Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam tak jak w temacie, po przejechaniu np 3 km. cos zaczyna piszczec tak jak by chamulce trzymaly, wcisniencie delikatnie hamulca ustaje i pochwili wraca dzwiek, raz jest raz niema. cofajac do tylu jest maly opur i metaliczne tarcie. potem podniose na lewarku i poruszam kolami. jakies inne pomysly?
Opublikowano
czuc bicie na kierownicy podczas jazdy,hamowania? sprawdzic czy ktores kolo nie jest bardziej cieple,czy swobodnie sie kreca.Jezeli bedzie to tylne kolo to moga byc to tez szczeki.
Opublikowano

Może szczęki od ręcznego? Rozbierz z tyłu i podciągnij na regulacji.

chociaż u mnie też czasem popiskiwało. Ale to dlatego,że tarcze miały spory rant i klocki tarły i piszczały. To też możesz sprawdzić. :)

Opublikowano
Tylne tarcze klocki i jakies tloczki recznego byly wymieniane na nowe miesiac temu, niema zadnego bicia na kierownicy, tarcze z tylu bardzo gorace tarcze z przodu cieple po przejechaniu 13km. dodam ze na przedniej lewej tarczy jest jakes kolo rysa jak by cos sie pod klock dostalo i robi rowek.
Opublikowano
sprawdź czy masz bicie na kierownicy podczas hamowania, może być zacisk z przodu, lepiej sprawdź i napraw jak najszybciej żeby tarcz nie pokręciło. Mi kiedyś jak kiedyś złapał to koła nie szło dotknąć, bo tak się nagrzało + piękny zapach klocków :)
Opublikowano
podlewarowac i sprawdzic czy swobodnie sie kreca (najlepiej wtedy kiedy zaczynaja piszczec).Obstawiam tyl bo nie ma bicia i wiekszy % hamowania bierze przod i tyl nie powinny byc bardziej goracy.Sprawdz i daj znac
Opublikowano
jak bmw troche ostyglo na lewarku sprawdzilem wszystkie kola, ewidentnie przod lepiej sie kreci, tyl ciezej ale niema problemow z kreceniem ale ciezej, potem pokrecilem sie chwilke aby tarcze sie nagrzaly i znowu spradzilem po nagrzaniu tyl ciutke ciezej sie kreci i odrazu slychac tarcie,plus tylko z prawej strony tyl jest taki dzwiek. dalem zonie zeby powoli jechala i naciskala hamulec ten wlasnie pisk jest tylne prawe kolo.
Opublikowano
sprawdzic czy poprawnie zalozone sa klocki,tloczek czy dziala poprawnie najlepiej wyczyscic.Dostac sie do recznego i sprawdzic czy sprezynki sa cale,bolec na swoim miejscu.Reczny ogolnie nie jest najmocniejszy w e46
Opublikowano
Możliwe jest to że szczęki obcierają bo jest w kole źle wyregulowany hamulec ręczny a mimo to jest słaby bo linka jest nienaciągnięta przy dźwigni. Myślę że trzeba odkręcić koło i tarczobęben skręcić szczęki i sprawdzić czy problem dalej jest do tego sprawdzić czy w ogóle jest poprawnie założony, czy nic nie brakuje, czy sprężynka się nie urwała itp Do tego oczywiście ten nieszczęsny tłoczek trzeba sprawdzić czy się nie zacina. Ręczny można regulować bez ściągania koła, po wykręceniu jednej śruby przez dziurę ale wątpię żeby ci się to udało jeśli nigdy nie robiłeś tego nawet ze zdjętym kołem.
Opublikowano
a jeśli juz o piszczeniu mowa- dwa miesiące temu zmieniłem wszystkie tarcze i klocki, przód i tył . auto staje dęba, wszystko spoko, tylko piszczą mi przednie hamulce. głównie jeżdzę po mieście, codziennie robie krótką, 20 km trase. zauważyłęm, że ostatnio po dłuższej, 300 km trasie jakby piszczały mniej, czy sie jakos dotarły? pojeździłęm znowu po mieście i po staremu znowu piszczą . jest jakis sposó na zlikwidowanie tego ? dzięki za odpowiedź
Opublikowano
czyli rozumiem, ze juz za poźno, przejechałem na nich juz może z 3tyś km...
Opublikowano

można klocki wyjac i posmarować. Czy po ptakach to nie wiem. To normalna procedura podczas zakładania klocków wiec nie wiem co za mechanik ci to założył że byc moze tego nie zrobił.

Oczywiście nie od strony ciernej sie to smaruje :P bo nie wiem czy to oczywiste i jakbys sie sam za to zabrał.

szukam
Opublikowano
Prawde mowiąc to nawet nie wiem jakie mam tarcze i klocki, ale napewno nie jakis najtańsze, raczej średnia półka; wstawiałem auto do zaufanego mechanika, ale może któryś z pomocników zakładał i stąd jakies niedopatrzenie. nic tam pojade do nich, może coś sie jeszcze da zrobic, chociaż piszczy raczej średnio uciążliwie, bardziej przy dohamowywaniu niż hamowaniu, najwyżej naucze sie z tym żyć :wink:
Opublikowano
Źle mnie kolego zrozumiałeś, nie piszczą cały czas tylko przy hamowaniu
Opublikowano
Witam bylem u mechanika, mowil ze wszystko wyglada wpozadku, wszystko dziala latwo,tloczki mozna latwo srubokretem popchac, jedynie reczny popuscil o zabek bo bylo ciasno, niestety cofajac uslyszalem dalej pisk, jadac na drodze niestety padalo ostro(taka pogoda w IRL)i nic nie sprawdzilem, mechanik mowil ze jak beda jakies piski ze porozbiera wszystko i dokladnie wyczysci to wystarczy?
Opublikowano
Dokladnie tak jakkolega wyzej...ja tez zaoszczedzilem na klockach...nie tyle piszczaly podczas hamowania, ale nawet podczas jazdy. Jak kupisz dobre klocki nie ma prawa nic piszczec. Po fakcie czlowiek madry, ale i tak wydaje dwa razy :mad2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.