Skocz do zawartości

2.0D 150KM Przydatne zabiegi przy serwisie


KubaWroc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jutro jadę na pierwszy serwis olejowy ze swoim autkiem, będzie też wymieniana odma. Będzie pewnie okazja do innych rzeczy, skoro autko będzie i rozbierane od góry i podnoszone podnośnikiem. Tu moje pytanie.

 

Jaki zabieg, w miarę niedrogi, a jednocześnie przydatny mi polecacie w ramach takiego serwisu. Może się zdecyduję i coś dopłacę, żeby mieć za sobą. Do tej pory tylko klapki wywaliłem z kolektora.

 

Nie jestem specem, ale wydaje mi się, że takie operacje to np:

- Zaślepienie EGR

- Usuniecie katalizatorów

 

Może jakieś inne pomysły?

 

Z góry dzięki!

 

Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- weżyki vacum sylikonowe 3mm średnicy i 4 metry długości (komplet).

- wężyki przelewowe GUMOWE w koszulce 3,2mm średnicy i 1 metr długości (dostępne w każdym motoryzacyjnym)

- czyszczenie EGR i czujnika ciśnienia doładowania

- jeżeli eliminacja EGR to tylko programowo za pomocą DIS

- usunięcie katów

Po co Ty chcesz katalizatory usunąć????

W przypadku Twojej benzyny jest to niewskazane, ale uwierz że w dieslu z przebiegiem ponad 200 tys km. jest to jak najbardziej potrzebny zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego usuniecie katów jest wskazane? a co później z badaniami technicznymi i wyjazdami za granice? przecież za brak kata i nadmierną emisje spalin po naszej zachodniej granicy sypią się mandaty w tysiącach euro. popraw mnie jeśli się myle i przekonaj że warto usunąć kata bo chętnie sam bym to zrobił - przebieg około 250 000 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Bawarka ma ponad 250.000 tys km. I śmiga na jednym kacie od samego początku bez żadnych problemów. Wiec po co go wywalać?

 

A i jeszcze dodam. Wiele czytałem opinii kolegów tutaj i na sąsiednich forach odnoście zaślepiania EGR'u. I w pewnym monecie sam się skusiłem na taki zabieg. Postanowiłem podejść do tego bardziej profesjonalnie. Auto (od razu po pełnym serwisie) poszło na hamownie po czym zaślepiłem EGR. Pojeździłem tak 2 dni i dałem auto z powrotem na hamownie. Nie było absolutnie żadnej zmiany. Hamownia dała 147KM jak i przed operacją. Wiec wróciłem do poprzedniej opcji i wszystko śmiga do dziś świetnie. Wiec po co to robić? Z całym szacunkiem do innych użytkowników jeśli oni widzą jakąś zmianę to tylko wam zazdroszczę :) U mnie to nic nie zmieniło.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mkvtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- weżyki vacum sylikonowe 3mm średnicy i 4 metry długości (komplet).

- wężyki przelewowe GUMOWE w koszulce 3,2mm średnicy i 1 metr długości (dostępne w każdym motoryzacyjnym)

- czyszczenie EGR i czujnika ciśnienia doładowania

- jeżeli eliminacja EGR to tylko programowo za pomocą DIS

- usunięcie katów

Po co Ty chcesz katalizatory usunąć????

W przypadku Twojej benzyny jest to niewskazane, ale uwierz że w dieslu z przebiegiem ponad 200 tys km. jest to jak najbardziej potrzebny zabieg.

 

Skończyło się na planowanym serwisie. Pewnie za późno napisałem.

Mógłbyś podać jakieś szczegóły o tych wężykach (np. co to i gdzie i po co :))?

 

Mechanik mówił, że nie usuwać katalizatorów i nie zaślepiać EGR - robi w bmw od lat już (handluje autami bmw, sprzedaje części, ma doświadczenie).

W sumie rozmowa się nawiązała w innym temacie - wierzę, że są inne zabiegi przy okazji serwisu, oprócz wspomnianych przeze mnie przykładów.

 

Tak, czy inaczej dzięki! Autko po serwisie jakby 5 lat młodsze, może przez odme, a może po wymianie filtru powietrza, gdzie odkurzaczem wciągnęliśmy chyba wszystkie liście niemiec :)

 

Dzięki za komentarze i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji lepiej zmień wyżej wspomniane płyny mimo wszystko, jak zobaczysz przy spuszczania ciemny/czarny kolor skrzyni/dyfra to będziesz wiedział czemu .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem ale uważam, że olej w skrzyni czy dyferencjale powinno się raz na te 5-6 lat wymienić. Z tego co mi wiadomo to w dzisiejszych czasach nie wynaleziono nieśmiertelnego oleju, który będzie idealny przez cały swój żywot aż do wylania. Kupiłem auto w tamtym roku i nie wymieniłem oleju w dyfrze i skrzyni ale w tym roku jak pojadę na wymianę oleju w silniku to na pewno wymienię olej w dyferencjale, a ze skrzynią się zobaczy - $.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Bawarka ma ponad 250.000 tys km. I śmiga na jednym kacie od samego początku bez żadnych problemów. Wiec po co go wywalać?

 

A i jeszcze dodam. Wiele czytałem opinii kolegów tutaj i na sąsiednich forach odnoście zaślepiania EGR'u. I w pewnym monecie sam się skusiłem na taki zabieg. Postanowiłem podejść do tego bardziej profesjonalnie. Auto (od razu po pełnym serwisie) poszło na hamownie po czym zaślepiłem EGR. Pojeździłem tak 2 dni i dałem auto z powrotem na hamownie. Nie było absolutnie żadnej zmiany. Hamownia dała 147KM jak i przed operacją. Wiec wróciłem do poprzedniej opcji i wszystko śmiga do dziś świetnie. Wiec po co to robić? Z całym szacunkiem do innych użytkowników jeśli oni widzą jakąś zmianę to tylko wam zazdroszczę :) U mnie to nic nie zmieniło.

 

Pozdrawiam

 

Po pierwsze twoja moc maksymalna sie nie zmienila, bo jest osiagana przy ok 4 tys obr/min. A wtedy zawsze jest egr zamkniety, chyba ze jest uszkodzony. Egr jest otwierany w niskim zakresie obrotow do 2200 obr/min.

Po drugie jak masz dwa wykresy z hamowni to zwroc uwage na przebieg krzywej momentu w niskim zakresie obrotow. Z zaslepionym egr powinno byc lepiej. Silnik powinien byc elastyczniejszy, bo dostaje wiecej swiezego powietrza.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego matimisztal nie mam skanera niestety. Z chęcią wrzucił bym te dwa wykresy które między sobą absolutnie niczym się nie różnią. Nie zauważyłem wtedy żadnej różnicy z mocy ani na niskich ani na średnich czy wysokich obrotach. Tak jak powiedziałem wcześniej mnie to nic nie dało a jeśli komuś pomogło to niech sobie tak jeździ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się, może zawór egr był "przyblokowany" czyli cały czas prawie zamknięty .......... i dlatego nie było żadnej różnicy ? Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dwa pytanka:

1. Dotyczące obrazka-czy tak powinno być ??

http://img201.imageshack.us/img201/7537/wykresjk.jpg

Na pierwszej fotce jest ok

2. Czy pomiar na hamowni jest na tyle powtarzalny, że wyniki nie różnią się : HP i Nm ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. W sumie nie zwróciłem uwagi na to ale pamiętam jak byłem drugi raz to pytał się czy kontynuujemy porównywanie z poprzednim testem wiec może dane przeszły na drugi? A jeśli chodzi o powtarzalność to panowały mniej więcej te same warunki w środku jak i na zewnątrz. Testowali tak samo jak i za pierwszym razem. Pozostała mi jeszcze wymiana oleju w skrzyni i dyfrze i może wpadnę jeszcze raz do nich ale już na jakiś bardziej zaawansowany test.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.