Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Małżonka w końcu zrozumiała, że kupienie ori kubka do E46 niesie za sobą konsekwencje...

 

http://i.imgur.com/5EIT8Me.jpg?1

I zamianka :)

Przed:

http://i.imgur.com/eyRyYNh.jpg?1

Po:

http://i.imgur.com/SyWqk6d.jpg?1

 

Ogólnie jest ok, choć nie ukrywam, że ori kubek, w ori uchwycie, jest na tyle wysoko, że czasami są problemy z manipulacją gałką zmiany biegów, co mnie zdziwiło.

Tak jest to spasowane:

http://i.imgur.com/m5g8tIu.jpg?1

 

Tak, czy inaczej, operacja kubek zakończona sukcesem :)

Opublikowano

Popieram przedmówcę odnośnie schowków. Ale bez roletki ten schowek prostokątny i tak jest ok. A cupholdera nic nie zastąpi (nawet przyciskanie roletką!)

Obiecywałem i będzie więcej raportów :) tym razem listwa zewnętrzna drzwi kierowcy. Reszta jak znajdę chwilę czasu, bo nie ukrywam, dziecko ostatnimi czasy bierze górę :)

 

Tak było:

http://img152.imageshack.us/img152/7540/wp0001112.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/4784/wp0001122.jpg

 

Akcja:

http://i.imgur.com/LwpO0zn.jpg

http://i.imgur.com/a9jszSL.jpg

http://i.imgur.com/9vURYyo.jpg

http://i.imgur.com/gukVawl.jpg

Opublikowano

Około 200 zł za komplet. Jest tam też taki fajny schowek na monety, którego moim zdaniem bardzo brakuje w standardowym schowku.

 

Następna kosmetyczna zmiana to maskownica głośnika - ktoś chyba musiał mieć ciężką nogę i zahaczyć o nią (ciężko mi to sobie wyobrazić).

Przed:

http://i.imgur.com/vhR1Qgq.jpg?1

http://i.imgur.com/rlYawM6.jpg?1

 

Po:

http://i.imgur.com/IVhp7Xx.jpg?1

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Korzystając z chwili wolnego czasu, pochwalę się nowym obszyciem kierownicy. Kierownica obszywana przez Pana Mariusza z Wałbrzycha, którego bardzo polecam ludziom z okolic. Jeśli chodzi o samą kierownicę, to wrażenia ciężko opisać. Moim zdaniem chyba najlepiej wydane pieniądze do tej pory ;p codziennie cieszę się z tego posunięcia.

 

Tak wygląda teraz:

http://i.imgur.com/1l750Gi.jpg?1

http://i.imgur.com/m4yakPr.jpg?1

 

Polecam każdemu!

 

W międzyczasie autko było na wycieczce z dolnego śląska nad morze i po raz kolejny spisało się na medal, ale to już w sumie standard :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ostatnimi czasy dobijała mnie już sytuacja z szybą drzwi kierowcy. Strasznie wolno się podnosiła i podczas jazdy trzeszczała jak w starym żuku.

Poczytałem, że wystarczy naprawić na 'trytkę' ślizgi w prowadnicach szyby (oryginalne są plastikowe i się z czasem łamią).

 

Więc ... nie poszedłem tą ścieżką :)

 

Stary mechanizm już tu nie mieszka:

http://i.imgur.com/9oyL5J8.jpg?1

Tylko tu :)

http://i.imgur.com/VNzRhjl.jpg?1

 

Zastąpiło go to:

http://i.imgur.com/dW59Fpv.jpg?1

http://i.imgur.com/LHcenMj.jpg?1

 

-1 problem w aucie. Dla każdego, kto ma problemy z szybką, polecam zabieg, naprawdę jak ręką odjął - szyba chodzi jak marzenie i stukanie ustało (szyba obijała się od prowadnic ponieważ nie była przyczepiona do linki z jednej strony).

 

Kolejnym tematem, którym się zająłem, był przegląd pod pokrywą silnika, no i się zaczęło :/

 

W kolektorze czarno i mokro:

http://i.imgur.com/Tqj328J.jpg?1

EGR oczywiście lepszy być nie mógł:

http://i.imgur.com/Bq5hmcr.jpg?1

http://i.imgur.com/cOxVTiS.jpg?1

No i ponieważ widać, że prawie w nim płynął olej, to oczywiście od EGRu rura też mokra:

http://i.imgur.com/kZaXPu4.jpg?1

 

Po nitce do kłębka:

http://i.imgur.com/SZW0dVc.jpg?1

 

Ponieważ z lewej strony kolektora też syfku trochę się nazbierało, poszukałem tez od strony turbiny, zresztą i tak miałem do wymiany uszczelkę turbo:

http://i.imgur.com/jO0QjFu.jpg?1

 

Po raz pierwszy w sumie odkąd mam auto, zobaczyłem tyle oleju w okolicach turbo, więc zadałem pytanie na forum >> Click << - wygląda na to, że to normalne, może ktoś potwierdzić?

 

Wydaje mi się, że tutaj też nie było tak czarno nigdy:

http://i.imgur.com/JEgeU8A.jpg?1

 

Na koniec już trochę porządków i przyjemności. Czyszczenie EGR:

http://i.imgur.com/40vmQf1.jpg?1

 

Wymiana filtra i wspomnianej już wyżej uszczelki:

http://i.imgur.com/guE4JlD.jpg?1

http://i.imgur.com/d1WMFTf.jpg?1

 

Podsumowując, pod pokrywę nie zaglądałem z pół roku - jak widać nie zawsze można sobie odpuścić.

W planach najbliższych oczywiście wymiana IC, odmy, no i zaplanowany już wcześniej serwis olejowy.

 

Ktoś ma jakiś dobry pomysł, lub mógłby ocenić, czy ten olej wszędzie to bardzo zły objaw? W kolektorze wiem, że może go trochę być - ale chyba bez przesady, to samo z tym olejem koło turbo (tu wymienię odmę i zobaczymy).

Myślicie, że powinienem ten silnik teraz umyć i obserwować, czy jak to ugryźć?

 

No i jeszcze pytanie odnośnie IC - czy taki od FMICa wejdzie mi bez m-pakietu bez problemu? Myślę nad tym: od FMICa

Opublikowano

olej w IC to norma, oczywiscie śladowe ilosci tak jak napisałem w temacie do ktorego dales link, nowy typ odmy tak dziala ze olej idzie do dolotu

ale to co jest u Ciebie czyli olej na zewnątrz IC to juz nie jest norma, IC z zewnątrz ma byc suchy, na zdj ktore dales nie wyglada to na dziurawy IC ale na sciekajacy olej z łączenia/uszczelki w rejon IC

wypadałoby to wszystko ładnie wyczyscic/wymyc do sucha i obserwować skąd cieknie itp

innej opcji nie widzę

 

---

widziałem wiele diesli (nie tylko bmw) i u Ciebie ilosc oleju w egr i wężach jest w "normie", egr tez nie był mocno zabity, wyczyscileś ok, bardzo dobrze, zrob z 5tys km, zdejmij wąz od egr i zobacz jak będzie wygladał egr

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

kolego KubaWroc,

fajne zmiany, dla mnie na plus + tak trzymać.

 

Jaki jest numer części pod kubki, mam taka sama wersję z podłokietnikiem i chciałbym zamontować.

Kupiony w sklepie w Litwie?

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i zamontowane, to napiszę parę słów nt. wymiany intercoolera na sztukę z FMIC.

 

Pierwsza sprawa, to dobór rozmiaru. W sklepie FMIC znajdziemy zestaw dedykowany do E46 >>Click<< i możecie mi wierzyć, będą problemy z montażem, w szczególności trzeba coś zrobić z kierownicami powietrza - niektórzy puszczają nimi silikony wychodzące z IC (np. kolega mikan z forum), inni naginają silikony i zmniejszają przepływ powietrza, bądź tną ww. kierownice, żeby się zmieściło. Nie ma potrzeby kupowania zestawu z szerokością 700mm, ponieważ 100 mm więcej sprawia właśnie takie problemy.

 

Tutaj jest odpowiedni IC (450x180x65mm, całkowitych: 600x180x65mm), który uwalnia nas od tych problemów. Jest on wciąż dużo wydajniejszy od seryjnego, a mieści się bez problemów na szerokość.

 

Trzeba przy tym trochę pomodzić, ale o tym zaraz.

Najpierw stary IC :roll: :

20141028_153837_Android.jpg?psid=1

20141028_153847_Android.jpg?psid=1

 

Spuśćmy zasłonę milczenia na jego stan...

 

Żeby zdemontować IC seryjny, wystarczy podnieść auto podnośnikiem, odkręcić osłonę dolną silnika, dwie śrubki od IC i poluźnić szybkozłączki z rur dochodzących do IC - po czym IC sam 'wylata'.

Problem z tym od FMIC jest taki, że:

 

a. Jest większy

b. Nie mocuje się go na te same śruby co seryjnego

 

Więc należy go przymontować na 2 śruby 10mm, których nie dostajemy w zestawie do 'czegoś' przy aucie. W IC jest miejsce na 2 takie śruby zarówno od dołu, jak i od góry.

Ja uznałem, że zamontuję go, używając kątownika (trzeba go około 60 cm, ja kupiłem metr i docinałem po przymiarce) w taki oto sposób:

20141028_160636_Android.jpg?psid=1

 

Oczywiście musiałem do tego zwalić zderzak, który mocowany jest na dwie duże śruby, których odkręcenie było chyba najcięższą operacją przy całej wymianie.

Jak IC już 'wisi na swoim miejscu, reszta jest w miarę prosta. W zależności od tego, czy w FMIC kupimy zestaw (w zestawie dostajemy silikony, obejmy, rurki), czy nie - trzeba dokupić coś, co połączy IC z rurami seryjnymi, które sobie wiszą po wyjęciu starego IC. Ja kupiłem zestaw, jedynie informując sprzedawcę, że chcę, by IC był mniejszy (co zmniejsza też oczywiście jego koszty). Jako ciekawostkę dodam, że za 70zł można pomalować go w kolor. Ja skorzystałem z tej opcji i wziąłem czerwony.

 

Z seryjnych rur dochodzących do IC obciąłem szybkozłączki, następnie rurę z zestawu (lub swoją) docinamy i wpinamy w te węże, z drugiej strony łączymy z silikonami dochodzącymi do IC i spinamy obejmami. Wygląda to tak:

20141028_170949_Android.jpg?psid=1

20141028_170955_Android.jpg?psid=1

 

Końcowy efekt:

20141028_162204_Android.jpg?psid=1

 

Do tego wymieniłem gumy stabilizatora, bo latał jak pijany. Nie mam fotek, wybaczcie :cry:

Opublikowano
Czekam na relację z jazdy, czy odczujesz przypływ mocy przez lepsze chłodzenie. Mój IC jak mu się ostatnio przyglądałem w dolnych partiach ma podobny czarny nalot jak Twój, nie aż taki, ale śladowe ilości są. Zastanawiałem się swojego czasu, jak to się przekłada na chłodzenie/moc. Więc wszelkie wrażenia z jazdy mile widziane.
Opublikowano

Kuba a jak wygląda sytuacja z wpasowaniem elementu nr. 2 na załączonym schemacie (pod twojego sedana ;) ) z nowym IC?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=51_3275&hg=51&fg=75

 

Fabryczny faktycznie najlepsze lata ma już dawno za sobą.

 

Be..mw domniemam, że twój IC ma śladowe zapocenie jak mój stary ........... wymiana bo chcę a nie muszę :mrgreen: zawsze się przyda :wink: .

Opublikowano
Be..mw domniemam, że twój IC ma śladowe zapocenie jak mój stary ........... wymiana bo chcę a nie muszę :mrgreen: zawsze się przyda :wink: .

 

Właśnie, są śladowe ilości tego czegoś zaschniętego na dole w narożnikach. Już jakiś czas temu myślałem, żeby wymienić. Pewnie na wiosnę się za to wezmę.

Opublikowano

Jeśli mowa o zapoceniach, to właśnie takie obserwowałem jak kupiłem autko, czyli w czerwcu 2012. Ponieważ było tylko śladowe, to wtedy nic z tym nie zrobiłem. Ostatnio podczas grzebania przy aucie zobaczyłem, ze stan zmienił się na niekorzyść, więc zmieniłem na nówkę :)

 

Nie zauważyłem znaczącego wzrostu mocy, widać wewnątrz nie wyglądało to tak źle jak na zewnątrz - pewnie pocenie się trwało długo i stąd się nazbierało, ale nieszczelność była za mała, żeby znacząco wpłynąć na wydajność. Zresztą nie zauważałem spadku mocy wcześniej, więc i nie spodziewałem się poprawy znaczącej.

 

Na pewno można za to zrobić korektę programu po tym jak chłodzenie się poprawiło. Nawet napisałem już do TC, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Jeśli chodzi o spasowanie elementu wskazanego przez Szymona, to pasuje idealnie, jak wytniesz niepotrzebne części ;p Ten tunel powietrza nie ma prawa pasować do niczego większego niż seryjny IC, który jest montowany zupełnie inaczej - ten IC od FMIC trzeba zamontować bardziej 'z przodu', przez co oczywiście ten tunel trzeba trochę zmasakrować. Na szczęście nie jest on niezbędny, a teorie o kierowaniu powietrza bezpośrednio na IC może mają jakiś sens przy tak małym IC jak seryjny - ten od FMIC jest znacznie większy i powierzchnia wystawiona na powietrze jest dużo większa niż gwarantowałby ten tunel.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Mały update z okazji zmiany kółek.

Tu jeszcze fotki z zimy, gdy zajechały:

20141204_182104.jpg?psid=1

20141204_183511.jpg?psid=1

 

Tu przy wymianie:

20150425_131306.jpg?psid=1

20150425_141238.jpg?psid=1

 

A to plan na dziś:

20141205_132639.jpg?psid=1

20141205_132647.jpg?psid=1

 

Razem ze sprężynami wjadą amortyzatory od sachsa. Zobaczymy jak się prowadzenie poprawi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego 225/45? Te felgi mają 7 cali i seryjnie jest na nich opona 205/50, chciałeś szerzej?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dlaczego 225/45? Te felgi mają 7 cali i seryjnie jest na nich opona 205/50, chciałeś szerzej?

Tak, to źle? =) Chyba nadal nie jest jakoś szeroko.

 

Wracając do wymiany sprężyn, to trochę mi wczoraj rozładowany telefon plany na fotorelację popsuł, ale kilka fotek cyknąłem, szczególnie małej niespodzianki :)

 

Osprzęt:

2015-04-28%2015.53.35.jpg?psid=1

2015-04-28%2015.54.12.jpg?psid=1

 

Pomiar tył:

2015-04-28%2015.59.43-2.jpg?psid=1

Przód:

2015-04-28%2015.59.25.jpg?psid=1

 

Słownie, przód: 68, tył 66.

 

Zaczęliśmy od tyłu i przy pierwszej sprężynie taki to widok się ukazał moim oczom :shock: :

2015-04-28%2016.21.18.jpg?psid=1

 

Nie mogłem uwierzyć - od 2 dni coś mi z tyłu stukało i dziś mieliśmy to diagnozować, ale stawiałem na tuleję, a tu jak widać sprężyna dokonała żywota w chyba najbardziej odpowiednim czasie. Jeszcze niedawno wymieniałem tylne amortyzatory i wsio było ok.

Chwilę później siedział już eibach, więc w sumie aż tak mnie to nie zabolało :)

 

Niestety po tej fotce padł telefon i nie było już możliwości rejestracji, natomiast pomiar po wymianie 65,5cm przód, 65 tył.

Czyli auto siadło 25mm/10mm zaraz po wymianie, z deklarowanych 30mm/20-25mm. Tył zapewne siadłby więcej, gdyby nie to, że sprężyna, którą wymieniliśmy, była połamana :) więc auto siedziało niżej na pewno. Myślę, że jeszcze siądzie, jako że nigdy od razu auto nie siada chyba maksymalnie, biorąc jeszcze pod uwage fakt wymiany amorów na nowe.

 

Po całej operacji pacjent wygląda tak:

2015-04-29%2006.19.29.jpg?psid=1

 

Przy okazji okazało się, że muszę łączniki stabilizatorów powymieniać, co stanie się już niebawem.

 

Ogólnie operacja wyszła super, autko trochę 'odkoziało' i przy okazji zniknęły stuki z tyłu auta :) na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że autko się utwardziło sporo i jeździ się super! Polecam każdemu.

 

Dziś moje autko doczeka się w końcu na wymianę szyby czołowej, która jest strasznie zmęczona życiem odkąd auto mam. Wybrałem szybę Pilkington, zobaczymy jak będzie się sprawować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytałem, bo ja akurat szukałem 7 calowej 17, żeby założyć właśnie oponę 205/50/17 :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Łączniki stabilizatorów przód/tył

 

Zgodnie z planem, na pokład zawitały nowe łączniki stabilizatorów przód/tył (Lemforder)

2015-05-02%2011.21.59.jpg?psid=1

 

Stabilizator raczej nie pamięta już pierwszej wiosenki :)

2015-05-02%2011.58.03.jpg?psid=1

 

Za to z przodu trochę świeżości po wymianie łączników, sprężyn i amortyzatorów:

2015-05-02%2012.46.13.jpg?psid=1

 

Szyba czołowa

 

Ogólnie wrażenia z jazdy na duży plus i generalnie każdemu taki zabieg polecam. Im dłużej jeżdżę po obniżeniu auta, tym bardziej jestem z tej operacji zadowolony.

 

Dodatkowo wymieniona została szyba czołowa, która sprawiała już spore problemy z widocznością z powodu licznych małych uszkodzeń.

Szyba firmy Pilkington, wymieniona oczywiście również uszczelka.

2015-04-29%2016.23.37.jpg?psid=1

2015-04-29%2016.23.55.jpg?psid=1

 

Tu wrażenia po wymianie były wręcz szokujące. Sam nie wiem, czemu tak długo zwlekałem z tą wymianą, jeśli ktoś się zastanawia, czy już jest czas, znaczy że czas nadszedł i gorąco zachęcam. Teraz jest przejrzyście jakby szyby nie było :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.