Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie wczoraj podczas wymiany sondy lambda zauważyłem iż mam nieszczelny przewód łączący odmę z silnikiem (zaraz nad vanosem) w zwiazku z czym chciałbym wsadzić cały nowy komplet (odma + węże które do niej dochodzą ). Znalazłem za 375 zł komplet na allegro http://moto.allegro.pl/odma-separator-oleju-bmw-3-e46-5-e39-e60-e61-kpl-i2364005493.html . Pytanie brzmi czy da się te elementy wymienić bez odkręcania kolektora ssącego?? Patrze się na to i czarno to widzę. Sama wymiana tych wężyków i separatora nie wymaga jakiejś super wiedzy mechanicznej , ale odkręcanie kolektora wydaje się być już dość poważnym zabiegiem. Pytanie czy komuś udało się to zrobić bez ruszania kolektora?? Jeżeli tak to jakieś wskazówki co ewentualnie wykręcał , albo jak do tego podszedł. Dzięki za pomoc.

Opublikowano

jasne

filmik jest na you tube

az 4 odcinki :evil:

ja wg poglädowego instruktazu wymienilem w m54 bez kolektora :D

.najlepiej miec dwie dobre latarki diod led i lusterka.( ja to robilem jak dentysta - na lustra) :shock:

tu masz linki: :cool2:

 

http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9uMKc

 

http://www.youtube.com/watch?v=Wu3CVX7bVFQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=eLr_umCNF_k

 

http://www.youtube.com/watch?v=upqoWG8lWxE

 

sä po angielsku ...ale wystarczy dobrze patrzec... da sie samemu to zrobic.

 

pan pikus :duh:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

dzięki wielkie , i wszystko jasne , w autoreduta w warszawie jednak naciągają ludzi , powiedzieli mi że muszą kolektor ssący ściągnąć żeby to wymienić i oczywiście krzyknęli sobie jakąś niebotyczną kwotę za robotę. Spróbuje sam to zrobić. Zaczynam być mocno zniesmaczony podejściem do swojej pracy mechaników. Czepiam się czasami drobnostek , ale prawda jest taka iż moje BMW było robione w kilku różnych warsztatach i stwierdziłem iż albo jestem przy naprawie , albo robię to sam , bo zawsze później znajduję jakieś niedociagnięcia (coś źle skręcone , cos urwane itp itd)

pojechałem do gościa wymienić tylne amory , wymienił je bo to w sumie żadna filozofia , ale przyjechałem jak jeszcze kończył robotę ,i widzę że zamiast rozkręcić elementy podłogi w bagażniku żeby mieć dostęp do śrub poprostu je na hama poodginał. Więcej tam nie pojechałem.

zauważyłem że mam urwane uchwyty kanału wlotu powietrza do kabiny , kupiem w aso nowy kanał od strony kierowcy , potem auto było raz w autoreduta i raz u ADAMA z raszyna , przy obydwu robotach kanał musiał być ściągany , nie wiem w którym warsztacie ale niestety 200 zł poszło w błoto bo urwali uchwyty kanału ponownie

chciałem trochę ogarnąć samochód od strony blacharskiej a co by jakieś tam burchelki polikwidować, zderzak przedni ogarnąć itp , okazało się iż drzwi od strony kierowcy były już wcześniej robione (musiał mieć jakieś uderzenie w drzwi) no ale spoko zrobili , jakieś miesiąc po tym chciałem wymienić sobie w drzwiach panel sterowania szybami , bo jeden przycisk był uszkodzony. Patrze się na to i oczom nie wierzę , boczek drzwi przykleili na jakiś czarny silikon zamiast zatrzaski kupić , normalnie się zagotowałem, 400 zł za element a tu taki syf w drzwiach , pojechałem do ASO za 25 zł kupiłem garść zatrzasków , wyczyściłem ten syf i złożyłem boczek jak należy,

kolejny przykład wymieniane były gniazda przednich amortyzatorów, w te gniazda od góry wkłada się takie zaślepki żeby syf tam nie leciał , sam na to bym nie zwrócił uwagi ale kolega z pracy kiedyś zajrzał z ciekawości pod maskę , i mi to palcem pokazał , pojechałem do aso 10 zł zaślepki są , a tak to zaraz tam syfu naleci i tak w koło można to wymieniać

 

mógłbym tak jeszcze sporo napisać , ale to nie miejsce na to , po prostu mam pecha i jak dotąd nie znalazłem w warszawie dobrego mechanika czy warsztatu który zrobił coś od początku do końca jak należy, dlatego też zaczołem sam szperać w samochodzie , choć wolałbym zapłacić komuś żeby to zrobił , ale nie ma komu :mad2: porażka , jeszcze raz dzięki za pomoc

Opublikowano
Cyrki normalnie z tymi mechanikami ja mam jednych od 4 lat zajmuja sie tylko Bmw i jestem zadowolony :D ,kiedys jak mialem Forda to tez balasy mi nie dokrecili kola :duh: prawie kolo mi odpadlo :|
Opublikowano

na forum pisałem wiele razy jak wymienić odme wystarczy poszukać :) Ściągasz obudowę filtra powietrza wraz z przepustnica i masz idealny dostęp do odmy która znajduje się pod kolektorem ssącym robota max 30minut. Odma zamontowana jest na 3 śrubach :)

 

viewtopic.php?f=72&t=162579&hilit=+odma

viewtopic.php?f=72&t=160777&hilit=+odma

Opublikowano
dzięki za info, nawiązałem kontakt z gorik79 z forum który ma dojście do części i jest chętny żeby mi to ogarnąć , więc zobaczymy :) , osobiście wolę się z kimś umówić bo nie mam za bardzo gdzie tego robić, a pozatym wychodzę z założenia że jeżeli już ktoś to robił kilka razy to na pewno będzie mu łatwiej , natomiast chodzi mi też o to aby mechanik który dotyka się samochodu , robiąc coś co się zepsuło , zrobił to dobrze , i nie zepsuł czegoś przy okazji innego , a jeżeli już coś robi przy samochodzie i zauważy że coś jest nie tak to żeby mi o tym powiedział , dobry przykład ostatnio miałem , podczas badania technicznego pojazdu wyszło iż ręczny lewe koło trzyma z siłą coś tam 500(skali nie pamiętam) a prawe 250 (diagnoza podbił przegląd ale powiedział żebym to poprawił) , jadę do tak zwanych mechaników i mówię co i jak i że to lewe słabo trzyma, zostawiłem samochód na cały dzień , podciągnęli to fakt , no ale w zeszłym tygodniu miałem chwilę czasu to se myślę podjadę na stację niech sprawdzą ten ręczny jak to wygląda . No i sprawdzili prawe koło trzyma teraz z siłą 2300 czegoś tam a lewe z siłą 500 , no i niech mi ktoś powie że to została dobrze zrobione :mad2: żal 4 litery ściska
Opublikowano

Witam wszystkich po wymianie odmy.

Z tymi 30 minutami to taka metafora , zajmuje to dużo więcej czasu ( przynajmniej jeśli ma być solidnie zrobione - ja wolę jak jest powoli a dokładnie)ale da się oczywiście to zrobić bez ściągania kolektora co potwierdza iż AUTOREDUTA w warszawie chciała naciągnąć mnie na koszty dodatkowe, tak że ich na pewno nie polecę nikomu. Całą robotę ogarną mi kolega z forum gorik79 którego serdecznie wszystkim polecam :cool2: , zwłaszcza za solidność oraz wytrwałość , bo mimo kilku nieprzewidzianych "przeciwności" (złośliwość rzeczy martwych) udało się ostatecznie sprawę zamknąć. Podsumowując robota zrobiona od początku do końca solidnie z najdrobniejszymi szczegółami, a przy tym w bardzo przystępnej cenie, szkoda tylko że nie spotkałem się z kolegą wcześniej , bo przez ostatnie miesiące niepotrzebnie wydałem sporo pieniędzy u tak zwanych "mechaników" :mad2: .

Przy okazji wymiany odmy , wymienione zostały wszystkie 4 węże + wężyk podciśnienia, okazało się też iż rurka od bagnetu sprawdzania poziomu oleju jest włożona bez uszczelki w miskę olejową :duh: kolejne brawa dla poprzedników którzy uszczelniali mi miskę olejową. Wymiana odmy niestety nie zrobiła z mojej 523i demona prędkości :D ale przynajmniej wiem iż jest to wszystko w takim stanie w jakim być powinno. Z pewnością w przyszłości trzeba będzie pomyśleć o BMW z dużo większą mocą.

 

Kolejna sprawa o której trzeba wspomnieć to regulacja ręcznego , panowie którzy mi to ostatnio robili po prostu podciągnęli linkę ręcznego przy dźwigni hamulca ręcznego. I uznali iż sprawa jest załatwiona, najważniejsze że klient zapłacił. Dzisiaj kolega gorik79 zdjął tarcze a tam praktycznie śladu nie było po hamulcach, jedynie kupa rdzy , do wymiany szczęki , sprężynki, blachy rozporowe, poprostu tragedia wszystko się rozsypało. Tak z przyzwoitości należało by chyba zajrzeć do tych hamulców jak już się coś przy nich robi. W zasadzie to ta ich robota nie miała żadnego sensu , podciągneli mi hamulce kturych już nie było :duh: .

Opublikowano

Witam dla zainteresowanych dodam iż po wymianie odmy + wszystkie przewody + uszczelka na bagnecie której nie było , zmieniły się odczyty z INPY jeżeli chodzi o parametry rough poszczególnych cylindrów. A przynajmniej to udało mi się wyłapać na podstawie filmików które staram się tworzyć za każdym razem jak się INPą podłączam. Więc tak, przed wymianą odmy w live data na wolnych obrotach cylinder 6 wychodził (często) wg. INPY poza zakres oraz cylinder 2 miał jakieś odchylenia pozostałe stały niemal na 0,0

tak jak widać poniżej :

http://itstation.pl/bmw/2012-06-22_161849.jpg

natomiast po wymianie na wolnych obrotach żaden z cylindrów nie wychodzi poza zakres na wolnych obrotach natomiast o dziwo cylindry 6 i 2 utrzymują się około 0,0 za to cylinder 1 oraz 5 które wcześniej niemalże trzymały się zera obecnie pokazują jakieś odchyły , zaciekawiły mnie te zmiany odczytów więc postanowiłem się nimi podzielić może komuś się przyda podczas diagnostyki , poniżej odczyt po wymianie.

http://itstation.pl/bmw/2012-06-22_162009.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam jako że miałem zapytanie na PW od jednego z forumowiczów odnośnie obecnie odczytów z live data z INPY mojego silnika (głównie chodziło o parametry rough poszczególnych cylindrów) , to nagrałem kilka filmików które można pobrać klikając w linki poniżej . Zapewne odczyty nie są jak z nowego silnika( ten ma 270 tyś zrobione ) ale jest to jakiś punkt odniesienia. Dodam , że od wymiany odmy był jeszcze wymieniany olej w jaro oil gdzie silnik był płukany maszyną MOTUL-a MOTUL ENGINE CLEAN PLUS , oraz zalany olejem MOTUL SPECIFIC LL-04 5W40. Oraz międzyczasie był na diagnostyce u Pana Krzysztofa Seweryna który również nic niepokojącego się nie dopatrzył. Byłem tam bo czasami słychać tak jak by grzechotanie jakieś z silnika , ale to trzeba jechać w jakimś tunelu i się odpowiednio wsłuchać przy otwartej szybie, odpowiedniej prędkości , obrotach silnika itp. i to nie zawsze to występuje. Być może to czasami się łańcuch odzywa , a może panewki a może coś w rezonans w pada, a może vanos . Tak czy siak nie do ustalenia bo nawet przejechałem się trochę z Panem Sewerynem po okolicy i nie potrafiłem tego powtórzyć żeby on to usłyszał, więc skończyło się na diagnostyce i potwierdzeniu iż wszystko jest OK , ewentualnym obserwowaniu gdyby coś się jednak nasilało , ale jak dotąd wszystko jest :cool2: .

Poniżej filmik z odczytami parametrów z silnika na wolnych obrotach , samochód był już w pełni rozgrzany :

http://itstation.pl/bmw/wolneobroty20121106.avi

kolejny tylko tak przeleciałem po INPI-e ze skrzyni automatycznej

http://itstation.pl/bmw/skrzyniapostuj20121106.avi

oraz trochę odczytów podczas jazdy , niestety w korku a do tego coś musiałem kliknąć i większość się nie nagrała , gdzie przełączyłem na pomiar masy powietrza , ale to przy następnym razie dołożę :

http://itstation.pl/bmw/podczasjazdywkorku20121106.avi

mam nadzieję że to komuś pomoże w diagnostyce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.