Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Zastanawiam sie nad tymi dwoma autami i chciałbym zapytać Was jako użytkowników BMW dlaczego akurat wybraliście ten model a nie konkurenta z Audi.

Czytałem różne testy ale jednak konkretni użytkownicy to największa baza danych.

Jestem pewien, że skoro kupiliście X3 to przynajmniej rozważaliście Q5 bo to auta konkurencyjne i w sumie podobne pod wieloma względami.

Argumenty dlaczego jednak wzieliście BMA są dla mnie bardzo ważne.

 

Bede wdzieczny za wszelkie porady dot. kwestii wyboru miedzy tymi modelami.

Z góry dziekuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie,

 

Zastanawiam sie nad tymi dwoma autami i chciałbym zapytać Was jako użytkowników BMW dlaczego akurat wybraliście ten model a nie konkurenta z Audi.

Czytałem różne testy ale jednak konkretni użytkownicy to największa baza danych.

Jestem pewien, że skoro kupiliście X3 to przynajmniej rozważaliście Q5 bo to auta konkurencyjne i w sumie podobne pod wieloma względami.

Argumenty dlaczego jednak wzieliście BMA są dla mnie bardzo ważne.

 

Bede wdzieczny za wszelkie porady dot. kwestii wyboru miedzy tymi modelami.

Z góry dziekuje.

Czołem,

 

Oba samochodu to extra klasa... wybór jednego czy drugiego będzie dobry. Poniższe plusy i minusy dot. wersji BMW X3 z silnikiem 2.0d 184KM i AUDI Q5 z silnikiem 2.0 TDI 170KM (oba z automatami odpowiednio 8b ZF i 6b S-Tronic)

 

BMW

+ dynamika jazdy

+ prowadzenie

+ ogólny komfort resorowania (szczególnie bez RUN FLATów)

+ X3 to nowsza konstrukcja

+ 8 biegowy automat ZF

+ mniejsze spalanie silnika (2.0d vs. 2.0 TDI)

+ 5 lat darmowych przeglądów

 

- kultura pracy silnika 2.0d

- spartański wygląd w środku (w porównaniu do Q5)

- mało wyszukane wykończenie bagażnika (w porównaniu do Q5)

- droższy koszt zakupu (i droższe dodatki)

- niemożność zamówienia (w PL) bez RUN FLATów

- nieduże max. obciążenie pojazdu

 

AUDI

+ (subiektywne) poczucie lepszej jakości materiałów niż w BMW

+ praktyczniejsze wnętrze

+ przesuwana i DUŻO wygodniejsza kanapa

+ napęd QUATTRO (bardziej zaawansowany niż X-drive)

+ hamulce

+ wyciszenie kabiny

 

- spalanie

- skrzynia S-tronic czasem nieprzyjemnie szarpie

- zbyt twardo zestrojone resorowanie (nawet z opcjonalnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia)

- prowadzenie (subiektywnie - ma się wrażenie, że ten samochód nie jedzie... wina wyciszenia i słabowitości TDI)

 

Podsumowując:

Jak wolisz spokojniejszą jazdę i bardzie wyszukane wnętrze - AUDI Q5 wygrywa.

Jeśli Dynamika i komfort biorą górę to X3.

 

Powodzenia w wyborze.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

a jak sie przedstawia kwestia awaryjnosci i ogólnie kosztów części dla obu tych aut. słyszałem, ze czesci do BMW sa drozsze

 

wyczytałem gdzieś ze Audi nie jest zbyt zadowolone ze swojej skrzynie Stronica i skłaniają sie ku skrzyniom ZF (cokolwiek ten skrót oznacza)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak sie przedstawia kwestia awaryjnosci i ogólnie kosztów części dla obu tych aut. słyszałem, ze czesci do BMW sa drozsze

 

wyczytałem gdzieś ze Audi nie jest zbyt zadowolone ze swojej skrzynie Stronica i skłaniają sie ku skrzyniom ZF (cokolwiek ten skrót oznacza)

 

Co do awaryjności to ciężko cokolwiek powiedzieć o nowym X3, bo na rynku jest od października 2010, więc dość krótko by ocenić. Jeśli BMW utrzyma jakość na poziomie poprzedniego modelu X3, który w statystkach SUVów był i nadal jest w czołówce wszystkich kategorii wiekowych. Jedynie czego można się obawiać, to że produkcja odbywa się obecnie w Spartanburgu (Południowa Karolina), przeniesiona została z Grazu (Austria) gdzie produkowany był poprzedni model X3... US nie słynie z jakości...obym się nie okazał złym prorokiem.

 

Q5 jest produkowany od 2008 i nie dał się poznać jako szczególnie awaryjny, do tej pory nie było żadnych akcji naprawczych czy jakiś wpadek...Audi trzyma klasę.

 

Audi i BMW, jak wiesz, to marki Premium, ceny serwisu i części będą porównywalne - co do szczegółów trzeba by zrobić rozeznanie... ale wydaje mi się, że różnice będą pomijalnie małe. Na korzyść BMW przemawia darmowy serwis przez 5 lat (lub 100 tys. km), a trzeba pamiętać, że godzina pracy mechanika w ASO kosztuje 340 PLN (!), a byle pierdoła zabiera im niezrozumiale dużo czasu (np. montaż chlapaczy 2,5h!).

 

Co do skrzyń: S-tronic, to nic innego jak osławiony DSG firmy VW (jeden koncern) przebrandowany i dopasowany do charakterystyk silników Audi. Nie sądzę by Audi było niezadowolone, bo DSG jest uważane za najlepszą dwu-sprzęgłową skrzynię automatyczną na świecie. Być może chodziło o jej zachowanie z niektórymi silnikami (vide TDI 170 KM). Z niezależnych testów wynika, że S-Tronic idealnie pasuje do silników TFSI i 3.0 TDI.

 

ZF (http://www.zf.com) to firma niezależna, produkująca różne części samochodowe, słynie z produkcji bardzo dobrych automatów stosowanych głównie z BMW (ale też Mercedes, DKW i inne.)

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja uwazam iz poza napedem quattro w Q5 to na tyle konczy sie przewaga dla Audi - X3 F25 jest nowszym lepszym autem. Jesli silnik X3 20d jest glosny jest dostepny nowy benzynowy 245KM 2.0
Opublikowano

wodzik: Bardzo Ci dziekuje za tak obszerne wyjaśnienia, naprawde sporo mi sie rozjaśniło dzieki Twoim postom.

 

maja: możesz napisać coś więcej dlaczego uważasz ze na napędzie quatro kończy sie przewaga Audi ? Zależy mi włąsnie na opiniach zwykłych użytkownikach bo jak wiadomo testy bywają tendencyjne

 

mnie zastanawi jedna sprawa, nigdzie w necie nie znalazlem takiego porzadnego forum audi - są jakieś rózne ale po kilka postów dziennie to nie warto nawet wchodzić lub jedno spore ale bez podzialu na modele wiec jest jeden groch z kapustą.

jak w tym cokolwiek znaleźć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja uwazam iz poza napedem quattro w Q5 to na tyle konczy sie przewaga dla Audi - X3 F25 jest nowszym lepszym autem. Jesli silnik X3 20d jest glosny jest dostepny nowy benzynowy 245KM 2.0

Każdy ma prawo do subiektywnej oceny :). Nowszy nie zawsze znaczy lepszy...

 

2.0d jest ok, z tym warkotem da się zaprzyjaźnić... a z ceną 28i i szczególnie jego spalaniem jest dużo gorzej.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wodzik: Bardzo Ci dziekuje za tak obszerne wyjaśnienia, naprawde sporo mi sie rozjaśniło dzieki Twoim postom.

 

maja: możesz napisać coś więcej dlaczego uważasz ze na napędzie quatro kończy sie przewaga Audi ? Zależy mi włąsnie na opiniach zwykłych użytkownikach bo jak wiadomo testy bywają tendencyjne

 

mnie zastanawi jedna sprawa, nigdzie w necie nie znalazlem takiego porzadnego forum audi - są jakieś rózne ale po kilka postów dziennie to nie warto nawet wchodzić lub jedno spore ale bez podzialu na modele wiec jest jeden groch z kapustą.

jak w tym cokolwiek znaleźć ?

 

Polecam się na przyszłość :wink:

 

Forów Audi jest co najmniej kilka (np. http://www.audi-tech-team.eu/, http://www.audiklub.org/forum/index.php) - brak podziału na kategorie wynika z takiej czy innej organizacji przyjętej przez admina, co oczywiście nie jest za wygodne. Niestety działające forum ciężko przebudować... jak znacz EN to tu jest forum tematyczne również o Q5 http://www.audiforums.com/forum/

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Ja będę bardziej banalny, po prostu nie podobają mi się audi i nawet nie rozważałem zakupu q5.

 

Brałem pod uwagę xc60 i jeep grand cheeroke - x3 wygrało prowadzeniem i komfortem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam bralem pod uwage kupna X3 ale wersji silnikowej 3.0 d - jedzilem audi q5 i x3 wersi silnikowej 2.0d i to co porownywalem - komfort, silnik, bagaznik materialy, wyposazenie.

 

Wszystkich dziedzinach BMW wygralo to jest moja ocena. Nie powiem zle na temat Audi bo tez jest fajny ale kropka nad i jest po stronie BMW.

Opublikowano
Od siebie dodam tylko, że X3 ma lakier wodny, niestety fatalnej jakości tzn. strasznie się rysuje, a audi nie stosuje wodnych lakierów. Jeśli chodzi o napęd, tylko Q5 z motorem 3.0d ma prawdziwe, kultowe quattro czyli mechanizm różnicowy typu Torsen'a. W 2.0d jest elektronicznie sterowane, dużo tańsze i proste sprzęgło płytkowe typu Haldex (coś jak w Tiguanie), czyli taki wyrób "quattro-podobny".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od siebie dodam tylko, że X3 ma lakier wodny, niestety fatalnej jakości tzn. strasznie się rysuje, a audi nie stosuje wodnych lakierów. Jeśli chodzi o napęd, tylko Q5 z motorem 3.0d ma prawdziwe, kultowe quattro czyli mechanizm różnicowy typu Torsen'a. W 2.0d jest elektronicznie sterowane, dużo tańsze i proste sprzęgło płytkowe typu Haldex (coś jak w Tiguanie), czyli taki wyrób "quattro-podobny".

 

Jesteś pewien, co do QUATTRO? Ja jestem przekonany, że to się tyczy tylko Q3 a nie Q5 - nigdzie o tym nie pisze, ani nikt o tym nie mówi. O Q3 wszędzie o tym głośno, bo nadużywają terminu QUATTRO który do niedawna znaczył coś bardzo ekskluzywnego i dobrego

 

Co do lakierów BMW to jest dokładnie jak piszesz, jednym słowem bieda.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Od siebie dodam tylko, że X3 ma lakier wodny, niestety fatalnej jakości tzn. strasznie się rysuje, a audi nie stosuje wodnych lakierów. Jeśli chodzi o napęd, tylko Q5 z motorem 3.0d ma prawdziwe, kultowe quattro czyli mechanizm różnicowy typu Torsen'a. W 2.0d jest elektronicznie sterowane, dużo tańsze i proste sprzęgło płytkowe typu Haldex (coś jak w Tiguanie), czyli taki wyrób "quattro-podobny".

 

Jesteś pewien, co do QUATTRO? Ja jestem przekonany, że to się tyczy tylko Q3 a nie Q5 - nigdzie o tym nie pisze, ani nikt o tym nie mówi. O Q3 wszędzie o tym głośno, bo nadużywają terminu QUATTRO który do niedawna znaczył coś bardzo ekskluzywnego i dobrego

 

Co do lakierów BMW to jest dokładnie jak piszesz, jednym słowem bieda.

No więc tak, jestem pewien na tyle, na ile można wierzyć fachowcom. Historia jest długa, ale skoro pytasz, to ją przytoczę.

Byłem w serwisie VW ze swoim passatem na przeglądzie, był grudzień 2009 i o Q3 jeszcze nikt nie słyszał. Ponieważ miałem mnóstwo czasu, to zacząłem dość "kompleksowo" oglądać stojącego w salonie Tiguana 2.0TDI. W końcu jeden ze sprzedawców nie wytrzymał i podszedł do mnie pytając czy mógłby pomóc. Jego pech; no i się zaczęło. Oczywiście na pierwszy ogień poszedł napęd. Pan uprzejmie zaproponował jazdę innym Tiguanem po placu i pokazał mi jak toto działa, zwracając uwagę, że Haldex przy rozruchu załącza się z charakterystycznym szczęknięciem. Ja mu na to, że faktycznie jakoś, siakoś nie podoba mi się to i chyba jak już to zobaczę Q5 2.0d stojącego w części AUDI tego samego salonu. Na to on odparł, że nie warto bo napęd taki sam a wychodzi znacznie drożej. Dodał, że jak chcę mieć dobre 4x4 to tylko Q5 3.0d, albo poczekać na nowego Tuareg'a bo z 3-litrowym dieslem będzie sporo tańszy od Q5 i równie fajny. Ja mówię, no przecież na Q5 wisi jak byk napis quattro, no więc co jest grane.Poszliśmy razem do tego Q5, przyszedł jeszcze gość od AUDI i się chłopaki zaczęli kłócić. Śmiesznie to wyglądało.

Jak ja się zapytałem, czy to faktycznie quattro, to się pan od AUDI strasznie obruszył i końcu wyszło na to, że Q5 ma quattro, bo to jest nazwa zastrzeżona patentem i w sumie niezależna od techniki :-). Porównywaliśmy ustawienie silników, leżały tak samo, a przy Torsenie muszą być ponoć odwrotnie ustawione. Reasumując w/g gościa z AUDI quattro nie równa się Torsen, ale oczywiście w działaniu nie ma żadnej różnicy :-), a ja no cóż przyznam się, że rozważałem zakup nowego Tuarega, ale to straszny "kloc" i jest X3.

Opublikowano

Coś jest na rzeczy z tym quattro w Q5. Na youtubie aż roi sie od filmików pokazujących przewagę xDrive nad quattro ale własnie porównywane są modele X3 vs. Q5

Co ciekawe jak zacząłem ten temat ze sprzedawcą z salonu Audi to oczywiscie stwierdzil, ze Q5 ma torsena ale do filmików nie potrafil sie ustosunkować.

Najlepszy jest ten ostatni link z USA gdzie tylko jedno kolo ma przyczepność i audica tam wypada tragicznie, musieli ją spychaćręcznie z tych wałków.

Pytanie : czy takie filmiki mogąbyć w jakiś sposób zmanipulowane poprzez wyłączenie jakiejś opcji w ustawieniach audi ? jakies esp czy cos takiego ?

bo BMW wyjechało praktycznie od razu a audi to jakby 2 klasy różnicy było.

 

poniżej wklejam kilka linków :

 

http://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y&feature=related

Opublikowano
Myślę, że w tych testach nie ma manipulacji, ale są robione w specyficznych warunkach tj. statycznie. Nic natomiast nie zastąpi Torsena jeśli samochód jest w ruchu. Wtedy za rozdział momentu odpowiada wyłącznie mechanika i to działa bez żadnej zwłoki. W BMW czas przekazania do 100% momentu trwa 100ms. To teraz policz ile trzeba przejechać mając 100km/h, żeby max.moment trafił na to koło co potrzeba. Dodatkowo w BMW rolę tzw. "szpery" pełnią hamulce :-). Haldex najnowszej generacji może napędzać na stałe 4 koła, jest o tyle gorszy, że nie pozwala na przeniesienie 100% momentu. Czyli tak, z piachu na leśnej drodze X3 wyjedzie tak samo dobrze jak Q5 z Haldex'em, ale Q5 z Torsenem na ostrym śliskim zakręcie ma większą szansę pozostać na drodze :-). Tak czy owak są to napędy na asfalt. To jazdy terenowej i tak musi być reduktor i blokada "dyfrów".
Opublikowano
Myślę, że w tych testach nie ma manipulacji, ale są robione w specyficznych warunkach tj. statycznie. Nic natomiast nie zastąpi Torsena jeśli samochód jest w ruchu. Wtedy za rozdział momentu odpowiada wyłącznie mechanika i to działa bez żadnej zwłoki. W BMW czas przekazania do 100% momentu trwa 100ms. To teraz policz ile trzeba przejechać mając 100km/h, żeby max.moment trafił na to koło co potrzeba. Dodatkowo w BMW rolę tzw. "szpery" pełnią hamulce :-). Haldex najnowszej generacji może napędzać na stałe 4 koła, jest o tyle gorszy, że nie pozwala na przeniesienie 100% momentu. Czyli tak, z piachu na leśnej drodze X3 wyjedzie tak samo dobrze jak Q5 z Haldex'em, ale Q5 z Torsenem na ostrym śliskim zakręcie ma większą szansę pozostać na drodze :-). Tak czy owak są to napędy na asfalt. To jazdy terenowej i tak musi być reduktor i blokada "dyfrów".

 

 

1. ależ wydaje mi sie że w sytuacji zakopania sie w piachu czy śniegu mamy właśnie do czynienia z sytuacją jak najbardziej statyczną, brak trakcji na kilku kołach i takiej sytuacji oczekiwałbym od mądrego auta, że poda moc na te koła/koło , które ma największą przyczepność zebym mógł wyjechać

2. jak poznać czy auto ma torsena czy haldexa ? czy Q5 ma i to i to ? tzn. sa modele z haldexem i inne modele z torsenem ? domyślam sie ze to zalezy od silnika ?

Opublikowano

koledzy

1. Co do napędów to większość z was w normalnej eksploatacji samochodów nie będzie mogła uchwycić różnicy. Jeśli chodzi o trakcję w warunkach lichej przyczepności( kopny śnieg ) to BMW odpada ale nie przez napęd ale przez twarde RF nie przydatne w głębokim śniegu.

2. W testach dynamicznych na torze Audi Q5 przegrywa z BMW X3 ale nie tylko przez napęd ale przeważnie przez zawieszenie i zestrojenie ESP i tym podobnych.

3. Co do rozdziału napędu tylko parę razy udało mi się zauważyć jak przekazuje X3 napęd na koła zewnętrzne ( i nie mało miałem z tego powodu stłuczkę )

4. Co do reszty po prostu wsiadłem do BMW i czułem się lepiej niż w Q5. I tak samo ci radzę. Różnice w prowadzeniu są minimalne. Komfort jazdy wedle upodobań ( są tacy co lubią jak samochód pracuje oraz tacy co lubią się bujać po dradze ) , wielkość porównywalna. Co do kanapy to szczerze się zastanów ile razy to wykorzystasz. ( poprzedni miałem CR-V z takim bajerem i przez 4 lata raz przesunąłem kanapę jak wiozłem agregat ) Spalanie jak cię stać na konia to ina siodło, Jak by różnica był 10 litrów to rozumiem ale jak jest t 1 czy 2 to i tak jesteś w stanie dorzucić 100 lub 200 pln rocznie do eksploatacji.

 

I jeszcze jedno Audi Q5 to technologia z lat 2006 - 2008 ( chodzi o podwozie i nadwozie ) BMW X3 to 2008 - 2010 a to robi różnicę .

 

Powodzenia w wyborze .

PS.

Ostatnio byłem na imprezie BMW Joy drive tour . śmigaliśmy 1 i 3 i tam dopiero można popatrzyć jak się samochód zachowuje. I teraz jestem przekonany że kupiłem bezpieczne auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popieram tezę, że przekonać się można TYLKO i wyłącznie samemu, co jest lepsze, po min. 1 dłuższej jeździe próbnej.

 

Ja byłem na trzech jazdach i dopiero wtedy się przekonałem... polecam jazdy jedna po drugiej raz X3, potem Q5 najlepiej tą samą trasą...wtedy porównanie będzie miarodajne.

 

A filmiki w propagandowe (z YT) to nawet ja jako posiadasz X3 nie wierzę... jak to się mówi, każda pliszka swój ogonek chwali, zależy kto kręci.

 

Tak, czy siak Q5 czy X3 nigdy nie było i nie będzie terenówką. Jak ktoś ma aspiracje to niech sobie kupi LandRovera lub choć Suzuki GrandVitarę.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Dzisiaj za Waszą radą udałem sie do salonu BMW i AUDI.

W BMW tłum jak nie wiem co. Ludzie prawie w kolejkach do sprzedawców stali - w szoku byłem. Wyczekałem sie ponad godzine, że z kimś pogadać.

Potem jazda z której mam generalnie jeden wniosek - auto sie bardzo kiepsko zbiera. Nie wiem czy ta X3 jest az o tyle cięższa, no tak topornie reagowała na pedła gazu, że mnie to mocno zniechęciło.

 

A Audi natomiast spokój, cisza, pełen profesjonalizm sprzedawcy. w 40 minut byłem już po jeździe i wiedziałem wszystko o każdym modelu wraz z cenami.

Co do wrażeń z jazdy - bardzo dynamiczne auto, cudownie sie prowadzi, reaguje jak miodzio. No same superlatywy. W obu autach byly silniki 2.0 TDI wiec nie moge zakumać o co chodzi, że odczułem aż taką różnice.

Ciągle nie moge sie zdecydować.

Opublikowano

To jedź i kup sobie Audi!. Przecież na tym forum wszyscy jeździmi x3, to niby jak mamy opisywać, że audi jest ok, a bmw beee. Były jazdy próbne, lepsza obsługa, to nad czym się jeszcze zastanawiasz? Olej wolne i toporne BMW i kup sobie szybkie i ciche Audi Q5 z profesjonalną obsługą. Pozdrawiam i powodzenia przy wyborze auta.

 

Dzisiaj za Waszą radą udałem sie do salonu BMW i AUDI.

W BMW tłum jak nie wiem co. Ludzie prawie w kolejkach do sprzedawców stali - w szoku byłem. Wyczekałem sie ponad godzine, że z kimś pogadać.

Potem jazda z której mam generalnie jeden wniosek - auto sie bardzo kiepsko zbiera. Nie wiem czy ta X3 jest az o tyle cięższa, no tak topornie reagowała na pedła gazu, że mnie to mocno zniechęciło.

 

A Audi natomiast spokój, cisza, pełen profesjonalizm sprzedawcy. w 40 minut byłem już po jeździe i wiedziałem wszystko o każdym modelu wraz z cenami.

Co do wrażeń z jazdy - bardzo dynamiczne auto, cudownie sie prowadzi, reaguje jak miodzio. No same superlatywy. W obu autach byly silniki 2.0 TDI wiec nie moge zakumać o co chodzi, że odczułem aż taką różnice.

Ciągle nie moge sie zdecydować.

Opublikowano

Oj no wlasnie pisze ze sie nie moge zdecydować. Oczekuje, że mnie przekonacie w strone X3.

Generalnie po jednej jeździe nie można wyrabiac sobie opinii. Przejade sie jeszcze pare razy i wtedy bedzie opinia bardziej miarodajna.

Czy ktos dysponuje wagami tych aut ? Czy faktycznie x3 jest te 100-200km cięższa i przez to bardziej muli ?

 

I jeszcze kwestia zabezpieczen. Jak sie chronicie przed amatorami cudzej własności ?

Wszak BMW jest chyba nr1 na

Opublikowano
To jedź i kup sobie Audi!.

Amen! :) Ja Q5 nie kupilem dlatego, ze mam z BMW duzo lepsza gwarancje, a w dodatku Q5 nie ma... podgrzewanej kierownicy. :) A jezeli chcesz pojezdzic BMW jak Monachium zaleca, to wylacz Start/Stop, wrzuc Sport (albo Sport+), popchnij lewarek skrzyni biegow w lewo, wylacz DSC, a najlepiej zrob to wszystko jezdzac 30D/35D albo.. 35i :D

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
Oj no wlasnie pisze ze sie nie moge zdecydować. Oczekuje, że mnie przekonacie w strone X3.

Generalnie po jednej jeździe nie można wyrabiac sobie opinii. Przejade sie jeszcze pare razy i wtedy bedzie opinia bardziej miarodajna.

Czy ktos dysponuje wagami tych aut ? Czy faktycznie x3 jest te 100-200km cięższa i przez to bardziej muli ?

 

I jeszcze kwestia zabezpieczen. Jak sie chronicie przed amatorami cudzej własności ?

Wszak BMW jest chyba nr1 na

 

X3 jest lżejsze od Q5 o ok. 100 kg i ma mocniejszy silnik - 184 vs 170 KM w Q5 (mówimy o dieslach 2.0). Do setki w/g katalogu jest ciut szybsze. Zresztą na stronach są parametry obu aut. Trudno powiedzieć dlaczego X3 wydaje Ci się mułowaty, bo powinno być odwrotnie. Faktycznie przy prędkości ok. 140 km/h X3 traci werwę i ciężko się zbiera, ale w mieście, na moje X3 nie narzekam.

 

Jeśli chodzi o BMW to podobno jest mniej "chodliwe" niż Audi. W salonie mi mówili, że wiele części z BMW jest wkodowane w komputer i nie nadaje się do powtórnego użycia. Inaczej w grupie VW. Tam wszystko pasuje i daje się przekładać. BMW ma dwa fabryczne zabezpieczenia. Dodatkowo w salonie zaproponują Ci system lokalizacji itp. Najlepiej jednak działa dobre ubezpieczenie :-)

Opublikowano

I właśnie w tym rzecz. Kolego o tym jakie masz wrażenia ze zbierania się samochodu bądź nie decydują twoje subiektywny odczucia. Liczby nie kłamią. X3 2.0d jest szybszym autem od Q5 2.0t. A co do wrażeń to wiadomo jak auto jest twardsze to wrażenia bardziej odczuwalne. Polecam spróbuj dynamiki w X5, ML , Q7. Samochody o klasę szybsze a w środku nic z tego nie czuć (szczególnie Q7) Sam się na tym zapałem jeżdżąc 520. Niby jakiś taki mulasty ale jakoś nik nie mógł mnie dojść a predkosciomierz nie kłamie

 

Kolego nie kupuj X3. Niech radość z jazdy zostanie dla nielicznych ;-)

Opublikowano

Jak chcesz sobie wyrobić opinię o aucie to musisz je wziąć na kilka godzin sam bez handlowca. Ja tak robiłem i dzięki temu nie kupiłem Grand Cherokee bo przy jeździe z handlowcem było wszystko ok ale jak sam pojeździłem to dopiero zauważyłem, że w kwestii prowadzenia to nie jest to.

 

Ja przy testowaniu każdego z aut 520, x3, xc60, Jeepa dopiero po kilku godzinach zauważałem niuanse które sprawiały, że auto mi leżało albo nie.

 

 

Co do osiągów to zależy czym jeździłeś wcześniej. Ja miałem Insignie z najmocniejszym jak na owe czasy silnikiem diesla (chyba 160 km) i wg mnie X3 lepiej się zbiera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.