Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ok 8000km (3 m-ce) temu wymieniałem olej w 318d DPF 122km, był zalany zalecanym olejem castrol edge niskopopiołowym do połowy miarki. Sprawdzałem stan oleju co miesiąc i było w porządku, dzisiaj sprawdziłem i mam max. Co teraz zrobić? Wystarczy zlać litr oleju z silnika i wlać 0,5 litra świeżego, czy zmienić całkowicie olej? Co 8000km wymieniać olej, to trochę przesada... Co można zrobić, żeby poziom tak nie wzrastał? Samochód jest użytkowany w mieście i na trasie (pół na pół). Może coś jest uszkodzone? Ktoś z Was miał taką sytuację? Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.
Opublikowano
U siebie zauwazylem podobny wzrost oleju,radzilem sie wielu mechaniorow i znawcow,wlacznie z serwisem BMW i twierdza ze przyrost do ok 10% jest dopuszczalny i nawet przewidziany przy dpf-ie,dopiero gdy nadmiar jest znacznie wiekszy trzeba sie martwic i pozbyc tego ustrojstwa :x Oczywiscie lepiej nie czekac z wymiana oleju jak zaleca producent(ok 30000) ale skrocic ten interwal do ok 15-20000 km
Opublikowano

Czy Wy macie najmniejsze pojęcie jak Wy bredzicie! Nie znacie się na czymś, to się nie wypowiadajcie. Za to powinno się na forach dawać ostrzeżenia, bo z czasem ktoś takie głupoty później powiela i ostatecznie jest ok, tak jak z jeżdżenie ze zje......nym rozrządem, ale tak ma być, taka uroda. Albo, bo tak w ASO powiedzieli.

 

Uporanie się z DPF, wymiana oleju całkowicie wraz z filtrem i zalanie nowym olejem przeznaczonym do danego silnika.

 

Koszt dobrego oleju to ile... hmmm.... majątek.

Opublikowano

Ja wymieniam co 10.000 aktualnie na Motul a wcześniej ori Bmw i cały czas mam tak samo.Zawsze coś więcej.Ostatnio w ASO sprawdzali mi stan dpf i jest ok a przebieg 155000 i co??? Stwierdzili ,ze auto jest ok i nawet jak jest więcej to można upuścić i tyle.Jednak jeśli po wymianie np. przejedziesz 500 km i masz sporo więcej to już jest coś nie tak.Nie ma co zaraz panikować tylko kontrolować stan oleju po wymianie

 

I oczywiście ASO nie jest jedyną wykładnią....

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Dokladnie , wzrost poziomu oleju jest związany z rozrzedzeniem oleju silnikowego - olejem napędowym co powoduje utrate prawidlowych wlasciwosci smarujących , także wymiana oleju wraz z filtrem i rozwiązanie problemu z dpf.
Opublikowano
Dokladnie , wzrost poziomu oleju jest związany z rozrzedzeniem oleju silnikowego - olejem napędowym co powoduje utrate prawidlowych wlasciwosci smarujących , także wymiana oleju wraz z filtrem i rozwiązanie problemu z dpf.

Skoro tak to niemal wszyscy posiadacze diesle z dpf-em musieliby pozbywac sie tego ustrojstwa,bo minimalny wzrost poziomu oleju jest tu powszechnie spotykany,co producent zreszta przewidzial(zalecajac odpowiednie oleje).Oczywiscie producent,serwisy,mechanicy czy nawet fachowe czasopisma bredza,bo tylko kolega JAREK 135 zna sie na rzeczy :mrgreen: Jak ktos chce to niech slucha takich pseudo-znawcow i panikuje z byle powodu :duh:

Opublikowano
Czy Wy macie najmniejsze pojęcie jak Wy bredzicie! Nie znacie się na czymś, to się nie wypowiadajcie. Za to powinno się na forach dawać ostrzeżenia, bo z czasem ktoś takie głupoty później powiela

Koszt dobrego oleju to ile... hmmm.... majątek.

Nareszcie ktos napisal SENSOWNA ODPOWIEDZ. Czy ktos z Was wie jaki moze byc max zawartosc oleju napedowego w oleju silnikowym nie powodujaca drastycznych zmial wlasciwosci smarnych??

Podpowiem - 2%!!! Takze skonczcie teoretyzowac i poczytajcie.

Aktualnie prowadze badania dotyczace rozcienczania oleju przez ON na moim aucie (mam dpf) i wynikami badania podziele sie za ok 8 tkm. Podpowiem tylko tyle ze oleje z serii long life nie nadaja sie do stosowania juz po 15tkm :(

Opublikowano
Jakos ludzie jezdza na tych niby rozrzedzonych,nie nadajacych sie olejach,zmieniajac co nawet 30,000 i robia po 200-300 tys km. bez zadnych problemow.Przestancie straszyc i wzbudzac panike :duh:
Opublikowano

Jak ktoś chce sobie usuwać dpf to niech usuwa.Od mojego wara :nienie: :nienie:

 

Skoro tak to niemal wszyscy posiadacze diesle z dpf-em musieliby pozbywac sie tego ustrojstwa,bo minimalny wzrost poziomu oleju jest tu powszechnie spotykany,co producent zreszta przewidzial(zalecajac odpowiednie oleje).Oczywiscie producent,serwisy,mechanicy czy nawet fachowe czasopisma bredza,bo tylko kolega JAREK 135 zna sie na rzeczy :mrgreen: Jak ktos chce to niech slucha takich pseudo-znawcow i panikuje z byle powodu :duh:

 

:cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Taniej wam wyjdzie jak zalejecie silnik ON (przecież jest tłusty) zamiast olejem silnikowym i DPF też będzie ok. :mad2: Good Luck :cool2:
Opublikowano
Faktycznie lepiej wycinac filtr czastek stalych bo w ciagu roku przybylo mi 200-300 ml oleju :mrgreen: To jest dopiero paranoja :duh:
Opublikowano
Faktycznie lepiej wycinac filtr czastek stalych bo w ciagu roku przybylo mi 200-300 ml oleju :mrgreen: To jest dopiero paranoja :duh:

Nikt nie każe wycinać filtra,napisałem że u mnie się tym skończyło bo nic nie pomagało,walczyłem z tym ok roku i miałem już dosyć (co 4kkm wymiana oleju bo tak mocno przybywało) a ciągłe upuszczanie oleju skończyło by się tym że zamiast oleju silnk. byłby tylko ON. Poczytajcie na E60, nie tylko mnie to spotkało. :cool2:

Opublikowano
Jakos ludzie jezdza na tych niby rozrzedzonych,nie nadajacych sie olejach,zmieniajac co nawet 30,000 i robia po 200-300 tys km. bez zadnych problemow.Przestancie straszyc i wzbudzac panike :duh:

 

Popieram cie. Ja zmieniam jak mi BC pokazuje i nie predzej i silnik zyje i nie ubywa nic. Mam pierwszy DPF + chip i mam przejechane 265tkm.

Opublikowano

Tak, tak! Tak jest bo ktoś Ci tak do głowy nawbijał. A ON w oleju to dziś codzienność, bo tak ma być, troszeczkę jak przybędzie, to jest ok. I kłócić się będzie wszędzie, a wszyscy inni to debile. I najlepiej próbować ich w debilny sposób wyśmiewać, w dodatku robiąc przy okazji z siebie jeszcze większego ciołka, bo się używa argumentów, które całkowicie potwierdzają tylko to, że ów geniusz całkowicie nie zna się na rzeczy.

 

Jak ktoś wyżej napisał, olej służy do smarowania i rozcieńczanie go czymkolwiek powoduje jego diametralne spadki właściwości fizyczno-chemicznych. Po co Wy ludzie kupujecie takie dobre i drogie oleje, że niby po to, żeby tak o silnik czy też auto dbać!? Przecież widać, że w jednym przypadku niby jednak krok w dobrą stronę, ale zaraz z własnej naiwności albo głupoty 2 albo nawet 5 do tyłu.

 

Skracacie żywotność wszystkich podzespołów, które są smarowane przez olej, jak i praktyczny, wymagany termin wymiany oleju. W dobrym, silniku olej miesza się z paliwem i skroploną wodą na tyle, że się powinno go częściej wymieniać. Co dopiero robić z takim olejem, jak ktoś jeszcze "specjalnie" do niego ON dolewa. -----> Według niektórych nic a ja jestem idiotą. :mad2:

 

Z idiotą na argumenty nie wygrasz. Bo jego ma 200 czy 300 i jeździ. Ile masz lat, 3 czy 4, w pracy też takich argumentów używasz, czym Wy się ludzie zajmujecie...

Opublikowano

Czlowieku, powinienes wyluzowac. Nigdzie nic nie padlo o jakis idiotach. Ja robie jak i pewnie inni jak jest zalecane. W koncu na to jest auto/silnik rozlozony.

To ze niektorym Olej spada i sie podnosi, niestety nikt nie moze kontrolowac i zobaczyc do srodka dlaczego.

Wedlug mnie mozesz nawet zmieniac co 1000km Olej, twoja sprawa. Nie zapomnijmy ze to jest tylko Auto....

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

...longlife to ekologiczno-marketingowa zbrodnia przeciw silnikom - fakt

...DPF to ekologiczny wykańczacz silników (choć BMW w miarę daje sobie z tym rade) - fakt

...więcej niż 10% ropy w oleju niszczy zasadniczo jego zdolność tworzenia filmu olejowego i ochronę silnika - fakt

oczywiście że można dalej jeździć, pewnie nic się nie stanie, ale to tylko dlatego że BMW robi dobre motory, w innych nagminnie padają turbiny...Mazdy nawet się zacierają, więc na swoim i na autach klientów nie eksperymentuję, wymieniam co 10-15tkm i tyle :wink:

nie wynaleziono jeszcze oleju silnikowego, który nie traci sporo ze swoich właściwości po 12...15tkm a na pewno nie jest nim hydrocrakowany castrol magnatec itp....cała reszta to tylko wymogi ekologów i marketing sprzedaży :duh:

tyle w temacie olei silnikowych, ich wymiany i współpracy z DPF

Opublikowano
...longlife to ekologiczno-marketingowa zbrodnia przeciw silnikom - fakt

...DPF to ekologiczny wykańczacz silników (choć BMW w miarę daje sobie z tym rade) - fakt

...więcej niż 10% ropy w oleju niszczy zasadniczo jego zdolność tworzenia filmu olejowego i ochronę silnika - fakt

oczywiście że można dalej jeździć, pewnie nic się nie stanie, ale to tylko dlatego że BMW robi dobre motory, w innych nagminnie padają turbiny...Mazdy nawet się zacierają, więc na swoim i na autach klientów nie eksperymentuję, wymieniam co 10-15tkm i tyle :wink:

nie wynaleziono jeszcze oleju silnikowego, który nie traci sporo ze swoich właściwości po 12...15tkm a na pewno nie jest nim hydrocrakowany castrol magnatec itp....cała reszta to tylko wymogi ekologów i marketing sprzedaży :duh:

tyle w temacie olei silnikowych, ich wymiany i współpracy z DPF

Rzeczowo to wszystko podsumowales :cool2: Ale w sumie potwierdziles to co napisalem w moim pierwszym poscie a co wywolalo taka burze :mrgreen: Nikt nie zaprzecza ze rozcienczony olej chocby i minimalnie traci czesciowo swoje wlasciwosci smarne,ale pytanie czy ma to istotny wplyw na trwalosc silnika :?: Pewnie ma takie czy na danym silniku zrobimy 300.000 km czy tez moze 350.000 km,dla mnie i dla wiekszosci uzytkownikow aut jest to nieistotne

Opublikowano
obserwować stan oleju co miesiąc albo co 1000km, jesli przybywa minimalnie to można skrócic okresy wymiany oleju np do 15 kkm ale jesli przybywa więcej np 1litr na 4000 kkm to rozwiązałbym problem, przez usunięcie filtra.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
...dokładnie jak pisze Natek, jazda na rozcieńczonym oleju jest naprawdę szkodliwa...i jeśli inne procedury nie pomagają, trzeba "wyrwać chwasta", ale powtarzam, to ostateczność, która załatwia sprawę definitywnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.