Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. Pisze w takiej nei typowej sprawie. Zakupiłem BMW e36 1.8 z uszkodzoną głowicą... i niech ktoś mi powie jak ją sie dokręca - w jakiej kolejności lub może jakaś fotoporada ??

Mowa o silniku 1.8 m40 na pasku rozrządu 4 cylindrowy.

Opublikowano

trzeba dać nowe,bo stare przy zakręcaniu ulegają pewnemu wyciągnięciu i mogą nie wytrzymać drugiego dokręcania

są tacy,którzy dają stare śruby,ale jest to ryzyko

od pokrywy nie trzeba wymieniać one są dokręcane dość lekko

Opublikowano
to dobrze,że mi powiedziałeś. a drogie takie śruby przyjacielu ?? a i przy okazji może wiesz kto by miał głowice do e38 318 1.8 m40 ? na pasku
Opublikowano
te śruby to tzw szpilki jest ich 8 i mozna kupic do 50zł za komplet ;) trzeba pamietac zeby dokrecac je z odpowiednia siłą i potem 2x po 90 stopni
Opublikowano
nie piszcie ile razy po 90 stopni bo kolega przekręci gwinty!!! i to nie tyle na śrubach co w bloku!!! radze zapożyczyć od kogoś klucz dynamometryczny i dokręcać w zgodzie z siłą jaką możesz przeczytać w książce. a takie śrubeczki fakt ulegają odkształceniom, nie ma opcji wkręcać ich drugi raz;) warto też dodać coś o podkładkach;) nie znam się jaki tam skład muszą mieć ale to muszą być te same podkładki które tam były u mnie w silniku znalazłem chyba 15oryginałów i jedną zwykłą podkładkę... a ja zdziwiony czemu uszczelka się skończyła.. ;)
Opublikowano
to ja wnioskuje,że podczas zakładania głowicy daje się nowe śruby i nowe podkładki pod te śruby tak ? :) głowice przykręci mi znajomy mechanik żeby nie było jaj he :D
Opublikowano
Nie przesadzajcie z tymi srubami ja w swojej karierze złożyłem bardzo dużo silników (30 lat w silnikach) nigdy nie wymieniałem śrub na nowe chyba że uszkodzony gwint i nigdy nie miałem reklamacji.Oczywiście zawsze trzeba przestrzegać kolejności przykręcania oraz mjoment dokręcania śrub.
Opublikowano
Nie przesadzajcie z tymi srubami ja w swojej karierze złożyłem bardzo dużo silników (30 lat w silnikach) nigdy nie wymieniałem śrub na nowe chyba że uszkodzony gwint i nigdy nie miałem reklamacji.Oczywiście zawsze trzeba przestrzegać kolejności przykręcania oraz mjoment dokręcania śrub.

 

 

poltor dobrze napisał - nie ma co się srać ze śrubami , one z masła nie są a kolejność dokręcania oraz siła to podstawa :roll:

Opublikowano
powodzenia zycze. one nie sa z masla, ale sa ze stali ktora tez sie odksztalca, a ze tego nie widac bo nie jest maslem, to nie znaczy ze nie traci wlasciwosci. Traci, kazdy zrobi jak uwaza. ja bym drugi raz ich nie skrecil. zwlaszcza M8/M10. To nie sa zwykle sruby 10.9. sorki ze bez polskich znakow ale cos klawiatura pisze greckie æ © ß ;)
Opublikowano
dokreca sie od srodka glowicy po okregu zgodnie z ruchem zegara w palcach do oporu puzniej 40 nmertow i puzniej znowu az do chyba 120 nmetrow chyba tak to sie robi
jedynakk
Opublikowano
na pewno nie po okręgu!!! przeciwne śruby zawsze się łapie, po przekątnej;] i nie 120!!!;] 30Nm plus dwa ruchy klucza tak to chyba jest u nas;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.