Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio doprowadziłem bunie do porządku. Co się okazało winą małej mocy był zawór (chyba sterujący turbiną). W każdym bądź razie znajdował się gdzieś pod filtrem powietrza. Został wymieniony. Autko zaczęło delikatnie wciskać w fotel. Potem mechanik wgrał mi mapke i powiedział, że powinienem mieć 150km z haczykiem. Obecnie auto ładnie lata, jednak tak jak inni pisali 1 i 2 bieg teraz są bardzo krótkie :P. Moje pytanie jest takie, czy da się przygotować auto, żeby wgrać mocniejszą mapę? Gdyż mogłem wybrać opcje na około 165 km, lecz nie poleca tego zabiegu gdyż wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że coś się zepsuje. Myślałem o większym IQ, lecz nie wiem co jeszcze można wymienić aby zabezpieczyć się przed uszkodzeniami przy lepszej mapie. ?
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
. Myślałem o większym IQ, lecz nie wiem co jeszcze można wymienić aby zabezpieczyć się przed uszkodzeniami przy lepszej mapie. ?

kolego IC a nie IQ :cool2:

Opublikowano

chip tuning to nie tylko ilośc koni bo ona jest osiągana na końcu obrotów które się rzadko używa. Ważne jest żeby miało wysoki moment obrotowy osiągany w miare wczesnie i żeby nie dymiło.

Trzeba uwazać na sprzęgło bo masz pewnie stare i juz porządnie zużyte, wgrasz mapke mocną i zacznie sie slizgać etc. Dużych mocy z m47 się nie osiągnie.

 

Wywal katalizatory, wyczyść EGR i kolektor ssacy, sprawdź jak tam wtryskiwacze czy czasem którys nie zaczyna świrować, czy przepływka dobrze mierzy i wtedy mozna walczyć o przyrosty mocy za pomocą wirusa.

szukam
Opublikowano
chip tuning to nie tylko ilośc koni bo ona jest osiągana na końcu obrotów które się rzadko używa. Ważne jest żeby miało wysoki moment obrotowy osiągany w miare wczesnie i żeby nie dymiło.

Trzeba uwazać na sprzęgło bo masz pewnie stare i juz porządnie zużyte, wgrasz mapke mocną i zacznie sie slizgać etc. Dużych mocy z m47 się nie osiągnie.

 

Wywal katalizatory, wyczyść EGR i kolektor ssacy, sprawdź jak tam wtryskiwacze czy czasem którys nie zaczyna świrować, czy przepływka dobrze mierzy i wtedy mozna walczyć o przyrosty mocy za pomocą wirusa.

 

nom sprzęgło mi się już ślizga od dawna jak chce przycisnąć z miejsca ale przy normalnej jeździe jest wporządku. Egr i kolektor ssący wyczyszczony przed chipem, sprawdzone wtryskiwacze, ciśnienie turbiny itd. Źle mnie zrozumiałeś chyba. Ja mam już wirusa, nie kopci ładnie wciska, tylko pytanie co mogę zrobić, aby można było jeszcze go podnieść :)

 

tak chodziło mi o IC Balugass dzięki za poprawke ;)

Zamiast katalizatora wstawić strumienicę? czy jakąś rurkę poprostu xDD

Opublikowano

obojetnie co, mozesz je po prostu rozpruc, srodek sprzedac a puszke zaspawwac i zostawic (ja tak mam), wstawić rure obojętnie. Strumienica to jakiś wynalazek placebo jak magnetyzer paliwa :)

 

Skoro ci się sprzegło slizga to zrób je bo i pewnie dwumas juz słaby to jeszcze mocniejszym programem je zabijesz. Wydatek i tak ci sie spory szykuje.

szukam
Opublikowano
nom wiem ze sie szykuje + jeszcze koło pasowe piszczy powoli ale jeszcze mogę spokojnie jeździć ocenił mechanik.
Opublikowano

Kolego

 

Troszke poszedles nie od tej strony...skoro sprzeglo juz Ci sie slizga to bylo trzeba najpierw doprowadzic auto do ladu, a pozniej dopiero myslec o zwiekszeniu mocy.

 

Kazda inna droga nie jest dobra :nienie:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano (edytowane)
slizga sie tylko w jednym momencie... jak z miejsca chce ostro ruszyć z 3-4 tys obrotów (strzał ze sprzęgła) a przy normalnej jezdzie nic sie nie dzieje... Edytowane przez wheeljack
Opublikowano
a slizga ci sie dlatego ze masz zaworek CDV, tzw. dławik sprzęgła :) który właśnie nie pozwala strzelać ze sprzęgła :) ja go usuwam jak tylko auto odbiore :P 10 minut na kanale i po kłopocie :)
szukam
Opublikowano

Problem CDV byl juz poruszany. Tez sie nad tym zastanawialem, ale nei wiem czy ma to sens ( po cos on jest). Z opinii roznych osob sa przeciwnicy i zwolennicy. Mnie najbardziej wkurza brak plynnosci kiedy tocze sie i chce ruszyc z 2 biegu...niby na to ma pomoc wyrzucenie CDV...

 

K3m0T1989 daj znac jak sie go pozbedziesz....czekam na opinie i moze ja tez sie skusze :cool2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

na skrzyni na przewodzie hydraulicznym jest taka nakrętka która ma w srodku zmniejszoną srednicę aby płyn wolniej przepływał i nie bezposrednio reagował na puszczenie sprzęgła. Usunięcie tego zaworka/zwęzki polega na jej odkreceniu po prostu i przykreceniu do wysprzeglika. Jest to operacja prosta, nie wymaga zadnych narzedzi specjalnych i całkowicie odwracalna poniewaz w razie czego załozysz na nowo ten CDV. 90% sobie chwali usunięcie tego zaworka bo wtedy masz pelna kontrole sprzegla i zmiana biegów 1-2-3 jest lepsza.

 

Jak kojarzysz to w naszym auce nei da sie szybko zmienic z 1 na 2 poniewaz tak jakby go dławi przez chwile, czasem tez bieg haczy bo ty masz pedal wwcisniety a sprzeglo tak szybko nie smiga :P i nie da sie kapcia palic tak wygodnie.

 

http://www.diymybmw.com/e46/clutch-delay-valve-cdv-delete/

 

cała procedura ze zdjeciami, jak widzisz proste, polega na wykreceniu jednej malej czesci i tyle :)

 

auto mam u lakiernika i jak w przyszłym tyg odbiore to zmienam oleje, czujnik oleju bo umarł (wiadomo) i od razu pozbede sie tego CDV bo sprzeglo i dwumas mam nowe sachsa :D

szukam
Opublikowano
Czyli warto wywalic CDV zeby auto lepiej reagowalo na 1 lub 2 ?? Mniewlasnie wkurza to ruszanie z dwojki na toczacym sie aucie...pomoze ??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
jak będę obudowę tłumika przykręcał na dniach u sąsiada to wyrzucę go odrazu. Masz racje z 1 na 2 szybko nie zmienisz jest opór i zawsze trzeba troszkę odczekać.
Opublikowano
mam porównanie np. do mondeo diesla czy kilku silników tdi i tam zmiana z jedynki na dwojke jest bardzo szybka, nie ma zadnych strat podczas przyspieszania, a u nas jakby od nowa sie na 2 biegu musi napędzać silnik bo to sprzeglo troche przyhamowuje. Mam nadzieje że rozwiąze to problem.
szukam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie wywalilismy ;/ sąsiad jak zawsze swoje teorie, że do czegoś on jest i powiedział, że nie ma czasu na odpowietrzanie sprzęgła, a podobno ten przewód jest hydrauliczny i trzeba sprzęgło odpowietrzać... wkurzył mnie...
Opublikowano

ja wyrzuciłem własnie ten dławik :) 3 krople płynu spadły i żadnego odpowietrzania nie robiłem.

Efekt jest świetny :D obojętnie jakie obroty silnika to biegi zapinają się płynnie. To samo redukcja dużo płynniejsza. Nie ma już szarpania silnikiem jak bardzo szybko zmieniam z jedynki na dwójke przy nie wysokich obrotach. Zabieg prosty i szybki. Polecam.

 

PS. sprzegło i dwumas mam nowe od paru miesięcy bo to też może mieć jakis wpływ na odczucia :cool2:

szukam
Opublikowano

To narobiles mi apetytu Kolego :norty:

 

Kurcze chyba musze sie za to tez zabrac jak takie plusy :D

 

Na pewno nie trzeba odpowietrzyc ukladu ?? Skoro efekty sa takie jak piszesz to moj dlawik tez dlugo nie pociagnie :D Najgorsze dla mnie jest wlasnie to przerzucanie z 1 na 2...

 

Jeszcze jedno - czuc roznice w pracy sprzegla, tzn. czy trzeba sie przyzwyczaic czy nie :?:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
ja wyrzuciłem własnie ten dławik :) 3 krople płynu spadły i żadnego odpowietrzania nie robiłem.

Efekt jest świetny :D obojętnie jakie obroty silnika to biegi zapinają się płynnie. To samo redukcja dużo płynniejsza. Nie ma już szarpania silnikiem jak bardzo szybko zmieniam z jedynki na dwójke przy nie wysokich obrotach. Zabieg prosty i szybki. Polecam.

 

PS. sprzegło i dwumas mam nowe od paru miesięcy bo to też może mieć jakis wpływ na odczucia :cool2:

 

pisz jak to zrobiłeś i czy trudny zabieg :twisted:

Opublikowano

tak samo działa chyba, w tym samym miejscu łapie ale tak jakoś inaczej, większa kontrola jest. Ogólnie ja jestem zadowolony mocno. Wszystko tak jak opisane w poradnikach odnośnie usuwania tego.

 

przecież są poradniki ze zdjęciami :P ja to zrobiłem u mechanika przy okazji wymiany oleju i filtrów :P odkręcenie osłony skrzyni biegów i potem tylko klucz chyba 17 i 10 trzeba rozkręcic ten dławik, wyjąć go i skręcic bez niego, wszystko do siebie pasuje idealnie.

szukam
Opublikowano
Dokladnie poradnikow w sieci jest pelno...Do konca tygodnia na pewno CDV juz nie bedzie. Jakby co to zawsze mozna go z powrotem wkrecic :D

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

narobiliście mi jeszcze większego apetytu. Też przy wymianie olejów to zrobię jak tak, bo zostało 2 tysie do wymiany.

 

 

ps. wymieniacie filtry i olej co 15 tysi czy co 10 ?

Opublikowano
Ja na pewno nie wymieniam po 10tys. Poza tym po to jest inspekcja zeby tez na nia spojrzec. Jak porownuje to jak tam uciekaja km to wychodzi mi jakies 15tys.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.