Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie dzisiaj rano wracam sobie z pracy w autku ciepło,muzyczka gra a tu moim oczom ukazuje się e36 z tekturą w grilu :cry2: wyobraźcie sobie jak to wyglądało................. :modlitwa:
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie dzisiaj rano wracam sobie z pracy w autku ciepło,muzyczka gra a tu moim oczom ukazuje się e36 z tekturą w grilu :cry2: wyobraźcie sobie jak to wyglądało................. :modlitwa:

Witaj

Wczoraj ok. 21 widzialem unieruchomione e-36, ciemny granat lub grafit na Pulawskiej. Tektura wystawala mocno poza grill :worried:

 

Tak bywa czasami

 

Pozdrawiam cieplo

Raf

Opublikowano
Takim autom brakuje jeszcze tylko koca na przedniej szybie :D
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

Witam.

Może i dziadowsko wyglą tektura za grilem ale coś tam daje. Zastanawiałem się wiele razy nad celowością zastosowania takiego patentu. Zauważyłem że mój rekin bardzo, bardzo wolno się nagrzewa w mrozy. Termostat niby trzyma bo rury są zimne ale silnik się nie nagrzewa. Wentylator chodzi non-stop (nie ma sprzęgła wiskotycznego) więc dmucha ostro zimnem w silnik. Sam nie wiem czy to może być przyczyną kłopotów. Już powoli się łamię żebty wsadzić tekturę.

Krzysiek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie nie wiem czy to działa.

 

Chłodnice mrozi ale co z tego jak mały obieg bo silnik zimny. Co prawda wieje przez tą chłodnice ale czy ja wiem czy przy jeździe miejskiej (bo chyba w trasę nikt się nie puści z takim patentem), korki itp. to coś da? Szczególnie, że wlot to nie tylko nerki.

Opublikowano

a co w tym złego ja mam (tyle że tego nie widać) i sobie chwale. jade sobie stawiam auto ide coś załatwić (mija 30 lub 60 min) wracam przekręcam kluczyk temperatura jeszcze jest na wskaźniku ruszam po chwili temp znowu w pionie a ciepełko wieje od razu i gra gitara czego tu chcieć więcej od życia.

 

ps może tylko jeszcze tańszej PB

Opublikowano

dziś w Gdańsku Głównym widziałem taką. brak jednej nerki - wyłamana -

a pod spodem wielka tektura - ogolnie to cała wygladała na niezbyt zadbaną...

gdzieś czytałem, ze w nowoczesnych samochodach z taką tektura to może

się źle skończyć

 

pozdr

BMW Sauber F1 Team; only Pb
Opublikowano
Dobrze napisałeś kadenmpwr żeby nie było widać a nie zamiast grila widać karton po TV :nienie: Sam widziałem jak chłopak pod blokiem zasłaniał gril ale na zasadzie przeplecienia czarnej foli w grilu i to wyglądało normalnie również trzeba było się dobrze przyjrzeć aby zobaczyć zmiany
Opublikowano

w nowoczesnych silnikach można sobie kłopotu narobić...? ale pewnei chodzi ,że sie przegrzeje jak si zapomni to chyba jedyne zagrożenie ??\ bo visko ziałą na zasadzie opływu ciepłego powietrza... z chłodnicy i jak zamknie sie wlot do chłodnicy to i wylot na visko bedzie słabszy..

 

a co z tego ,zę brzydko wygląda?? a macie czyste auta w źime? to łądnie wygląda? mniej pali jak mu cieplej :) i mniej mu szkodzi... ja jestem za

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
dziś w Gdańsku Głównym widziałem taką. brak jednej nerki - wyłamana -

a pod spodem wielka tektura - ogolnie to cała wygladała na niezbyt zadbaną...

gdzieś czytałem, ze w nowoczesnych samochodach z taką tektura to może

się źle skończyć

 

pozdr

 

Dokładnie tak! Tekturkę sobie można wsadzić pod kurtkę - będzie cieplej, ale od nowoczesnych aut z nią jak najdalej.

Nawet mi się nie chce pisać, dlaczego... bo to było na forum.

 

Powodzenia życzę zbieraczom makulatury :)

Kai
Opublikowano
a czy kilkunastoletnie bmw to nowoczesne auto?bez przesady...juz sie nie wczowajcie ze zle wyglada bo wydaje mi sie ze kazdy z was ma nowiutkie 7 w garazu tak komentujecie a prawda taka ze kazdy tu prawie smiga starym autem w ktorym to moze jedynie pomoc przy takich mrozach...chyba ze wolicie zazynac swoje silniki jezdzac niedogrzanym autem przy -30 stopniach...
Opublikowano
a czy kilkunastoletnie bmw to nowoczesne auto?bez przesady...juz sie nie wczowajcie ze zle wyglada bo wydaje mi sie ze kazdy z was ma nowiutkie 7 w garazu tak komentujecie a prawda taka ze kazdy tu prawie smiga starym autem w ktorym to moze jedynie pomoc przy takich mrozach...chyba ze wolicie zazynac swoje silniki jezdzac niedogrzanym autem przy -30 stopniach...

 

Czy wyjeżdżając z parkingu/garażu wpadasz od razu na autostradę? Jeżeli tak, to masz rację, ale wtedy Ty zarzynasz silnik na zimno.

 

Jadąc w ruchu miejskim tak samo się nagrzeje z kartonikiem i bez, a problem jest PO nagrzaniu, poczytaj powyższe posty, ładnie to koledzy opisali.

Kai
Opublikowano
ja mam tekture na chlodnicy nie widac jej i pleksowa plytke za grilem tez ni wodac bo jest przezroczysta i autko szybciej mi sie nagrzewa bo tak to sie nie dogrzewal jak tylko na zimnie szybciej zaczalemjechac :mad2:
Opublikowano

no i co w tym zdroznego?

trzeba sobie radzic jak na zewnatrz - 30

zawsze to cieplej w krotszym czasie

ja niestosuje takich patentow ale rozumiem tych tektorowych ludzi ;)

Opublikowano
no i co w tym zdroznego?

trzeba sobie radzic jak na zewnatrz - 30

zawsze to cieplej w krotszym czasie

ja niestosuje takich patentow ale rozumiem tych tektorowych ludzi ;)

 

dokładnie ja tak samo i uważam ,ze to pomaga tak jak to kolega pisał że jak sie wyjeżdza tylko z parkingu gdzieś po miesice to nie wieje :) zawsze wieje zawsze coś dmucha wtaw sobie głowe na zewnątrz :) dłoń nad lusterkiem i dłoń schowaj za lusterkiem ja jeszcze tego nei stosuje ale popieram .:) Tekturka nic złego:)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Ja w mojm aucie mam wsadzoną czarną tektórke za jedną część grila i nic nie wiedać, a zawsze to 5% mniej pali i załóżmy 10% szybciej sie nagrzeje a w takich warunkach to juz coś.
Opublikowano

Ja nie mam tekturki (nie chce mi sie zakladac) ale uwazam ze to nic zlego - do poloneza mozna bylo kiedys kupic taka plekse na grilka i bylo OK.

Tylko trzeba to zrobic z glowa aby autko nie lapalo zbyt duzej temperaturki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehehe ale niektórzy tworzą nowoczesną historie.

Zastanówcie się zanim zaczniecie wypisywać bzdury, kiedy nagrzewa się silnik, i kiedy następuje wymiana płynu pomiędzy chłodnicą a blokiem silnika, to po pierwsze. Po drugie, skąd jest brany płyn do nagrzewnicy i co za tym idzie kiedy grzeje, a kiedy nie i jak mocno i gdzie pobierane jest powietrze które ogrzewa nagrzewnica.

A potem pomyślcie co tak na prawdę daje wam ta tektura.

Opublikowano

ale zaraz tak na chlopski rozum...

 

palimy zimny silnik obieg plynu jest w bloku silnika do zbiornbiczka i spowrotem przez chlodnice nie przechodzi az do momentu osiagniecia temperatury powiedzmy 88 C i otwiera sie termostat i wtedy chlodnica chlodzi silnik....

 

po co zakladac tekture jak to ze zimny pedl powietrza leci na chlodnice nic nie zmienia??

 

moze to tylko ludzie sobie wmawiaja ze szybciej sie nagrzewa...

 

 

takie jest moje zdanie

 

powiedzcie jesli jest inaczej...

 

pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem jak to jest w innych modelach i zawsze teoria jest tylko teoria niestety a to co krąży i jak to moze i prawda, faktem jest że u mnie jak włożyłem tekturę za przed chłodnicę w środku, to silnik po pierwsze siędogrzewa, wczesniej głownie przy większych proedkosciach, rzędu około 80 km i wyżej przy temperaturze powiedzmy 10 stopni na plusie(to było jakoś chyba w listopadzie), wskazówka nie ustawiała się równo po środku tylko spadała troche poniżej wiec pomyslec co by było teraz przy -20, teorie teoriami co płynie i jak nie wiem dokładnie nawet, w każdym razie włożyłem tekturęczarną i w ogóle jej nie widać, naet jak sie przyjrzeć uwazniej, a silnik mi się dogrzewa iz pewnością mniej pali:)
Opublikowano

"na chlopski rozum"

-moim zdaniem przez kazde zblokowanie nadmiernego chlodzenia cieplote szybciej osiagniesz

ps. masz -30 i stoisz na mrozie a wystaw glowe przy tej samej temperatuze jadac 100km/h swoja betą mysle ze odczujesz diametralną róznice.... ;)

Opublikowano
Hehehe ale niektórzy tworzą nowoczesną historie.

Zastanówcie się zanim zaczniecie wypisywać bzdury, kiedy nagrzewa się silnik, i kiedy następuje wymiana płynu pomiędzy chłodnicą a blokiem silnika, to po pierwsze. Po drugie, skąd jest brany płyn do nagrzewnicy i co za tym idzie kiedy grzeje, a kiedy nie i jak mocno i gdzie pobierane jest powietrze które ogrzewa nagrzewnica.

A potem pomyślcie co tak na prawdę daje wam ta tektura.

 

 

o czym ty piszesz ? Sorki ale jest coś takiego jak czynnik chłodzący powietrza ,który nie wątpliwie jest większy gdy auto jest nie osłonięte tekturką ... zauwazmy ,ze powietrze o temperaturze -20 st wpada tam z prędkością ok 60 kmh więc nie ma że boli ... oczywiscie rozbija sie o chłodnice i inne takie jest chamowane ale mimo wszytko fizaka jest fizyką ... więc Ludziom ze wschodu radze wsadzić tekturkę :) przy tych mrozach u mnie jest w dzień - 12 - 10 wiec nei jest źle :)

 

i prosze was zamknijmy ten temat milczeniem i przyznaniem mi racji gdyż w tym przypadku racja jest tylko jedna :) to nei są kolosalne różnice ale znacżace przy tak skrajnej temperaturze gdzie walczy sie o kazdy stopień celciusza

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
wskazówka nie ustawiała się równo po środku tylko spadała troche poniżej wiec pomyslec co by było teraz przy -20, teorie teoriami co płynie i jak nie wiem dokładnie nawet, w każdym razie włożyłem tekturęczarną i w ogóle jej nie widać, naet jak sie przyjrzeć uwazniej, a silnik mi się dogrzewa iz pewnością mniej pali:)

 

Objaw uszkodzonego termostatu ,u mnie wskazówka temperatury stoi pionowo ,nawet przy temperaturze -30 (tak własnie działa prawidłowo termostat)

I nigdy wskazówka nie spada poniżej pionu.

 

Ps: Czy nie lepiej wymienić termosat niż wkładać tekture.?

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.