Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam problem z "przerywaniem" doładowania przez turbinę w dolnym zakresie obrotów tj. 1700-2100obr. Przy okazji samochód ma słaby dół i fatalną reakcję na gaz w tym zakresie obrotów. Ponadto turbina nie zawsze "ładuje" tak samo. Czasem ciśnienie przy maksymalnym dodaniu gazu jest wyższe (1,3-1,4bar) a czasem niższe (1,1-1,2bar).

Ponadto samochód zaczął dymić na czarno, a wcześniej nigdy tego nie robił, nawet po chipie.

Szczelność układu dolotowego sprawdzona, węże podciśnienia wymienione. EGR wyczyszczony, sprawdzony. Zawór sterowania turbo również wyczyszczony zgodnie z instrukcją na forum. Przepływomierz sprawdzony z pomocą kolegi jceel - bez zastrzeżeń. Wczoraj sprawdziłem raz jeszcze = zawsze pokazuje więcej, niż komputer żąda.

Co prawda soft mam z 2002r, a przepływomierz jest stary (tak ten z jakąś wadą) i zapewne niedługo do zmienię na nowy BOSCH, natomiast aktualnie jego praca nie budzi zastrzeżeń.

 

W czym może leżeć problem? Uszkodzenie zaworu sterowania, czy problem po stronie samej turbiny? Może zmienna geometria kuleje?

 

Czekam na Wasze spostrzeżenia i pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a samo czyszczenie zaworka nie zawsze pomoga. Czasem już trzeba w nowy zainwestować. No i zerknij do czujnika w kolektorze ssacym jest.
szukam
Opublikowano
Zaślep egr i zobacz czy jest poprawa.Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania!

Tak zrobię, ale EGR-a sprawdziłem programowo i ładnie się otwiera i zamyka. Jest czyściutki.

 

a samo czyszczenie zaworka nie zawsze pomoga. Czasem już trzeba w nowy zainwestować. No i zerknij do czujnika w kolektorze ssacym jest.

Jest jakaś możliwość sprawdzenia zaworka, czy po prostu lepiej zapobiegawczo zmienić? Czujnik sprawdzę.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odswieżam temat bo mam podobny problem.Mam 330D w manualu, EGR czysty, dolot również. Na początku jak przyjechała, nie miala mocy, wtedy został wyczyszczony przepływomierz, zaworek turbiny, oraz zostala wymieniona odma, auto przejechało jakies 2 tys km i zaczęły sie problemy. Mianowicie na 3,4,5 biegu auto delikatnie przerywa(na 5 biegu czuć to najbardziej), dzieje się to od 1,8 tys obrotów do 3 potem idzie normalnie. Dorzucam live date ktora powie najwięcej. Macie pomysły co to może być?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f41dbe88edb0aa1.html

Opublikowano
Dorzucam live date ktora powie najwięcej. Macie pomysły co to może być?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f41dbe88edb0aa1.html

wow, dobry jestes, takie live data wszystko wyjasnia :duh: :duh:

http://images67.fotosik.pl/707/3f41dbe88edb0aa1gen.png

dobrze sie czujesz ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Nie widzisz ze wykres przedstawia doładowanie od czasu. Gaz jest cały czas wciśnięty na full, test trwa 15 sek wiec jest to właśnie moment przyspieszania.

 

Gładka linia jest do 1.5 tys obrotów, i potem zaczyna falować

Jakie dane są jeszcze potrzebne?

Opublikowano

co przedstawia to ja widzę :roll: wielkie nic

podaj mi wartosci max cisnienia które daje turbo w momencie gdy ono spada

 

zresztą bez prawidłowego liva data tego typu dyskusja nie ma najmniejszego sensu :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Jak wymusić/zablokować żeby sztanga była wsunięta do końca czyli żeby turbina była "otwarta" na Maxa? Domyslam się ze wtedy będzie turbo dziura ale wtedy zweryfikuje czy to na pewno ta grucha
Opublikowano
W pozycji zaciągniętej turbina nie jest otwarta na maksy, tylko łopatki ustawiają się pod najkorzystniejszym kątem względem wirnika aby jak najszybciej go rozkręcić.
Opublikowano

Czy to jest poliftowa 330d EU4?

 

Jeśli tak to masz elektroniczne sterowanie i turbo i klapkami, a dlaczego o tym piszę,

otóż... miałem zapsuty silniczek sterujący klapkami (zintegrowany z kolektorem, klapki wywalone) i też nie było mocy, odłączyłem wtyczkę i nie ma już problemu oprócz błędu na kompie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W pozycji zaciągniętej turbina nie jest otwarta na maksy, tylko łopatki ustawiają się pod najkorzystniejszym kątem względem wirnika aby jak najszybciej go rozkręcić.

Tak wiem, jednak pytam o co innego,

Czy to jest poliftowa 330d EU4?

 

Jeśli tak to masz elektroniczne sterowanie i turbo i klapkami, a dlaczego o tym piszę,

otóż... miałem zapsuty silniczek sterujący klapkami (zintegrowany z kolektorem, klapki wywalone) i też nie było mocy, odłączyłem wtyczkę i nie ma już problemu oprócz błędu na kompie.

 

Pozdrawiam

Nie mam poliftowej, klapek też nie mam bo to manual.

 

Wyczytałem żeby "otworzyć" turbine na maxa trzeba pominąć zawór sterujący i wężyk podpiąc bezpośrednio pod gruche turbiny, wtedy turbina będzie właśnie w pozycji zaciągniętej przez cały czas, tylko czy tak można?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.