Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem kobietą i właścicielką BMW E36 Coupe z 1993 roku. Pojemność 2 litry M50 na Vanosie. Auto zostało zakupione około 9 miesięcy temu w automacie ale skrzynia została przełożona na manual. od początku coś było nie tak. Auto nie miało siły się zebrać ale myślałam, że to może wina zepsutej skrzyni biegów. Została zmnieniona i niby problem trochę się rozwiązał. Ale do czasu gdy auto zostało zaprowadzone do gazowników w celu wyregulowania gazu. Coś tak przestawili i wykasowali błędy, że auto w ogole nie chciało iść na gazie i na benzynie. Coś tam ustawili i jakoś szło. Ale jak na ten model to i tak jest zbyt wolne. Do 2tysięcy obrotów nie może się zebrać. Potem jak się bujnie to idzie ładnie. To raczej nie uszczelka pod głowicą ale nie jestem pewna. Oprócz tego raz chodzi dobrze na gazie a raz strzela (gaz jest sekwencyjny). Gdy żle chodzi na gazie to bardzo zaczyna kopcić. Spaliny są białe. Ale to trwa jakieś 10 minut i potem jest wszystko OK. Oprócz tego gdy silnik jest zimny to przy dodawaniu gazu coś strzela pod maską. Ciśnienie na cylindrach jset w porządku. Najbardziej martwi mnie brak mocy. Tak jakby dostawał za mało albo za dużo gazy. Czasami jest tak, że na benzynie chodzi ekstra a innym razem nie da się jechać, bo przy dodawaniu gazu coś strzela pod maską. Jeden z wielu mechaników stwierdził nawet, że to wina starej elektryki. Bardzo proszę o pomoc, bo już mi brak sił i chęci.

Opublikowano
Zacznij od diagnostyki komputerowej, przyczyn może być masa, sonda, przepływomierz, któryś czujnik, źle ustawiony lpg i inne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz sekwewncję to gaz nie możę strzelać, o ile wszystko jest dobrze ustawione. Trochę dziwne te objawy, ciezko wyrokować coś jednoznaczeni. Może być problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej, coś z cewkami. Lub padnięta, peknieta głowica.

 

PZDR>

Opublikowano
Przepływomierz został zmieniony, dwa czujniki pod kolektorem też zostały zmienione. Cewki i świece też są zmienione. Gaz jest wyregulowany. Co jakiś czas podjeżdzam do gazowników na regulowanie spalania i za każdym razem wyskakują jakieś błędy. Auto zaczęło jeszcze gorzej chodzić po zmianie właśnie jednego z czujników. A jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czy nie padła uszczelka pod głowicą? A jeżeli hodzi o gaz to delikatnie strzela (nie za każdym razem) jak się do oporu wdepnie pedał gazu. Proszę o pomoc. Powoli będę sprawdzać i może w końcu dojdę co się dzieje.
Opublikowano
I skąd te białe spaliny? Ostatni raz miałam ten problem w zimę. I nie była to wina niskiej temperatury na zewnątrz. Kopcił jak stary diesel. Ale problem ustał do dzisiaj. Kopci tylko na zimnym silniku i to przez 10 minut jego pracy. Potem jest wszystko OK. I czemu brakuje mu mocy? Miałam kilka modeli BMW ale ten jest najbardziej awaryjny. I nikt nie umie powiedzieć w czym leży problem. Zauważyłam, że u moich znajomych, ktorzy też posiadają ten model też jest tyle problemów. Ale mój szwankuje najbardziej pomimo, że dałam za niego najwięcej. Myślałam, że będę zadowolona z tego niemałego wydatku, a tu [BAD]. Tyle miesięcy ciułania i nawet nie mogę się nim nacieszyć.
Opublikowano
czujniki można sprawdzić przy pomocy miernika jest wszystko opisane w książce sam naprawiam bmw e36 są tam podane ichwartości... Jeśli auto na zimnym silniku źle pracuje np. strzela jest mułowaty i zaczyna jechać dopiero przy wkręceniu go wyżej a gdy silnik się nagrzeje jest duzo lepiej to może być to wina czujnika temp. który podaje sygnał na ecu. Trzeba sprawdzić sonde pasuję ją odpiać i zobaczyc jak auto jeździ.
Opublikowano
Proponuję na początek ustalić przyczynę kopcenia białym dymem ,może to być dym ze spalonego oleju (odma,prowadnice zaworów ewentualnie pierścienie) lub też jest to para ze spalania płynu (pęknięta głowica do zaworu ssącego),ale to mało prawdopodobne.Najprościej sprawdzić świece jeżeli mają dużo nagaru to silnik spala olej.
Opublikowano
Na świecach nie ma nalotu z nagaru. Ciśnienie na cylindrach jest prawidłowe, bo ma 12-13 atmosfer. Podobno gdy olej dostaje się do chłodnicy to spaliny są niebieskie,a nie białe. To tak jakby dostawała się woda i dlatego są białe. A gdyby poszła uszczelka pod głowicą to byłyby jakieś wycieki? Bo u mnie nic nie kapie. A możliwe żeby auto dostawało złą mieszankę gazu i dlatego źle chodzi? Podobno przy pękniętej głowicy auto nie ma siły w ogóle jechać. A moje auto muli się tylko do 2 tysięcy obrotów. Potem nawet idzie OK.
Opublikowano

Widze, że koleżanka ma taki sam problem jak ja z moim bolidem.

Jesli chodzi o kopcenie to może być odma lub uszczelniacze zaworów.

Gazu nie mam.

Jesli chodzi o przyspieszenie to narazie kombinuje - mam filtr stożkowy - pewnie założony dla picu i tu mi coś nie pasuje a nie mam oryginalnego filtra.

Opublikowano
ubywa płynu chłodzącego??? maź koloru kremowego pojawia się na korku wlewu oleju???. przy odpaleniu rano pracuje nie równo jak by na 5 cylindrów?
Opublikowano
płynu chłodzącego ubywa ale bardzo powoli. Na korku wlewu oleju nie ma żadnego nalotu. Może z trzy razy zdarzyła się mi taka sytuacja, że po odpaleniu jakby nie chodziła wszystkich garach. Ale po zgaszeniu jej i powtórnym odpaleniu już tego problemu nie było. Ostatnio chłopak wymienił przepływkę i ten problem nie powrócił.
Opublikowano
jesli płynu ubywa to jest podejrzenie że uszczelka pod głowicą może być uszkodzona albo gdzieś jest wyciek. miałem kiedyś podobny problem w e39 520.Po odpaleniu kopciła przez jakieś 3 minuty na biało był to spalający sie płyn chłodniczy. Po rozbiórce okazało się ze uszczelka igła tylko na 3 cylindrze pęknięta głowica miedzy zaworem a kanałem wodnym. Tylko żadnego spadku mocy nie było i żadnych problemów z wkręcaniem się na obroty. odnośnie delikatnego strzelania pod maska obstawiam lewe powietrze. Czesto po zamontowaniu wtryskiwaczy gazu po czasie miedzy nimi a kolektorem powstają nieszczelności
Opublikowano
To nie jest jakiś bardzo wilki ubytek płynu. Muszę dolewać płynu chłodniczego przynajmniej raz w tygodniu, bo jak brakuje to późno przerzuca mi na gaz. A wycieków nie ma, bo specjalnie sprawdzam jak odjeżdżam autem spod bloku. Chyba, że w czasie jazdy, gdy zwiększa się ciśnienie. A są jakieś domowe sposoby na sprawdzenie czy to uszczelka? Bardzo wtedy auto traci na mocy? Bo on raz chodzi dobrze a raz źle.
Opublikowano
biały dym z wydechu i nawet mały ubytek płynu, mogą oznaczać początki problemu z uszczelką lub jakieś pęknięcie głowicy, ale najpierw musisz dokładnie sprawdzić gdzie ucieka płyn z chłodnicy, sprawdź czy dywaniki w aucie są suche i proponuje Ci wymienić płyn i dokładnie odpowietrzyć cały układ i spokojnie obserwować co ile km dolewasz jakie ilości i powodzenia w rozwiązaniu problemu :D
Opublikowano
płynu nie powinno ubywać w moim bmw i volvie od 3 lat jest ten sam poziom. nic nie dolewam. jakie kolwiek ubytki są podejrzane. Nie ma domowego sposobu. na warsztacie mam przyrząd do sprawdzenie jakie ciśnienie jest w układzie i czy nabite ciśnienie znika. ale najpierw trzeba mieć układ szczelny żeby zdiagnozować uszczelkę
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.