Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Musiałem rozebrać przód w aucie, a co za tym idzie spuścić freon abym mógł swobodnie ściągnąć chłodnice klimy. miałem 110gram w układzie a klimatyzacja chłodziła bardzo dobrze. po wypompowaniu freonu zabrałem się do prac jakie wcześniej planowałem. poskręcałem wszystko i po zrobieniu ok 50km udałem się do znajomego od klimatyzacji aby dobił mi freon (540gram). Od tej pory jeśli sprężarka pracuje pod obciążeniem to hałasuje a dosłownie mówiąc "Chrupie". Natomiast jeśli przyciskiem na klimatroniku wyłączę klimatyzację hałas ustaje. Sprężarka nie hałasuje również kiedy nie jest obciążona np 16C na zewnątrz.

 

Czy może mi ktoś pomóc co może być przyczyną hałasu/chrupania sprężarki klimy ?

 

BMW 2.0d 163km. 11.2004r

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To u mnie chyba jest to samo - mozna cos wiecej ...

Jakies foto by sie przydalo gdzie tego szukac i wogole. Sorka ale kompletny laik ze mnie jesli chodzi o klimy :cry2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Dokladnie tak jak mowi przedmowca, jesli moglibysmy prosic o jakies bardziej szczegolowe info byloby milo ;)

 

Wiem ze do rozkrecenia koła pasowego potrzebuje sciagacz z rozstawem trzech bolcow 22mm...

Opublikowano

Nie ściągasz koła pasowego tylko wykręcasz dekielek który jest wkręcony w koło pasowe,ten dekielek to jest sprzęgiełko.

W pierwszej kolejności musisz zdjąć pierścień zabezpieczający,później klucz jeśli się nie mylę 10 i odkręcasz w przeciwną stronę w którą kręci się koło.

Opublikowano
Nie ściągasz koła pasowego tylko wykręcasz dekielek który jest wkręcony w koło pasowe,ten dekielek to jest sprzęgiełko.

W pierwszej kolejności musisz zdjąć pierścień zabezpieczający,później klucz jeśli się nie mylę 10 i odkręcasz w przeciwną stronę w którą kręci się koło.

 

 

Mam inna sprezarke od m47n2 wlasnie z zerwanym tym sprzegielkiem i sciagnalem tak jak mowiles pierscien i zeszlo ale dlatego bo jest sprzeglo uszkodzone/zerwane. Czy w moim jak bede musial odkrecac (kluczyk 7mm chyba) to czy nie zerwe mocowan tego sprzegielka ? nastepstwem sily potrzebnej do rozkrecenia. ? Jesli nie to czy dam rade utrzymac reka normalnie kolko pasowe i odkrecic ? ;)

 

Ponizej wklejam zdjecie innej mojej sprezarki z zerwanym sprzegielkiem:

 

http://img826.imageshack.us/img826/3352/20120701012603.jpg

 

Resztke ze starego sprzegielka ze zdjecia wykrecilem kluczem udarowym i kombinerkam. ale boje sie obkrecac nim na mojej sprezarce przy silniku, ponadto raczej nie bede mial do tego dobrego dojscia...

Opublikowano
Zakładasz nowe sprzęgiełko wkręcasz ręką a później kluczykiem dokręcisz pod koniec żeby nie zerwać,załóż pierścień i po robocie.Odpal auto ale od razu nie włączaj klimy żeby chwilkę pochodził silnik to one się ułoży.Ale dokręć sprzęgiełko kluczem aż poczujesz opór bo jak za lekko dokręcisz i włączysz klime to ci zerwie sprzęgło,ja tak miałem.
Opublikowano
Nic nie zerwiesz kręcisz kluczykiem i zejdzie,po to jest na klucz zrobione żeby odkręcić,jeśli pierścienia nie zdejmiesz to zerwiesz.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Zrobilem sobie na wszelki wypadek prowizoryczny ściągacz. Wymieniłem gumki bo mialy juz delikatny luz, aczkolwiek problem nie zniknął. Wciaż halasuje jak halasowala... Jakie pomysly ?

 

Znajomy od klimatyzacji sciagnal freon olej i okazalo Cie ze olej czysciutki, przez co mowi ze nie moze być to wina sprezarki bo ona zachrupalaby dwa razy i padła, byloby mase opilkow w oleju i nie chlodzilaby dobrze, do tego zerwalaby sprzegielko, stawiajac zbyt duzy opor.

Opublikowano

a może to nie sprężarka a inna rolka ze sprzęgiełkiem ?? nie wiem czy tam takie są ale mi kiedyś w VW chrobotało i okazało się że to rolka od alternatora, a to że po załączeniu klimy ci się to dzieje to nie koniecznie znak że to coś z kompresorem bo rośnie opór na całym pasku/układzie z racji załączenia kompresora, sprawdź reszte rolek czy któraś nie ma sprzęgiełka. u mnie mechanik na odpalonym aucie wtedy jakoś kluczem czy czymś coś złapał przy tej rolce od alternatora ustało a jak pościł to tak zaterkotało, że nie można było się pomylić, po zmianie ustało od ręki.

 

 

pzdr. Łukasz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem rozwiazany. Do wymiany było koło pasowe wału korobowego czyli tzw. tlumik drgan.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.