Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Latamy Latamy :) będę testował szczelność i wytrzymałość układu.... :)

ps: aby 30 stopni mi nie przeszkadzało przydał by się jeszcze większy cooler, spryskiwacz coolera i dolot lepszy.... wtedy 30 stopni nie było by mi straszne...

aż tak...

 

Mierzyłem 100-200 przy 15 stopniach i przy 30

i oto co wyszło:

licznikowe 105-210 (15 stopni)- 11.8s (liczmy 12s)

licznikowe 105-210 (30 stopni)- 12.6s (liczmy 13s)

 

To sekunda różnicy a to przepaść....:/

Ale to już problem na przyszły rok, na razie chłodnica oleju musi działać:D

Opublikowano

Witam

 

Czyli stare przewody zostały całkiem usunięte a w ich miejsce montuje się płytkę i nowe??

A mam jeszcze pyzatym kolejne pytanie w sumie to prośbę byłaby możliwość zamówienia kolejnej takiej płytki przy twojej pomocy .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Latamy Latamy :) będę testował szczelność i wytrzymałość układu.... :)

ps: aby 30 stopni mi nie przeszkadzało przydał by się jeszcze większy cooler, spryskiwacz coolera i dolot lepszy.... wtedy 30 stopni nie było by mi straszne...

aż tak...

 

Mierzyłem 100-200 przy 15 stopniach i przy 30

i oto co wyszło:

licznikowe 105-210 (15 stopni)- 11.8s (liczmy 12s)

licznikowe 105-210 (30 stopni)- 12.6s (liczmy 13s)

 

To sekunda różnicy a to przepaść....:/

Ale to już problem na przyszły rok, na razie chłodnica oleju musi działać:D

 

Po ostatniej spotowej wycieczce też zaczynam myśleć o większym wydajniejszym IC. Realizacja pewnie po wakacjach.

 

Jutro organizowane są jakieś jazdy?

Opublikowano

Więcej fotek z montażu:

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0254_450x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0255_450x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0256_450x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0257_450x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0258_450x600.JPG

 

ps: za godzinę odbieram autko :)

Opublikowano

No to taki mały update:

Wczoraj niby bylo tylko 24 stopnie, ale dłuższa jazda na wysokich obrotach i autko nie przekroczyło 125 stopni, wcześniej przy podobnej temperaturze było grubo ponad 135

Dziś jadąc do pracy, temp 20 stopni, olej nie przkroczył 105, (jazda po mieście w mini korku - dystans 13 km) - wcześniej bez trudu na tym dystansie osiągał 120 stopni.

Czyli ogólnie FAJNIE, ale już planuje zrobić stage 2, czyli dać... drugą chłodnicę ( w miejsce seryjnej) ;] tak aby możliwie olej nie przekraczał 110 stopni, ale to już na przyszły sezon - po zimie.

 

Prawdziwy test chłodnica przejdzie na Nurburgringu za nieco ponad tydzień... :)

Opublikowano

Witam kolego:)

 

Prosiłbym gdybyś miał chwilkę wolnego czasu o opisanie w jaki sposób została przerobiona płytka i węże.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Płytka nie została jednak przerobiona, szkoda było marnować seryjnego termostatu po prostu zostały połączone kable, stare z nowymi i jakoś działa tzn: nie rozerwało się przy 290 km/h :)

Jak też myślisz o montażu tego to mogę Ci polecić kolesia co to zrobi (bo już ma doświadczenie na moim autku;p) ode mnie wziął grosze ale wiadomo - to mój znajomy :)

Opublikowano

wujek: nie musisz kupować drugiej, u mnie w poprzednim aucie temp oleju nigdy nie przekroczyła 110st

po prostu oryginalny termostat puszcza Ci olej przy zbyt wysokiej temp. Kup podstawkę z termostatem a już zawsze będziesz miał 110st

pozdrawiam

Opublikowano

już zamontowane, jest poprawa, ori puszcza przy 105 stopniach :)

 

swoją drogą nawet bez termostatu na seryjnej chłodnicy nagrzewał by się jak cholera, tak jak pisalem, bywały przypadki że na torze miałem 149 stopni (a wtedy odcina moc) a za każdym razem jak olej osiągał taką temp to go wymieniałem - aby nie tracił swoich właściwości (dwa razy) i 2x700 pln w plecy...

Opublikowano

Witam

 

Dzięki za odpowiedz w spawie węży jutro zamówię chłodnice i komplet przyłączeniowy, jakbym miał problem z połączeniem odezwę się do Ciebie.

Jeszcze jedno pytanie montowałeś dodatkowo jakąś podstawkę z termostatem, możesz się pochwalić jaką??

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

 

Jekoo

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej mam pytanko prześledziłem temat i kurde zastanawiam się nad takim czymś do siebie do 2.0D, jest w prawdzie po chipie na 195ps. a orginalny wymiennik ciepła jaki tam jest, no jest powiedzmy sobie śmieszmy :) ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3322&hg=11&fg=30 do wglądu jak ktoś chce ).

 

No i parę pytań, myślałem o jakimś mocalu np o takim http://allegro.pl/chlodnica-oleju-mocal-16-rzedowa-115-od-tep-i2497184192.html , wlazł by ładnie za jedną nerkę albo gdzieś w okolicy któregoś z przednich kół, kwestia rozejrzenia się za miejscem. może taka http://allegro.pl/chlodnica-oleju-mocal-13-rzedowa-230-od-tep-i2497184056.html no pytanie odrazu jaka mniej więcej powinna być do tego auta i silnika, rozumiem że bede musiał zwiększyć poziom oleju o pojemność chłodnicy + węży.

 

I pytanko czy w E90 można gdzieś się wpiąć i sprawdzić czujnik TEMP oleju ??, czy trzeba by go np dołożyć i tu kolejne pytanie GDZIE ??, czy jakiś rozgałęźnik na tej chłodnicy czy jak ??

czy montować w tym termostat czy niech sobie olej krąży przez chłodnice tak czy siak non stop.

 

proszę o jakieś sugestię

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Wydaje się że chyba nie ma możliwości sprawdzenia temperatury oleju, tj: nie widzę takiej opcji w ukrytym menu... :(

Pytanie czy w 320d olej osiąga aż taką temperaturę że warto zakładać chłodnicę oleju :)

 

Wydaje mi się że nie, ale jak zawsze jest to kwestia upodobań :)

U mnie spełniło to praktyczą rolę

Temp oleju max 139 stopni na nurburgringu pod sam koniec okrążenia przy temperaturze ok 24 stopni. Wynik rewelacyjny w porównaiu do poprzedniego (w połowie okrążenia 149 stopni....)

a wystarczy spryskać wodą i -5/10 stopni z miejsca:D

Opublikowano

No wiem właśnie, że w ukrytym menu brak tego no ale z 2 strony komp skądś musi wiedzieć jak olej się przegrzeje tylko skąd ??.

 

Co do samej idei chłodnicy to nie tyle, że zamierzam katować mojego dizelka :), ale jest po czipie i w sumie nie obraził bym się jak by było mu ciut lżej :). Teraz pytanie jaka temperatura jest optymalna dla oleju i jaka dla tego 2.0D, jakiej nie powinien przekraczać itd. Pytanie gdzie to sprawdzić. no i jak tą cholerną temperaturę sprawdzić teraz :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
(...) komp skądś musi wiedzieć jak olej się przegrzeje tylko skąd ??.(...)

 

Nie musi i nie wie. Jeżeli natomiast nie chcesz katować swojego samochodu, to nawet nie myśl o montowaniu chłodnicy olej-powietrze bez termostatu. Narobiłbyś jeszcze więcej szkody.

 

W benzynach, czujnik temperatury oleju zintegrowany jest z czujnikiem poziomu oleju w misce olejowej. 320D również posiada taki czujnik, jednak bez czujnika temperatury. Sam osobiście nie widzę potrzeby montażu zewnętrznej chłodnicy oleju do takiego diesla jak 320D, kiedy nawet 335i na niektórych rynkach również potrafiły jej nie posiadać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

nie mówię, że ma być bez termostatu :) może albo nawet i musi być "z" http://allegro.pl/podstawka-pod-filtr-oleju-mocal-3-4-unf-termostat-i2486189970.html http://allegro.pl/podstawka-podkladka-pod-filtr-oleju-mocal-3-4-unf-i2464754564.html znalazłem takie coś no generalnie chłodnica + termostat + węże to powinno się zamknąć w 800zł. Pytanie Teraz "Gdzie" mu można wcisnąć czujnik oleju, jakiś mikro wskaźniczek można zamontować gdzieś w schowku albo w podłokietniku,

 

 

pzdr. Łukasz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

hej wujekwadus!

 

podeslij kontakt do osoby, która montowała chłodnicę oleju u Ciebie. ja w moim 335i z 01.2007 roku i automat, nie mam żadnej chłodnicy :( i powyżej 200km/h zaczyna się grzać. zastanawiam się w sumie czy montować w miejsce fabrycznej? czy lepiej frontalnie od razu? pompe wody też wymieniam, wadliwa, traci styki w trasie szczególnie i koniec jazdy. zamiennik VDO będzie ok?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

Zglebilem temat z chlodnica oleju. Sam mam problemy z temperatura jak wiekszosc w moim 335i. I po kilku przemysleniach zdecydowalem na wlozenie w pierwszej kolejnosci zamiast przednich halogenow 2 razy wiekszych wlotow powietrza czytalem na niemieckich forach ze niby zbija okolo 15 stopni w dol. Wloty mozna dostac w serwisie bmw za 200zl za sztuke. Mam gdzies numer czesci gdyby ktos chcial. W wtorek mam je odebrac wiec jak zamontuje dam znac jaki efekt. Jesli nie bedzie zadowalajacy zamontuje druga oryginalna chlodnice w lewym nadkolu. Jest tam przewidziane miejsce na dodatkowa chlodnice wody ktora jest identyczna jak ta w prawym nadkolu do oleju i polacze obie w jeden obieg. Mozna zamontowac tez wydajniejsza w miejsce oryginalu ale porzedne sa drogie a co do tanich boje sie ze moze sie rozszczelnic. Obecnie autko ma niecale 350 ps ale za 3 tyg jade montowac wiekscy coler + calkowicie nowy wydech + nowa mapa wiec chce zabezpieczyc przegrzanie sie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.