Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 520i 89 M20B20 Automat z przebiegiem 105 tys.

1)I tu moje pytanie jak poprawić jego osiągi... Ponieważ samochód naprawdę jest mało dynamiczny. (samochód zagazowany dobra instalacja, jesli ma to znaczenie to mogę później dopisać..)

1a)Posiada on turbinę ?

2)Za co odpowiada przycisk pod pedałem gazu ?

3)Czy jest możliwość założenia mechanizmu do elektrycznego podnoszenia szyby jeśli mam podnoszone na korbkę ?

4)Jak zrobić aby antena radiowa wysuwała sie na przycisk ? (niestety oryginalne radio nie działa a przy nowym wysuwa sie przy każdym włączeniu... a korzystam raczej z cd...)

5) Jak z trwałascia skrzyni automatycznej ? jaki przebieg wytrzymuje i czy jest potem możliwość założenia manualnej.

 

Za wszelkie odpowiedzi dziękuje :)

Edytowane przez Shimek
  • Moderatorzy
Opublikowano
Popraw proszę tytuł bo razi...
Opublikowano

1) jaka turbina to nie diesel, a do benzyny z turbo to mu daleko; auto jest mułem bo silnik 2.0 do tak ciezkiej budy nie wystarcza do dobrych osiągów

2) przycisk pod pedalem to tzw kick down po wcisnieiu do oporu gazu i docisnieciu, automat powinien zrzucic bieg a co za tym idzie zwiekszyc obroty i polepszyc przyspieszenie

3) oczywiscie ze tak

4) dobrze utrzymany automat wytrzyma tyle samo co manual, oczywiscie jest mozliwosc zmiany na manual, ale po co to robic? Automat to wygoda ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
lepiej będzie zmienić silnik na mocniejsza jednostkę. M20B20 nigdy nie była dynamiczna w budzie E34 zresztą ma tyko 129 KM. możesz założyć M20B25 który ma 170 KM, ale kupić ciężko dobry motor, lub szukać jakiego M50B20, M50B25, M30... ale przy założeniu 2.5 lub większej pojemności to musisz zmieniać jeszcze wał napędowy, tylne sanki, dyfer, hamulce
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Jak myślisz o swapie to conajmniej M50B25, ja zmieniłem z M20b20 na M50b20, ale miałem zajechany silnik, a drugi miałm okazyjnie i u sąsiada ;). Jak chcesz zmienić na M50 to dochodzi jeszcze skrzynia, wał i dyfer (nie wiem jak półosie), jak zmieniłem z tego tylko skrzynie, ale trzeba było przesunąć silnik, a przy tym przełożeniu mam wir w baku :D . Szyby el. można przełożyć, niedawno to robiłem. Musiałem dołożyć 4 kable do mojej wiązki, bo poprzednie nie pasowały.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie powiedziane ze jak swapować to na b25. ja u siebie na jesień zmieniałem silnik bo stary już się kończył. mi tez na innym forum każdy mówił b25, b25, ale kupiłem m50b20 kompletny ze skrzynią sprzęgłem kompem i przepływka. do włożenia b25 po prostu nie było mnie stać i za dużo roboty. 2.0 wystarczająco mi wystarczy ;)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Ale jeśli się liczy na poprawę osiągów to nie warto zmieniać 129KM na 150KM, tylko od razu doinwestować w 192KM :)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sam przeskok na M50 to już duży jest :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
To mogę potwierdzić, bo sam przeskoczyłem z M20 na M50 bez zmiany pojemności. Ale gdybym nie miał kompletnego dawcy to utonąłbym w kosztach. Myślę już nad kolejnym autem, a obecne zostawić, bo jeździć nim będzie miał kto. Teraz kupiłbym 525, ale ciężko dorwać zadbaną :(

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Ale ten silniczek ma jedynie 105 tyś km.... Samochód jest w trasę rocznie robię 30-40 tys... Wiec tak mały przebieg mi bardzo odpowiada... A na pewno mocniejszy silnik z przebiegiem poniżej 150 tys to bd nie mały wydatek...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o ile taki znajdziesz.. jak Twój silnik faktycznie tyle ma przejechane to jeździj nim a nie chipuj czy swapuj
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Nie uwieżyłbym w taki przebieg w aucie z '89, tym bardziej, że do przekręcenia przebiegu na będęnkowych liczikach wystarczy śrubokręt.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Kupiony od wieloletniego przyjaciele w Niemczech po zmarłym ojcu... Samochód jeździł tylko po mieście wielkości Skawiny... Nie zależy mi jakoś bardzo ponieważ w trasie jest bardzo dobry ale do jazdy po mieście jest za słaby :)
Opublikowano
Jeśli przebieg jest pewny, a samochód zadbany to masz autko na lata. Seria 5 ba być bardziej wygodna niż szybka. Na Twoim miejscu nic bym nie kombinował, bo z tym przebiegiem masz i tak białego kruka :D . Dołóż tą elektrykę, ew. jakieś inne dodatkowe wyposażenie, doprowadź do idealnego stanu ciesz się jazdą. e34 to już auto nie pierwszej młodości, coraz trudniej o zadbaną 5, tym bardzie z czasów M20.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Nie kombinuj stary, tylko krec go bardziej, ten silnik od 3.5 do 6 tys. dopiero sie jakos zbiera, jezdzilem takim ponad 5 lat i fakt jest mulem, ale na trasy jak znalazl
Opublikowano
No właśnie muszę zamontować el szyby przynajmniej z przodu... i tu pytanie :) czy taki zestaw spasuje ? http://allegro.pl/elektryczne-szyby-bmw-e34-z-wiazka-komplet-i2377748684.html co oprócz tego co w nim jest było by mi potrzebne.

i wymienić obicie drzwi z tyłu bo się odgrzało (tzn ta skórą czy co to jest...) No i ma ktoś pomysł jak zrobić z tą anteną ?

 

Będzie pasować, ale mogą się nie zgadzać wtyczki od centralnego (u mnie był rok różnicy w produkcji samochodów i nie pasowały) . Żaden problem, bo wtedy wyjmujesz z wiązki, którą kupisz 4 kable i wkładasz w Twoją oryginalną wiązkę.

 

Z anteną jest tak, że jest sterowni, który ją wysuwa po tym jak dostanie sygnał z radia. Sygnał to 1 impuls 12V więc przełącznik 0/1 nie może być, bo spali sterownik. Musisz gdzieś poszukać, który kabel z wiązki radia odpowiada za wysuwanie anteny, wybebeszyć go i dorobić jakiś guzik, który będzie dawał impuls 12v na sterownik.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Moja radość podczas przyspieszania jest przeciwproporcjonalna do radości na stacji paliw :P

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.