zawieszenie pomiędzy Audi, a Mercedesem. Bliżej mu do twardości Q5, ale mimo wszystko przyjemniejsze. Silnik - zbiera się porównywalnie do Audi, BMW jest szybsze dzięki niższej masie o 100 kg. Fotele sportowe - wygodniejsze niż w Audi. Wnętrze - bardziej mi się podoba, minimalistyczne, ładniejsze kolory tapicerki i skóry można dobrać.

 

Przyjemność z jazdy - pozycja za kierownicą oraz całe zgranie auta sprzyja bardziej sportowej jeździe (w przeciwieństwie do Q5).

 

Dach panoramiczny - jest mniejszy niż w Q5, ale można go przesłonić zupełnie, aby światło się nie dostawało. A Audi jest częściowo przeźroczysta tkanina. Dla mnie to nie jest fajne, czasami chciałbym całkowicie zasłonić.

 

Wygląd - podoba mi się bardziej od ciężkiego Q5.

 

Audio - tutaj jest porażka. Zarówno standard, jak i HiFi grają tragicznie. Dźwięk jest płaski, brak mi szerszego pasma, wyższych tonów szczególnie, głębi. HiFi Professional nie słuchałem, chociaż tutaj opinie są dość dobre (mam nadzieję). Ale to wymaga dopłaty 5 tys zł...

 

Reasumując dlaczego wybrałem BMW:

1) To auto najbardziej uniwersalne. W każdej kategorii jest mocne (za wyjątkiem audio).

2) Podoba mi się w środku, będzie przyjemniej się jeździć.

3) Na rynku w Polsce jest więcej Audi Q5, mniej BMW X3 F25 (jeszcze).

 

Chociaż uczciwie muszę przyznać, że gdybym miał przyznawać punkty za poszczególne kategorie, to BMW wygrałoby minimalnie! Lepsze wyposażenie Audi/Mercedesa (lub niższa cena) o 10-20 tys zł to całkiem mocny argument. Za to można zrobić rodzinie super wycieczkę po USA. Ale coś trzeba wybrać i ja wybrałem X3.

 

PS. Jeszcze nie podpisałem zamówienia, jeżeli nie załatwię dobrego rabatu lub nie dogadam się z brokerem, to możliwe, że wrócę myślami do Q5. :norty:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A ja napiszę tak. To jakby porównywać blondynkę do brunetki czy rudej ;). Zależy od gustu. To są naprawdę świetne auta, zależy, które Komuś "ładniej zagrało" na uczuciach i emocjach. Ja mam BMW X3 3.0d i jestem tak zadowolony, że czasem idę na podwórko zobaczyć czy to nie było sen (żart). Uważam, że auto za taką kasę ma przynosić radość ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

felix bardzo ladnie i rzetelnie opisales swoje testy - i 99% przyznaje sie z tymi faktami jakie opisales.

Nie wymieniles jednej bardzo waznej cechy tych aut "naped 4x4" - jesli ktos ma droge po tzw. polach i lakach to Audi wygra z napedem quattro jesli uzytkujesz auto wiekszosci po drogach asfalt z warunkami jak teraz snieg to xdrive jest rewelacyjny, co do Mercedesa to nie mam tak duzej praktyki z napedem 4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.