Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie wiem o co wam panowie chodzi. Te "marne" 143KM w zupełności starczy do przepisowej jazdy. :wink: W połączeniu z automatem i dozwolonymi prędkościami ma to sens. :8) Nie każdy użytkownik F10 musi zapierniczać. Najlepiej to widać po kobietach i ich stylu jazdy gdzie w 90% wystarczy niecałe 100KM w dieslu. :D
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dorth, Ty się nie wychylaj :D

 

518 do muł, 520 nie jedzie, 530 można po bułki od święta a jedyne sensowne to M5 - tak masz ZAWSZE pisać na forum BMW w PL :mrgreen:

 

To nie zagranica żeby pisać zgodnie z tym, co podpowiada zdrowy rozsądek, tutaj rządzi prawo mocy :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

panowie bo sa osoby ktore twierdza iz:

 

moc= sport= adrenalina = prestiz

 

lub

 

moc= bezpieczenstwo= spokoj = jakosc

 

 

143Km w 1800kg to mi nikt nie powie ze auto bedzie w miare bezpieczne na polskich drogach ( co innego w Skandynawii lub CHF )i nie pisze dlatego ze ma ponad 300KM tylko widze co sie dzieje na naszych drogach....

Opublikowano
Jak dla mnie obie opcje się aplikują czyli nie "lub" ale "i"....w zależności od potrzeb :lol:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

@ maja22

 

Widzisz co się dzieje to zapewne wiesz, że najszybsi jadą 1,4TDI, 1.5dCi i 1.6TDI. :lol: Uwierz mi, że te 143KM wystarczy na spokojną jazdę i wyprzedzanie bez szaleństw. Powiem Ci prosty przykład: osoba z dużym doświadczeniem wcześniej i pewniej określi czy ma wystarczające miejsce do wyprzedzania niż osoba bez doświadczenia mająca nawet 300KM. :roll: Widzę to na drogach jak ludzie konkretnymi furami nie potrafią wyprzedzać i dopiero jak pojawia się drugi pas pokazują jacy to oni kierowcy rajdowcy. :duh: Moc robi różnice przy większych prędkościach i w momencie kiedy jesteś w jakiejś krytycznej sytuacji w 90% na własne życzenie (tj. za późne włączenie się do ruchu lub np. przejazd na późnym żółtym. :roll: ).

Oczywiście twierdzę, że im więcej koni tym więcej zabawy. :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wy tu o mocy i masie, ale nie moc rozpędza samochód z niskich obrotów. 140KM w F10 ważącym 1700 kg będzie śmigało równie sprawnie co 140KM z wolnossącego silnika w małym kompakcie. Pamiętajmy, że ten 2 litrowy turbodiesel ma 320Nm momentu obrotowego. To więcej niż w klasycznych, docenianych, rzędowych 3 litrowych szóstkach benzynowych i w znacznie lepszym zakresie obrotów. To auto "z dołu" będzie całkiem sprawnie ciągnęło, dzięki czemu zapewni w miarę przyzwoite osiągi. Myślę, że do setki rozpędzało się będzie poniżej 10 sekund. To nie jest źle. Oczywiście będzie to silnik dla służbowych aut do latania po autostradach 120 km/h, dzięki czemu firma zapłaci niższy podatek drogowy i kupi auto taniej niż 520d.
Opublikowano
A jak wprowadzą do sprzedaży 514d z mocą 105km to też będziecie pisać o rozsądku, ekonomii i takich tam? Bez jaj.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW oferowało podobną moc jak dziś w 518d F10 w piątce już za czasów E39 i ówczesnej 520d. Pewnie w następnej generacji pojawi sie rozwiązanie typu 516d z 3 cylidnrowym silnikiem, wspomagane silnikiem elektrycznym.

 

Takie 518d z 8biegowym automatem to przyjemne rozwiązanie do normalnej, spokojnej jazdy, jeśli nie chcemy się ścigać na każdej prostej czy gnać na złamanie karku :cool2:

 

Nie każdy musi mieć 300 koni pod maską :wink:

Opublikowano
Oczywiście będzie to silnik dla służbowych aut do latania po autostradach 120 km/h, dzięki czemu firma zapłaci niższy podatek drogowy i kupi auto taniej niż 520d.

 

Ostatnio zamawialismy kilka aut do firmy. W ramach negocjacji zaproponowano nam dobrze wyposazone 518d do spokojnej jazdy słuzbowej :wink: Nasz szef od floty coś wspomniał że ma w kalendarzu jeszcze spotkania z Audi i Mercem.... :think:

No i zamówilismy po "okazyjnej cenie" tradycyjnie 520d'ki, 525d i cos tam jeszcze :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

No nie każdy musi mieć 300 koni, ale mi dokładniej chodziło o sens istnienia takich silników w tak dość ciężkim aucie.

143km to może nie jest jakimś dramatem, ale bardziej to pasuje do RAV4, która waży 1550kg aniżeli do 5er 1900kg.

W końcu w jakimś celu wybiera się markę BMW.

To jest moja subiektywna opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

Należy raczej zadać pytanie o sensowność wydawania znacznie większych kwot za BMW, jeżeli będzie się przeciętnie lub gorzej niż przeciętnie "odpychało".

 

Gadżety można dokupić do większości nowych samochodów, mocne silniki oferuje niewielu producentów.

 

Inna sprawa że za kierownicę i do zakupu samochodu przystępuje nowe pokolenie, dla którego ważniejsze niż wrażenia z jazdy (radość przyspieszania, możliwości trakcyjnych) jest kompatybilnośc z Ipodami, "wizerunek lajfstajlowy" samochodu etc.

 

Dla "starej gwardii" samochodziarzy 2 tony pojazdu i mniej niż 150 KM to po prostu "kicha" :8)

Opublikowano

Ten silnik ma sens tylko w karajach, gdzie podatek uzaleznoiny jest od CO2 tudziez mocy.

Zgodze sie, ze do PL srednio sie nada, natomiast uwazam, ze 520d juz jest wystarczajace do spokojnej jazdy, choc optimum to 530d, ktore dodatkowo ladnie buczy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stara gwardia w rzędówkach 6 garowych miała niewiele więcej mocy, niż dzisiejsze 4 cylindry (przykładowo E60 530d przed liftem vs dziesiejsze F10 525d ma tą samą moc). Ja wiem, że brzmienie silnika nie to, ale panowie - dziś 8mio biegowy automat to jest mistrzostwo i takie F10 odpycha się lepiej (odczucia kierowcy, nie mierzę na codzień czasu 0-100km/h), niż E60 z ówczesnym automatem :cool2:

 

To 518d z automatem będzie jechało lepiej / podobnie jak E39 520d, więc nie widzę jakieś tragedii. Dla lubiących spokojną jazdę i niskie podatki w normalnych krajach to ideał :mrgreen:

 

Sam uważam, że 530d to idealny motor do F10 i taki konfig "w sam raz". Wszystko powyżej to juz bajka :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
518d waży 1700 kg a nie 1900 kg. Do tego osiąga 100 km/h poniżej 10 sekund i ma sporo ponad 200 km/h prędkość maksymalną. 360Nm robi swoje. To niewiele mniej niż ma 535i. :) Trzeba pamiętać, że w Polsce jest inne postrzeganie takiego samochodu niż w krajach cywilizowanych. U nas BMW to szpan, prestiż, pokazanie się, no i lipa straszna mieć 518d, bo nas objedzie na skrzyżowaniu jakiś kompakt. :) Na zachodzie to po prostu komfortowe, wygodne i dobrze wykonane auto, które przy tym pali śmieszne ilości oleju napędowego. Ma się w miarę sprawnie rozpędzić do tych 120-130 km/h i w ciszy i spokoju prowadzić kierowcę do celu, a do tego 518d spokojnie wystarcza.
Opublikowano

Zgodzę się pod warunkiem że chodzi o stosunkowo bliski zachód, na bardzo dalekim zachodzie(USA,Kanada) BMW nie wkłada tych silników bo nikt by tego nie kupił. UE jednak to inna kultura i tutaj jest jak piszesz

Nie ma co się oszukiwać BMW kupuje się dla szpanu na całym świecie - i niech ktoś powie że jest inaczej :D

Opublikowano
Przypominam że temat jest o PT ,i autora pewnie g...o obchodzi czy 518 jedzie czy nie. Każdy kupuje to, na co go stać + to co mu pasuje , więc po co te jałowe teksty? :duh: :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgodzę się pod warunkiem że chodzi o stosunkowo bliski zachód, na bardzo dalekim zachodzie(USA,Kanada) BMW nie wkłada tych silników bo nikt by tego nie kupił. UE jednak to inna kultura i tutaj jest jak piszesz

Nie ma co się oszukiwać BMW kupuje się dla szpanu na całym świecie - i niech ktoś powie że jest inaczej :D

 

W Niemczech, Włoszech albo USA BMW się kupuje dla szpanu???? Skąd Ty się urwałeś???? :) :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mialem w reku 518d jakies 2 m-ce temu - krotko 520d fajny szybki samochod. Nie wiem dla kogo jest 518d - jedzie bo jedzie ale odczucia okropne. Sam sprzedawca mowil iz to kiepski krok BMW w serii 5 i nie pisze po to iz mam pod maska 300KM .....

Pamietajcie iz roznica w cenie pomiedzy 518 a 520 jest nie duza

520xd a do tego Performace power kit da nam 205 KM i jest :cool2:

  • 7 lat później...
Opublikowano

Witam mam zrobionego chipa z 190hp 400Nm na 218hp i 450Nm w b47d20A, co myślicie o większym IC ?? Będzie to bezpieczne? sensowne? I czy trzeba będzie drugi raz mapę wgrywać??

do wyboru jest:

1)aliexpress za 730pln plus wysyłka 360

2)fmic uniwersalny 600pln plus przeróbki i kolanka

3)fmic 1500

4)rjspec 2000

5)wagner 4000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie to bezpieczne?

Tak.

sensowne?

W zależności od pojemności wydajności intercoolera w gorące dni tak.

I czy trzeba będzie drugi raz mapę wgrywać??

Nie sądzę by korekta wgranej już profesjonalnej mapy zasadniczo coś zmieniła.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam

założyłem IC https://allegro.pl/oferta/bmw-5-f10-intercooler-kit-ta-technix-10808497024#

jest odczuwalna różnica , delikatnie dół słabszy

Ale jest jeden minus spalanie wzrosło z 7 na 9L i tu moje pytanie

Musze się do tego przyzwyczaić czy coś nie tak np. z chip do poprawy , te uszczelki na rurach mogą być do wymiany , dodatkowo zauważyłem ze rura od intercoolera w miejscu styku z przepustnica jest strasznie zalana olejem (kolektor był czyszczony brak klapek oraz dpf) spadła temp. już nie wchodzi na 100 stopni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.