Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie temperatury silnika. Jeżdżąc w mieście wskazówka temp. utrzymuje się w pionie czyli silnik osiąga rzekomo 90 stopni, natomiast wyjeżdżając poza miasto (oczywiście osiągane prędkości są większe 120-140 km/h) wskazówka temp opada i wskazuje mniej niż 90 stopni, na moje oko jest to w okolicach 75. Czy to normalne ? Silnik powinien utrzymywać stałą temp 90C ? Mogę jeszcze dopisać ze temp na zewnątrz nie była wysoka i padał deszcz.

Opublikowano

masz padniety termostat główny. To że wskazówka jest w pionie nie oznacza że silnik ma 90 stopni. Od chyba 75 stopni już jest w pionie.

 

Jak chcesz znać dokładną temperature to uruchom menu serwisowe, chyba test 7 pokazuje temperature silnika. Jak to uruchomić znajdziesz na forum, google albo yt.

szukam
Opublikowano
Zrobiłem dystans 20km, temperatura na tescie 7 nie osiagnela podczas jazdy nawet 61 stopni. Czyli termostat na pewno do wymiany ? Poza tym ze zbiornika wyrównawczego znika mi płyn chłodniczy, ale ewidentnie wycieka on na zewnatrz bo pod samochodem widac kapiący płyn. Masełka nie ma ani na bagnecie ani pod korkiem wlewu oleju. A moze termostat jest sprawny tylko przez ten uciekajacy plyn chlodniczy nie osiaga opytmalnej temp pracy ? Podczas jazdy kontrolka płynu chłodniczego co jakis czas sie zaswieci i zgasnie.
Opublikowano

jakby bylo za malo plynu to by sie zagotował raczej niż nie osiagał temp. :) na logike jak nie masz płynu to silnik zagotujesz bo nie ma czym sie chłodzic :P

 

zlokalizuj wyciek, moze to z termostatu cieknie wlasnie. Ze swojej strony polecam termostat BEHR poniewaz inne zamienniki potrafia sie szybko zepsuc a ten idzie na pierwszy montaż chyba :) czesto mozna kupic taki termostat ze startym logiem BMW :P

no i jakis kumaty mechanik niech bedzie bo 320d sie odpowietrza troche dluzej i dokladniej niz normalne silniki.

szukam
Opublikowano
A w takim razie w którym miejscu jest umieszczony czujnik od kontrolki płynu chłodniczego ? Wracając do płynu. Wlałem do zbiornika wyrównawczego prawie litr płynu i spławik wskazywał stan, na drugi dzien rano (samochod stal) zbiornik wyrownawczy byl nadal pusty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie cieknie Ci sam zbiornik? Sporo było takich przypadków. Zlokalizuj wyciek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
termostat egr odkrecasz, dmuchasz przez niego, jak powietrze przechodzi to umarł, jak powietrze nie przechodzi to podziała jeszcze. A termostat normalny to do garnka z wodą i już chociaz tutaj uszkodza się raczej obudowa, takie nózki sie odłamują i cały czas otwarty. Ogólnie i tak musisz kupic normalny wiec nawet nie musisz sprawdzac a ten mały od egr to sobie sprawdzisz, 3 minuty sie go sprawdza :)
szukam
Opublikowano

W ladna pogode(cieplo) po ilu km. nagrzewa sie do pionu wasze bmw?

Umnie wyciek byl maly z termostatu glownego pekl plastik i uszczelka wylazla, potem caly plyn wylecial.

Opublikowano
Hmm ja zakładam u siebie coś takiego, że termostat jest caly czas otwarty przez co plyn chlodniczy jest wciaz w obiegu i silnik nie ma mozliwosci zlapania odpowiedniej temeperatury. Zakladam ze plyn jest w układzie chłodzenia ponieważ przy dolewaniu płynu wchodzi go około 0,8 l. Ile litrów płynu wchodzi ogólnie do obiegu ?
Opublikowano
Jutro jadę wymienić termostat, po powrocie opiszę czy wszystko wróciło do normy. Kupiłem termostat firmy Febi (183zł)
Opublikowano
Własnie tak sobie przemyślałem to co pisaliście i zacząłem dalej szukać. Znalazłem oryginalny termostat od BEHR-a w salonie BMW za 184zł więc pojechałem i kupiłem. Uzgodniłem ze sprzedającym, że jeżeli termostat główny okaże się sprawny to zamienię go ewentualnie na termostat EGR choć mam nadzieję, że jak już jest kupiony to niech lepiej będzie zepsuty :) bo po co płacić na darmo mechanikowi za robotę ? Przy okazji będę chciał wyczyścić elektrozaworki i zawór egr. Jeżeli termostat egr okaże się również zepsuty to także mają go w salonie za 124zł, ale z wymianą powinienem już sobie sam poradzić.
Opublikowano
termostat egr to są 2 srubki i 1 zawleczka chyba. Jakies 5 minut zajmuje wymiana bo jest on od razu widoczny po zdjeciu jednej oslony silnika :)
szukam
Opublikowano
Ok, wróciłem od mechanika. Termostat główny został wymieniony, podczas jazdy od mechanika wskazówka od temp. nawet nie drgnęła :). Wyciek tez znikną więc obstawiam, że uszczelka na głównym termostacie puszczała. Autem zrobiłem już 70km i jak na razie płyn w zbiorniczku wyrównawczym się utrzymuje, wcześniej to po ~~35km potrafiła już się zaświecić kontrolka płynu chłodniczego.
Opublikowano

Hej dziś właśnie czytając ten temat zauważyłem ze mam podobny problem jak autor postu. Otóż dwa dni temu wymieniłem pompę wody i płyn chłodzący. Po operacji zacząłem przyglądać się bacznie temperaturze swojej bawarki. Oto co zaobserwowałem:

 

Temperatura po przejechaniu 4 km. (dzień słoneczny, temperatura 18C średnia prędkość 60 km/h)

http://images40.fotosik.pl/1650/3b017188fe0582ebgen.jpg

 

Temperatura po przejechaniu 20 km. (dzień słoneczny, temperatura 18C średnia prędkość 130 km/h)

http://images40.fotosik.pl/1650/1694a9822658c244gen.jpg

 

Temperatura na postoju, po 5 minutach od zjechania z trasy (silnik nadal pracuje)

http://images35.fotosik.pl/1470/a00802b8a83152f7gen.jpg

 

Po 45 minutach od uruchomienia auta temperatura waha się od 72C do 85C. Gdy w INP'ie włącze blower na 90 (Wiatrak na chłodnicy) temperatura non stop spada w dół. Czyli wnioskuję że obieg jest cały czas otwarty (węże są miękkie) i prawdo podobnie zawiesił się główny termostat...? Zgodzicie się ze mną?

 

PS: dodam że wskazówka od temperatury była mniej wiecej cały czas na środku. Jedynie na trasie jadąc 150 km/h opadała nie znacznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.