Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Chciałbym zakupic BMW e46 323i i tutaj mam pare pytan.Zamierzam uderzyc w zadbane e46 glownie chodzi mi o blachy e46 323 mozna dorwac juz za 10tys w super stanie (kumpel takie ostatnio kupil z 2001r.) nie zalezy mi na skorze i innych wygodach bo szukam samochodu na wyscigi.wiem ze silnik 2,3 170KM nie jest dobra jednostka do dlubania myslalem raczej o przejezdzeniu sezonu bez modow a pozniej wlozenie jakiegos konkretniejszego silnika + gwint. Zaraz mi powiecie ze od razu lepiej kupic m3 ale nie mam na nia wystarczajacych srodkow mam jakies 35-40tys do tego warsztat samochodowy dlatego ze swapem nie byloby problemu tylko czy swap np silnika od m3 pasowalby mniej wiecej? czy moze byloby zbyt duzo roboty? osobiscie dlubanie przy samochodzie sprawia mi wielka przyjemnosc i nie chce kupowac nic gotowego. Chcialbym zrobic z tej BMW dosc szybki samochod ale jednoczesnie zostawic ja z zewnatrz tak zeby nie rzucala sie w oczy.(chodzi mi spojlery itd.) nie mniej jednak gwint + ladna felga bylaby na pewno. Co myslicie o tym pomysle? najbardziej chodzi mi o mozliwosci swapu. Bo rownie dobrze moglbym kupic jakis najmniejszy silnik benzynowy zwracajac uwage jedynie na bude i ogolnie zadbanie sprzetu. Pozdrawiam
Opublikowano

no bez problemu wsadzisz co tam chcesz. Można wsadzac dowolne silniki, wszystko zależy ile chcesz na to przeznaczyć i jak dużo pracy poświecisz. Poszukaj wydachowanego anglika m3 i reszta w twoich rękach. W beemkach można wszystko wsadzac, np 5l v8 z e39 m5, silniki z corvetty, czy np. ten 4.4 300 konny. Jakies nowsze silniki tez spokojnie wsadzisz.

 

Tylko pamietaj że m3 to nie tylko silnik, tam też jest zawieszenie inne, hamulce inne. Ale jak wsadzasz gwint to już ok tylko pamietaj żeby też auto potrafilo się zatrzymać a nie tylko rozpędzać :)

szukam
Opublikowano

1) E46 323 w dobrym stanie za 10 tys, ehehehehe

2) do 323 nie wsadzisz silnika z M3 bo w tym modelu nie ma DSC. jak chcesz kupić budę pod silnik z M3 to kup 318i po lifcie z DSC

Opublikowano
przysiegam ze kupil za 10tys 2001 rok sam jest mechanikiem wiec bubla nie kupil ale mniejsza o to :) 330i chyba nie zadowolilby mnie bo jest bez turbiny a ceny zdrowej 330i sa duze:) czyli co szukac 318i tak? wtedy lepiej jest wsadzic silnik od m3? jak duze bylby to modyfikacje? duzo ciecia itd.? chce uderzyc w dosc duza moc wlozyc silnik slynacy z niezawodnosci i podlegajacy modom.najlepiej taki ktory jest owiany dobra slawa. Czyli co szukac e46 318i tak? bede szukac budy po lifcie pewnie.moze pojechalbym do niemcow po nia skoro silnik <2,0l to oplaty mniejsze albo po prostu w PL cos ladnego.Teraz kwestia coupe czy moze 5 drzwi? coupe ladniej wyglada a w przyszlosci pewnie i tak tylna kanapa pojdzie won ale coupe w tym silniku malym sporo mniej niz przy 5 drzwiach.pozostaje szukac:)
Opublikowano
niekoniecznie musi być 318i, może być każde E46 które posiada DSC. wspomniałem o 318 bo są po prostu najtańsze za granicą... ale DSC jest wymogiem by odpalić silnik z M3. bylo montowane w standardzie od 03/2003 w każdym E46, a jeśli chodzi o starsze to loteria. jeśli chodzi o cięcie, itp to nie ma go wcale bo każdy silnik R6 idealnie pasuje bez cięcia i spawania.
Opublikowano
rozumiem padloby pewnie na 318 ze wzglegu na oplaty itd. a jak ze skrzynia biegow itd.? wszystko wejdzie? silnik od m3 wydaje mi sie najlepsza opcja jak myslicie moze jakies propozycje inne? V8 u mnie w miescie maja 2 e30tki nie ukrywam ze uderzalbym w przyszlosci w moc siegajaca pod 500KM ale podejrzewam ze mozna to wykrzesac z silnika m3. Czyli na dzien dzisiejszy szukac 318i po 2003 roku tak? Nie ukrywam ze mimo tego ze decyduje sie na swap silnika nie chce jakichs duzych przerobek wiadomo najlepiej byloby wyjac stary i wlozyc nowy silnik... z elektronika to juz do fachowca prawda? moj kumpel pracuje w konkurencyjnym zakladzie jest tam od elektromechaniki poradzilby sobie z tym czy to wyzsza szkola jazdy? doswiadczenie ma spore bo teraz robi elektryke w spalonej S klasie z 2002r. a tam wiadomo tych kabli jak nas**ne. musze sie jeszcze zastanowic czy 5 drzwionwego nie kupic ale wiem ze kubelki obowiazkowe beda wiec watpie zeby ktos siedzial z tylu.czyli tak jak ze skrzynia biegow sytuacja wyglada? razem kupowac z silnikiem co?w m3 jest automat?kiedys kumpel mnie przewiozl to wydawalo mi sie ze ma na lopatki ale nie dam sobie rak uciac.wolalby, manual. i jak z elektryka.Dzieki wielkie za pomoc:)
Opublikowano
jak będziesz przekładał silnik z M3 to wtedy kupisz najlepiej rozbitego anglika i sobie wszystko przełożysz... silnik, skrzynie, wał, dyfer, półosie, itp. półosie od 330i pasują chyba, ale jak zrobisz 500KM to je w moment ukręcisz i tak.
Opublikowano
Nie widzi mi sie kupowanie robitego drugiego auta bo koszt rozbitka i w dobrym stanie 318i >2003r. wyjdzie tyle ile za m3. nie kupilbym np silnika ze skrzynia i reszte oddzielnie. z wlozeniem V8 byloby raczej ciecie prawda?
Opublikowano
Nie widzi mi sie kupowanie robitego drugiego auta bo koszt rozbitka i w dobrym stanie 318i >2003r. wyjdzie tyle ile za m3. nie kupilbym np silnika ze skrzynia i reszte oddzielnie. z wlozeniem V8 byloby raczej ciecie prawda?

 

no możesz kupić silnik i skrzynię oddzielnie, ale co z zawieszeniem? hamulcami? albo np. komputerem od M3 i zegarami? jest pełno pierdółek takich drobnych na których stracisz majątek. kupno takiego anglika M3 na przekładkę to jakieś 25 tys zł, ale przynajmniej masz tam prawie wszystko co porzeba do przekładki (minus ewentualnie skrzywione zawieszenie po wypadku na przykład)

 

do V8 to jest prostsza sprawa z elektroniką, ale za to więcej rzeźby by zmieścic silnik, bez cięcia na pewno nie wejdzie

 

ogólnie jak tak sobie policzyłem w głowie, kwota 40 tys. na pewno nie wystarczy by mieć silnik od M3 E46.

 

ALE

 

możesz włożyć silnik od M3 E36, ten 3.2 litra 321KM. wtedy nie potrzeba DSC ani budy po lifcie, jest dużo łatwiej z elektroniką, sam silnik też jest tańszy i swap prostszy. no i były już projekty z S50B32 turbo, itp, więc szlak jest przetarty

Opublikowano
zawieszenie i tak bym zmienil na nowe nie ma sie co oszukiwac m3 z 2001 roku ma juz 11 lat zawieszenie jest zmeczone m3 nie jest samochodem do wozenia sie a zapieprzania. nie upieram sie za silnikiem od m3 czy gadzetami od niego chce zrobic samochod na street nikt nie musi widziec gadzetow od m3 bo nie o to tu chodzi.Samochod ma byc zadbany itd. ale bez wymuszonego lansu.Szukam silnika takiego aby nie bylo zbyt duzego problemu z zamontowaniem.Szukam jakiegos kompromisu zawieszenie tarcze hamulce poszloby nowe dlatego nie widze sensu kupowania rozbitka.Co myslcie?
Opublikowano

no to ja jestem za opcją: dowolna buda E46 (może być 323) i silnik 3.2 (321KM) S50B32 z poprzedniej M3 E36. silnik na swapa jest do dostania w dobrych pieniądzach, bez problemu z elektroniką (nie potrzeba DSC tak jak w M3 E46) i można później turbo wsadzić. wszystko też powinno pasować bez cięcia budy.

 

ten silnik wygrywa w kategorii cena/kłopotliwość, tylko najważniejsze kupić zdrową sztukę na swapa.

Opublikowano

s50e32 jest dosc stara jednostka chyba zostane przy sercu od m3 e46 zawieszenie hamulce tarcze pojda nowe nie chce montowac uzywanych rzeczy ze wzgledu na bezpieczenstwo poza tym rozbita m3 najczesciej ma pogiete tarcze skoszone zawieszenie itd. mysle ze to bylby zly pomysl. moglibyscie poswieciec mi troche czasu i wypisac jakies najpotrzebniejsze rzeczy ?

-gwint

-tarcze+ hamulce

-dyfer

-silnik ze skrzynia

-zegary

 

podnosniki narzedzia wszystko mam ojciec ma warsztat wiec problemow nie byloby wiekszosc rzeczy robilibysmy zima wtedy ogolnie jest mniej roboty w warsztacie i wiecej czasu.

Opublikowano

tarcze i klocki to jedno, ale zaciski i jarzma! w M3 są inne niż w 330i, pod grubszą tarczę. ale to akurat nie problem - można dopasować np. dwutłoczkowe zaciski pod tarczę 334x30mm z E38.

 

ogólnie potrzebujesz:

- silnik kompletny

- skrzynie

- wał

- dyfer z półosiami

- komputer silnika z EWS i kluczykiem

- zegary chyba nie są konieczne, ale by się przydały

 

nie jestem pewien jak z pompą paliwa, ale tą można dopasować inną o potrzebnej wydajności. aha, skrzynia SMG (sekwencyjna) i manualna 6-biegowa to prawie to samo :) właściwie to dokładnie identyczna skrzynia, tylko zamiast lewarka są podłączone hydrauliczne sterowniki.

 

nie jestem też pewien jak z tylnym zawieszeniem... czy potrzeba całą belkę i kompletny zawias z M3 pod dyfer od M3 czy można dopasować ten dyfer do innego zawieszenia.

Opublikowano
Wszystkiego na raz raczej nie zrobie zaczalbym chyba od gwintu tarcz hamulcow 118KM bedzie chyba bardzo ciezko chodzic co? teraz na codzien jezdze audi a3 180KM 400NM 2,0tdi 7sec do 100 ciezko bedzie sie przesiasc pewnie:P ale co tam plan wyjsciowy jest znakomity tylko wprowadzic go w zycie.myslicie ze wszystko wyniesie mnie mniej niz kupno m3? w sumie wszystko bede robil po kolei wiec nie odczuje az tak bardzo wydanych pieniedzy... jeszcze nie wiem czy padnie na silnik od m3 bo chodzi mi po glowie kupno 4,4 v8 rozebranie go i zrobienie lepsze panewki itd. ale licze sie z tym ze sam raczej nie zrobie odpowiednich ciec pod silnik;/
Opublikowano
Wszystkiego na raz raczej nie zrobie zaczalbym chyba od gwintu tarcz hamulcow 118KM bedzie chyba bardzo ciezko chodzic co? teraz na codzien jezdze audi a3 180KM 400NM 2,0tdi 7sec do 100 ciezko bedzie sie przesiasc pewnie:P ale co tam plan wyjsciowy jest znakomity tylko wprowadzic go w zycie.myslicie ze wszystko wyniesie mnie mniej niz kupno m3? w sumie wszystko bede robil po kolei wiec nie odczuje az tak bardzo wydanych pieniedzy... jeszcze nie wiem czy padnie na silnik od m3 bo chodzi mi po glowie kupno 4,4 v8 rozebranie go i zrobienie lepsze panewki itd. ale licze sie z tym ze sam raczej nie zrobie odpowiednich ciec pod silnik;/

 

powinno wyjść taniej. póki co zrób sobie zawieszenie i poszukaj dobrych zacisków, można często dostać za grosze fajne zaciski pod duże tarcze :) 4,4 V8 do E46 to moim zdaniem chybiony pomysł, ten silnik jest stary, ciężki i ma tylko 286KM - mniej niż S50B32 nawet. sztuka dla sztuki jak dla mnie. ja bym wkładał albo S54B32 z E46 M3 albo S50B32 z E36 M3. te silniki na pewno wejdą, nie będziesz musiał rzeźbić nowej komory silnika i przy tym nie obciążą ci tak przedniej osi.

 

aha, kupić 4,4 V8 w dobrym stanie też nie jest łatwo, wiele ma zajechane vanosy a ich wymiana to 5-6 tys zł czyli drugie tyle co zakup takiego silnika.

Opublikowano
kminie dzieki za info na razie magazynuje informacje i zajmuje sie sprzedaza swojego FWD :) a wiec szukam zadbanej 318i po lifcie przez zime zrobie gwint tarcze zaciski troche wstyd jezdzic samochodem na gwincie z motorem o mocy 118KM ale no coz... nie zrobie wszystkiego na raz.pozniej zaczne od razu szukac silnika ze skrzynia i pozostalych potrzebnych elementow. podejrzewam ze to jest dobry pomysl a s54b32 mnie nie zawiedzie:) to chyba dobra jednostka z duzym zapasem.Teraz czeka mnie lektura jaki gwint jakie tarcze jakie hamulce itd. podejrzewam ze wszystko znajde na forum?:) zagoszcze tu na dluuugo.Pozdrawiam i dzieki za pomoc.Domyslam sie ze jest tu pare osob z Białegostoku? Podejrzewam ze po kupnie swojego pierwszego BMW bede mogl wymieniac sie doswiadczeniami i liczyc na wasza pomoc:)
Opublikowano
tarcze i klocki to jedno, ale zaciski i jarzma! w M3 są inne niż w 330i, pod grubszą tarczę. ale to akurat nie problem - można dopasować np. dwutłoczkowe zaciski pod tarczę 334x30mm z E38.

 

ogólnie potrzebujesz:

- silnik kompletny

- skrzynie

- wał

- dyfer z półosiami

- komputer silnika z EWS i kluczykiem

- zegary chyba nie są konieczne, ale by się przydały

 

nie jestem pewien jak z pompą paliwa, ale tą można dopasować inną o potrzebnej wydajności. aha, skrzynia SMG (sekwencyjna) i manualna 6-biegowa to prawie to samo :) właściwie to dokładnie identyczna skrzynia, tylko zamiast lewarka są podłączone hydrauliczne sterowniki.

 

nie jestem też pewien jak z tylnym zawieszeniem... czy potrzeba całą belkę i kompletny zawias z M3 pod dyfer od M3 czy można dopasować ten dyfer do innego zawieszenia.

zegary na 99% konieczne ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Niby fajny pomysl ale gdybym chcial 2jzgte to montowalbym go w 200sx'ie :/ chcialbym zrobic szybkie BMW z sercem od BMW :)na allegro wiecej jest silnikow z m3e92 niz m3 e46 ceny tez sa za e46 m3 9-10tys a za nową m3 15tys z tym ze jest to juz V8 i jest chyba sporo ciezszy co?
Opublikowano
w drifcie smiga jeden w e46 wlasnie z silnikiem od m3 e46 i kompresor ma. Wiec pewnie jakbys go odnalazł to może bys sie cos dowiedział.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.