Skocz do zawartości

[E87] 2005 zmiana foteli i boczków w przedlift na polift


kubik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Trafiła mi się okazja kupienia pełnej tapicerki w skórze (fotele sport, kanapa, boczki, tunel z podłokietnikiem) z 2009 roku. Ja mam auto z 2005. Pytanko, czy ktoś już robił taką zamianę lub czy ktoś się orientuje czy wszystko podejdzie??

Wydaje mi się, że z fotelami nie powinno być problemu :>

Co do boczków to z tego co czytałem nie da się przełożyć listew... ale całe boczki do drzwi powinny podejść??

 

Jak myślicie, a może wiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak jeszcze przeglądam i:

Przykład, lewe drzwi: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=41517191011

Dokładnie ten sam numer części dla przed liftem i po lifcie, to chyba będzie OK - bez problemu zmienię obicie drzwi ;)

 

Pytanie co z tymi siedzeniami... na realoem jest trochę zamieszanie z tymi fotelami... nie wiem jakie to są numery części... ale chyba podejdzie?? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Więc tak... zamontowałem już fotek kierowcy. Wszystko ładnie podeszło. Tylko przestało działać mi podgrzewanie siedzenia. Tutaj zasadniczą różnicą jest to, że nowy fotel jaki zamontowałem to wersja sportowa z pompowanymi boczkami i lędźwiami - to też mi w tej chwili nie działa. Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa w tym temacie? Trzeb coś zaprogramować jakaś adaptacja nowego sterownika? Jak podłączyłem do komputera niestety (nic dedykowanego do BMW, typu DIS - tylko Delphi) to pojawił się błąd podgrzewania fotela, a o pompowaniu fotela ani śladu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Przy wkładaniu drugiego fotela, byłem trochę mądrzejszy ;) I zamieniłem w fotelach moduły od podgrzewania (czyli zostawiłem stary). No i podgrzewanie fotela pasażera działa, a kierowcy nie i to nawet po zamianie modułów i skasowaniu błędu. Będę z tym jeszcze walczył, może któraś z mat w fotelu kierowcy jest uszkodzona. Piszesz, że też zamieniałeś moduły (czyli zostawiłeś stare), a czy najpierw podłączyłeś te nowe? Jeśli tak to może trzeba skasować błędy?

Jeśli chodzi o pompowanie to faktycznie w kostce jest więcej kabli... chyba je namierzyłem... ale zostawiłem to na później, jak uda mi się to rozwiązać to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

3tyś.... Tylko, że mam teraz same problemy ;) Grzanie fotela kierowcy nie działa, pompowanie nie działa, nie mam listew do boczków (bo po lifcie są inne), tylne boczki nie pasują, bo są pod elektryczne otwieranie szyb, a ja mam gałkę... ruszysz coś i potem się bawisz ;) Ale sama przyjemność przy grzebaniu i modyfikowaniu. No ale tak:

- pompowania wcześniej nie miałem, więc nie mam co narzekać a jak zacznie działać to będzie tylko na plus

- boczków na razie w ogóle nie zakładałem, komplet kupiłem tylko dla samej skóry na siedzeniach ;) No i teoretycznie może tak zostać. No ale, że te boczki w skórze są jednak ładne to ostatecznie może zmienię tylko z przodu (z tyłem może być problem z tym otwieranie okien, więc chyba już nie będę się bawił). Listwy natomiast... i tak myślałem o zmianie na coś nieplastikowego. No tylko teraz, żeby nie było takiej lipy, że z przodu mam inne listwy a z tyłu inne, sam nie wiem co z tym zrobić ;) Ale jak coś zmienię to też będzie na plus.

Więc tak naprawdę to jeden poważniejszy problem jest z tym grzaniem fotela, na czym mi aż tak bardzo nie zależy - no ale nie mogę na własną prośbę pogarszać sobie auta ;) więc problem jest w pierwszej kolejności do rozwiązania i myślę, że nie będzie z tym większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Moderatorzy

W końcu miałem chwilę, żeby się zająć podgrzewaniem fotela kierowcy no i problem rozwiązany.

Nie trzeba podmieniać modułów od podgrzewania foteli.

Przy okazji, korzystając z rady:

Do pompowania wystarczy podlaczyc plus w kostce i bedzie dzialac, bez kodowania itd.

też mam już rozwiązanie na pompowanie - muszę tylko przygotować przeróbkę wtyczek - ale sprawdziłem namierzone piny przez podłączenie (na krótko) akumulatora od wkrętarki i wszystko działa.

 

Ale po kolei:

Auto to przed lift z grzanymi fotelami bez pompowania. Fotele, które włożyłem są z modelu poliftowego i mają funkcję grzania i pompowania (lędźwi, oraz boczków).

Piny wtyczki w aucie (na przykładzie fotela kierowcy - u pasażera jest analogicznie, tylko różnią się kolory niektórych kabelków):

1 - biało-niebieski

2,3 - brak

4 - czerwono-brązowy

5 - zielono-brązowy

6,7 - brak

8 - brązowy

9 - brak

10 - fioletowo-niebieski

11 - biało-czerwony

12 - brązowo-czarny

13 - brak

reszta to poduszki i napinacze

 

W nowym fotelu:

1 - biało-niebieski

2,3,4 - brak

5 - zielono-brązowy

6 - brak

7 - czerwono-czarny

8 - brązowy

9 - czerwono-fioletowy

10 - fioletowo-czerwony

11 - biało-czerwony

12 - brązowo-czarny

13 - brązowy

 

Jeśli chodzi o grzanie to wystarczy połączyć ze sobą piny 4 i 9 (jest to biegun + do zasilenia mat). W moim aucie ten + szedł na 4 pinie (9 pin był pusty), a w dawcy na 9 pinie (4 pin był pusty). Nie wiem czy to jest różnica w związku z przed i po lift. Ja postanowiłem w aucie nic nie zmieniać i jedynie we wtyczce nowego fotela przełożyłem kabelek z pina 9 na 4.

Czyli zmieniamy we wtyczce fotela kabel czerwono-brązowy: pin 9 -> pin 4.

 

 

 

Jeśli chodzi o dołożenie pompowania to sprawa jest ciut gorsza, bo już nie mam skąd wziąć wolnego zasilania i trzeba je podsztukować. Należy je doprowadzić do pinów:

12 - brązowo-czarny

13 - brązowy

(które w aucie są puste)

 

Zasilanie dla pompowania zamierzam wziąć z zasilania dla grzania czyli połączyć piny:

12 <-> 4

13 <-> 8

Jest oczywiście ryzyko, że np. wystrzeli bezpiecznik od grzania (jeśli zaczniemy pompować fotel przy włączonym podgrzewaniu). Ale wydaje mi się, że pompowanie nie powinno brać znacząco więcej prądu w stosunku do grzania, które pewnie sporo go bierze. Jeszcze to przemyślę, ale chyba pójdę w tą stronę.

Aha wyprzedzając pytania:

Zasilanie na pinach 4 i 8 jest zawsze 12V (także przy wyłączonym grzaniu fotela). Do moduły idą jeszcze 2 dodatkowe kabelki, które sterują (pewnie przekaźnikiem), czy ma iść to napięcie na maty, czy nie. Więc tutaj nie ma problemu z tym, że raz będzie działało pompowanie, a raz nie.

 

 

Mam nadzieję, że komuś opis się przyda. Myślę, że grzanie i pompwanie należy traktować oddzielnie. Ktoś może mieć podobny problem z grzaniem przy fotelach bez pompowania, albo przy fotelach z pompowanie, gdzie wcześniej też miał pompowanie i teraz nadal wszystko działa poza grzaniem. A ktoś inny może mieć problem tylko z pompowaniem już bez grzania :) Piotr... daj znać jak to u Ciebie wygląda. Jeśli masz tylko problem z grzaniem to jak widzisz można go łatwo rozwiązać i nie trzeba kasować błędu, od razu powinno zacząć działać.

 

 

W sumie sumarum jestem zadowolony z zakupu. Mam fotele o których od początku marzyłem (jak szukałem jedynki to przejechałem się egzemplarzem z takimi fotelami i wtedy wiedziałem, że muszę to auto mieć, ale kupiłem inny egzemplarz niestety ze zwykłymi fotelami no i od początku mi tego brakowało ;)). Boczków postanowiłem już nie ruszać. Więc teraz jeszcze mam do sprzedania:

- komplet boczków od wersji poliftowej (zrezygnowałem z zakładania, bo mam je bez listew a z przed lifta nie pasują i pozatym co gorsza boczki te z tyłu mają elektryczne otwieranie drzwi a u mnie w aucie jest korbka)

- tunel środkowy z podłokietnikiem (taki sam miałem już na wyposażeniu)

- komplet siedzeń wyjęty z mojego auta :D Aha i jeszcze poduszki boczne (to się chyba prawie zawsze sprzedaje osobno)

 

Więc mogę jeszcze trochę kasy z tego zakupu odzyskać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Moderatorzy

Wkońcu nastała wiosna to i przy aucie trochę bardziej che się dłubać. Zacząłem przymierzać się do zrobienia w końcu tego pompwania w swoich fotelach. Przeglądałem części na realoem w celu namierzenia konektorków jakie będę potrzebował a tu się natknąłem na części:

61126942559 - Przewód adapt. podp. lędź./LBV lewy

61126942560 - Przewód adapt. podp. lędź./LBV prawy

 

Może to jest to czego potrzebuję? :D

Muszę zgłębić temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.