Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Okej racja, koniec dyskusji o radach i "niedouczeniach", brakach kwalifikacji czy tez inncyh mankamentach naszych aut i teoriii :mad2: każdy wie swoje i ci co zaslaniaja nadal będą to robili, a Ci ktorzy uwazaja że nieto nigdy tego nie zrobią i tyle :lol: ... moze kiedyś jak to kolega wspomniał douczę się i inni pewnie też i nie będę zasłaniał grila tekturą :P , natomiast poki co tektura tam jest i zdjeme ją jak temperatury sie podniosą nieco szacuneczek i pozdrowiena dla tekturowców i beztekturowców :clap:
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a ja dzisiaj pojechałem zrobiłem termostat odpowietrzyłem układ i jest gites i tektora nie potrzebna a koszt 150 z płynem i robocizną
Opublikowano
U mnie temperatura przy włączonym ogrzewaniu i aktualnym mrozie stoi pionowo po 6-7km (połowa mojej drogi do pracy)... bez sygnalizacji świetlnych... po co więc robić coś, czego producent nie zaleca?
,

 

Widzisz, u mnie jak nie miałem tekturki trwało to duzo dłużej, w cyklu miejskim w korkach to nie ma znaczenia wiekszego, ale jak jechałem około 60 70 km, bo akurat dojezdzam codziennie taką trasą, gdzie średnio jade 60, 80 max to juz jest różnica :) , jak już wspomniałem, każdy ma swoje racje i teorie, ale ja stosuje i jest okej, moi znajomi też w większosci stosują i to w różnych autach, moze niezbyt nowych ale stosują, dzisiaj apropos widziałem e36 z zasłoniętym całym grilem z przodu niebieskim materiałem, no to faktycznie wygladało dziwnie :!: , natomiast jak ktoś zrobi to że nie widać, to czemu nie, mi sięauto szybciej rozgrzewa i bede to stosował bo sprawdzone i tyle ale termostat dla pewnościsprawdzę jeszcze raz u mechanika

 

 

 

lukas23 sprawdź ten termostat,bo mimo iż jak pisałeś wymieniałeś go niedawno,to mimo wszystko może nie być w 100% sprawny (czasami tak się zdarza że nowy,a nie działa tak jak należy)

U mnie przed wymianą termostatu nagrzewał mi sie do pionu około 10 -11 km ,a później wszystko z temp. było Ok, czyli stabilna czyli bez wahań.

Po wymianie termostatu czas nagrzania,aby wskazówka stała pionowo to około 4-5km.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

Wydaje mi sie ze nie ma sensu spierac sie o to czy tektura cos daje czy nie.

Kazdy robi tak jak mu wygodniej, kazdy ma wlasna opinie ktorej sie trzyma.

 

Moje zdanie jest takie ze uklady chlodzenia zaprojektowane sa w taki sposob ze nie wymagaja dodatkowej pomocy zewnetrznej. Wszelkie przyslanianie, uszczelnianie, blokowanie doplywu zimnego powietrza nawet jezeli cos daje to nie ma to az tak duzego znaczenia w eksploatacji samochodu.

Opublikowano

Ja tam sie pewnie nie znam, więc nie będę się kłócił, ale słyszłaem że duże dobre znane firmy (jak BMW) testują swoje samochody przed wprowadzeniem na rynek w sposób ekstremalny tzn. przez 100 000 km eksploatacja w warunkach zarówno zimowych (i nie robią tego w Niemczech czy Hiszpani gdzie zimy nie są tak ostre tylko np. Norwegii, na Alasce) jak i upalnych, wilgotnych i suchych, przeciez pojazdy beda później sprzedawane pod wszelkimi szerokosciami i długosciami geograficznymi? Stad tez troska firmy (jak np. BMW) zeby ich auto było jak najmniej awaryjne. po tych "pierwszych 100 000" rozkladaja auto na czynniki pierwsze badając stopień zuzycia elementów, a nastepnie składaja i dalej wio! Gdyby wiec taka znana duża firma (jak np. BMW) stwierdziła, że ich auta zima potrzebują lepszego dogrzania komory silnikowej to tak sobie myslę, że cos by wymysliła? Hm..od dokuczliwego słońca mamy osłony przeciwsłoneczne, żaluzje i wreszcie klimę - :modlitwa: - wiec jeśli taka duza znana firma (jak np. BMW) stwierdziła, ze w zimie ich użytkownicy w zimie mogą podczas porannego rozruchu trochę zmarznąć to wymyśliła, że doda im tego komfortu( zeby nie musieli nic kombinować na własną krzywą rekę i uskuteczniać jakiś chorych pomysłów) i wymysliła takie cwancyki jak ogrzewanie tylnej szyby- zeby jej nie skrobać, ogrzewane lusterka - zeby ich nie skrobać, ogrzewani - webasto - zeby było ciepło wewnątrz, ogrzewanine siedzeń - żeby dupcie im nie poprzymarzały,..jest pewnie wiecej gadżetów których nie znam i nie mam :cry2: , ale wiele informacji na temat eksploatacji samochodu zima jest zawartych w instrukcji obsługi..hm..jakoś o kartonach sie nie doczytałem?! Poza tym cała nasza polemika jest juz chyba na poziomie: czy na złość mamie odmrozić sobie uszy? Jak ktoś chce wsadzać karton to niech wsadza, najwyżej później na forum beedZie sie pytał co się z autem dziejje bo..jak ktos pomysli to zamiast wieśniackego kartonu po TV lub butach moze założyc rękawiczki na ręce jak mu zimno, może wychodząc rano do auta wziąć ze soba nagrzany jasiek pod cztery litery, może tez sie zastanowic czy wiek samochodu nie powinien skłonić go do bardziej dogłebnego przeglądu pojazdu, bo coś słabo grzeje?

jak kogoś uraziłem z tymi kartonami to..nie przeproszę

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
jakby co to nie podgrzewam dodatkowo tematu tylko prostuje wypowiedzi :mrgreen:
1.Miski olejowej nie mozna zasłonic! dlaczego, każdy wie !

:?: tak sie sklada ze mozna ja zaslonic montujac oslone - u mnie pozycja 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=51_3274&hg=51&fg=70 - jest plastikowa i od srodka ma cos w rodzaju sprasowanej gabki, jak sadze termo- i dzwiekoszcelnej. Zakrywa calkowicie mise a nawet wiecej, do spuszczania oleju jest specjalna klapka. Za swoja dalem cos ~600zl w aso :mad2: :cry2:

 

Zgadza się w moim też pod silnikiem od nowości znajduje się mata osłaniajaca silnik od spodu na rysunku nr 16 i 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG31&mospid=47456&btnr=51_2195&hg=51&fg=70

Nie wiem czy to coś daje w czasie mrozów ,ale w ciągu całego roku chroni przed dostawaniem się brudu i wody bezpośrednio do komory silnika.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

1.Miski olejowej nie mozna zasłonic! dlaczego, każdy wie !

 

No, ja nie wiem, skoro miało by to być takie skuteczne, to czemu nie?

 

2. A kto wątpi w to, ze jak zasłoni chłodnice to temp podejdzie minimum 2x szybciej(bo ze o 1 st to jest śmiechu warte :modlitwa: )- niech to zrobi , i później sie wypowie :D

 

Swojego czasu miałem poloneza, dziwne, że używając tekturki musiałem właśnie z powodu przegrzania W ZIMIE wymieniać uszczelkę pod głowicą. Potem stałem się beztekturkowcem i nie było problemu. Piszę to z praktyki... I gdzie ja wspomniałem o 1 stopniu?

 

i najlepsze sa te porównania do żuka, buhhaaa

 

Dobre, nie? To właśnie dobrze pokazuje, gdzie takie rozwiązania znajdowały zastosowanie...

 

Powodzenia.

Kai
Opublikowano
jakby co to nie podgrzewam

 

Zgadza się w moim też pod silnikiem od nowości znajduje się mata osłaniajaca silnik od spodu na rysunku nr 16 i 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG31&mospid=47456&btnr=51_2195&hg=51&fg=70

Nie wiem czy to coś daje w czasie mrozów ,ale w ciągu całego roku chroni przed dostawaniem się brudu i wody bezpośrednio do komory silnika.

 

 

Sa osłony pod silnik to jasne, ale nie osłaniaja one zupełnie miski olejowej!!! miska powinna byc odsłonieta i być chłodzona przez opływające powietrze. Tak zawsze było bynajmniej.

BMW 318i E30
Opublikowano

andraszczyk napisał:

Sa osłony pod silnik to jasne, ale nie osłaniaja one zupełnie miski olejowej!!! miska powinna byc odsłonieta i być chłodzona przez opływające powietrze. Tak zawsze było bynajmniej.

to ma pewnie zepsuty od nowości samochód, bo u mnie miska jejst prawie w całości zasłonieta, zeby ja zobaczyć trzeba zacząc od odkręcenia oslony pod silnikiem...kurcze, to mnie nieźle w serwisie okantowali?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Panowie od wczoraj przyglądam się Waszej dyskusji na temat słuszności stosowania tekturki. Dokładnie tak jak myślałem utworzyły się dwa obozy takiego rozwiązania : Zwolennicy i przeciwnicy. Wysłuchałem wiele opinii na ten temat i każdy ma swoje racje.

Ja sam mam w swojej E34 wsadzoną tekturę ale tylko dlatego, iż codziennie dojeżdzam do pracy 25km w jedną stronę obwodnicą (średnia prędkość 100 km/h ) i dzięki temu mój silnik szybciej sie dogrzewa ( oczywiście chodzi tu o pęd zimnego powietrza ) .

Gdybym jezdził tylko po mieście na pewno nie stosował bym takiego wspomagacza w postaci tekturki, a silnik i tak by się normalnie nagrzewał.

Tak więc możecie mówić co chcecie a ja i tak wyjmę tą tekturę jak mrozy trochę zejdą ( lub gdy zacznę więcej jezdzić po mieście).

I myślę, że wcale nie robie krzywdy mojemu autku, ma ono już swoje lata i napewno jest mi wdzięczne za taką niewielka pomoc.

Dodam tylko jeszcze, że termostat mam w 100% sprawny.

Opublikowano
andraszczyk napisał:

Sa osłony pod silnik to jasne, ale nie osłaniaja one zupełnie miski olejowej!!! miska powinna byc odsłonieta i być chłodzona przez opływające powietrze. Tak zawsze było bynajmniej.

to ma pewnie zepsuty od nowości samochód, bo u mnie miska jejst prawie w całości zasłonieta, zeby ja zobaczyć trzeba zacząc od odkręcenia oslony pod silnikiem...kurcze, to mnie nieźle w serwisie okantowali?

 

No widzisz, jak Cię zrobili :) andraszczyk ma kompletnie dwa różne zdania, sam się z nimi kłóci... chłodnicę zasłaniać, ale miskę chłodzić... ale jak jest w samochodzie chłodnica oleju, to też zasłonić, bo to chłodnica, a nie miska... masakra...

Kai
Opublikowano

KOlejny zajebisty temat :mad2:

Ja proponuje jeszcze nagrzewnice obłożyc tekturką - poważnie będzie lepszy efekt.

Bo chłodnica do memntu nagrzania silnika nie działa, znaczy nie płynie przez nią "woda".

:duh:

Opublikowano
andraszczyk napisał:

Sa osłony pod silnik to jasne, ale nie osłaniaja one zupełnie miski olejowej!!! miska powinna byc odsłonieta i być chłodzona przez opływające powietrze. Tak zawsze było bynajmniej.

to ma pewnie zepsuty od nowości samochód, bo u mnie miska jejst prawie w całości zasłonieta, zeby ja zobaczyć trzeba zacząc od odkręcenia oslony pod silnikiem...kurcze, to mnie nieźle w serwisie okantowali?

 

No widzisz, jak Cię zrobili :) andraszczyk ma kompletnie dwa różne zdania, sam się z nimi kłóci... chłodnicę zasłaniać, ale miskę chłodzić... ale jak jest w samochodzie chłodnica oleju, to też zasłonić, bo to chłodnica, a nie miska... masakra...

 

 

1. Miska powinna byc odsłonięta w celu jakiegos tam chłodzienia oleju.Gdy mamy chłodnice oleju to jest juz super(tak jak w motocyklach)

 

 

Osobiście nie mam osłony ani pod silnikiem ani kartonów ani innych zasłonek i zasłaniać niczym niczego nie zamierzam!!!!!!!!!!

 

Dyskutuje tutaj bo popieram tych co twierdzą ze zasłonięcie atrapy pomaga w szybszym osiągnięciu temp silnika:) (i tylko w tym)

BMW 318i E30
Opublikowano

A jak w ogóle sie pozbedziemy chłodnicy to sie silnik szybciej nagrzeje ?? :lol: :lol: :lol:

 

Boogie- zapomniałes o obłozeniu tekturą zbiorniczka do spryskiwaczy - na pewno to tez w czyms pomaga :lol: :cool2:

Opublikowano

andraszyk piszesz:

1. Miska powinna byc odsłonięta w celu jakiegos tam chłodzienia oleju.Gdy mamy chłodnice oleju to jest juz super(tak jak w motocyklach)

ale jest zasłonieta przez fabryczna osłone, moze wiec do nich napisać, ze cos z ta miska spieprzyli i od razu wspomnieć o modernizacji chłodnicy tekturą, napewno sie inzynierowie ucieszą, ze nie trzeba prowadzić kosztownych i wieloletnich badań, tylko w Polsce wystrczy wejść na forum i wiele innowacji wpadnie im samo w rece? :roll2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Co do tektury w atrapie to zauważyłem jedna rzecz.

U mnie w BMW czy w Dodge –u nie ma żadnych problemów z nagrzewaniem się silnika nawet w te mrozy co były ostatnio. Ale już w Matizie mojej mamy nie jest tak różowo .

Jak były te mrozy silnik nie potrafił nagrzać się do odpowiedniej temperatury nawet po 30 minutowej jeździe. Wsadziłem tekturę w atrapę i teraz jest ciut lepiej wiadomo bez cudów ale jest lepiej . Prawdopodobnie im mniejszy silnik tym ma większe problemy z temperaturą w te mrozy...

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

zasłaniać... nie zasłaniać....... jak zwykle problem.

Powiedzcie mi tylko, czemu w mojej e34 '94 jest żaluzja (fabryczna) na chłodnicy, a w niektórych niema :jawdrop: (u sąsiada z 93 roku nie ma)

Czy to było wyposażenie opcjonalne, czy poprostu od któregoś roku to był standard? Nie wiem jak jest w innych modelach, więc się nie wypowiadam... :)

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano
nareszcie ktoś napisał jak to jest a dlaczego bo sam się przekonał NIKI masz racje małe silniki nie grzeją się jak 6 czy 8 cylindrowe potworki i dlatego my prawie prawdziwi użytkownicy prawie prawdziwych BMW (czytaj 4 cylindry.) mamy podstawe dla używania kartonów w po helmutowskich autach. tak jak pisze Ksysiobo pojedyńcze egzemplarze mają coś takiego seryjnie i najprawdopodobniej były to egzemplarze które jeździły po górach. mam UNO '93 do brudnej roboty jest to egzemplarz jeszcze z włoch (nie z B-białej) i tam do kratki wlotu powietrza jest orginalna zaślepka którą samemu montuje i demontuje się na czas zimy a dlaczego bo pewnie w fabryce przewidzieli że ktoś będzie jeździł np w zimie po górach albo coś i należy dbać o to żeby silnik się nie przewiał i nie dostał grypy albo innego ustrojstwa.
Opublikowano
Mnie autko po 4-5 kilometrach nagrzewa sie do wlasciwej temp przy -20, oczywiscie z kartonem, nie probowalem go zdjac w te mrozy ale napewno byłoby to owlniej bo probowalem wczesniej przy mnijeszych mrozach :)
Opublikowano
tektura hmmm... Powiem tak ... zimówki na stalakch o 2-3 cale mniejszych od letnich tez wyglądają marnie, ba spora część nawet nie ma dekli... bo oryginały drogie...ale mało odważnych ryzyuje zakup wielkich zimówek:) a dyskutujemy o tekturze....
  • Członkowie klubu
Opublikowano
nareszcie ktoś napisał jak to jest a dlaczego bo sam się przekonał NIKI masz racje małe silniki nie grzeją się jak 6 czy 8 cylindrowe potworki i dlatego my prawie prawdziwi użytkownicy prawie prawdziwych BMW (czytaj 4 cylindry.) mamy podstawe dla używania kartonów w po helmutowskich autach.

Nie przesadzaj :wink:

W moim, jak to nazwałeś, prawie prawdziwym BMW 316i wskaźnik temperatury dochodzi dokładnie do połowy i tam stoi nieruchomo, grzeje w środku dobrze. Bez żadnej tekturki :wink:

Jak układ chłodzenia (termostat, wisko, płyn chłodzący, odpowietrzenie) jest sprawny to żadna tekturka nie jest potrzebna...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Hmm Bastek, tak sobie myslę jak to jest możliwe, że w lato jak masz +25st C i jedziesz 50km/h to tak samo szybko sie silnik nagrzeje jak przy temp -25st C i jadąc 50km/h masz jaką temp odczuwalną na chłodnicy i silniku... -40st C? Pozatym ja np. Wolałbym mieć ciepło w samochodzie np po 2 min a nie po 8:) Zawsze to 6 min mniej bez czapki rękawiczek, i zapiętej pod szyje kurtki... Bezpieczniej bo w rękawicach i zapięty pod szyje z szalikiem nie zareaguje tak szybko i kiera może się wyślizgnąć...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.