Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakieś 3 lata temu przerabiałem patent z tekturką w grillu bo pan mechanik stwierdził że termostat mam dobry tylko silnik mały i dlatego tak wolno się nagrzewa...... i owszem tekturka pomogła, silnik szybciej nabierał temperatury ale jak temperatura zewnętrzna wzrosła w okolice 0'C to zaczynał się przegrzewać.

Koniec końców kupiłem nowy termostat Wahler-a i kazałem wymienić mechanikowi ( pomimo jego zapewnień że to wywalone pieniądze ) jakież było jego zdziwienie kiedy się okazało że silnik nabiera szybciej temperaury niż przed wymianą termostatu i z tekturką w nerkach :mrgreen: .

Przy okazji zasłaniając nerki w E36 dławicie dolot powietrza do filtra.....

Jeżdżę też 2 letnim R-Kangoo z silnikiem 1.4 i ten to dopiero opornie nabiera temperatury :duh: tak ze 3 razy wolniej niż mój stary rzęch :mrgreen: ....zastanawiam się czy nie padł w nim termostat.....ale w stosunkowo nowym aucie ?? :duh:

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W mojej e21 silnik bez tekturek rozgrzewa sie po 3km a temp pracy ma po 5km (wskazowka na pion). Wymieniłem termostat a wisko nie mam poniewaz u mnie go nigdy nie było i wiatrak sie kreci cały czas. Do pracy mam 35km z tego 30 autostrada a4 w kierunku na wrocław. Jakos zawsze wszystko było ok i nie trzeba zadnych tekturek ani innych badziewi pchac przed chłodnice dodam ze staruszek ma 30lat.

A teraz wyjasnie jedna rzecz: nie ma znaczenia czy silnik jest owiewany powietrzem czy nie poniewaz nie jest chłodzony powietrzem i nie ma radiatorów. Przypomnijcie sobie jak wyglada silnik w etz 250 albo jawie. Ma ogromna liczbe zeberek ktore powoduja zchładzanie czyli oddawanie temp do atmosfery. W silnikach chłodzonych ciecza zadanie to przejmuje ciecz. A jak nic do chłodnicy nie wpływa to nic nie jest chłodzone proste??

Aby szybciej nagrzac silnik powinniscie nawet całkowicie wyłaczyc ogrzewanie tzn przekrecic pokretło no min bo nagrzewnica to tez chłodnica i ustawiajac temp na max i właczajac wentylator na max w efekcie schładzamy silnik a temp rosnie bardzo wolno ( u mnie nagrzewnica z golfaII słuzy jako chłodnica cieczy w komputerze).

Jezeli termostat jest nie sprawny nie domyka sie to oczywiscie silnik bedzie dłuzej nie dogrzany. Dlatego warto go dokladnie sprawdzac co jakis czas i ewentualnie wymieniac. Tektura powoduje zachwianie przepływu powietrza i moze spowodowac uszkodzenie silnika pt przegrznie . Robert BMW swietnie to opisał jak to sie dzieje.

A jak wierzycie w działanie tekturek to w lecie sciagnijcie maske bo na bank bedzie szybciej schładzał i nigdy sie nie przegrzeje :D

Mam nadzieje ze niekt si enie obrazi

Opublikowano
Tektura powoduje zachwianie przepływu powietrza i moze spowodowac uszkodzenie silnika pt przegrznie . Robert BMW swietnie to opisał jak to sie dzieje.

A jak wierzycie w działanie tekturek to w lecie sciagnijcie maske bo na bank bedzie szybciej schładzał i nigdy sie nie przegrzeje :D

 

 

dokładnie. Popieram w 100%

Opublikowano

A ja myslalem ze ten temat zostanie szybko zamkniety a on rosnie i rosnie :mrgreen:

Ja jestem przeciw stosowaniu wszelkich tekturek.

Pozdro

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Hmm Bastek, tak sobie myslę jak to jest możliwe, że w lato jak masz +25st C i jedziesz 50km/h to tak samo szybko sie silnik nagrzeje jak przy temp -25st C i jadąc 50km/h masz jaką temp odczuwalną na chłodnicy i silniku... -40st C?

A czy ja coś takiego powiedziałem? :wink:

Twierdzę jedynie że jeśli układ chłodzący jest sprawny to po nagrzaniu się silnika nie ma prawa być wahań temperatury i w środku powinno lecieć ciepełko. A to trwa to 2 minuty czy 4 to już zupełnie inna sprawa. :wink:

U mnie przy tych 20 stopniowych mrozach wskazówka osiągała pion po przejechaniu (bez korków) ok. 4 km czyli pewnie po jakichś 4-5 minutach.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Red Orange napisał

Aby szybciej nagrzac silnik powinniscie nawet całkowicie wyłaczyc ogrzewanie tzn przekrecic pokretło no min bo nagrzewnica to tez chłodnica i ustawiajac temp na max i właczajac wentylator na max w efekcie schładzamy silnik a temp rosnie bardzo wolno

 

ale wcześniej napisał:

nie ma znaczenia czy silnik jest owiewany powietrzem czy nie poniewaz nie jest chłodzony powietrzem i nie ma radiatorów.

 

 

Czyli szybciej się nagrzeje z pokrętłem temp na minimum (popieram) ale jak chłodnicę (kilka razy większą od nagrzewnicy) zakryjemy lub nie tekturą to bez różnicy jest? :roll:

Opublikowano
Czyli szybciej się nagrzeje z pokrętłem temp na minimum (popieram) ale jak chłodnicę (kilka razy większą od nagrzewnicy) zakryjemy lub nie tekturą to bez różnicy jest? :roll:
Płyn przy chłodnym silniku nie płynie przez chłodnicę więc jest bez różnicy czy będzie zakryta czy też nie.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ale z drugiej strony przecież chyba nie jest różnica w nagrzewaniu się silnika czy jest to w +50st C czy -40st C...

 

Czy nie ma?

Jest. U mnie przy mrozach -20 st. muszę przejechać jakieś 1,5 km więcej żeby wskazówka temperatury staneła w pionie... Więc czy zrobię 3 km czy 4,5 to już niewielka różnica...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.