Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie wyświetla Ci inspekcja ilości km ile zostało do jej końca ? bo u mnie automatycznie wyskakuje 15 tysięcy.
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli warto wywalic CDV zeby auto lepiej reagowalo na 1 lub 2 ?? Mniewlasnie wkurza to ruszanie z dwojki na toczacym sie aucie...pomoze ??

 

Wczoraj usunąłem. Jest poprawa, polecam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobił się dylemat jak z klapkami :roll: sam się zastanawiam czy nie wywalić CDV z czystej ciekawości :?

Opisz może szerzej jak wyglądało u Ciebie przed wyjęciem i po?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Przeglądam ten temat i mam pytanko na temat CDV tzn Czy występuje on w również w silnikach benzynowych ? wg realoem nazywa się to zawór dławiący czy to jest CDV?

BMW E46 320i
Opublikowano

E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003)

 

E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model

 

E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i

 

E53 X5: 3.0i (1999-2006)

 

E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009)

 

E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010)

 

E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010)

 

E82 1 M (2011-2012)

 

E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009)

 

E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i)

 

Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002)

 

Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009)

 

Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009)

 

Z8 (1999-2003)

 

pewnie jeszcze wielu silników tutaj nie ma wymienionych :P

szukam
Opublikowano

W benzynie oczywiście też jest i właśnie nazywa się zawór dławiący.

 

Maniek, dylemat w porównaniu z klapkami żaden. Klapki wywalasz i bez nakładów nowych nie wsadzisz. A tu parę minut i odwracasz operację, jeśli brak zmian.

No i zaworka do skrzyni raczej nie zassie, żeby jak klapki bebechy pomielił :8)

 

EDIT: Kemot, rzeczywiście wielu silników brakuje.

Opublikowano

Pewnie dlatego, że Kemot skupił się na benzynie.

W sumie to choćby właściciele e36 mogą czuć się pominięci na tej liście :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem wiem, do klapek raczej nie wrócę :norty: tylko też wcześniej nikt nie wiedział po co i na co i czy są jakieś efekty uboczne. Tak jak z tym zaworkiem, zdania są podzielone, jedni uważają, że jest lepiej i ze sprzęgłem nic się nie dzieje a inni straszą, że mogą być problemy. Wyjęcie tego żaden problem, tylko nie będę wiedział, że to boli moje sprzęgło :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

skopiowałem z tego linka :mrgreen: :mrgreen:

http://www.zeckhausen.com/cdv.htm

 

jak ktos kuma angielski to może sobie poczytać dokładnie w jakim celu zostało załozone, jak działa i dlaczego jest be :D

 

jedyne co ciekawe tylko m5 e39 nie ma tego zaworka :P a tak to chyba go wszędzie ładują. Jak dla mnie prosta sprawa, inne marki tego nie stosują i sprzegła tyle samo wytrzymuja wiec nie wiem jakie niby problemy moga wyniknąc. Ja chce puszczać sprzęgło tak szybko jak mi sie podoba a przez ten zaworek ono zawsze opuszcza się wolniej. Ta modyfikacja cieszy mnie niezmiernie. Coś jak wymiana poduszek silnika :) cieszy przez dobry tydzień , a potem sie człowiek przyzwyczaja :D

szukam
Opublikowano
Przekonaliście mnie! Też brakowało mi strzelania ze sprzęgła , niby ok a nie ciągnie jak bym chciał . Jutro demontaż ( a propos tyram w firmie która produkuje takie zaworki np dla Volvo , JCB , John Deer :norty: )
BMW E46 320i
Opublikowano
wiem wiem ale fajnie jak jest taka możliwość ( dlatego zdecydowałem się na BMW ).
BMW E46 320i
Opublikowano
Ja jutro podejde do mechanika i pogadam kiedy bedzie mial czas wywalic CDV. Jakbym mial kanal to sam bym to zrobil. Mysle, ze za dobra flache to zrobi :cool2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
ja miałem to gratis przy wymianie oleju :P wez narzędzia i podjedz na stacje diagnostyczna jak masz moze znajomego albo coś, maja kanał i może pozwoli ci wjechać na pare minut :)
szukam
Opublikowano (edytowane)

Mysle, mysle i zastanawiam sie nad wywaleniem tego :D

 

W sumie to jak cos nie tak to zawsze mozna CDV zalozyc ponownie.

 

Czytam wasze opinie i sa same plusy wiec chyba czas i u mnie to wyrzucic :cool2:

Edytowane przez moby85

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Elastyczny przewód zacisnąłem żabką (podobną jak ta ze zdjęcia) i poleciała tylko jedna kropla płynu, tak więc zacisnąć trzeba z głową, nie za słabo ale i nie za mocno aby przewodu nie zniszczyć.

 

http://www.alexapolska.com.pl/img/p/92-329-large.jpg

Opublikowano
Moby miałem kilka zleceń na eliminację CDV. Ja tylko zauważyłem, że pedał sprzęgła odbija w typowo VAGowski sposób - nie ma tej "kultury" pracy typowej dla BMW. Oczywiście u mnie jest tak jak fabryka przykazała. Co do demontażu to zrobisz to na własnym lewarku. Podnosisz auto tak żeby się wslizgnąć pod skrzynie biegów, odkręcasz i zdejmujesz osłonę skrzyni, przydałoby się zacisnąć gumowy przewód (nigdy nie robiłem z "otwartym" układem, więc nie daję gwarancji, że się nie zapowietrzy), kluczami 11 i 17 odkręcasz restryktor CDV, zdejmujesz metalowy ogranicznik, skręcasz wężyki, zakładasz i przykręcasz osłonę, opuszczasz auto, robisz jazdę testową. Całość ok 15-20min.
Opublikowano

Wlasnie na taka odpowiedz czekalem Yoshi :cool2:

 

Ja nigdy w zyciu nie chcialbym sie za to zabierac, gdyby nie slaba kultura przy zmienie z 1 na 2 przy wolnym toczeniu auta.

 

Jesli mozna isc dalej tym tropem, to co znaczy "VAGowski sposob" i "kultura pracy typowa dla BMW" :?:

 

Yoshi ,

 

Rozumiem, ze TY CDV masz u siebie i nie zamierzasz go likwidowac :?:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Nie sądzę żeby Ci coś pomogła eliminacja restryktora. U siebie na próbę też go zdemontowałem i nie odczułem żadnej różnicy poza tym "dziwnie" odbijającym pedałem sprzęgła. Ponadto użytkownicy, którym demontowałem CDV również jakoś specjalnie entuzjastycznie nie odczuli pozytywów tak szeroko opisywanych w sieci.

 

VAGowski - tj, od aut grupy VAG (VW, Audi, Seat, Skoda). W nich odbicie pedału jest twarde, bezpośrednie ze sprężyny docisku sprzęgła. W BMW restryktor "zmiękcza" wysprzęglanie dlatego każdy kto wsiada do BMW zauważa "jej! jak to sprzęgło super działa!!!"... czyli kultura pracy na najwyższym poziomie :wink: .

 

Ja pojeździłem bez restryktora ok 3 dni i od razu go zamontowałem, bo nie ma żadnej różnicy. Bynajmniej w moim przypadku. Jeżeli Koledzy zauważyli jakieś pozytywne aspekty to super... ja niestety ich nie zauważyłem. Poza tym możesz zdemontować na próbę, pojeździć i jak Ci nie będzie to odpowiadać to zamontujesz w ciągu kilkunastu minut.

Opublikowano

To widze, ze jestes w mniejszosci, ale Twoja wypowiedz jest jak najbardziej sensowna.

 

Tez sie waham i powiem szczerze, ze nie wiem czy sie za to brac, no chyba, ze w weekend jak bedzie ladnie podlewaruje auto i sie zobaczy. Operacja na tyle szybka, ze zawsze mozna wrocic do pierwotnej konfiguracji :D

 

P.S. Znane mi jest sformulowanie odnoszace sie do jednych z najwiekszych spolek motoryzacyjnych :D Chodzilo mi tylko o prace sprzegla dla aut z grupy VAG :D

 

:lol:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

każdy wiadomo ma rózne gusta. Ja bardzo lubie ten VAGowski sposób działania sprzęgła. Dopiero teraz mi się wydaje ze sprzegło działa tak jak powinno mimo ze ma kilka miesięcy i jest od sachsa. Co ciekawe bardzo zmniejszyły się stuki z tyłu nadwozia podczas zmiany biegów. Teraz tak można zapiąć bieg ze nie czuć momentu w którym się to zasprzęgla i można to zrobić szybko czego mi brakowało z tym dławikiem/zaworkiem. Wydaje mi się ze teraz moment łapania sprzegła jest jakby szerszy, wcześniej wydaje mi się ze był mniejszy zakres w jaki mogłem sobie pedałem sprzegła regulować jak bardzo chce docisnąc tarcze. Teraz dla mnie osobiście jest dużo lepiej i różnica jest spora. Ja to polecam ponieważ tak jak kolega wyżej mówi, zdejmij, pojeździj, zdecyduj co jest lepsze.

 

Wężyk polecam zacisnąć na wszelki wypadek bo po co się potem bawić w odpowietrzanie.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.