Skocz do zawartości

[e36] 318i Dalsze problemy ze spalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Posiadam silnik m40 1.8i. Po kilkumiesięcznych próbach, naprawach, dniach wzlotów i upadków pomału tracę wiarę, mianowicie irytuje mnie w dalszym ciągu gigantyczne spalanie benzyny. Wymiana komputera ECU, wymiany przepływomierzy i krokowca nic nie pomagają. Nie wiem co robić. Przy wymianie silniczka krokowego na kolejny używany nie pojawiła się żadna poprawa, okazało się, że przewód z napięciem był jakimś cudem pod izolacją przerwany. Został zlutowany dzięki czemu obroty nie falują i utrzymują się na poziomie 900. Spalanie dalej na poziomie 14-15 litrów. Sonda lambda była wymieniana na nową około rok temu, gdy miałem spalanie na poziomie 20l, jest poprawa bo spadło do 14-15 l/100km. Niestety dalej mnie to nie satysfakcjonuje ;)

Proszę o pomoc!

Opublikowano

Może ta sonda jakas badziewna?

Jedź zrobić analizę spalin np na SKP. Niech ci zrobia analizę jak dla samochodów od 1995 roku. Zobaczycie co sonda pokaże między 2000 - 3000 obr/min.

Opublikowano
Sondę kupiłem nową BOSCHA. Ale sprawdzę tak jak mówisz na analizie spalin. Mam nadzieję, że tym razem wyjdzie... Odezwę się jak zrobią. Dzięki za podpowiedź marbie!
Opublikowano
14-15 nie jest tak zle u mnie najwiecej spalil 15 l ale to non stop but bez oszczedzania. jak oszczedzam to 13 spali moze mniej ale leciutko muskam pedał. W trasie jest lepiej bo spali 9 l a w mieszanym 11l takze kolego sie nie przejmuj
Opublikowano
Taifun ja wynik 15l/100 km uzyskałem jeżdżąc jak emeryt, bardziej oszczędniej już chyba się nie da, a jednak mimo wszystko duże spalanie ; )
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej pisze. Masz za duże to spalanie więc też bym sugerował szukać w sondzie problemu. Mam taki silnik i powiem Ci że przy emeryckiej jeździe 9l/100 w mieście można uzyskać. Normalnie miedzy 10-11l.

Bawaria Może Więcej :)


( OO=[][]=OO )

Opublikowano
No słyszałem właśnie, że spokojnie można taki wynik osiągnąć dlatego już ponad rok się nie poddaję i próbuję dojść do celu... ;) Dzięki za informację, przy najbliższym wolnym terminie pierwsze co jadę na analizę spalin. Pozdrawiam! Odezwę się jak będę miał jakiś wynik.
Opublikowano

Ja też miałem takie spalanie i dość długo się z tym męczyłem - aż pewnego dnia odpaliłem samochód i podniosłem maske dodałem gazu mechanizmem przy przepustnicy i zauważyłem, że leci paliwo przy listwie wtryskowej ( na postoju nic nie było widać ) sparciał wężyk - wymieniłem go i teraz jest :cool2:

Proponuje ci też sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieku od samego zbiornika po wtryski.

Opublikowano
...długo się z tym męczyłem - aż pewnego dnia odpaliłem samochód i podniosłem maske dodałem gazu mechanizmem przy przepustnicy i zauważyłem, że leci paliwo ...

 

Kolego nie rozumiem dlaczego wczesniej nie zareagowaleś bo napewno smierdziało solidnie benzyną :duh:

Opublikowano
No muszę się znowu za to zabrać, aktualnie mam tyle pracy, że nie mam na razie czasu, ale mam zamiar jechać na analizę spalin na jakąś dobrą stację diagnostyczną (może jest ktoś w stanie polecić coś dobrego w Trójmieście?) I przy dobrej pogodzie przejrzeć układ paliwowy. Jak kolega doradza. A co do zapachu to czuć paliwo czasami dość intensywnie, ale to równie dobrze przy wycieku jak i padniętej sondzie lambda, podobno :)
Opublikowano

Właśnie o to chodzi, że u mnie nie było nic czuć - pomimo, że wyciek był pod maską - jedynie paliwo uciekało a wskazówka opadała w dół jak szalona - to moje pierwsze bmw więc myślałem, ze tak pali.

Kiedyś też miałem taki przypadek, że ciekło paliwo przy filtrze i dopiero wyszło wszystko na jaw jak odpaliłem samochód i zrobiło się ciśnienie w układzie.

Więc jak auto nam dużo pali warto przejrzeć cały układ paliwowy - a szczególnie sprawdzić opaski zaciskowe - nic to nie kosztuje a zawsze mamy pewność, że wszystko jest szczelne bo paliwo coraz droższe.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety dopiero teraz miałem czas pojechać na stację diagnostyczną i muszę stwierdzić, że dalej mój problem nie zostanie rozwiązany ;) Zrobiłem analizę spalin i sonda lambda wyszła, że jest idealna ;) mieści się w normie i wynosi 1,024. Następny krok jaki zrobić to wymienić przewody paliwowe? Może są sparciałe tak jak kolega wyżej pisał. Jakieś pomysły?
Opublikowano
Dodatkowo zauważyłem, że ostatnio bardzo rzadko ale jednak wcześniej tego nie było zaczyna się jakby troszeczkę dławić, szarpać. Jadąc stałą prędkością i mając wciśnięty stale pedał gazu przy prędkości np. 50 km/h czuć jakbym go popuszczał i wciskał. Dzieje się tak bardzo rzadko ale ostatnio to zauważyłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.