Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zdaję sobie sprawę,że silnik 2,8 jak i 3,0,są silnikami może i ciut za słabe do rozbujania tej budy.Ale chodzi mi o samochód do spokojnego użytkowania.Obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem E34 z silnikiem M50 2,0 (tak więc również nie bolidem f 1). Noszę się z zakupem 38-ki i mam do wyboru autka,właśnie z silnikami 2,8 i 3,0. Stąd moje pytanko o awaryjność i apetyt na paliwo,obydwu motorków ? O silniku 2,8 słyszałem pochlebne opinie,ale 3,0 nie znam w ogóle.

Wpadły mi również w oko dwie sztuki E39 z motorami 2,8 (do tej budy,to ten silnik,jest chyba cacy ).

I teraz,to ogólnie mówiąc - ZGŁUPIAŁEM !!! Nie wiem co wybrać... Bardziej bym się skłaniał do 38,ale właśnie ten nieszczęsny 3,0... Może ktoś z forumowiczów,pomoże mi w podjęciu jakiejś decyzji i uporządkowaniu mętliku,jaki obecnie mam pod podsufitką :duh: :modlitwa: Z góry - serdeczne dzięki.

Opublikowano
Ja polecam 4.0. Według mnie to optymalny silnik, bo zadowala sie umiarkowana ilością paliwa (w lato 18, zima 22l LPG po miescie, co uważam że dobry wynik patrząc na to że to jednak 7er, a tych samochodów biedni nie kupują) i do tego ma skubana calkiem niezle odejscie. Osobiście uważam to za optymalny wybór. A to 2.8 to nawet do e39 jest za słabe według mnie.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Jeszcze raz podkreślę,że nie zależy mi na gigantycznych osiągach - wyrosłem z szaleństw na drodze.Mam już swoje lata i kilometry,przebyte w szybkim tempie.Zależy mi o niezawodnym,statecznym przemieszczaniu się z żoną i córką z punktu A do B. Dziękuję kolego za radę,ale pytałem wyraźnie o silniki 2,8 - 3,0.Jakie silniki są polecane,mogłem przeczytać na tym forum.Ale nie o to mi chodziło. Wiem że silnik 4,0 może i jest optymalny,ale nie dla mnie.I jeszcze w dodatku z gazem. Silniki z instalacją gazową - u mnie osobiście - zdecydowanie odpadają !!!!!!!! BEZ URAZY - dla mnie w BMW+gaz = profanacja. Sam piszesz,że 7 nie jest dla ludzi biednych - więc czemu piszesz o gazie,który teoretycznie obniża koszty jazdy ? Jedno stwierdzenie,wyklucza drugie. JESZCZE RAZ - BEZ URAZY - Jest to tylko moje,prywatne zdanie. :cool2:
Opublikowano

Dla biednych to raczej chodziło mi o koszta napraw. Rzeczywiście LPG obniża koszta eksploatacji, ale uważam to za najlepsze rozwiązanie aktualnej sytuacji państwowej. Stać mnie żeby jeździć na PB tylko, ale jakoś wole wkładać pieniądze w inne reczy niż paliwo :)

 

Według mnie też dla ciebie 2.8. 3.0 to przestarzała konsturkcja arcy paliwożerna, słaba i beznadziejna. Z tej rodziny broni się tylko właśnie 4.0. Ale ja i nie tylko uważam silnik M60B30 za totalny niewypał w tym samochodzie.

 

2.8 też mi nie leży osobiście, ale w gruncie rzczy to twój wybór. Genrralnie ma dobrą opinie i chyba warto polecić.

 

Zauważ też że pojedziesz gdzieś w trase. Może się zdażyć że będziesz musiał wyprzedzić, nawet nie z takiego względu że pęzisz na złamanie karku gdzieś. A 2.8 moze nie podołać.

 

Ale ja dalej trzymam się swojego zdania że jednak 4.0 lub 4.4 :P Pozdrawiam

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Witam moim zdaniem to gaz jest dobry do zapalniczek ale przy dzisiejszych czasach wzrostu paliwa to gazownia jest strzalem w "10" :norty: ale powracajac do pytania kolegi jaki silnik to jak nie jestes rajdowcem to mysle ze 3.0 to minimum w miare fajnie przyspiesza i tak jak byla wczesniej mowa o wyprzedzaniu to szczera prawda i nie jest paliwożerna mam taka w manualu i gazu w miescie spala 15l trasa 10l jadac do 3.500obr. benzyny miast 11l trasa potrafilem nia zejsc 8l jadac do 110km/h tyle ze zaznaczam "manualna skrzynia" w automacie zje troche wiecej a 2.8 to dobre dla kombatanta lub jakiegos emeryta co moze sie ciagnac za traktorem i 100km tam naprawde nie ma czym wyprzedzic a spalanie wbrew pozorom nie jest takie niskie patrzac pod katem pojemnosci silnika.A pojemnosc 4.0 to fajna jednostka mocniejsza wiadomo ale i paliwo zerniejsza moj brajdak mial taka 4.0 w automacie i spalania rewelacyjnego nie bylo ale każdy samochod jak bedziesz cisnol to polknie. :roll2:
Opublikowano
Nie ma w praktyce różnicy w osiągach. Oba silniki pracują podobnie z tą różnicą, że 2,8 ma lepszy przebieg momentu obrotowego, mniej pali i jest praktycznie bezawaryjny. Nie przez przypadek to właśnie 2,8 zastąpił 3,0 a nie odwrotnie...
Opublikowano
Dlatego też mówie że wybierając miedzy tymi 2 silnikami bez zastanowienia wziąłbym 2.8 bo jest poprostu lepszy. Ale i tak uważam że jednak 4.0/4.4 :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Mialem 730i. Osiagi jak dla mnie byly wystarczajace. Spalanie oscylowalo wokol 15l w miescie i 10l w trasie (przy srednio spokojnej jezdzie). Oczywiscie w korkach samochod potrafil spalic 20l i wiecej.

728i ma troche inna kulture pracy i inny dzwiek, w koncu to R6, a nie V8, ale to juz bardziej co sie komu podoba.

Moim zdaniem nalezy po prostu poszukac zadbanego egzemplarza, a czy to bedzie 728i, czy 730i, to juz sprawa drugorzedna (chyba ze jestes zagorzalym fanem V8 lub R6).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Ja mam e38 z 3.0 i nie narzekam. Wg mnie ten silnik jest w sam raz. Autko dobrze się zbiera, jest czym wyprzedzić. Spalanie to max 14.5l w mieście mi wyszło i jakies 9-10 trasa.

 

Pozdro

Opublikowano
Fakt jest taki,że wersja 728i będzie najtańsza w eksploatacji,o dwie świece mniej niż w v8,mniej oleju,auto lżejsze a tym samym zużywające najmniej paliwa,8.6 sek do 100km/h jest bardzo dobrym wynikiem,oczywiście nie może równać się z 740,ale zaletę 728 można dostrzec w jeździe miejskiej,w tej kategorii bije na głowę 740 czy 750.I tak po przesiadce z 520i na 728i odczujesz dużą różnicę w osiągach.Założysz dobrą sekwencję i będziesz jeździć taniej niż dieslem.A jak ci ktoś mówi,że gaz jest do zapalniczek i lepiej kupić diesla (nie mam na myśli ciebie haras) to odpowiedz,że Diesel jest dobry do ciągników rolniczych a nie do 7er :8)
Nur bmw e32
Opublikowano

O i to najpiękniejsza prawda :) mój kumpel powiedział kiedyś taka złotą myśl o samochodzie rajdowym z dieslem. "łe tam fajnie idzie, toż to przerobiona maszyna rolnicza"

 

Przepraszam za off-topic :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja jezdżę 2.8 i jestem bardzo zadowolony...ten silnik w zupełności daje sobie radę.Polecam.
Opublikowano

Witam.

Ja posiadam E38 3,0 i jestem bardzo zadowolony. Przyzwoite osiagi przy niezłym zuzyciu paliwa. Mnie wychodzi ok 15l w mieście przy dość energicznej jeździe. Jest sie z czego odepchnąć, wygodnie...... A jak trzeba to i 230 km/h da rade :D Kolega w pracy ma 728 rocznik 99 i sam mowi że to jednak nie jest silnik stworzony do 7er. Polecam 3,0, napewno bedziesz zadowolony. Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Osobiście uważam że 2.8 do poruszania się z rodziną w zupełności wystarczy.Jak nie założysz 18 albo 19 calowych felg z szerokimi walcami to spalanie powinno być przyzwoite :cool2: Byle egzemplarz był zadbany ,a na pewno będziesz zadowolony :D
Opublikowano
Witam ja posiadam E38 2.8 z 97r z LPG jest to BRC tak już kupiłem człowiek od którego nabyłem auto twierdził że przy okazji montażu LPG podniesiono troche moc na jakieś 210 KM niewiem nie sprawdzałem to nie jest auto do ścigania.A wracając do tematu ja urzytkując auto przez 3 lata z silnikiem nie miałem problemu a jeżdże dość dużo.Pozdrawiam.
Opublikowano
człowiek od którego nabyłem auto twierdził że przy okazji montażu LPG podniesiono troche moc na jakieś 210 KM.
Ależ oczywiście,że podniesiono...tym bardziej przy montażu gazu wycisnąc 17 koni z 2.8 to pestka...robi się to na kolanie. :duh: Chyba nie uwierzyleś gościowi co?
Opublikowano

Jeżdżę od roku czasu 2.8 i nie mogę złego słowa powiedzieć na ten silnik. Uważam, że do normalnego jeżdżenia jest wystarczający. Jest to bardzo elastyczny motor, który ładnie idzie już z niskich obrotów. Rzecz jasna, że nie są to osiągi motoru 4.0 czy 4.4, ale są one w zupełności wystarczające. Spalanie (w automacie) kształtuje się od 7,5 do 11 na trasie w zależności od stylu jazdy, a w mieście od 13 do ok 15. Różnica w osiągach między 2,8 a 3.0 jest praktycznie pomijalna. Wiem, bo kumpel jeszcze do niedawna miał 3.0 i miałem bezpośrednie porównanie.

Koszty utrzymania na pewno są niższe niż w przypadku V8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.