Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem tu nowy i jakoś nie mogę znaleźć przez wyszukiwarkę tego co mnie by interesowało, a mianowicie mam od jakiegoś czasu problem ze swoją 320d z 2000r 136KM. A wyglada to tak, że podczas jazdy przez ok 5-10sek szarpie obrotami tak że wskazówka od obrotomierza ma wahania względem 500-1000obr/min tzn jak jadę i mam 3000obr to szarpie autem i wskazówka skacze na 2000 i na 3000obr/min tylko że bardzo szybko i z tyłu w tym momencie pojawia się biały bądź niebieski dym, raz ta przypadłość zdarzyła się na postoju to po kilku szarpnięciach obrotów silnik kompletnie zgasł, dodam że po tych 5-10sek szarpania silnik znowu wraca do normy i dobrze chodzi. Jeden mechanik mi powiedział że to coś z pompą bo na kompie pokazało że coś jest nie halo z paliwem że nie dociera czy tam jest go za mało. To mój pierwszy (i ostatni) diesel i wcześniej miałem doczynienia tylko z benzynowymi bmw tak więc nie wiem od czego tu zacząć :duh: Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi, Pozdrawiam
Opublikowano
Proponuje pojechac na konretnego kompa inpa, dis i dokladnie odczytac bledy jakie sa zapisane w ECU - wtedy bedziesz pewny czy to pompa czy cos innego.
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Pojedź na kompa i sprawdź jakie błędy się pokazały, wygląda to na padającą turbinę ale może równie dobrze być to problem czujników/przepływomierza.
Opublikowano
biały dym sugerowałby na zły kąt początku wtrysku , może tłoczek się zaciera W POMPIE i dlatego głupieje , tak jak koledzy radzili , tylko diagnostyka podczas jazdy INPĄ lub DISem tylko to ma sens , poszukaj kogoś na forum z Twoich okolic ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
dzięki wam chłopaki za odp:) No ja obecnie jestem w UK tak więc i dobrych mechaników tu ze świeczką... (zresztą tak jak i w PL) turbina raczej nie bo była sprawdzana jakieś pół roku temu i jest w dobrej kondycji, ja też stawiałem na coś z ukł. zasilania, pompę itp tylko nie wiedziałem dokładnie którą pompę i co. A co do kompa to wiem, tylko że kiedy podpiąć? chodzi wam że wtedy odrazu po tym jak zaszarpie? bo w samochodzie ani na moment nie zapaliła się żadna kontrolka
Opublikowano
Hmm... stawiacie na pompę wtryskową, bardzo możliwe tym bardziej sądząc po tym dymie, a jeden mechanik mi wspominał że to może być wstępna pompa, bo tam w sumie są chyba 3 co nie? Co o tym sądzicie???
Opublikowano
stawiasz na samą wtryskową??? a co myślisz o wtryskach, one nie mogą tak robić?? i np elektronika, jakieś czujniki itp?? Jeśli chodzi o diesle to przyznaje się że jestem laikiem, ale np w benzyniakach jest dużo czujników które mogą sprawić kłopot....
Opublikowano
Ja tak jak wcześniej sugerowałem zapewne będzie to usterka VP44. Pompka niskiego ciśnienia w sumie nie wyrządzi krzywdy, bo i tak przy jej awarii pompa wtryskowa samoczynnie zaciąga paliwo ze zbiornika. Te wtryskiwacze to najprostszej budowy wtryski wielootworowe... nie posiadają żadnych czujników poza wtryskiwaczem 4tego cylindra z czujnikiem wzniosu iglicy, dzięki któremu informuje o aktualnym początku wtrysku. Oczywiście przy jego awarii rolę przejmuje czujnik położenia kątowego wału rozdzielacza lub czujnik GMP. W tym przypadku usterka sterownika pompy to konsekwencja awarii mechanicznej pompy wtryskowej, tj wcześniej wymienionego tłoczka przestawiacza kąta wtrysku. Uwierz Kolego, że benzynowce mają 2x mniej czujników niż diesle z wtryskiem bezpośrednim :wink:
Opublikowano
dzięki za KONKRETNĄ odpowiedź;) I to mnie właśnie w dieslach przeraża że tam jest o wiele więcej rzeczy które mogą się zje... Ale dobra, załóżmy że to pompa wtryskowa się zacina. To co, wymiana jej czy da się to jakoś naprawić??? Może jakiś przybliżony koszt...??? Pzdr :handshake:
Opublikowano
regeneracja. Od powiedzmy 300 do 1500zł. Plus ewentualnie mogą dojśc koszty wsadzania i ustawiania zalezy jak ustalisz z mechanikiem.
szukam
  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.