Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ps: Czy nie lepiej wymienić termosat niż wkładać tekture.?

 

dokładnie- robertbmw kiedys pisał o tym sporo- ktos sie zastanawiał , czy silnik mu sie nie chce nagrzac , bo ma zblokowane visco na stałe. ..:D

 

odpowiedzi brzmi - nie : D

 

do momentu otwarcia termostatu temp chłodnicy ( wpływ visca, tekturek ) jest raczej bez znaczenia :D

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ps: Czy nie lepiej wymienić termosat niż wkładać tekture.?

 

dokładnie- robertbmw kiedys pisał o tym sporo- ktos sie zastanawiał , czy silnik mu sie nie chce nagrzac , bo ma zblokowane visco na stałe. ..:D

 

odpowiedzi brzmi - nie : D

 

do momentu otwarcia termostatu temp chłodnicy ( wpływ visca, tekturek ) jest raczej bez znaczenia :D

 

Oczywiście gdyby wkładanie tekturek było zasadne ,to odbierając nowe BMW oprócz kluczyków otrzymalibyśmy fabryczną tekturkę z sugestią , to Pan sobie włoży jak będą mrozy. :lol:

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

Jaaaa :) a czy ktoś mówi ,że producent każe? a czy akumulatory w maluchach x lat temu wsadzane w styropian były tak bez sensu? a producent FSO dorzucał na źime styropian... no panowie mówimy o - 30 st...

 

i o czynniku chłodzącym powietrza ... nie ma bata bardziej chłodzi bez tektury..

kolejny przykład golf dwa bez tektury pęd wiatru wpadajacy pod maske sprawiał ,ze jak włączyłęm luz to gasł silni jak był kartonik to nie gasł ... czy jak dmuchamy dzicku w talerz bo jest gorące to celowo ? czy od tak aby poluć małemu i dac mu ptasiej Grypy?

 

Termostat tak jak kolega pisze reguluje ale to nei zawsze działa bo raz tak jak kolega termostat chory ma ... (ten gość co w listopadzie miał strzałke poniżęj połowy ... ja widze iedy mi sie termostat otwiera .. i jestem pewien że jak wsadze tekturke to bezie troszke szybciej sie nagrzewał i otwierał ... teraz po 8 - 9 km mi sie otwiera najpierw przeskakuje połowe wskaźnika o milimetr a potem spada do połowy i tak zostaje...

 

a co mi tam jutro załoze osłone z tektury udowodnie wam to ... jak mówiłem dokładnie widze jak mi otwiera termostat :) jak wypadnie że przed Gdańskiem wrzeszczem to znaczy zę tektura działa... :)

 

acha silnik są przystosowane do pracy w temp - 30 st ale uwaa to sąskrajne temperatury... i producent nie pisze wsadź tekture :) ale wiadomo ,że autko słabo sie czuje ... silnik zapewne jest dopasowany w zakresie temeratur -20 do + 30 otoczenia tak przynajmniej widuje na ulicach że funkcjonują bez problemów w tych zakresach takie zdrowsze autka.a walnij mu teraz + 40 st pojedzie oczywiscie ale co nie włączysz mu dmuchawy (nawiewu na w kabinie jak sie zgrzeje aby go odciazyć)

 

ok nie włączysz ale kowalski albo nowak tak :) nie negujmy praw Fizyki...:) eksperyment jutro zobaczymy :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zróbcie sobie doświadczenie, odpalcie auto przy zimnym silniku bez tektury, zostawcie na wolnych obrotach i zmierzcie czas do momentu kiedy wskazówka stanie w pionie, to samo zróbcie z tekturą.

I nie mówcie że tu chodzio jazde bo nikt normalny przy 30 stopniach mrozu nie rusza autem zaraz po odpaleniu.

Opublikowano

Wydaje mi się że gdyby chłodzenie odbywało się tylko i wyłącznie przez chłodnicę to w przypadku sprawnego termostatu nie miałoby sensu wkładanie "tekturki". Jednak sądze, że dodatkowo zachodzi chłodzenie silnika powietrzem które wpadając do komory "omiata" silnik i jego wszyskie ustrojstwa. Przy -30C ma to chyba duże znaczenie i mimo iż termostat nie puszcza wody na chłodnicę to silnik sie wolniej nagrzewa.

 

Pozdrówka

Krzysiek
Opublikowano
termostat jest okej, chyba powinien niedawno wymieniałem :mad2: juz po tym listopadzie :P a codo tekturki w tv ostatnio podawali jak odczuwalny jest mróz przy pewnych predkościach, wiec wyobrażcie sobie jak zimne powietrze rzędu około - kilkadziesiąt stopni przy wiekszej predkosci dostaje sie dosrodka, nie ma bata ,a tekturka?? Złym pomysłem nie jest i w takie mrozy, napewno pomaga i auto napewno jest duzo lepiej dogrzane widze to po swoim
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Złym pomysłem nie jest i w takie mrozy, napewno pomaga i auto napewno jest duzo lepiej dogrzane widze to po swoim

 

Nie twórz! Docelowwo dogrzany jest tak samo, inaczej termostat się nie otworzy i chłodnica nie będzie w ogóle go chłodzić. Jedynie przez tekture zagrzeje się szybciej do swojej temperatury i szybciej nastąpi otwarcie dużego obiegu.

Opublikowano

Na problemy z utrzymaniem temperatury - wymiana termostatu.

 

Czynnik chłodzący wiatru - tak, ale na autostradzie, a nie w mieście... nie popadajmy w skrajności.

 

Steropian w komplecie do akumulatorów... był, ale wg mnie niewiele to dawało, może na chwilę, ale jak auto stało całą noc...

Kai
Opublikowano
Zróbcie sobie doświadczenie, odpalcie auto przy zimnym silniku bez tektury, zostawcie na wolnych obrotach i zmierzcie czas do momentu kiedy wskazówka stanie w pionie, to samo zróbcie z tekturą.

I nie mówcie że tu chodzio jazde bo nikt normalny przy 30 stopniach mrozu nie rusza autem zaraz po odpaleniu.

 

no tu chodzi o jazde :) dokładnie wiesz ja mam z głową nie tak :) bo:

odpalam auto czekam 3 minuty i jade (raczej mnie ne stać na inne rozwiązanie bo jerzdze starym autem) jak bym miał nową bete to byo by mnie stać ale i tak bym to miał głęboko.. musiał bym czekać na postoju z 15 minut ... ponad to jak jużnagrzeje sie auto na postoju to puźniej trzeba ruszyć i jechać nawet jak ktoś czeka do pełnego nagrzania ... dziś sprawdze zobaczymy ...

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Oczywiście gdyby wkładanie tekturek było zasadne ,to odbierając nowe BMW oprócz kluczyków otrzymalibyśmy fabryczną tekturkę z sugestią , to Pan sobie włoży jak będą mrozy.

nie wiem jak jest w innych modelach ale do mojego jest "fabryczna tektura" :mrgreen: - pozycje nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=51_3275&hg=51&fg=75 - wiec cos w tym moze byc. Chociaz nie jestem pewien czy te zaslepki nerek sluza tylko do ochorony przed zimnem....

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
musiał bym czekać na postoju z 15 minut ... ponad to jak jużnagrzeje sie auto na postoju to puźniej trzeba ruszyć i jechać nawet jak ktoś czeka do pełnego nagrzania ... dziś sprawdze zobaczymy ...

 

I co jak ruszysz to od razu dajesz w palnik 6k obrotów i 120km/h na blacie :norty: i wtedy temperatura silnika bez tektury spadnie poniżej zera, a w środku z nawiewów leci arktyczne powietrze jak po mentosach. :cool2:

 

Nie chodzi o grzanie auta do otwarcia termostatu tylko o spowodowanie rozgrzania silnika żeby smarowanie spełniało swoją rolę. Wtedy żadna tektura nie przyspiesza ani nie spowalnia tego procesu chyba zebyś tekture włożył pomiędzy wiatrak, a chłodnice żeby nie ciągnął powietrza przez zimny płyn w chłodnicy.

Opublikowano
Spory nie mają sensu:) i nie o to tu chodzi bo to że ktoś wypowie sięw związku z tym tematem tak czy inaczej, cza samochód jest docelowo inacze jdogrzany czy tak samo, nie wnikam, wiem z autopsji po prostu, wyjąłem dzisiaj tekturke jak jechałem raniutko wceśniej, było-24 :evil: masakra...i strzałka posuwała sie wolniej niz z tekturka i niech nikt nie mówi, że to kwestia sugestii, bo sprawdziłem, a termostat po tej listopadowej eskapadzie wymieniłem i sądze , że jest okej,spory, jak to wyglada i jak działa od teoretycznej strony technicznej , mechanicznej itp...nie mają sensu, bo ja czy ktoś kto wkłada taki wynalazek do silnika i pomaga to, będzie to robił dalej:) bo widze różnicęi tyle, moze w nowszych modelach nie trzeba tego robić ale moje auto jest 14 letnie (92rocznik),więc do najmłodszych nie nalezy i napewno nie zaszkodzi teg orodzaju tekturowy zabieg :mrgreen: !!!
Opublikowano
musiał bym czekać na postoju z 15 minut ... ponad to jak jużnagrzeje sie auto na postoju to puźniej trzeba ruszyć i jechać nawet jak ktoś czeka do pełnego nagrzania ... dziś sprawdze zobaczymy ...

 

I co jak ruszysz to od razu dajesz w palnik 6k obrotów i 120km/h na blacie :norty: i wtedy temperatura silnika bez tektury spadnie poniżej zera, a w środku z nawiewów leci arktyczne powietrze jak po mentosach. :cool2:

 

Nie chodzi o grzanie auta do otwarcia termostatu tylko o spowodowanie rozgrzania silnika żeby smarowanie spełniało swoją rolę. Wtedy żadna tektura nie przyspiesza ani nie spowalnia tego procesu chyba zebyś tekture włożył pomiędzy wiatrak, a chłodnice żeby nie ciągnął powietrza przez zimny płyn w chłodnicy.

 

nie popadajmy w skrajność .. ja czekam z 3 minuty aby zaczynał wskakiwać na niebieskie pole .. tzn temp oleju około 10 st na pewno jest a wtedy już smaruje... nie obciązam silnika odrazu po odpaleniu,wole tak niż rozgrzać na postoju myślac że mam ok temperature i odrazu deptać ...

 

Bo:

układ jezdy jest zmrożony ,przekładnia ,most ,łożyska wszystko!!!

i dostaje po dupie dlatego odpalam na 3 minuty

i powoli ruszam i jade spoojnie ważne aby na pocżatku nie gazwoać bo olej nie dostaje sie w zakamarki ( jezeli chodzi o silnik) skrzynia biegów i tp to inna para kaloszy ...

 

nie mówimy tutaj o zasadności stosowania tektury na postoju bo auto powinno sie poruszać - jeździć :)

 

chodzi o eksploatacje codzienną ... dodam tylko ,że np po to masz szybe w aucie :) po to masz dach zamknięty bo jak wpuścisz wiecej powietrza podcza jazdy to jest wicher na postoju da sie wytrzymać ... ale podczas jazdy nie... tam pod maską zasada jest podobna jednak prosze sie nie czepiać przenośni :) z tą szybą :) ale tak to działa ...

 

tak jak kolega wspomniał po wyjęciu tekturki dogrzewa mu się szybciej to był ostatni mój post na ten temat :) bo mnie w tym temacje sie nie przekona :) ja jużwszytkie za przytoczyłem :) wiec dalszy mój udziałw tym wątku będzie pusty. ale dziękuje za wymiane poglądów :) i życze + 20 st:)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
no panowie znawcy...i co teraz skoro nawet samo BMW produkuje "tekture special for BMW"????? :D :D :D :dance: :dance: :dance:

 

chyba tylko po to żeby nie wymieniać termostatu jak mrozi bo zimno w łapki :mrgreen:

z przodu karton,autko się nagrzewa na małym obiegu (to tektura i tak zbędna) auto dostaje temp.termo otwiera obieg na chłodnice żeby schłodzić płyn i nie przegrzać autka......a tu zonk,bo powietrze chłodzi karton a nie płyn!

POWODZENIA DLA KARTONA!

Opublikowano
strzałka posuwała sie wolniej niz z tekturka i niech nikt nie mówi, że to kwestia sugestii, bo sprawdziłem

 

 

Oczywisce ze silnik szybciej osiągnie własciwa temperature, gdy mamy zasłoniętą czymś tam chłodnicę!!!!!!!!duzo szybciej, bez wzgledu czy jest dobry czy zły termostat.

 

Ta kwestia nie podlaga zadnej dyskusji :D :D :D

BMW 318i E30
Opublikowano
strzałka posuwała sie wolniej niz z tekturka i niech nikt nie mówi, że to kwestia sugestii, bo sprawdziłem

 

 

Oczywisce ze silnik szybciej osiągnie własciwa temperature, gdy mamy zasłoniętą czymś tam chłodnicę!!!!!!!!duzo szybciej, bez wzgledu czy jest dobry czy zły termostat.

 

Ta kwestia nie podlaga zadnej dyskusji :D :D :D

 

Uzasadnienie pełne udokumentowanych argumentów - podziwiam! :mad2:

Kai
Opublikowano
strzałka posuwała sie wolniej niz z tekturka i niech nikt nie mówi, że to kwestia sugestii, bo sprawdziłem

 

 

Oczywisce ze silnik szybciej osiągnie własciwa temperature, gdy mamy zasłoniętą czymś tam chłodnicę!!!!!!!!duzo szybciej, bez wzgledu czy jest dobry czy zły termostat.

 

Ta kwestia nie podlaga zadnej dyskusji :D :D :D

 

Uzasadnienie pełne udokumentowanych argumentów - podziwiam! :mad2:

 

 

 

wątpisz kolego ze nie??? pewnie masz pełno argumenyów :mrgreen:

BMW 318i E30
Opublikowano

tak czy siak czy samochód w jezdzie czy nie jezeli bedzie miąłz asłonieta chłodnice tekturka to przy takich mrozach szybciej sie rozgrzeje!

 

przecierz ruch powietrza przez chłodnice jest utrudnony a w zwiazku strumien powietrza który wiatrak pcha na silnik jest mniejszy!

 

Nikt temu nie zaprzeczy! Napewno nikt logicznie myslacy!

Opublikowano

Uzasadnienie pełne udokumentowanych argumentów - podziwiam! :mad2:

wątpisz kolego ze nie??? pewnie masz pełno argumenyów :mrgreen:

 

Od czego by tu zacząć...

1. Samochód marki warszawa i żuk miały fabryczne żaluzje sterowane z kabiny. Problem polega na tym, że ich układ chłodzenia to grubo ponad 20l płynu, a termostaty miały tolerancję prawie +-15stopni. No i... to było ponad 25lat temu.

2. Dlaczego nie przysłonić silnika od spodu? Przecież tam jest miska olejowa, która jest non-stop owiewana...

3. Zagadka:

Dwa auta, BMW, identyczne, jednego nazywamy BMW, a drugiego Tekturka. Oba odpalają na parkingu. Grzeją się identycznie szybko, ruszają, jadą jazdą miejską, kolejne swiatła. Tekturka ma przewagę 2 stopni. Po czwartych światłach oba mają temperaturę na pionowo. Różnica w nagrzewaniu może z 3 minuty (zaznaczam - w jeździe miejskiej). Jadą dalej... Temperatura osiąga 88 stopni (80, 88, 92 - wiadomo, od czego to zależy). Uchyla się termostat. BMW ma prawidłowe chłodzenie, a Tekturka ma zapchane pół chłodnicy, a dodatkowo na wisko wieje tylko przez drugą połowę chłodnicy. Pytanie z morałem: Który samochód wyląduje szybciej na warsztacie w kolejce do wymiany uszczelki pod głowicą (przykład skrajny)? Czy warto zaoszczędzić 3 do 4 minut?

4. U mnie temperatura przy włączonym ogrzewaniu i aktualnym mrozie stoi pionowo po 6-7km (połowa mojej drogi do pracy)... bez sygnalizacji świetlnych... po co więc robić coś, czego producent nie zaleca?

Kai
Opublikowano
U mnie temperatura przy włączonym ogrzewaniu i aktualnym mrozie stoi pionowo po 6-7km (połowa mojej drogi do pracy)... bez sygnalizacji świetlnych... po co więc robić coś, czego producent nie zaleca?
,

 

Widzisz, u mnie jak nie miałem tekturki trwało to duzo dłużej, w cyklu miejskim w korkach to nie ma znaczenia wiekszego, ale jak jechałem około 60 70 km, bo akurat dojezdzam codziennie taką trasą, gdzie średnio jade 60, 80 max to juz jest różnica :) , jak już wspomniałem, każdy ma swoje racje i teorie, ale ja stosuje i jest okej, moi znajomi też w większosci stosują i to w różnych autach, moze niezbyt nowych ale stosują, dzisiaj apropos widziałem e36 z zasłoniętym całym grilem z przodu niebieskim materiałem, no to faktycznie wygladało dziwnie :!: , natomiast jak ktoś zrobi to że nie widać, to czemu nie, mi sięauto szybciej rozgrzewa i bede to stosował bo sprawdzone i tyle ale termostat dla pewnościsprawdzę jeszcze raz u mechanika

Opublikowano

Uzasadnienie pełne udokumentowanych argumentów - podziwiam! :mad2:

wątpisz kolego ze nie??? pewnie masz pełno argumenyów :mrgreen:

 

Od czego by tu zacząć...

1. Samochód marki warszawa i żuk miały fabryczne żaluzje sterowane z kabiny. Problem polega na tym, że ich układ chłodzenia to grubo ponad 20l płynu, a termostaty miały tolerancję prawie +-15stopni. No i... to było ponad 25lat temu.

2. Dlaczego nie przysłonić silnika od spodu? Przecież tam jest miska olejowa, która jest non-stop owiewana...

3. Zagadka:

Dwa auta, BMW, identyczne, jednego nazywamy BMW, a drugiego Tekturka. Oba odpalają na parkingu. Grzeją się identycznie szybko, ruszają, jadą jazdą miejską, kolejne swiatła. Tekturka ma przewagę 2 stopni. Po czwartych światłach oba mają temperaturę na pionowo. Różnica w nagrzewaniu może z 3 minuty (zaznaczam - w jeździe miejskiej). Jadą dalej... Temperatura osiąga 88 stopni (80, 88, 92 - wiadomo, od czego to zależy). Uchyla się termostat. BMW ma prawidłowe chłodzenie, a Tekturka ma zapchane pół chłodnicy, a dodatkowo na wisko wieje tylko przez drugą połowę chłodnicy. Pytanie z morałem: Który samochód wyląduje szybciej na warsztacie w kolejce do wymiany uszczelki pod głowicą (przykład skrajny)? Czy warto zaoszczędzić 3 do 4 minut?

4. U mnie temperatura przy włączonym ogrzewaniu i aktualnym mrozie stoi pionowo po 6-7km (połowa mojej drogi do pracy)... bez sygnalizacji świetlnych... po co więc robić coś, czego producent nie zaleca?

 

 

 

1.Miski olejowej nie mozna zasłonic! dlaczego, każdy wie !

 

2. A kto wątpi w to, ze jak zasłoni chłodnice to temp podejdzie minimum 2x szybciej(bo ze o 1 st to jest śmiechu warte :modlitwa: )- niech to zrobi , i później sie wypowie :D

 

 

i najlepsze sa te porównania do żuka, buhhaaa

moze porównamy ten wątek do psa biegnącego z wyciągniętym językiem hihihihihh

BMW 318i E30
Opublikowano

Kiedyś byłem taki niedouczony i zasłaniałem a jak naprawiłem termo to przegrzewała się bo przez zasrany karton nie miała chłodzenia (mowa o e21 dobrych 10 lat temu) ale teraz wiem z doświadczenia bo mowa typu "szybciej się silnik nagrzewa" to mnie ŚMIESZY bo ludzie którzy to mówią, nie wiem, myślą że powietrze wpada tylko przez chłodnicę :mad2:

,jak by ktoś napisał że uszczelnił spód komory silnika,przerwy między lampami i NERKI KARTONEM, to może bym uwierzył że nagrzewa się szybciej!

Opublikowano

Dobra czas skonczyć, te błędne koło, ze po zasłonieciu nerek, czy atrapy, silnik sie dłuzej nagrzewa niz odsłonięty.

:duh: :duh: :duh:

BMW 318i E30
Opublikowano

jakby co to nie podgrzewam dodatkowo tematu tylko prostuje wypowiedzi :mrgreen:

1.Miski olejowej nie mozna zasłonic! dlaczego, każdy wie !

:?: tak sie sklada ze mozna ja zaslonic montujac oslone - u mnie pozycja 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=51_3274&hg=51&fg=70 - jest plastikowa i od srodka ma cos w rodzaju sprasowanej gabki, jak sadze termo- i dzwiekoszcelnej. Zakrywa calkowicie mise a nawet wiecej, do spuszczania oleju jest specjalna klapka. Za swoja dalem cos ~600zl w aso :mad2: :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.