Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W przyszlosci mam zamiar nabyc E39. W gre wchodzą 2 silniki. 2.8 i 4.4. Mniejszych jak 2.8 nawet nie biore pod uwage. Z V8 to jestem za tylko w przypadku 4.4. Na 3.0 R6 mnie nie stac. Mam pytanie do uzytkownikow obu silnikow. Jak u nich ze spalaniem w miescie? Glownie chodzi mi o automatyczne skrzynie. Docelowo w aucie bedzie LPG, ale spalanie Pb tez moze byc, zawsze mozna sobie doliczyc ten litr cy 2. Ciekaw jestem czy warto kupic slabsze 2.8? Moze w spalaniu jest ze 2 litry roznicy to nawet nie bede sobie glowy zawracal.

I ogolnie, moze cos skrobniecie, nt. slabych punktow E39? Jak u nich z korozją? Bo to najbardziej mnie interesuje.

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeśli poruszasz się w trasach to spalanie będzie podobne. Do roboty ze znajomym jeżdżę 4.4 w automacie. W mieście w korkach to auto pali 27l. Moja 2l spala w korkach jak zresetuje kompa 18l

Miasto v8 spali przy jeździe od świateł do świateł 17-20l Trasa okolice 15l . Są tacy co jadą poniżej 10l :norty:

2,8 pali w mieście 3l więcej niż moje i Twoje 2.0. W trasie to jeden silnik jeśli chodzi o spalanie :)

 

Rdza. U mnie się pojawiła na rogu drzwi. Ale mam zdartą farbę przez krawężnik. Wymieniam drzwi całe bo nie chce się bawić w blacharzy i nie wiem czy potem mi rdza znowu nie wyjdzie. Spód u mnie jest zdrowy i każdy jeden cm bez rdzy. Nie wiem czy e39 ma ocynk czy nie. Maska ma jeden odprysk kilku mm do blachy ale nawet naloty nie ma. Ale w razie co zrobię zaprawkę.

 

Ja jeśli miał bym brać auto na miasto wybierał bym między 523 a 528. Koszty utrzymania niższe niż 4.4. można ten silnik spotkać z vanosem i bez. Jeśli kupił byś taką krowę na miasto to już chociaż lepiej bez vanosa brać. Podobno wymiana vanosów w 4,4 pochłania coś koło 10tys zł. Niech użytkownicy mnie poprawią. Poliftowy ma nawet chyba chłodzenie alternatora cieczą, a więc wiele rozwiązań stosowanych tylko i wyłącznie w tym silniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w e39 silniki były tylko z vanos.

blachy ocynk.

moja 520 pali po mieście koło 15 gazu a trasa 11 z ciężką nogą. Wskazań kompa nie sprawdzam bo to bzdury.

w sedanie nie martw się zbytnio korozją. za to w kombiaku to klapa i ramka szyby klapy gnije.

 

co do innych słabych punktów to polecam zwiedzić niniejsze forum. czytania na kilka dni.

nie licz , że nie będziesz się musiał dotykać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
2.8 spalalo mi 14 w miescie po usunieciu katow 17-18. Za niedlugo swapuje na m62b44 plus manual. Co do rdzy to progi i ranty drzwi oglądaj
Opublikowano
w e39 silniki były tylko z vanos.

m62 do wrzesnia 98 nie mial vanosa

 

Tematow o spalaniu masz wiele, Generalnie v8 bedzie drozsze aie i fajniejsze. Jak Cie stac to kupuj, ale zastanow sie nad dolozeniem do 530i.

 

Rdza to tak jak mowia koledzy, dodam jeszcze tylna klapa (szczegolnie przedliftowe kombi), uszczelki szyb, okolice blotnikow, wneka kola zapasowego.

Opublikowano
E39 były bez vanosów. Ja nie mam akurat i się ciesze. Co do spalania nie ma co się łudzić, że zejdziesz mniej niż 15l/100km. A jak się przyciśnie to lepiej nie patrzyć na spalanie :D Ale dźwięk V8 i jazda bezcenne :D Dobrego wyboru życzę :D
Opublikowano

Nie licze na spalanie ponizej 15l. Moja aktualna 2.0 w automacie potrafi spalic 17-18l w korkach wiec takie spalanie mnie nie przeraza. Chodzi mi o to zeby zmiescic sie w tych 18l, bo niby w 4.4 to da sie normalnie zrobic.

 

Co do Vanosow to przypadkiem nie wszystkie 4.4 byly na vanosie?? Z tego co wiem to 4.0 w E34 i E32 nie mialy vanosa.

Opublikowano

E39 4.4 przed liftem nie miały vanosa kolega wprowadził Cię w błąd. Ogólnie to lepiej taką znaleść, ale będzie Ci ciężko i nie będziesz prawdopodobnie wybrzydzać :)

 

Wiem że niektórzy mówią to i tamto, ale niestety w korkach v8 z tym silnikiem plus automat nie ma możliwości zejścia poniżej 20l. Od świateł do świateł jazda to ok okolice 20l będą. A jeśli kupisz 4,4 i będziesz jeździł na obrotach 1000-1200 to nie kupuj takiego silnika. Szkoda go tak katować. On będzie miał przyśpieszenie ale to jest śmierć dla silnika jak będzie tak eksploatowany. Wszystko zależy jakie to miasto. Licz, że miasto będzie to ok20l Ale miasto chyba zakorkowane jeśli pali Ci Twój motor w granicach 18. Ja w swoim mogę zejść do 14l wjadę do sąsiedniego zakorkowanego to licznikowe spalanie które się pokrywa z dystrybutorem pokazuje ok 15-18l

Opublikowano

Ja jeśli miał bym brać auto na miasto wybierał bym między 523 a 528. Koszty utrzymania niższe niż 4.4. można ten silnik spotkać z vanosem i bez. Jeśli kupił byś taką krowę na miasto to już chociaż lepiej bez vanosa brać. Podobno wymiana vanosów w 4,4 pochłania coś koło 10tys zł. Niech użytkownicy mnie poprawią. Poliftowy ma nawet chyba chłodzenie alternatora cieczą, a więc wiele rozwiązań stosowanych tylko i wyłącznie w tym silniku.

A byly 4.4 bez Vanosa?? Ja bym nawet nie bral sie za zadne naprawy vanosa tylko wsadzal drugi piec. 10tys za remont to przerost formy nad trescia.

Opublikowano
Oj tak łatwo nie było By Ci znaleźć silnik. A jeśli masz vanos to na silnik bez vanosu już chyba nie da się przejść. Ja dlatego bym szukał przedliftowej jednostki. I tak to v8 i duża pojemność to vanosa nie trzeba :norty:
Opublikowano
E39 4.4 przed liftem nie miały vanosa kolega wprowadził Cię w błąd. Ogólnie to lepiej taką znaleść, ale będzie Ci ciężko i nie będziesz prawdopodobnie wybrzydzać :)

 

Wiem że niektórzy mówią to i tamto, ale niestety w korkach v8 z tym silnikiem plus automat nie ma możliwości zejścia poniżej 20l. Od świateł do świateł jazda to ok okolice 20l będą. A jeśli kupisz 4,4 i będziesz jeździł na obrotach 1000-1200 to nie kupuj takiego silnika. Szkoda go tak katować. On będzie miał przyśpieszenie ale to jest śmierć dla silnika jak będzie tak eksploatowany. Wszystko zależy jakie to miasto. Licz, że miasto będzie to ok20l Ale miasto chyba zakorkowane jeśli pali Ci Twój motor w granicach 18. Ja w swoim mogę zejść do 14l wjadę do sąsiedniego zakorkowanego to licznikowe spalanie które się pokrywa z dystrybutorem pokazuje ok 15-18l

Czemu smierc. Brat ma E32 4.0 i tam automat wrzuca kolejne biegi w okolicach 1500obr, a nawet nizej. Skoro ma wysoki momet to raczej normalne.

Jesli chodzi o lift to napewno bede kupywal ponizej 2000r.

Opublikowano

Nie edytuj każde posty :)

 

Utrzymanie prędkości to ok. Ale (Mówię o manualu) dużo ludzi przyśpiesza z 1000 obr na piątym biegu. Uważasz, że silnik wtedy nie dostaje po tyłku? Automat zredukuje i będzie pracował na normalnych obrotach podczas przyśpieszania. Dlatego jak ktoś ma zamiar tak jeździć bo 2-3l często gazu zaoszczędzi to lepiej kupić 528i albo 530i. Jeśli chcesz poliftową jednostkę R6 to pamiętaj, że tam dużo ludzi ma problemy z uszczelniaczami zaworowymi i lubi sobie chlapnąć olej.

  • Moderatorzy
Opublikowano
A jak się przyciśnie to lepiej nie patrzyć na spalanie :D

Widziałem osobiście i mogę potwierdzić :mrgreen:

dużo ludzi przyśpiesza z 1000 obr na piątym biegu. Uważasz, że silnik wtedy nie dostaje po tyłku?

Panewki dostają po du.pie aż miło,bo duży moment obciąża wał korbowy.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie odkąd jestem na forum to pierwszy szczery wątek dotyczący spalania a nie tam 13l gazu w 540i e39,albo 11 Pb w 645i po miescie itp. :duh: pozdrawiam wszystkich nie oszukujących siebie :cool2: :cool2: :cool2:
Opublikowano
Ja byłem przy tankowaniu 540i do pełna i przejechaniu kilku dni do pracy w traskę i potem tankowaniu znowu do pełna. Po co oszukiwać :) drugi post dot spalania pochodzi od samego użytkownika 540i co wie jak jest i też nie ma sensu oszukiwać. Potem kolega co się pytał o spalanie zrzedła by mina po kupnie takiego autka :)
Opublikowano
Ja sprawdzałem ostatnio ile robię km na pełnym zbiorniku benzyny (tankowanie nie wskazanie komputera) i na 70l paliwa (różna jazda) zrobiłem 340km. Takie są realia. Coś za coś :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sory za wprowadzenie w błąd co do vanosów. :oops:
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

hmm mi 58L lpg starcza w trasie na ok 450-500km wiec to ok. 13L zalezy od stacji. 540i 2002r

 

wczesniej mialem 523i z 1996r i na butli 45L robilo sie w trasie 450km :)

 

w miescie:

 

coz w 540i od 15L lpg raczej normalna jazda bez szalenstw

w 523i nigdy nie wziela wiecej jak 14 :) a jezdzilo sie roznie.

 

auto zawsze z manualem i tempomatem ;)

 

pozdro

Opublikowano

528

70% trasa 30% miasto - tak jeżdże

Pb 10-10.5

ostatnio zalozone LPG

LPG 13-13,5

Opublikowano

Panowie dyskusja na temat spalania nie ma większego sensu- orientacyjnie można powiedzieć ile co pali, ale dobrze wszyscy wiecie że wszystko zależy od nogi, charakterystyki jazdy, warunków- nie spodziewaj się że 2,8 spali 8litrów ( choc mozna to zrobić- ale jaka wtedy przyjemnośc z jazdy? ) czy 4,4 10litrów ( ta sama sytuacja). 6 cylindrów to nie 8, i nie wierze w to że 2,8 spali tyle co 4,4, prawie 100KM różnicy musi przelozyc sie na spalanie, 2,8 to juz wystarczająca moc zeby radzić sobie z cięzarem budy.

Wybór jest prosty- kupujesz to na co Cie stać, i cieszyc sie potem z tego, a nie zalować sobie kilometrów bo duzo pali.

Aczkolwiek BMW silniki benzynowe robi zacne wzgledem spalania, inne marki maja znacznie gorsze spalania w porownywalnych pojemnosciach

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.