Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3,0 mysle ze pozostane przy silniku z m3 e46 z pozniejszym dolozeniem kompresora :)

 

jak najbardziej popieram, tylko tak jak już pisałem, swap takiego silnika wymaga nieco pracy i cierpliwości, silnik S54 jest bardzo skomplikowany (można nawet powiedzieć, że to arcydzieło) i możesz natrafić na niespodziewane problemy lub dodatkowe koszty.

Opublikowano
duze problemy? to bedzie moja pierwsza w zyciu tak powazna sprawa i nie chce cos zaczac zeby pozniej zatrzymac sie w miejscu bo inne silniki chyba odpadaja co? jakies v8? na pewno sa ciezsze i sporo wiecej roboty a ten silnik 4.4 v8 z e39 mowiliscie ze to juz dosc stara jednostka ale z elektryka nie byloby problemu nie lepiej uderzyc w nia? z remontem silnika nie ma problemu mam maszyny do obrobki szlifierki itd. szlify walu regeneracja calej glowicy tulejowanie wszystko mam pod reka i specjalistow od tego wiec nie lepiej byloby uderzac w cos takiego? i zlozenia silnika na lepszych czesciach? panewki itd.? wydaje mi sie ze to wazne info i zapomnialem dodac bo wiem ze za obrobke sie slono placi jezeli chcemy zrobic wszystko u kogos. Pozdro
Opublikowano
w silniku V8 4,4 najczęściej pada vanos, a tego nie naprawisz sam tylko musisz kupić nowe części. poza tym, no tak jak mówiłem... S50B32 ma 3.2 litra a i tak jest mocniejszy. a oba pochodzą z tej samej epoki. w S54 najgorszy problem jest z elektroniką, są ludzie którzy to ogarniają, jak znajdziesz kogoś kto ci to ogarnie to się bierz za to.
Opublikowano
no do dyspozycji mam kumpla ktory robi elektryke w samochodach jakies cytryny,renault itd. teraz wiem ze robi merca s klasie z 2004 roku po spaleniu i jak na razie nie ma problemow wiekszych m3 nigdy nie robil a wydaje mi sie ze trzeba byc specem od BMW zeby za cos takiego sie łapnąć.
Opublikowano

wydaje mi się że jak ktoś to robił i się na tym zna to nie podpowie tobie - jeśli już to powie tyle i tyle za włożenie z przerobieniem żeby działało i żeby żadnych błędów nie wywalało po podpięciu pod kompa i tyle

a z tego co rozumiem to chcesz robić sam z pomocą kolegi elektryka ( elektromechanika ) jeśli sam nie ogarniesz

4.4 lata i w e30 i w e36 ale mówią że za ciężki silnik do e46 żeby tym normalnie jeżdzić, a do rajdów czy wyścigów też niespecjalnie - ciężki nie wyważysz samochodu itd

chciałem u siebie silnik od m3 ale elektronika właśnie ... problemy przy przełożeniu itd

lepiej coś pomiędzy, wytrzymały blok i uturbić czy kompresor własnie

ale czy samemu to nie wiem ...

Opublikowano
S50... najlepszy silnik do takich modów. obojętnie czy B30 czy B32. i do tego 6-biegowy manual.
Opublikowano
Zgadza się, ale doładowany M50 też daje pozytywne wrażenia i jest o wiele tańszy :norty:

 

jasne, ale jak widać kolega celuje w coś "grubszego"... a takim S50 można jeździć dość długo i nacieszyć się nim, zanim się znudzi i będzie trzeba dodać doładowanie.

Opublikowano
no nie do konca sam wspolnie z mechanikami ktorzy mi pomoga ale oni nie sa jakimis tunerami robia zwykle silniki osobowe,vany,dostawcze,tiry.Silnik od m3 to bylaby chyba najrozsadniejsza decyzja.Myslicie ze jechac po e46 318i na zachod?Kurs euro teraz wysoki ale podejrzewam ze spadnie po Euro w Polsce.Z drugiej strony chyba w Polsce tez mozna wyhaczyc zadbany egzemplarz.Popatrze na mobile.de i innych aukcjach niemieckich jak te ceny sie tam maja.
Opublikowano
jeszcze jedno pytanie duzo byloby prowadzenia nowych kabli przy zakladaniu S54B32?W pazdzierniku jade na zachod po 318i jezeli euro spadnie troche i zaczne szukac nie zajezdzonego silnika i teraz tak sobie myslalem ze elektryki w m3 wiecej niz w zwyklym 318i trzeba byloby pare nowych poprowadzic do deski ?
Opublikowano
kminie dzieki za info na razie magazynuje informacje i zajmuje sie sprzedaza swojego FWD :) a wiec szukam zadbanej 318i po lifcie przez zime zrobie gwint tarcze zaciski troche wstyd jezdzic samochodem na gwincie z motorem o mocy 118KM ale no coz...

 

Poliftowe 318i ma 143 konie mechaniczne a nie 118. Era 118 konnego silnika 1.9 skończyła sie we wrześniu 2001 roku.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
na allegro wiecej jest silnikow z m3e92 niz m3 e46 ceny tez sa za e46 m3 9-10tys a za nową m3 15tys z tym ze jest to juz V8 i jest chyba sporo ciezszy co?

 

Problemem silnika V8 od M3 e92 nie jest tylko jego waga, ale także (a moze przede wszystkim) elektronika. Nie słyszałem aby ktokolwiek w Polsce przeszczepil ten silnik do e46.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
widziałem kiedyś jeden taki projekt, ale tam były m.in zegary od E92 upchnięte na konsoli od E46, itp.
Opublikowano
dlatego mówiłem że zegary musza byc .... tam jest elektroniczna przepustnica która wymaga do pracy zegarów , ten system tak działa , nawet jak dioda w zegarach się spali od eml to jest problem,,.,

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
chodzi mi teraz tylko i wylacznie od silnik m3 od e46 co do elektryki. wlozenie to nie problem na alledrogo jest mase rzeczy od m3.chodzi mi o ilosc kabli jakie dojda :) co do silnika 143KM to malutko dziwnie bede sie nim czul na gwincie:) mam zamiar przjezdzic tak tylko sezon a pozniej dzialac glebiej:)
Opublikowano
W temacie zadam pytanie - czy nie ma różnicy czy graty od M3 przerzucamy do 316i-318i czy do czegoś z R6? Nie jest tak ze lepiej swapowac silnik M3 do czegos co fabrycznie miało R6 pod maską? choćby ze względu na łapy silnika?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
łapy i tak muszą być inne, bez znaczenia

 

most i skrzynie tez trzeba wymieniac, jesli swapujemy silnik M3 np. do 328i lub 330i ???

 

Bo że do 316i/318i trzeba te elementy wymienić przy takim SWAPIE, to chyba niemal pewne i w sumie zrozumiałe...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
łapy i tak muszą być inne, bez znaczenia

 

czy skrzynia od M3 e36 podejdzie do e46 przy SWAPIE? czy jak to sie przeprowadza? zostawia oryginalną skrzynie od e46? a od M3 daje tylko kompletny silnik z osprzętem?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
skrzynia i wał i dyfer i półoski chyba od m3 by pasowało miec. Tak to któraś rzecz moze nie wytrzymać gwałtownego ruszania i będziesz urywał oski, ukrecał wał albo mielił skrzynie biegów. No i spasować to wszystko to też troche zachodu z różnych częsci.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.