Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, pewnie jak większość posiadaczy 335i i mnie denerwuje grzanie się oleju silnikowego przy ostrzejszej jeździe.

Co za tym idzie, 120 stopni osiągamy łatwo, przy LEKKIEJ ostrzejszej jeździe osiągamy bez trudu 130+ stopni, ja przy jeździe torowej doszedłem do limitu czyli 149 stopni (potem odcina moc)

Znalazłem w necie fajny artykuł na ten temat i to jak go rozwiązano:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=322185

 

konkretnie

A research in this forum resulted in two options that were available: One could either replace the stock oil cooler by a bigger and therefore more efficient one; this solution was offered by VK Motorwerks. The alternative consisted in mounting an additional oil cooler that was (after a redesign took place) located in front of the radiator; that solution was done by ar design - more info under this link. Although I knew some very satisfied customers with the VK Motowerks solution, I opted for the alternative as I believed that the bigger cooling surface promised even better cooling, and I would not have to remove my stock oil cooler - and the price was almost identical.

 

Koleś tutaj coś pisze że miał dwie opcje, pierwszą to zakup jakiegoś zestawku VK Motorwerks (nadal jest dostępny do kupienia ~700usd), natomiast alternatywą było przeniesienie DODATKOWEJ chłodnicy oleju wraz z przeprojektowaniem miejsca gdzie się ją trzyma i umieścić ją w okolicy wlotów powietrza do chlodnicy.

 

Zatem, ma ktoś doświadczenie w tych sprawach?

Jak wyglądał by jej montaż w okolicy wlotu powietrza do chłodnicy?

 

Co chce/muszę zrobić to właśnie te chłodzenie, gdyż zabawa na torze przy 30 stopniach C kończy się na drugim/trzecim okrążeniu - bo jazda dalej to rozwalenie silnika...

 

 

EDIT: znalazłem to o czym pisał na ten koleś:

http://www.ardesign.info/store/bmw/e9x-335i-335xi/cooling/ar-design-335i-335xi-oil-cooler-kit-stage-1.html - strasznie drogie, wliczając w to jeszcze cło i transport....

Pytanie: czy jest tańsza alternatywa?

Edytowane przez wujekwaldus
Opublikowano

To mój pierwszy post, więc witam wszystkich ;)

 

Co do chłodnicy oleju to niestety ta seryjna nie jest mistrzostwem świata, jak większość rzeczy w tych silnikach ;) Jak nie chcesz się bawić w dedykowane zestawy, na które według mnie szkoda kasy, to ja zaproponuje Ci dobrać coś z Mocal'a - dobre rdzenie za rozsądną kasę.

 

Miejsce montażu jest bez większego znaczenia, żeby tylko było odsłonięte. Ja pewnie będę robił to przed intercoolerem, bo tam jest dużo miejsca i spokojnie można wcisnąć nawet sporą chłodnice. Zasłanianie chłodnicy wody bym odpuścił, z tego względu że nie mamy wskaźnika temperatury plynu i mimo, że taki mocal napewno jest na tyle przepływowy że nie obniży sprawności chłodnicy wody to ja bym sie czul psychicznie lepiej, że co najwyżej wyższa temperatura w dolocie odbierze mi 20ps niż temperatura wody niebezpiecznie wzrośnie ;) Kwestia samego montażu to jedynie przeniesienie przewodów z obecnej seryjnej chłodnicy do nowego miejsca. Znajomy robił coś takiego w 1.8t VAG'a i nie ma w tym większej filozofii.

 

http://rpmotorsport.pl/auta/chlodnica-oleju-mocal-10rzedowa-p-14288.html - taki przykład, niekoniecznie musisz akurat tą konkretną pakowac. Z tego co pamiętam to wymiary seryjnego IC w 335i okolice 50cm szerokosci i 15cm wysokosci, więc znalazłbym coś nie szerszego niż połowa i podobnie wysokiego.

 

Myślę, że taki zestaw za 800$ spokojnie możesz zastąpić customem nie ustępującym efektywnością za 800zł ;) Może jak wreszcie dokończe robić wszystko u siebie to też sie pobawie w chłodzenie oleju i ładnie wszystko opisze :P

 

A.. nie robisz dodatkowej chłodnicy, tylko zastępujesz seryjną (wywalasz ją)

Opublikowano

http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=42683&view=findpost&p=641359 - tutaj masz przykład montażu takiej chłodnicy na froncie auta. Ten konkretny przypadek robił mój znajomy, który 'odpowiada' też za performance mojego auta ;)

 

Największym problemem będzie jedynie dorobienie mocowań pod nową chłodnice, z tym że na pasie przednim jest dużo miejsca na takie ingerencje więc nie powinno być problemu.

 

http://burgertuning.com/instructions/FMIC%20BMW%20N54.pdf - tutaj masz instrukcje montażu całego kit'u od CP-E, zawierającego intercooler i dodatkowo chlodnice oleju. Zwróć uwagę na miejsce montażu tej chłodnicy, jest podwieszona centralnie przed IC, fakt że troche malutka - jak już rzeźbić to konkretny rozmiar bym wrzucił ;)

Opublikowano
Wujek, przede wszystkim sprawdź czy masz u siebie zwykłą chłodnice oleju. Automaty w serii nie miały, więc zgaduję że nie masz.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

wujek: jeżeli masz wyprowadzoną już chłodnicę "poza silnik" to wystarczy jedynie wyrzucić seryjną a w jej miejsce wstawić 11sto bądź 13sto rzędową Mocala i masz problem z głowy, nie wiem tylko jak wygląda to seryjnie, czy jest jakiś termostat który wypuszcza Ci olej na chłodnicę gdy jest "za ciepły" ??

 

w poprzednim aucie podczas upałów i szybszej jazdy temp oleju sięgała mi grubo ponad 130st, po założeniu pod podstawkę filtra podkładki z termostatem i wyjściem na chłodnicę (miałem 11sto rzędową) temp oleju nigdy nie przekroczyła mi 108st - nawet podczas upalania na torze :wink:

Opublikowano

Wujekwadus, moc masz odcinaną płynnie wraz ze wzrostem temperatury oleju. Dopiero w momencie dojścia do krytycznej wartości ECU reaguje bardzo stanowczo.

 

Czy masz u siebie opcję S840A - dostosowanie do wysokich prędkości? Z tego patrzę na opis Twojego autka to nie. Przy termostacie olejowym masz dodatkowe miejsce na zewnętrzną chłodnicę (zaślepione śrubą), wydaje mi się, że to dobry kierunek do ewentualnej rozbudowy bez drutowania, możesz zamontować taki fabryczny zestawik :) -> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB73&mospid=49550&btnr=17_0375&hg=17&fg=05

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

Panowie jak tam postępy z modyfikacją układu chłodzenia oleju. Jestem zmuszony do wymiany chłodnicy oleju, zastanawiam się nad zakupem ori lub jakąś ciekawą modyfikacją.

Czekam na waszą pomoc.

Pozdarwiam

Jekoo

Opublikowano
Wujek, przede wszystkim sprawdź czy masz u siebie zwykłą chłodnice oleju. Automaty w serii nie miały, więc zgaduję że nie masz.

Nie spotkałem jeszcze 335i, które nie ma chłodnicy oleju. Chociaż legendy i ASO mówią, że początki produkcji jej nie mają, mimo to zarówno moja (03.2007) jak i wujka (2006) mają jakieś śmieszne chłodniczki w nadkolu ;)

 

wujek: jeżeli masz wyprowadzoną już chłodnicę "poza silnik" to wystarczy jedynie wyrzucić seryjną a w jej miejsce wstawić 11sto bądź 13sto rzędową Mocala i masz problem z głowy, nie wiem tylko jak wygląda to seryjnie, czy jest jakiś termostat który wypuszcza Ci olej na chłodnicę gdy jest "za ciepły" ??

 

w poprzednim aucie podczas upałów i szybszej jazdy temp oleju sięgała mi grubo ponad 130st, po założeniu pod podstawkę filtra podkładki z termostatem i wyjściem na chłodnicę (miałem 11sto rzędową) temp oleju nigdy nie przekroczyła mi 108st - nawet podczas upalania na torze :wink:

 

Nie ma możliwości nie zastosowania w takim przypadku termostatu, przecież chłodnica nie będzie chłodzić oleju o temp. 50*C, bo nigdy byśmy go nie rozgrzali. Z tego co pamiętam (mogę sie mylić) w n54 termostat się otwiera w przypadku chłodzenia oleju przy 105*C

 

Dziś dzwonie się dowiadywać o 19 rzędową chłodnice mocala i być może ją dziś zamówie... także jeszcze dziś może będe widział :)

 

Zrób jakieś fotostory ;)

Opublikowano
Ja nie mam chłodnicy oleju. Nie miały automaty z początku produkcji bez High Speed Package (czy jakoś tak).

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Witam

 

Wiec czekamy na foty nowej chłodnicy i pomysł jej montażu, ciekawy jestem patentu w jaki chcesz połączyć węże. Mam tez parę na myśli.

 

Pozdrawiam

Jekoo

Opublikowano

Witam

 

A jakie masz plany co do podłączenia jej do starych węży, czy może kupiłeś specjalistyczne przejściówki.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Generalnie plan jest taki,

w pon dostane to do ręki, we wtorek/środę prawdopodobnie przymierzę i zobaczymy co trzeba będzie jeszcze zrobić/kupić aby pasowało.

 

Wtedy wszystko opiszę i generalnie cały przebieg montowania tego też... no i efekt ;)

Opublikowano
Przyszła mi chłodnica :) jest strasznie mała :) jutro jestem umówiony na obejrzenie jak to będzie wyglądać i gdzie zamontować... oraz czy kable itp będą pasować :)
Opublikowano

Potrzebna szybka pomoc

otóż tak: jest chłodnica, jest miejsce gdzie będzie zamocowana ale... nie wiem które przewody olejowe kupić aby pasowały do mocala... no i z drugiej strony do mojego 335i :)

no i mamy:

http://rpmotorsport.pl/auta/chlodnic-oleju-mocal-p-14221.html <- dwa takie przewody olejowe, 1,0 m powinno starczyc

http://rpmotorsport.pl/auta/nypel-12bsp-8jic-p-14239.html <- oraz dwa takie nyple....

 

 

Pytanie za sto punktów i flaszkę: Czy to wszystko będzie pasować? do siebie? generalnie miejsce już mam, będzie montowana na środku chłodnicy dokładnie pod wsysakami powietrza.

dla ciekawskich dwie fotki:

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0236_800x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0237_800x600.JPG

Opublikowano

Witam

 

Jak przebiega modyfikacja chłodnicy oleju rozwiązałeś już kolego problem z przewodami ??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak, jest, będę miał dorabianą specjalnie na zamówienie tą płytkę obok filtra oleju aby podpiąć do tej przewody, dziś autko już stoi w warsztacie na demontaż tej płytki... także jak dobrze pójdzie do do końca tygodnia powinno wszystko być :)
Opublikowano

Jutro na 90% odbieram autko

 

Kilka fotek z montażu:

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0251_450x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0252_450x600.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/e92/IMG_0253_450x600.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.