Skocz do zawartości

2.0D 150KM Przydatne zabiegi przy serwisie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jutro jadę na pierwszy serwis olejowy ze swoim autkiem, będzie też wymieniana odma. Będzie pewnie okazja do innych rzeczy, skoro autko będzie i rozbierane od góry i podnoszone podnośnikiem. Tu moje pytanie.

 

Jaki zabieg, w miarę niedrogi, a jednocześnie przydatny mi polecacie w ramach takiego serwisu. Może się zdecyduję i coś dopłacę, żeby mieć za sobą. Do tej pory tylko klapki wywaliłem z kolektora.

 

Nie jestem specem, ale wydaje mi się, że takie operacje to np:

- Zaślepienie EGR

- Usuniecie katalizatorów

 

Może jakieś inne pomysły?

 

Z góry dzięki!

 

Pozdrawiam,

Kuba

Opublikowano
Po co Ty chcesz katalizatory usunąć????

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

- weżyki vacum sylikonowe 3mm średnicy i 4 metry długości (komplet).

- wężyki przelewowe GUMOWE w koszulce 3,2mm średnicy i 1 metr długości (dostępne w każdym motoryzacyjnym)

- czyszczenie EGR i czujnika ciśnienia doładowania

- jeżeli eliminacja EGR to tylko programowo za pomocą DIS

- usunięcie katów

Po co Ty chcesz katalizatory usunąć????

W przypadku Twojej benzyny jest to niewskazane, ale uwierz że w dieslu z przebiegiem ponad 200 tys km. jest to jak najbardziej potrzebny zabieg.

Opublikowano
dlaczego usuniecie katów jest wskazane? a co później z badaniami technicznymi i wyjazdami za granice? przecież za brak kata i nadmierną emisje spalin po naszej zachodniej granicy sypią się mandaty w tysiącach euro. popraw mnie jeśli się myle i przekonaj że warto usunąć kata bo chętnie sam bym to zrobił - przebieg około 250 000 km
Opublikowano (edytowane)

Moja Bawarka ma ponad 250.000 tys km. I śmiga na jednym kacie od samego początku bez żadnych problemów. Wiec po co go wywalać?

 

A i jeszcze dodam. Wiele czytałem opinii kolegów tutaj i na sąsiednich forach odnoście zaślepiania EGR'u. I w pewnym monecie sam się skusiłem na taki zabieg. Postanowiłem podejść do tego bardziej profesjonalnie. Auto (od razu po pełnym serwisie) poszło na hamownie po czym zaślepiłem EGR. Pojeździłem tak 2 dni i dałem auto z powrotem na hamownie. Nie było absolutnie żadnej zmiany. Hamownia dała 147KM jak i przed operacją. Wiec wróciłem do poprzedniej opcji i wszystko śmiga do dziś świetnie. Wiec po co to robić? Z całym szacunkiem do innych użytkowników jeśli oni widzą jakąś zmianę to tylko wam zazdroszczę :) U mnie to nic nie zmieniło.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mkvtec
Opublikowano
- weżyki vacum sylikonowe 3mm średnicy i 4 metry długości (komplet).

- wężyki przelewowe GUMOWE w koszulce 3,2mm średnicy i 1 metr długości (dostępne w każdym motoryzacyjnym)

- czyszczenie EGR i czujnika ciśnienia doładowania

- jeżeli eliminacja EGR to tylko programowo za pomocą DIS

- usunięcie katów

Po co Ty chcesz katalizatory usunąć????

W przypadku Twojej benzyny jest to niewskazane, ale uwierz że w dieslu z przebiegiem ponad 200 tys km. jest to jak najbardziej potrzebny zabieg.

 

Skończyło się na planowanym serwisie. Pewnie za późno napisałem.

Mógłbyś podać jakieś szczegóły o tych wężykach (np. co to i gdzie i po co :))?

 

Mechanik mówił, że nie usuwać katalizatorów i nie zaślepiać EGR - robi w bmw od lat już (handluje autami bmw, sprzedaje części, ma doświadczenie).

W sumie rozmowa się nawiązała w innym temacie - wierzę, że są inne zabiegi przy okazji serwisu, oprócz wspomnianych przeze mnie przykładów.

 

Tak, czy inaczej dzięki! Autko po serwisie jakby 5 lat młodsze, może przez odme, a może po wymianie filtru powietrza, gdzie odkurzaczem wciągnęliśmy chyba wszystkie liście niemiec :)

 

Dzięki za komentarze i pozdrawiam!

Opublikowano
Przy okazji lepiej zmień wyżej wspomniane płyny mimo wszystko, jak zobaczysz przy spuszczania ciemny/czarny kolor skrzyni/dyfra to będziesz wiedział czemu .....
Opublikowano
Nie jestem mechanikiem ale uważam, że olej w skrzyni czy dyferencjale powinno się raz na te 5-6 lat wymienić. Z tego co mi wiadomo to w dzisiejszych czasach nie wynaleziono nieśmiertelnego oleju, który będzie idealny przez cały swój żywot aż do wylania. Kupiłem auto w tamtym roku i nie wymieniłem oleju w dyfrze i skrzyni ale w tym roku jak pojadę na wymianę oleju w silniku to na pewno wymienię olej w dyferencjale, a ze skrzynią się zobaczy - $.
Opublikowano
Moja Bawarka ma ponad 250.000 tys km. I śmiga na jednym kacie od samego początku bez żadnych problemów. Wiec po co go wywalać?

 

A i jeszcze dodam. Wiele czytałem opinii kolegów tutaj i na sąsiednich forach odnoście zaślepiania EGR'u. I w pewnym monecie sam się skusiłem na taki zabieg. Postanowiłem podejść do tego bardziej profesjonalnie. Auto (od razu po pełnym serwisie) poszło na hamownie po czym zaślepiłem EGR. Pojeździłem tak 2 dni i dałem auto z powrotem na hamownie. Nie było absolutnie żadnej zmiany. Hamownia dała 147KM jak i przed operacją. Wiec wróciłem do poprzedniej opcji i wszystko śmiga do dziś świetnie. Wiec po co to robić? Z całym szacunkiem do innych użytkowników jeśli oni widzą jakąś zmianę to tylko wam zazdroszczę :) U mnie to nic nie zmieniło.

 

Pozdrawiam

 

Po pierwsze twoja moc maksymalna sie nie zmienila, bo jest osiagana przy ok 4 tys obr/min. A wtedy zawsze jest egr zamkniety, chyba ze jest uszkodzony. Egr jest otwierany w niskim zakresie obrotow do 2200 obr/min.

Po drugie jak masz dwa wykresy z hamowni to zwroc uwage na przebieg krzywej momentu w niskim zakresie obrotow. Z zaslepionym egr powinno byc lepiej. Silnik powinien byc elastyczniejszy, bo dostaje wiecej swiezego powietrza.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

warto ściągnąć IC i go doczyścić z zewnątrz i wypłukać w środku gdy zaolejony

przy okazji można przeczyścić dolną część chłodnicy, wiele liści tam siedzi

Opublikowano
Kolego matimisztal nie mam skanera niestety. Z chęcią wrzucił bym te dwa wykresy które między sobą absolutnie niczym się nie różnią. Nie zauważyłem wtedy żadnej różnicy z mocy ani na niskich ani na średnich czy wysokich obrotach. Tak jak powiedziałem wcześniej mnie to nic nie dało a jeśli komuś pomogło to niech sobie tak jeździ.
Opublikowano (edytowane)
Wtrącę się, może zawór egr był "przyblokowany" czyli cały czas prawie zamknięty .......... i dlatego nie było żadnej różnicy ? Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
Nie wiem. W sumie nie zwróciłem uwagi na to ale pamiętam jak byłem drugi raz to pytał się czy kontynuujemy porównywanie z poprzednim testem wiec może dane przeszły na drugi? A jeśli chodzi o powtarzalność to panowały mniej więcej te same warunki w środku jak i na zewnątrz. Testowali tak samo jak i za pierwszym razem. Pozostała mi jeszcze wymiana oleju w skrzyni i dyfrze i może wpadnę jeszcze raz do nich ale już na jakiś bardziej zaawansowany test.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.